Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I dag kan min kondicykel så fejre 11000 km´s jubilæum! Tillykke til den (og til mig, som har trampet pedalerne rundt)!

Med en etape på 18 sveddryppende km i dag, fik jeg sprængt `muren´.

Og så vidt jeg husker, er det i morgen 3 år siden, at jeg fik cyklen. Ja, det var et godt køb. Også selv om mange tvivlede på, at jeg ville kunne holde dampen oppe. Men det må man da sige, at jeg har gjort.

Søndag tager jeg hjem til de gamle. Så er der tid til lidt bulking, og forhåbentlig et par old-school træningspas i det lille City Gym. Idrætscentret må håndboldspillerne gerne have for sig selv.

Jeg har varskoet min mor om, at hun gerne må servere æg og bacon et par gange, imens jeg er hjemme. Det får jeg nemlig næsten aldrig.

Nu: Afslapning, og så The Sarah Connor Chronicles om lidt. Det holder nemlig! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

TIllykke med de 11000km er sgu en go sjat... dit mål må vel være at cykle hele vejen rundt om jorden nu.. haha :)

Tak, Pilla.

De ca. 40000 (Jorden rundt) skal jeg nok nå engang, hvis jeg ellers lever længe nok. Det går jo ikke så hurtigt fremad nu, hvor det er styrketræningen, der har 1. prioritet.

Men det er ikke sikkert, at min nuværende cykel holder til de 29000 km, jeg mangler. Det er trods alt ikke en prof kondicykel, og det slider jo på den hver gang. Men med 5-8000 kr. kommer man heldigvis et stykke vej, når man skal handle kondicykel. Min Kettler Stratos har kostet 5000, fra ny, men jeg slap med at give 3k, fordi det var en demo-model.

Man skal bare være motiveret fra starten af, og så skal man have en stærk vilje, der kan lappe de huller, som uvægerligt må opstå, når motivationen er nede.

NU. FW! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Dagens stats:

Benpres:

15@170

15@180

8@200

Vertical traction:

3x15@90

5@100

Lower back maskine:

3x15@75

Brystpres maskine:

3x15@45

Cable row:

2x15@65

12@70

5@75

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i her hånd.

7 med 14 kg i hver hånd.

Arm extension maskine efter behag @45/50, samt abd. crunch maskine efter behag @45. Jeg synes, at mine mavemuskler er begyndt at træde bedre frem.

Seated leg curl:

3x15@45

Protshake.

Fuck, hvor er jeg sulten!

Link to comment
Share on other sites

Du er jo på KRÅDT :tongue:

Man kan få skyld for meget! :laugh:

Men jeg ved naturligvis godt, at du skriver det for sjov. Og det har jeg bestemt intet imod.

Hvis jeg skulle krådte, ville jeg få det på samme måde, som en anden MOLbo (manden skal ikke hænges ud ved navn her) har beskrevet, at han fik det efter en enkelt d-bol pille: Frygten for, at han ville få det dårligt, gjorde, at han rent faktisk fik det dårligt. Han valgte klogeligt at skille sig af med de resterende piller.

Jeg skal ikke smadre mine indre organer med det djævelskab.

I øvrigt kan det, lige for tiden, mærkes, at Ny Helse & Motion holder ferie-lukket: Der er større gutter (og flere af dem) til stede i FW, end der plejer at være. Jeg fik en lille passiar med én af dem fra Ny Helse. Han virkede nu fredsommelig nok. Men det er de fleste jo trods alt, heldigvis.

God fredag til MOL.

Link to comment
Share on other sites

I dag får jeg nok ikke trænet andet end lidt håndvægts-leg, for jeg skal gøre klar til at tage hjem til mine forældre i morgen.

Dog vil jeg lige skrive et par overvejelser ned: Det ender nok med et center-skift, og det er ikke pga. pengene (al den stund, at prisen nu er næsten den samme, om man træner i et BB/SL relateret center, eller i de kommercielle kæder). Det, jeg savner, er miljø og motivation. Man hører tit udtalelser i retning af `Det skal ikke være sådan noget BB noget´.

Hvorfor skal det egentlig ikke det?

På den ene side: Det ville ligge mig fjernt at kalde mig for BB´er (selv om definitionen heraf er bredere, end gennemsnits-danskeren måske tror), og jeg er sådan set heller ikke opsat på at blive det. Jeg vil bare være en stærk, velfungerende fyr, og måske blive lidt pænere at se på.

På den anden side: I et `rigtigt´ BB/SL center er der mange mennesker, som brænder for det, de laver, og som ved noget om tingene. Ligeledes er instruktørerne tit folk med mange års erfaring, snarere end studerende, der skal supplere SU ´en. Og så ER det altså heller ingen skade til, at der er lidt testosteron i luften, når der skal løftes tungt. Her føler jeg måske, at jeg ville kunne lære mere andre steder, end jeg umiddelbart kan i FW.

Som jeg før har sagt: Jeg kan bruge nogle ting fra den mere hardcore BB verden, og andet må jeg lade profferne om. Intet galt i det. Men det ville være dumt, ikke at udnytte de ting, som ER brugbare. Dette inkluderer bl.a. at jeg måske kunne lære mere om teknik, hvis jeg blev coachet ordentligt i det.

Jeg kan få mange gode år i styrketræning endnu, men omvendt: Skal der ske fundamentale ændringer, så skal de ske inden alt for længe. Det må jeg se på, efter påske.

Link to comment
Share on other sites

Det var udmærket træning i FW.

Stats omtrent som sædvanligt, men med den positive forskel, at jeg kørte hele 2 sæt benpres á 10 reps, med full stack (200 kg).

Denne PR skal dedikeres til et af mine største idoler gennem tiden, manden som, gennem sine næsten overmenneskelige styrke-præstationer, og sin karismatiske TV-optræden, fik gjort mig interesseret i styrketræning, dengang i firserne. Han er forlængst borte, men ikke desto mindre:

JON PALL, THIS ONE IS FOR YOU! :superman: . See you in Valhalla!

Nu er jeg så hjemme hos de gamle. Forhåbentlig kommer jeg til at træne lidt i den kommende uge. Ellers fylder jeg noget tungt i min fars trillebør, og dødløfter den. :laugh: . Eller finder et eller andet at hamre løs på,eller graver have, eller.. eller... eller.

Man må jo se at klare sig.

Link to comment
Share on other sites

Oldschool træning i dag, i mangel af udstyr:

Lidt diverse øvelser med en 2-kilos mukkert på et rimeligt langt skaft, samt stone lift med en granisten på størrelse med et menneskes hoved. Ved ikke, hvad den vejer. Stenen løftede jeg op over hovedet, og igen ned i bryst-højde.

Mukkerten brugte jeg ved at holde længst nede på skaftet, og så lave nogle op- og nedad-gående bevægelser. Det blev hurtigt mærkbart i hænder og underarm.

Som jeg altid siger: Man må jo se at klare sig. Og lidt træning er uendeligt meget bedre end slet ingen.

I morgen, når det er hverdag igen, ringer jeg til Poul K., angående træning i City gym.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det da lige til et kort træningspas i City Gym.

Poul K. var, som sædvanligt, rimelig med prisen. Jeg havde nu heller ikke ventet andet. Da der var ret crowded derinde, gik det lidt hurtigere end ellers:

Benpres (det er en ældre TechnoGym maskine, og den er ret nem):

3x15@200

Det havde jeg ikke kunnet i FW.

Seated leg extension:

3x15@25

Vertical rowing:

3x15@50

God maskine, men ikke som cable row.

Triceps push down:

2x15@30

15@35

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

En anden gang tager jeg derind om formiddagen, hvor der som regel ikke er andre til stede.

Men det er da godt med noget vedligeholdende træning.

Link to comment
Share on other sites

Hvis nogen ikke ved, hvad en vertical row maskine er, så kan de se den her:

http://www.pedan.dk/produkter/professional...mbs/iso27ph.jpg

Den er ikke vildt hård at bruge, men da den kan gå op til 100 kg (hvor en del nyere TechnoGym maskiner stopper ved 65), så kan de fleste nok få deres lyst styret. Og ellers må de jo lave noget andet. Jeg tager foreløbig 50 kg, og kunne nok godt stramme den til 55, hvis det virkelig gjaldt.

I morgen er jeg igen på banen i City Gym. I dag er der lige en begravelse, der skal overståes.

Fredag holder min mor fødselsdag, og hvis jeg kender vores familie/naboer osv. ret, så bliver det sjååååwt!

:4drunk:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i City Gym:

Benpres:

2x15@200

15@210

Dette lyder mere lee´, end det er. Maskinen i City Gym kan ikke sammenlignes med de nyere modeller.

Vertical row:

2x15@50

15@55

Her kan jeg måske godt presse den til 60.

Triceps pushdown:

2x15@35

15@40

Maskin curls (den er ret vanskelig for mig):

3x15@25

Seated leg extension:

3x15@25

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

2x7 med 14 kg i hver hånd.

Afslutning med ca. 10 min på TechnoGym `hånd-cykel´.

I morgen bliver der ikke trænet, men jeg kan nok nå en gang mere i City Gym, inden jeg smutter hjem til den jyske hovedstad igen.

Jeg har i øvrigt tænkt mig, at jeg vil have et par bukser som dem her:

http://fit4fight.dk/shop/89-mesh-pant-354p.html

Heldigvis har jeg en sponsor, som har spyttet sådan i kassen, at der både bliver til bukserne, og til en bøtte protpulver. :laugh:

I går eftermiddags fik vi så fulgt vores gamle genbo til graven. Hun blev vistnok 87, og havde været syg et stykke tid. Der var ikke mødt mange op. Alene derfor er jeg glad for, at jeg tog med. Hun og hendes mand (der døde for 7-8 år siden) var altid flinke ved mig, og når jeg nu var hjemme, kunne det ikke falde mig ind at blive væk fra begravelsen. Jeg har altid haft et ret afslappet forhold til døden, og kan i reglen klare begravelser osv., ved bare at sige til mig selv, at det er for familiens skyld, at jeg tager med, og så må vi bare få det overstået. Men behageligt bliver det naturligvis aldrig. I det mindste var det blevet strålende vejr, da de bar kisten til graven. Så det gav trods alt en anden stemning, end hvis det havde skullet foregå i regn og blæst.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Den øvelse kender jeg godt! Den bliver også af og til lavet her hjemme :bigsmile:
Hvis jeg havde haft noget at hamre på, havde jeg sikkert gjort det. Men i mangel af noget, der skulle hamres, lavede jeg bare øvelsen ud i luften.

Er du sikker på, I snakker om den samme "øvelse", Okse ?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så går mit ophold i det vestjyske på hæld.

Jeg forventer at tage et sidste pas i City Gym i morgen, og så er jeg klar i FW igen på tirsdag.

Dog er der meget, der tyder på, at jeg snart melder mig ind i Ny Helse & Motion. Jeg savner dæleme den der atmosfære, som man finder i en rigtig jernhule. Og det vil være ærgerligt, hvis jeg , om 15 år, skal sparke mig selv i røven over, at jeg lod mig nøje med noget middelmådigt.

Jeg vil dog, som før nævnt, understrege, at tiden i FW ingenlunde har været spildt. Først og fremmest har jeg haft overraskende gode gains, først og fremmest i styrke, men i nogen grad også i masse.

At skifte til en rigtig jernhule vil mest af alt være et tegn på, at jeg sætter mine ambitioner lidt højere end før. Men det vil også være endnu en gang PWNAGE, til de personer der har haft travlt med at fortælle mig om alt det, de ikke mente, at jeg kunne. Man BEHØVER jo heller ikke nødvendigvis løfte tungere i et hardcore gym end hos en kommerciel kæde. Der er bare nogle andre muligheder, og tit en anden motivation.

Skulle det en dag blive sådan, at jeg mister lysten til at være på MOL (dette er ikke nært forestående), så skal I vide, at jeg vil huske jer, og føre ånden herfra videre. Der er mange ting, som jeg næppe havde kunnet gøre uden jer.

Link to comment
Share on other sites

Dog er der meget, der tyder på, at jeg snart melder mig ind i Ny Helse & Motion. Jeg savner dæleme den der atmosfære, som man finder i en rigtig jernhule. Og det vil være ærgerligt, hvis jeg , om 15 år, skal sparke mig selv i røven over, at jeg lod mig nøje med noget middelmådigt.

Kom nu bare afsted, Okse! Du har snakket om det skift i jeg ved ikke hvor længe :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Sidste omgang i City Gym:

Benpres:

15@200

15@210

15@220

Den er nærmest latterligt nem, den maskine.

Seated leg extension:

3x15@25

Vertical row:

3x15@55

Triceps push down:

3x15@40

Maskin curls:

3x15@25

DB skulderpres:

3x15 med 12 kg i hver hånd.

3x7 med 14 kg i hver hånd (UBEHA´LIG!)

I morgen går turen til Århus igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share