De runde baller der


PoleKitten
 Share

Recommended Posts

Så mange gange har jeg vandret op i fitnesscenteret, og så mange gange har jeg vendt snuden hjemad uden at have fået trænet det jeg egentlig kom efter. Træner i fitnessDK. Er skadet grundet en forkert stilling i foden, men det lykkes mig at lave bodypump som deres program byder på deroppe uden det mindste problem. Har prøvet med vøgt til bristepunktet i squat, men får ikke arbejdet mere vøgt på idet jeg simpelthen ikke tror at jeg kan klare det og det er mindre godt specielt nu hvor det er derfor jeg kommer der. Ja ja, det er numsen, bagdelen eller endepartiet jeg taler om. Som tøs gør jeg krav på at kunne opnå en perfekt struttende bagdel med helt runde former, men hvordan søren får jeg sådan en. gerne inden sommeren =) Jeg har 6 kg. på i hver side i bodypump, som jeg synes er en nok så svær øvelse. Det dyrker jeg 3 gange om ugen og foruden det har jeg prøvet sådan en ballemaskine hvor man ligger ned og skal løfte det ene ben, men synes det er rent til grin for føler slet ikke jeg får noget ud af det og det er ikke altid rart at ligge med røven i vejret mod receptionens fyre =) Luge har jeg svært ved idet min fod belastes meget hårdt på skaden og vil faktisk sige at jeg er villig til det meste og bruge en god sum tid så længe der bare kommer nogle gode resultater. helst hvor det ikke er i fyrenes del af træningscentret så nogen der måske har en god ide foruden den del. Også gerne en form for sport =)

Link to comment
Share on other sites

Hej pole kitten...

Funky navn at have :laugh:

Mht dit mål:

Pump 3 gange om ugen er måske ikke optimalt. Jeg har selv undervist i pump og synes selv det var sjov motion, men hvis du skal have gode baller er der andre mere effektive alternativer.

Lunges siger du generer din fod, men hvad med reverse lunges (hvor du træder tilbage), evt med forreste fod oppe på en step eller vægtskive?

Hvis den ikke generer din fod vil det være et godt bud. Step ups hvor du træder op på en bænk eller nogle stepbænke er også godt for nummeren.

Squats er rigtigt gode, men kræver god teknik, dyb squat og vil også påvirke forsiden af lårets muskelmasse noget.

Dødløft, særligt Sumo dødløft vil virkeligt træne bagsiden, men Squats og dødløft kræver coaching for at sikre du gør øvelserne korrekt og sikkert. Jeg har igennem årene mødt for mange MOL folk der troede de squattede og dødløftede med sikker og god teknik lave de mest vanvittige ting.

Hvis du træner i Fitness.dk Nørrebro kan du være så heldig at Jacob Søndergård stadig arbejder som personlig træner der oppe. Køb et par timer hos ham, så lover jeg du får den bedste balletræning og bedre styr på din skade.

Det vil være hver en krone værd og give dig værktøj med du kan bruge fremover i din træning.

Link to comment
Share on other sites

Lunges siger du generer din fod, men hvad med reverse lunges (hvor du træder tilbage), evt med forreste fod oppe på en step eller vægtskive?

Hvis den ikke generer din fod vil det være et godt bud. Step ups hvor du træder op på en bænk eller nogle stepbænke er også godt for nummeren.

Squats er rigtigt gode, men kræver god teknik, dyb squat og vil også påvirke forsiden af lårets muskelmasse noget.

Dødløft, særligt Sumo dødløft vil virkeligt træne bagsiden, men Squats og dødløft kræver coaching for at sikre du gør øvelserne korrekt og sikkert. Jeg har igennem årene mødt for mange MOL folk der troede de squattede og dødløftede med sikker og god teknik lave de mest vanvittige ting.

Enig med Poul.

Måske oven i købet stiff legget deadlift.

Derudover er rulleskøjter rimeligt godt til at riste gluterne. Og Det er sjovt.

Her om vinteren kan du jo go i skøjtehallen (eller på gadekærret når den tid kommer)

Held og lykke med din træning - og dans.

P.S. man kan jo ikke fortænke drengene i receptionen - ville nok have gjort det samme :-)

Bruun

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så må jeg da op og have fat i ham Jakob. Og heldigvis er det jo Nørrebro jeg træner på. Vil da lige komme ud og leje isdronning på samme tid og så må vi jo se udviklingen. Håber da på at den kan blive nok så rund :tongue: Foruden det så bliv endelig ved med at komme med forslag. Man kan jo altid blive klogere, heldigvis

Link to comment
Share on other sites

Så må jeg da op og have fat i ham Jakob. Og heldigvis er det jo Nørrebro jeg træner på. Vil da lige komme ud og leje isdronning på samme tid og så må vi jo se udviklingen. Håber da på at den kan blive nok så rund :tongue: Foruden det så bliv endelig ved med at komme med forslag. Man kan jo altid blive klogere, heldigvis

evt send ham en besked herinde Guarden

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showuser=1305

Link to comment
Share on other sites

Er man ikke født med tilstrækkelig fylde på bagdelen så er det styrketræning det gælder! Musklen der udgør det meste af ballerne hedder gluteus maximus og dens funktion er primært hofteextension dvs børe benet bagud i forhold til kroppen. Muskerne på bagsiden af låret har også den funktion og vil i de fleste situationer dominere over bagdelen! Når knæet er meget bøjet så er musklerne på lårets bagside ikke i stand til at udvikle nogen videre kraft. Det betyder at i netop de situationer vil bagdelen være den dominerende muskel. Det siger sig selv at man er nød til at bøje knæet for at aktivere musklen og det gør at mange traditionelle ben øvelser kan bruges til opbygning af ballemuskulaturen. Alle squat og lunges øvelser der udføres i fuldrange stil (dvs man går dybt ned) har potentiale for at optræne bagdelen. Benpresøvelser hvor der er meget bøj på hofteleddet burde også kunne gøre det. Alle de nævnte øvelse er også effektive til opbygge lårmuskulaturen specielt forsiden rammes hårdt når man går dybt ned i disse øvelser. Så hvis tykkere lår ikke er et problem så er disse øvelser gode såfremt de kan udføres uden smerter og skader (hvilket ikke alle kan). Har aldrig trænet med specifikke balle maskiner men så længe de opfylder kraven for aktivering af gluteus maximus så burde det også virke så fremt man træner tilstrækkelig hårdt i dem!:bigsmile:

Edited by AndreasH
Link to comment
Share on other sites

De sportfolk der generelt har de mest imponerende bagdele er olymoiske vægtløftere og 100 og 200m løbere. Det skyldes formodentlig ikke kun deres sport men også talent!

personligt synes jeg at de bedste bagdele (og kroppe i det hele taget) sidder på kvindelig hip-hop dansere

se evt. filmen "Step-up 2" (og ja, jeg ved godt de er skuespillere med hvad der dertil hører af personlige trænere osv.)

Min lillesøster danser selv hip-hop (ej at forveksle med breakdance!) og når jeg kigger på nogle af hendes trænings kammerater/veninder - og ja, det gør jeg :tongue: så har de umiddelbart det du efterspørger (runde baller)

du kan jo overveje om dans var vejen frem?

Link to comment
Share on other sites

personligt synes jeg at de bedste bagdele (og kroppe i det hele taget) sidder på kvindelig hip-hop dansere

se evt. filmen "Step-up 2" (og ja, jeg ved godt de er skuespillere med hvad der dertil hører af personlige trænere osv.)

Min lillesøster danser selv hip-hop (ej at forveksle med breakdance!) og når jeg kigger på nogle af hendes trænings kammerater/veninder - og ja, det gør jeg :tongue: så har de umiddelbart det du efterspørger (runde baller)

du kan jo overveje om dans var vejen frem?

Med mest imponerende bagdele mente jeg ikke sexappel eller noget i den stil men blot hvilke der har mest bagdelsmuskler

Link to comment
Share on other sites

Æv, æv og atter æv. Han arbejder der tilsyneladende ikke. Hvorfor er der heller ikke nogen der har oprettet bootcamp til os tøser =)

Mon ikk du kan finde en anden instruktør/personlig træner der har lidt styr på det ? Der er (forhåbentligvis) da mange andre kompetente

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share