Væskeophobning i ar?


Power Clauer
 Share

Recommended Posts

Jeg blev for et års tid siden opereret (kikkertoperation) i min skulder, og det har efterladt nogle små søde ar... Et på forsiden og et på bagsiden af skulderen. Aret på bagsiden har altid været lidt rødere end det på forsiden, men aldrig rigtig været stort....før nu! Det er nemlig "svulmet" op, og er blevet lidt ømt, og det er over et år siden jeg blev opereret, så hvorfor nu...?!

Mit spørgsmål er så, om det er muligt at væske kan ophobe sig i ar? Jeg spiser kreatin, som så mange andre gør, og det binder jo vand i musklerne... Kan denne ophobning af vand være skyld i arrets hævelse? Og er der andre der har prøvet lignende? :huh:

Det er et yderst uheldigt tidspunkt at sådanne deformiteter forekommer, nu her op til badesæsonen! :angry:

Svar udbedes...

Mvh Power Clauer :)

Link to comment
Share on other sites

hej Power Clauer...

Jeg starter lige ud med at sige at jeg ikke kender til årsagen.

Men jeg har selv haft en del problemer med ar - og min erfaring er, at det kan gå op til 3 år før at det ligesom går i sig selv ? der er faktorer som f.eks. sol som kan fremprovokere et "ungt" ar til at begynde at te sig.

Men det kan gå i sig selv ligeså hurtigt det kommer frem, men min lille fingeregel ( nu får jeg så heldigvis ikke så mange ar mere ) - er at der går nogle år, får man ligesom får et "pænt" ar, med lyst ar-væv - i perioden imellem så kan de godt svulme/hæve eller blive rødligt.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg været så uheldig, at få "lavet" knæ et par gange...

Jeg har også haft "hævede" ar, i de små kryds-ar. Men det var kun et par måneder efter.

Fysioterapisten lavede noget ar-vævs massage, og det gik det væk af.

Det eneste var sådan set at massere arene, det er ikke voldsomt behageligt...

evt snak med din læge, inden du kaster dig ud i de vilde eksperimenter. :D

Link to comment
Share on other sites

Engang jeg styrtede under cykelløb, slog jeg mig meget kraftigt lige over albuen på indersiden. Såret var meget dybt, og jeg måtte gå med forbinding en uges tid. Da jeg så fik forbindingen af, lignede det bare et alm sår, men et stykke tid senere begyndte der, at danne sig væske blærer under huden på det, der nu var et ar, og hver eneste dag punkterede jeg huden og pressede væsken ud. Men der skete ikke en skid, det blev bare ved.

Så opsøgte jeg min læge, og hun tog en prøve af væsken og satte mig på antibiotika.

Det virkede da også, men jeg sidder tilbage med verdens grimmeste ar! :(

Link to comment
Share on other sites

Flere kosmetologer mv. reklamerer jævnligt med, at de kan fjerne ar alt afhængigt af hvilke ar, der er tale om. Det er individuelt om det virker. Nogle får sikkert gode resultater, andre ville have mere ud af at gemme pengene.

"Hit me, I don't wanna die without any scars!"
:thumbwink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share