Er min omlægning korrekt?


Recommended Posts

Jeg har i et par timer ligget og gloet på det her forum, og håber nu på noget konstruktiv kritik. Jeg var i tvivl om hvilket fora jeg skulle vælge da jeg i posten her både indblander kost og motion, men nu får i squ det hele.

For et par år siden valgte jeg at ændre min livsstil, og tabte i løbet af et år ca. 20 kilo, men har nu fået blod på tanden til at komme resten af vejen, for at nå mit mål hvor jeg står op om morgenen og er tilfreds.

Det er således at jeg lige nu vejer omkring de 94 og er 173cm høj, og har kørt med nedenstående i en uges tid.

Mad:

Jeg har aldrig været den store morgenmads spiser men tvinger dog et stykke frugt (trods sukkeret) ned i halsen, for i det mindste bare at få en smule.

Ellers bunder min middags mad dagligt af 2 skiver kærnerugbrød med 2 skiver færsk kødpålæg på hver skive, uden smør eller anden fedtstof. Foruden dette spiser jeg også 1-2 stykker frugt.

Aftensmad er næsten hverdag et stykke kød(uden salt og fedt) og noget salat, og engang imellem lidt kartofler.

Motion:

Jeg har planlagt at løbe mandag, onsdag og fredag, hvor jeg har en rute på 3 km som jeg enlig synes fungere godt. Jeg bruger intervaltræning når jeg løber. Mit interval er bygget på:

3 min raskgang

4 gentagelser af 30 sek løb og 1 min rask gang

2,5 min rask gang

5 gentagelser af 30 sek løb og 1 min rask gang

1 min rask gang.

Altså en træningstid på 20 minutter i alt. Det skal siges at jeg presser mig selv til at løbe allerede 1 min efter start og ellers så meget som jeg kan. Intervallet er blot til for at presse mig igang. Jeg når lige nøjagtigt de 3 km på 20 minutter(hvor skidt er dette?)

Foruden dette laver jeg efter hver løbetræning 30 armbøjninger(knæ versionen da jeg endnu ikke har muskelstyrke til den rigtige version", 30 mavebøjninger og 30 rygbøjninger.

Udover det skal jeg i træningscenter og styrketræne de forskellige muskelgrupper, hvor jeg har fået afsat en tid hos en træner der hjælper mig ordentlig igang.

Har i nogen konstruktiv kritik til ovenstående, så jeg får det bedste ud af min træning osv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share