3 split?


jcup666
 Share

Recommended Posts

Hey ppl!

Jeg går overvejelserne omkring at gå igang med 3split. Jeg kører ligenu Back to Basic 2 split, men er sku ved at være lidt træt af det, da jeg har trænet det i lang tid.

JEg vil derfor høre om der er nogle af jer der kender til nogle gode 3split programmer? Jeg føler ikke rigtig for Back 2 basic 2, eller hvad det hedder, da det er lidt for kompliceret, med alle mulige rutiner i forskellige uger osv.

Jeg er stadig en svag dreng, og er ikke meget for programmer hvor man skal løfte ekstremt tungt, fordi jeg har hypermobile led.

Tak på forhånd (:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke er voldsomt stærk hvorfor så ikke noget simpelt fullbody 3 gange om ugen? Min forståelse af splitprogrammer er at de er optimale når du har fået grundformen på plads og derfor kan presse de enkelte muskelgrupper mere og derved få fordel af et splitprogram hvor du kan fokusere på enkelte muskelgrupper under hver træning, men tilgengæld give disse muskelgrupper tid til at restituere fuldstændigt. Hvis du ikke har erfaring og grundformen er til det så vil jeg mene at du vil få mere ud af fullbody.

Kig evt. på denne artikel der slutter med et (efter min mening) godt forslag til et fullbody program:

http://news.bodylab.dk/artikler/16731-hold-det-simpelt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Der er vel ret beset heller ikke noget i vejen med at lave fullbody 4 gange om ugen... eller 6 gange om ugen.

Ligesom man også kan løbe træne 6 gange om ugen..

Forhold som er værd at overveje er: hvor voldsomt man går til den i hvert træningspas og hvor meget træningserfaring(work capacity- tilvænning til belastning) man har.

Hvis man ser bort fra disse er det rimeligt at antage 3-4 løbeture ofte rigeligt for de fleste både motionister og meget øvede til at få et tilpas træningstimuli.

ligesom 3 fullbody træninger ofte er nok for de fleste folk for at få et fornuftigt træningsstimuli... Men igen uden at kende volumen og intensitet i de givne fullbody programmer/løbeprogrammer er det ikke en eksatk videnskab men en tommelfinger regel. Tjek diverse styrketrænings og fitness sites. Det ofte givet råd

lidt spredhagl

http://www.bodybuilding.dk/artikler/diverse/diverse/dogmer-og-moddogmer-i-trningskulturen.html

http://maxer.dk/artikler/traeningsprogrammer-til-styrketraening

Link to comment
Share on other sites

Tag kør 4x upper body ... og kør måske forskellige øvelser.... træn godt med biceps, triceps, skulder, bryst, ryg og mave..

træn ikke for tungt, træn f.eks. bænken med stang 2 gange om ugen ud af de 4, og måske de andre 2 dage bryst med håndvægte.

og træn så mange sæt og gentagelser du kan træne... hold gerne pause på 5-10 minutter midt i det hele, og så dig lidt vand, og en protein shake,

eller en hjemme lavet pasta salat. mmm hjemmelavet pasta salat.. det kan give blod på tanden til at tage det sidste...

kør så 2 x ben: cykling, løb, crosstrainer, ben pres og diverse øvelser....

Og så pause 1 dag om ugen...

Om man skal kører 2 dage upperbody og så 1 dag underkrop, hvad dag man skal holde fri osv. er vel selveste spørgsmålet

Håber det kan bruges

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share