Meget sulten hele tiden!


JegErJacob
 Share

Recommended Posts

Hej

Efter jeg er begyndt at træne rigtig meget, så er jeg sulten hele tiden. Jeg spiser meget mere til morgenmad (som jeg ellers aldrig har gjort), og er meget sulten igen til frokost. Dertil spiser jeg frugt om eftermiddagen, og så om aftenen er jeg rigtig sulten igen, hvor jeg spiser en stor portion til aftensmaden.

Er det normalt? Nu vil jeg gerne holde min vægt (er rigtig slank), og opbygge muskler. Men er det normalt at skulle spise mere når man træner, og for det meste føle sig sulten hele tiden.

Har i nogle gode råd?

Mange tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er normalt at blive mere sulten hvis man træner meget. Mad er kroppens benzin og jo mere man laver fysisk, destro mere skal der ned i maven.

Hvis du er meget slank, skal du nok acceptere at din vægt stiger i og med at der kommer flere muskler på kroppen. Det er vigtigt at din krop også har en vis portion fedt, hvis du f.eks. dyrker meget konditionstræning. Så hvis din krop er sulten, skal du helst ikke holde igen. Kroppen har brug for maden til at genopbygge sig selv og gøre dig stærkere.

Prøv i øvrigt at spise mange små måltider i løbet af dagen i stedet for de gigantiske portioner tre gange om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Når du træner meget er det klart du bliver meget sulten og spiser meget.

Du har brug for både proteiner, kuldrater og "fedt" for at kunne holde kroppens balance.

Du har jo forbrændt en hel del efter en god omgang hård træning så kroppen har brug for nyt energi... Når du styrketræner opbygger du jo også kroppens muskulatur og bliver derfor "breddere" på en naturlig måde.

Jeg føler mig også tit tom i maven efter træning og spiser derfor også meget.

Desuden gør det heller ikke at spiser meget når du og dyrker meget styrke træning og løb... Der har du jo forbrændt en masse og er klar til ny energi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak for svarene.

Var bare bange for at det ikke var normalt og at jeg ville tage på, selvom at jeg dyrker en masse motion.

Du er aldrig rigtig mæt og sulten tit grundet du sikkert ikke får det føde, som din krop er bygget til.

Vi er fra vores forfædre alle sammen bygget forskelligt. Alt afhængig af hvor og hvad dine forfædre har spist i 1000vis af år er det som du vil fungere bedst på.

Protein og/eller fedt mangel er mit forsigtige bud, uden at kende dig og din historie overhoved.

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share