Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Vægt 90,8kg. F%14,0. Kcal 3220. Søvn 6timer

Jeg glæder mig til Gravity kommer på Dvd. Jeg kunne godt have mig mistænkt for, at have været lidt hård ved den, da jeg forventede noget ekstremt ekstraordinært. Dog er scenen hvor hendes tabte makker lukker sig ind og de næste minutter af en slags, jeg bare SLET ikke kan have, men det skal jo ikke ødelægge det hele. Når jeg ser den hjemme, skal jeg bare sørge for at lave kaffe imens :tongue:

Spændingen fejler bestemt ikke noget!

Filmen er meget urealistisk men pyt med med det. Der er kun een Apollo 13 og den kan man jo ikke blive ved at bruge.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville have sovet før banecykling, men lå og stressede over at SKULLE falde i søvn og kunne selvfølgelig ikke :dry:

Det blev lort med lort på.

Jeg måtte slippe opvarmningstoget for ikke at grave dybt fra start.

2 x 25 omgange på det langsommeste hold. Det plejer at være hårdt men overskueligt - i dag var jeg lige ved at eksplodere.

6 x 500/500 meter. Jeg prøvede at køre hårdt men benene reagerede ikke rigtigt på det. Selvom jeg prøvede at træde max, så skete der nada.

Så gad jeg ikke mere og tog hjem. Jeg skal møde møde klokken kvalme i morgen, så det passer mig egentlig fint, at være hjemme og ligge i sengen på den tid jeg skriver dette og ikke være ved at forlade Ballerup.

Jeg håber ikke at jeg kører lige så elendigt i morgen :please:

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige for Hvidovres klubtøj :cry:

Det bliver rødt. Fucking fandme rødt med en del hvidt, en smule sort og nogle malplacerede gule streger.

Hvis ikke tegningerne snyder, så bliver det noget af det mest gyselige der kommer til køre på dansk jord.

Hvis du kan køre en indre film, hvor Egon Olsen trækker hatten ned over ørerne og vrisser nej, neej, NEEEEJJ!!!, så svarer det meget godt til min umiddelbare reaktion.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der skal da billeder op herinde, når tøjet kommer. Gregers ser rødt :4trumpet::happy:

Bortset fra det, så havde jeg faktisk overvejet at køre motionscykling i KCK Herlev, hvis næste sæson står på cykling. Og deres klubtrøjer er ... ta-daaaa .. røde! Så I vil i givet fald ikke være de eneste.

I skal så lære at leve med Baune-typer, der siger: "Hvidovre?! Man skulle da tro, at I kom fra Rødovre!" :bigsmile:

Her et par satte motionister fra KCK Herlev ...

post-52761-0-36306200-1385446051.png

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der lige for Hvidovres klubtøj :cry:

Det bliver rødt. Fucking fandme rødt med en del hvidt, en smule sort og nogle malplacerede gule streger.

Hvis ikke tegningerne snyder, så bliver det noget af det mest gyselige der kommer til køre på dansk jord.

Hvis du kan køre en indre film, hvor Egon Olsen trækker hatten ned over ørerne og vrisser nej, neej, NEEEEJJ!!!, så svarer det meget godt til min umiddelbare reaktion.

BILLEDER!!! Det må ses!

Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,8. F%14,1. Kcal 3820 (motion 870). Søvn 4½ time (suk)

Nu skal jeg jo passe på, at jeg ikke er for hård ved tøjet ligesom med Gravity. Men lige så lækkert rødt kan være som kontrastfarve, lige så lidt "brøds" jeg mig om rødt som bundfarve. Jeg kan heller ikke lide tøjet i dag :dry: omend det ikke er så slemt som i går.

post-1580-0-62105200-1385491684_thumb.gi

I dag stod den på træning med HvidovreCK ude på Holmen.

Først opvarmning i roligt tempo - det er vist ved at sive ind, at det ER opvarmning.

Derefter to intervaller i sub-AT - på det dårligste hold :wub:

Så kiksede det!

Jeg troede at vi skulle køre 5 x 3/3 men det skulle vi ikke. Det var første afdeling i vintercuppen og vi skulle køre holdløb. Da det gik op for mig, var jeg allerede sat på hold og kunne ikke rigtigt køre hjem. Jeg gider ikke de der interne klubkonkurrencer - der bliver bare bøvl på den ene eller den anden måde. En eller anden synes heller ikke, at jeg skulle give holdet handikapsekunder for at være motionist. Det var sagt halvt i spøg men var den gået var den gået.

Vi var fire på hvert hold og heldigvis var jeg på et, hvor jeg ikke var kædens svageste led - det ville jeg have stresset helt vildt over.

Desværre lagde vi ud i et tempo som var ret hidsigt, når man lige har stået og pisse-frosset og er en gammel mand der ikke er til bratte koldstarter, så jeg fik meget hurtigt meldt ud, at jeg ikke var med til at tage føringer. Det var så en fejl, for efter noget tid var jeg kørt varm og især mod slutningen, da det mest var den ene der trak, kunne jeg godt have budt lidt ind. Men jeg var i tvivl om det ville forvirre mere end gavne, pludselig at lave om i systemerne. Desuden var jeg hurtigt gået over til at sidde højt i styret, så jeg lavede mere læ til DameB´eren, det råbte "en ned" et par gange. At nurse det svageste led, er vel heller ikke helt åndssvagt :unsure:

Selvom jeg heller ikke i dag havde helt det drev jeg gerne ville have haft i cyklen, er der ingen tvivl om, at jeg sad og fedede den af, i forhold til de tre andre :nahnah:

http://connect.garmin.com/activity/409093301

I morgen har jeg fridag men kan desværre ikke sove længe, da jeg skal til lungefunktionsundersøgelse.

Så skal jeg beslutte om jeg vil køre banecup på torsdag eller ej - det bliver nemlig lidt specielt. Måske. Det kunne godt udløse et Kære Dagbog-indlæg, så jeg måske kan beslutte mig.

Jeg burde nok også trille en lille tur, inden jeg skal til bestyrelsesmøde i Hørsholm Cykel Motion. Udover at det er hyggeligt nok når vi snakker udenom, så gider jeg ikke rigtigt. Jeg synes jeg er kommet for meget på afstand af klubben, til at føle et tilhørsforhold. Folk deroppe gider heller ikke noget andet end den sædvanlige træning og så føles det som spild af tid.

Nu et enkelt afsnit af Matador, en bytte skyr og en bunke clementer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Den er også ganske pæn. Men varm når solen bager. Der er det hvide øverst på Hvidovres ryg sikkert ret praktisk. Man kan heller ikke se de hvide plamager af salt. Jojo, jeg kan lige så godt finde ja-hatten frem, det er sikkert to år jeg skal køre i den :wink:

Hø - vores "taktik" virkede åbenbart fint, for vi endte med at vinde holdløbet.

Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,6kg. F% 13,8. Kcal 4890 (motion 1050). Søvn 7½ timer

Kæft en nat. Da jeg lå i sengen i går og var på MOL, have jeg små afsæt til krampe i hams.

Klokken 2 vågnede jeg med krampe i begge quads og den slap ikke sådan lige. Da jeg efter over et minut ville op i køkkenet for at drikke saltvand, altså stadig med krampe, gik det amok. Da jeg ville tage første trappetrin, spasmede låret helt ekstremt og jeg kunne have både skreget og tudet. Tandlægen der rammer en nerve eller da jeg ødelagde mine korsbånd, var ren hygge. Jeg kan ikke mindes at noget har gjort så ondt før. Jeg koldsvedte, hev efter vejret og bukkede mig vist lidt forover. Det næste jeg husker er, at jeg ligger på gulvet. Jeg har ingen blå mærker, så aner ikke om jeg er faldet, besvimet eller hvad der skete. Men mine lår var kogende varme og der gik over to timer før jeg faldt til ro og kunne sove igen.

Lidt uhyggeligt, faktisk, mens det stod på :chicken:

Lungefunktionstesten var på lungefunktion lidt bedre end sidst - er steget til 95%. Min FEV1 ligger stadig og roder på 64. Under 70, melder maskinen Obstruction alarm (KOL) så nu kobler hun en læge på sagen. Eftersom tingene generelt blev meget bedre da jeg gik tilbage til høj dosis af Symbicort, får jeg lov at beholde medicinen som den er nu, i hvert fald indtil næste check. Hun vil dog gerne sætte mig ned hvilket jeg ikke er meget for, hvis jeg så igen skal til at mærke at der er noget i vejen. Lige nu fungerer det trods alt. Nu må vi se til februar.

Så i morgen: Hvidovretræning eller Mastercup på cykelbanen?

Dér overvejelserne kommer ind, er ved dernykorpset som skal hjælpe os i morgen i to af løbene. Plus at ingen af de fire løb er ophidsende discipliner.

Der er 8 dernyer og derfor vil man kun være sikret at kunne køre med i to andre løb. Dernyløbene er man tilskuer til, hvis man ikke er placeret som en af de første 8 i ens gruppe. Det er jo lidt fesent med kun to løb.

Lige nu ligger jeg nummer 7, så med lidt held er jeg med i første dernyløb. Da jeg næppe henter nogle points i morgen, så er det nok det. Jeg kan også sagtens blive trykket ud af top 8 inden vi når til dernyløbet.

Udover at det kommer til at gå pisse hurtigt hele vejen, hvilket IKKE er min spidskompetence, så frygter jeg også for sikkerheden, når 8 urutinerede ryttere hænger i neglene efter sin derny. Og hvor fedt er det, at køre i udstødningsdampe det meste af aftenen - der er dernyer på banen i halvdelen af tiden?

Omvendt. Hvor mange får muligheden for at køre løb med egen derny? Det er ikke mange. Og slet ikke nede på mit niveau. Men når man ikke har forhold til dernyløb, er det måske ligemeget?.?

Jeg kan godt nok ikke bestemme mig.... er umiddelbart mest stemt for at køre med Hvidovre. Også selvom de efter i går, på fjæsen omtaler mig som en afdanket trirytter - ak ja :tongue:

Til gengæld fik jeg i går en mail fra tirsdagsholdet fra cykelbanen, der ville høre om jeg ikke snart kom til træning igen. I min ret isolerede verden, er det et stort optur, som jeg hellere må reagere positivt på. Også selvom træningen på Holmen nok er mere udbytterig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Overkroppen er ved at sprænges af energi. Godt jeg snart skal styrketræne igen. Jeg har dog snydt lidt med en tur i ribben.

Jeg var også kort på cyklen for at holde gang i stængerne. Samme rute som sidst men da det ikke var nogen succes, lagde jeg lidt mere pres på og klippede 5 minutter af tiden samt tog en spurt henover broen over Amagermotorvejen. Håber det virker bedre med det.

Beslutningen for i morgen er taget på den hårde måde: Det varme cykeltøj ligger stadigvæk i vaskebøtten, så nu er jeg nødt til at køre mastercup.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er forklaringen på at drikke saltvand om natten? Dine ben kramper ret tit må man sige, det må være irriterende. Har du overvejet hvad det kan skyldes? Jeg kender nogle BB'ere som har haft samme problem, men det er kun i forbindelse med konkurrence, hvor de er laaangt nede i fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er forklaringen på at drikke saltvand om natten? Dine ben kramper ret tit må man sige, det må være irriterende. Har du overvejet hvad det kan skyldes? Jeg kender nogle BB'ere som har haft samme problem, men det er kun i forbindelse med konkurrence, hvor de er laaangt nede i fedtprocent.

Det er ren panik :blush: Jeg ved godt, at det ikke hjælper her og nu.

Hvis jeg har krampe som kan strækkes væk, så gør jeg det ikke.

Men når begge quads (eller baglår og quad i samme ben) har krampet i et - måske to minutter og tårerne triller fordi det gør så forbistret ondt, så tænker jeg ikke rationelt mere, hvis jeg ikke kan mærke at det begynder at aftage. Det må jeg nok være ærlig og indrømme.

Årsagen kender jeg godt - det er mig der er et fjols!

Det sker kun efter cykeltræning hvis den enten har været hård eller lang. Og hvis jeg egentlig ikke har været tørstig på cyklen og så glemmer at drikke i løbet af aftenen. Har jeg været tørstig, skal jeg som regel nok få drukket væske når jeg kommer hjem.

Generelt spiser jeg meget lidt salt. Jeg kommer kun salt i min havregrød og på min broccoli - ellers ikke. Da jeg kun sjældent spiser ting der er fabriks-sovset ind i salt, er jeg tit fersk i sveden. At jeg går efter saltet også, er en helgardering. Hvis det nu er det, der er galt.

Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,8. F%13,9. Søvn 8 timer - ingen kalorietælling i går, da vi får snacks til HCMs bestyrelsesmøde.

Som skrevet blev det banecykling i dag. Jeg har i den forbindelse været en klummergøj på stort set alle mulige felter.

I stedet for at møde frem i god tid til at skifte gearing, så ankom jeg da halvdelen af opvarmningen var kørt.

De løb vi skulle køre var en helt anden menu end det jeg kan huske at have læst på mail. Uanset hvad, ville jeg ikke køre med dernypace. Det ville nu gå helt af sig selv, for det var kun det sidste løb der skulle køres sådan og der ville jeg være ude af top 8.

Første løb var et kort linieløb på 12 omgange. Hovedet var ikke helt med og jeg lå bare bagerst i feltet og "hyggede mig" og fik bekræftet af der skulle geares op inden næste løb.

Desværre var de jo også korte på kun 12 omgange og da jeg trak cyklen med kæden af tandhjulene, fangede jeg den mellem bagnav og tandhjul og måtte bruge tid og vold på at få den fri. Jeg missede mit løb, men kunne så vaske hænder og tørre blod af gulvet :blush:

Linieløb over ukendt distance, synes jeg er totalt tåbeligt. Lå igen omme bagved men brugte den sidste omgang på en semispurt, for lige at mærke det nye gear. Yep, det var bedre.

Først til mølle - en afart af pointløb. Der spurtes efter 10, 12, 14, 16 og 18 omgange. Vinderen af første spurt vinder løbet og udgår. Vinderen af anden spurt bliver nummer to og udgår osv.

Efter 4-5 omgange ligger jeg og trækker feltet og da jeg skal til at slå ud, er der en der stikker. To går med; jeg tøver men går efter for at trække feltet med. Vi har dog revet os løs og får et fint samarbejde hvor alle tager føringer - jeg undgår at panikke og kører ikke mine for fuld æde. Med en omgang til første spurt, ligger jeg desværre bagerst og ham foran mig taber hjulet. PIS! Hvis jeg kunne køre dem op, ville jeg være skamstegt og alligevel ikke vinde spurten, så blev på hjul.

Stævnepeakeren tabte mælet - ingen ringede med klokken - vi tabte overblikket - jeg fik ondt af mig selv og holdt op med at træde fordi jeg ville ned til feltet.

Men hullet var så stort at jeg ikke kunne se det, Hvidovrehjørnet vrælede mit navn, så jeg måtte hellere begyndte at træde. Ham foran holdt også op med at træde. Jeg var lost og havde fuldstændigt tabt overblikket. Hvidovrelejren råbte og skreg mit navn også næste gang jeg passerede dem, så tænkte at det nok var noget at køre for, så kørte et par omgange uden at blive overhalet, men kørte udenom feltet som havde tabt en omgang. Stadig ingen info fra stævnepeakeren, men satsede og tog farten af og forlod banen - jeg var alligevel ret tømt og havde ikke rigtigt noget at køre med.

På et eller andet tidspunkt i kaos, fik jeg åbenbart taget den tredje spurt. Lidt bittert ikke engang at vide det :tongue:

Heldigvis ude at top 8, så dernyløbet blev uden mig.

http://connect.garmin.com/activity/409851927

Mens jeg skiftede tandhjul og klinger, må jeg have puffet til magnet-modtageret for der er ingen hastighedsinfo herefter.

Pulsen er slet ikke deroppe hvor den føles at have været. Om min maxpuls er styrtdykket eller det er en konsekvens af en lav FEV1, aner jeg ikke. Men kunne jeg ikke træde pulsen op i dag, kommer det aldrig til at ske.

Men øh.... jeg må sgu nok indse at jeg er et dovent svin, for i de første løb var jeg åbenbart ikke synderligt presset. Jeg synes nu ikke at jeg lavede SÅ, lidt men det kan jeg jo ikke rende fra :blush:

Næste gang SKAL jeg have gearet cyklen om fra start - det var en fornøjelse at køre med 48-14. Så kan de andre sige nok så meget, at det er for tungt at køre med. Havde jeg haft en 49´er, så skulle den også forsøges men det her er fint nok. Men lidt mere mod til at udfordre "hegnet" ville være rart.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Nyt styrkeprogram fra i dag med mindre af det hele. Det skal kunne gennemføre på under 1½ time - ellers klipper jeg i det. To forskellige pas hver uge.

Ikke så meget mindre overkrop som jeg først havde tænkt mig - vil sgu gerne prøve at holde fast i den nye masse. Squat er tilbage. Det var dog ikke så fedt som håbet (men stadigvæk sjovt). Dels var det tungere end forventet og lårene tog SLET ikke pænt imod at blive belastet anderledes. De prikkede for vildt og jeg er allerede DOMSramt. Dertil skal jeg lige køre "banen" ind igen, da mit højre lår, som er markant stærkere end venstre, gerne vil overtage det meste at pressearbejdet. Men det går vel hurtigt med at det bliver hverdag igen.

Romaskine: 5 minutter

Bulgarian split squat: 8, 8, for PPs skyld

Squat: 10x20, 8x60, 8x70, 8x80, 8x90, det sidste sæt var ikke meningen, men skal alligevel bruge 8x60 som opvarmning, så kunne lige så godt tage den med.

Leg extension med 1 ben: 12x20, 12x25, 12x25 +12x25 kun venstre

Lårcurl: 12x40, 12x40, 12x40

Lægstativ: 20x40, 20x40, 20x40, 20x40, 20x40

Skrå bænkpres: 12x20, 12x20, 12x20, 12x20

ss

Rows: 12x20, 12x20

Bicep curl, DB: 12x14, 12x14

ss

Laterals: 12x6, 12x6, 12x6, 12x6

Tricep pushdows med tov: 12x25, 12x25, 12x25, 12x25, forkert udveksling da "mit" stativ var optaget

Upper Back: 12x30, 12x30

Sideplanke: 35sek, 35sek, 35sek

Hypers: 10, 10, 10, 10

ss

Planke med knæløft: 10, 10, 10

Krydsløft for lænd, liggende: 10, 10

Krydsløft for lænd, på knæ: 10, 10

Crosstrainer: 5 minutter

Alle tre squat-racks var i brug det det de var tiltænkt - dejligt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,6. F% 13,8. Kcal 2330. Søvn: Elendig, da jeg hele tiden vågner for at høste og malke osv, i Hay Day. Det må godt gå over, så jeg kan få en ordentlig nattesøvn igen.

Morgentræning i FW på Ellebjergvej OMG. Ud af øjenkrogen lurer man nogle ret store laterale hoveder på triceps, som det viser sig at sidde på en kvinde. Hende bodyfitness-damen var der. Og PPs "kusine" var i shors og tanktop - hun er også beefy. En dame squattede med 70 i slo-mo. Der var godt gang i de morgenfriske kvindfolk.

I modsætning til undertegnede. Benene er stadig monsterømme og kroppen er helt træt af søvnmangel. Det blev til en generelt meget forsigtig omgang.

Romaskine: 5 minutter

Bulgarien split squat: 8, 8

Frontsquat: 5x20, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Benpres: 12x50, 12x100, 12x100, 12x100

Lårcurl: 12x40,12x45, 12x45

Lægstativ: 20x50, 20x50, 20x50, 20x50, 20x50

Chinups: 5, 5, 5, 5

Scottcurl: 12x17½, 12x17½, 12z17½, 12x17½

Bænkpres: 12x20, 12x60, 12x60

Fransk pres: 12x8, 12x8

Arnold pres: 12x12,12x12

Lændemaskine: 12x45, 12x45, 12x45, 12x45

Mavemaskine: 12x60, 12x60, 12x60, 12x60

Hyperextension: 10, 10, 10

Sidebøj i hypersstativ: 10, 10, 10

Rotator cuff, stående: 12x5, 12x5

Crosstrainer: 5 min

Mandagsbanecykling bliver der ikke noget af - jeg skal arbejde 16:30-1:20. Lur mig, om jeg ikke også bøvler med at falde i søvn, når jeg har cyklet hjem i relativt koldt vejr.

Link to comment
Share on other sites

Hr S-togs fører, måske du kan hjælpe mig med at forstå. Hvorfor er det at der nogle gange kun kommer korte tog selvom det er myldretid? Det tog jeg ofte er med 8.12 fra Lyngby Station er et E tog med en masse dejlige vogne, så der er plads til folk. I morges var det 1 togsæt, så dem der var med måtte sniffe hinanden i armhulerne for at være der.

Link to comment
Share on other sites

Ha - nej, vi der kører, undrer os også nogle gange.

Udfordringen ligger i, at man skal gøre togene længere eller kortere på endestationerne. Hvis vi begynder at rangere inde på Hovedbanegården, forsinker vi de andre tog, så det er kun når der skal skiftes mellem 10- og 20-minuttersdrift på linierne, at man kan det uden at tilte det hele. (Flere mindre spor- og signaltekniske delårsager, som ikke giver meget mening, uden at være inde i SR, SIN og S-bane-instruksen :tongue:)

Dit lange tog 8:12 har kørt stopfyldt den modsatte vej i den værste myldretid - og den er slem fra Køge! Regnedrengene har så besluttet, at det passer bedst ind i den store sammenhæng, hvis man gør toget lille i Køge og så altså kører med god plads på vejen derned. Der er passagertællere i alle tog, som tæller (i praksis vejer de) ved alle stationer, og de målingerne indgår i puslespillet med at sætte vognene ind, hvor de gør mest gavn (og hvor det er praktisk muligt).

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg faktisk også lige på linie E at det hænger sammen med, at der er bedre plads til at parkere tog i Køge end i Hillerød.

Generelt ville det være dejligt med flere lange tog til at køre med i myldretiderne, men det antal togsæt vi har, er jo noget der besluttet på Borgen. Alt der ikke er på værksted, er ude at køre i myldretiden.

Generelt er det godt at sigte efter midten af toget. Langt de fleste, går efter forreste og bagerste dør.

Min ynglingsplads er 3dje vogn, talt fra førerrummet. Man er væk fra cykelkaos, der er ofte siddeplads og der er også mest stille, da det en den eneste vogn uden motor i. Eller helt i midten hvis det ikke er blå cykelvogne. Efter laaaaaaaang tids kamp, har DSB fået lov til at bygge alle 8-vogns-tog om, så der kommer cykelrum i midten af dem alle.

P.S. Vær glad for at du ikke skal med linie F i myldretiden - vi nærmer os kraftigt

http://www.youtube.com/watch?v=E7kor5nHtZQ

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 89,4. F% 13,2. Kcal 3490 (motion 840). Søvn 6 timer

Jeg har hadet mine arbejdstider i den sidste "blok" men må også konstatere, at det er en fornøjelse, den vej det går med vægten med den spiserytme det medfører. I morgen kan jeg så smadre det hele med julefrokost-buffet :cry:

I dag stod den på banecykling.

Jeg fik tjansen som "banemaster" (jeg har godt nok selv fundet på udtrykket). Altså at køre forrest i den hurtigste (forreste) gruppe når intervallet skal sættes i gang. Så har man ansvar for at alle hold er samlede når intervallet begynder og sætte også rytmen alt efter om man lægger ud, så der kan køres progressivt eller over evne, så der gå spaghetti i den fra start.

Som en af de gamle garvede konstaterede, så har et hold ikke kørt så godt i mange år.

Alligevel vil jeg nu gerne prøve at rykke et hold op til næste tirsdagstræning - det går liiige langsomt nok. Stængerne er alligevel tunge i det nu, men søvnmangel og dehydrering har aldrig gjort godt for nogen.

http://connect.garmin.com/activity/411824190

Eftersom hastigheden stiger fuldstændigt jævnt, bliver det meget tydeligt, når man har føring og må bryde vinden.

Efter dagens træning lagde mekken som sædvanlig stue til at vi kunne sidde og hygge. I dag stod den på whisky-smagning. En af de andre er præsident for en whiskyklub. Whisky bliver aldrig min livret men det var interessant, når man fik forklaret hvad man skulle lægge mærke til i duft og smag - både før og efter tilsætning af fire dråber vand fra pipette. Så er man seriøs!

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 88,8. Fedt% 13,1. Kcal 2660 (- motion 1110) Søvn 5 timer.

Søvnen åndssvag igen i nat, da Tom stillede sine ydelser gratis til rådighed hver anden time. Hvis man spiller Hay Day, er det ikke så skummelt som det lyder :nissetunge:

Nå men da jeg alligevel var oppe klokken 4 og ikke sov klokken 5, kunne jeg lige så godt tage en morgentræning i FW:

Romaskine: 5 minutter

Bulgarian split squat: 8, 8, 8

Squat: 10x20, 8x60, 8x70, 8x80, 8x90

Leg extension med 1 ben: 12x25, 12x25, 12x25 +12x25 kun venstre

Lårcurl: 12x45, 12x45, 12x45

Lægstativ: 20x55, 20x55, 20x55, 20x55, 20x55

Skrå bænkpres: 12x22, 12x22, 12x22, 12x22

ss

Rows: 12x22, 12x22

Bicep curl, DB: 12x16, 12x16

ss

Laterals: 12x6, 12x6, 12x6, 12x6

Tricep pushdows med tov: 12x25, 12x25, 12x20, 12x20

Upper Back: 12x30, 12x30

Sideplanke: 40sek, 40sek, 40sek

Hypers: 11, 11, 11, 11

ss

Planke med knæløft: 11, 10, 10,10

Krydsløft for lænd, liggende: 11, 11, 11

ss

Krydsløft for lænd, på knæ: 11, 11, 11

Crosstrainer: 5 minutter

Det tog for lang tid, så må skære lidt af til næste gang. Og så var der ligefrem kø til lægstativet. Det har jeg vist aldrig oplevet før.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igår blev en nuldag. Jeg fik øjne ved 11-tiden og tågede rundt uden at vågne rigtigt. Sådan en dag er det kun fællestræning, der kan få mig i gear og den blev aflyst pga. stormvejrsmanden Bodil.

I dag skulle jeg møde 9:34 til ca. 18. På en fredag betyder det morgentræning, da FW lukker tidligt :nono:

Om det var pga. stormen i går eller fordi "man" skal sove længe, så man kan fulde sig langt ud på natten ved jeg ikke, men der var næsten tomt.

Romaskine: 5 minutter

Bulgarien split squat: 8, 8,8

Frontsquat: 5x20, 5x65, 5x65, 5x65, 5x65

Benpres: 12x50, 10x100, 12x120, 12x120, 12x120, 12x120

ss

Lårcurl: 12x45,12x45, 12x45, 12x45

Lægstativ: 20x60, 20x60, 20x60, 20x60, 20x60

Chinups: 6, 6, 5, 5

Scottcurl: 12x20, 12x20, 12x20, 12x20

Bænkpres: 12x20, 12x60, 12x60, 12x60

Fransk pres: 12x8, 12x8

Arnold pres: 12x14,12x14

Rotator cuff, stående: 12x5, 12x5

Lændemaskine: 12x50, 12x50, 12x50, 12x50

ss

Mavemaskine: 12x62½, 12x62½, 12x62½, 12x62½

Hyperextension: 11, 11, 11

ss

Sidebøj i hypersstativ: 11, 11, 11

Crosstrainer: 5 min

Dette program er markant lettere at komme igennem end det andet, så bytter om på dem så denne dag vil ligge mellem de to intervaltræninger på Holmen (når de bliver til noget).

Jeg ville have rullet af ved at cykle til arbejde, men forhjulet var fladt. Det er punktering nummer tre på det Durano Plus Dæk, jeg satte på her i efteråret. Det er skidt!!!

Det kører ikke mange S-tog, så de nærmest tryglede om at nogen tog hjem og brugte en feriedag, i stedet for bare at sidde uden at have nogle tog at køre.

Jeg var oppe klokken lidt i fem for at nå træningen, så jeg tog hjem med stor fornøjelse :nissegrin:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

"Spændende".

De jernplader man bruger til at dække huller ved vejarbejde, er MEGET glatte, når de ligger med slud på. Man kan heller ikke se dem.

Det kunne man heldigvis godt med de brosten der var dækket af blank-is. Jeg var desværre på is i forvejen men slap igennem, dog uden de store point for kunstnerisk udførsel.

I et af mine tog gik kørekontrolleren pludseligt i nød-mode. Toget kan bremse på kun een måde som er en del bedre end det signalerne er indrettet efter men slet, SLET ikke til, at Gregers kører til perron med bremsen i bund. Goddag og farvel, perron :tongue: På værksted med det.

Havde jeg ikke været forudseende, var der en spade i en højresvingende personbil der havde fældet mig på vej hjem. Der er også svært at huske, at have overhalet en cyklist 3-4 sekunder forinden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kæft jeg er træt af min vægt. Lige så snart den (eller rettere fedtprocenten) kommer ned i et rart leje, så popper den op igen. ÆV!!!

Jeg mødte først 6:37 i morges og måtte derfor gæstetræne i FW i Rødovre, da min egen lukker for tidligt. De har fået en squat-rack mere, så det er nu godkendt som træningssted. Jeg foretrækker dog stadig Ellebjergvej.

Trods de er samme maskinpark, er det åbenbart produktudvikling på dem. F. eks. er lårcurl-maskinen med anderledes udveksling, der gør den hårdere sidst i bevægbanen.

Jeg var helt ekstremt søvnig og tog mig god tid - skulle også lede lidt for at finde det jeg skulle bruge. Jeg fik skudt lige under 2 timer af.

Romaskine: 5 minutter

Bulgarian split squat: 8, 8, 8

Squat: 10x20, 8x60, 8x80, 8x80, 8x90, utroligt meget lettere når det ikke er fra morgenstunden

Lårcurl: 12x30, 12x45, 12x45, 12x45

Upper Back: 12x30, 12x30

Læg i benpres: 20x90, 20x120, 12x120, 12x120, 12x120, 12x120

Leg extension med 1 ben: 12x35, 12x35, 12x35 +12x35 kun venstre

Skrå bænkpres: 12x22, 12x22, 12x22, 12x22

ss

Rows: 12x22, 12x22

Bicep curl, DB: 12x16, 12x16

Laterals: 12x7, 12x7, 12x7, 12x7

Tricep pushdows med tov: 12x25, 12x25, 12x22½, 12x22½

Sideplanke: 40sek, 40sek, 40sek

Planke med knæløft: 12, 12, 12

Krydsløft for lænd, liggende: 12, 12, 12

ss

Krydsløft for lænd, på knæ: 12, 12, 12

Hypers: 12, 12, 12

Crosstrainer: 5 minutter

På vejen hjem var jeg i Netto på Avedøre Havnevej.

De nupo-barer som Netto fik på spot for flere uger siden, var sat ned til en ti´er stykket. Jeg købte 50 - de kan smutte i trøjelommen som en 29grams proteinsnack, efter banecykling og på landevejen til sommer. Med lidt held mætter de også, da jeg ofte er ved at flække af sult sidst på turen.

Banecyklingen i morgen aften er kun på en time, da man holder julefrokost i stedet for at cykle :nono: Der er ikke mange motionister til de træninger og licensrytterne gider jo ikke rigtigt nedlade sig til at snakke med os. Så den komsammen gider jeg ikke. Til gengæld er der dømt julehygge efter benecykling på tirsdag. EFTER træning og ikke i stedet for.

Jeg burde nu nok få cyklet en lille smule i morgen alligevel :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Tacx sucks!

Jeg købte jo nyt software fordi det gamle holdt op med at virke.

Efter at at have tastet installationskoden på pakken, skal man sende en mail til Tacx med det krimskrams man får som kvittering for koden. Så får man aktiveringskoden på mail og kan omsider bruge programmet.

De havde taget forbehold for, at det kunne tage lang tid hvis man ikke fulgte proceduren, hvilket jeg ikke gjorde, da min Tacx-PC ikke er på nettet og jeg ikke har en USB-nøgle til at kopierer krimskramset over på. Men alligevel SÅ lang tid :annoyed:

Ups, gmail flytter mails fra Tacx dirkte i spammappen og de havde faktisk svaret hurtigt.

I gang.

Maskinen crasher når jeg prøver at køre virtuelt.

Real life videoer vil den slet ikke aktivere.

Heldigvis kan den dog bruges som alm. hjemmetræner. Jeg kunne køre frit men valgte et program. Det eneste under en time var en FTP-test. Da pinslerne var overstået og jeg ville se hvad det endte med, viser det sig at den enten ikke gemmer, eller også er det funktionen med at trække det frem, der ikke virker. I hvert fald var der ingen træninger at se.

Jeg har meget meget svært ved at forestille mig, at jeg igen køber noget der står Tacx på.

Men jeg fik "kørt" 55 minutter i alt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share