Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Det måtte godt fortsætte sådan - tænk hvis det bare har været en sær virus eller en cyste på struben eller noget andet fredsommeligt. Så bliver jer sgu glad.

Vægt 89,8 -> 89,4. F% 13,9 -> 13,7. Kcal: 3530 (motion 1260). Søvn 4½ time

Det er vist godt at togfremførsel er ret rutinepræget, for jeg har fumlet i det, de her to morgener jeg har trænet tidligt. Benpressen i tirsdags føltes sær let og da den i dag var meget tungere end det, er jeg sikker på, kun at have haft 130kg på pinden og ikke 140. Men de 150 i dag var rigtige. Til gengæld startede jeg ud med 10 reps og opdagede det først efter nogle sæt. Forsøgte at kompensere ved at lave et par 6´ere men det var noget rod.

Jeg må vist også indse at jeg ikke længede er fit på cyklen, hvis jeg skal køre dem på minuttet, så jeg snupper et minuts pause fremover. Det gør jeg også i de andre benøvelser, trods jeg nok kunne vente en træning eller to før det var akut. Jeg skal dog ikke vente meget på udstyr, før hele træningen tager over to timer men det må jeg lige tage med en kort tid.

Når denne cyklus er færdig, skal jeg tilbage til squat igen og drosle ned på overkropstræningen. Den er allerede vokset mere end jeg havde håbet over hele vinteren, så det skal bare holdes ved lige nu. Køllerne sniger lige lige op over 40cm og med lidt striber og streger, er vel OK for en motionscyklist, synes jeg.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 10x150, 10x150, 10x150, 10x150, 9x150, 6x150, 6x150, 8x150, 8x150, 8x150
Leg extensions: 8 x 8 x 45

Lårcurl: 8 x 8 x 45
Lægstativ: 10 x 10 x bw+65

Skrå bænkpres: 4 x 8 x 22
ss
Rows: 4 x 8 x 24
Laterals: 4 x 8 x 7
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 10
Scott curl: 4 x 8 x 30
Hypers @ 10kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
ss
Russian twist @ 8kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 35sek, 35sek, 35sek, 35sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 9, 9, 9, 9

Crosstrainer: 5 min

Nu venter 9 feriedage, så der er dømt træning en masse.

Det var meningen at jeg ville have været til cykelmasse i morgen, men i min træthed har jeg dummet mig igen. Mit håndklæde har jeg glemt i tørreskabet inde på arbejde, så det må jeg hellere hente hjem.

Da vi også i dag har fået små 70 rettelses-sider til SikkerhedsReglementet, som skal terpes så det er paratviden, har jeg taget arbejdstasken hjem. Det kan jeg få overstået og stille tasken tilbage og tage håndklædet hjem. Men det ikke fordi jeg jubler ved tanken - det er en kende tørt: http://www.bane.dk/db/filarkiv/15722/SR_11112013.pdf

Og så er der også lidt nyt i SIN http://www.bane.dk/visSideforloebBeholder.asp?artikelID=6298

Ingen træning i morgen. Der er klubfest efter jeg har læst SR og jeg er blevet lokket til at deltage :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Æv, hvor er det typisk mig. Kunne jeg finde rytterfesten? Nix! Først spillede Krak.dk mig et puds, da den åd husnummeret som Rødovres postnummer uden jeg opdagede det. Min GPS har derefter snurret mig rundt og der har jeg checket, at alt var tastet korrekt, men den sendte mig et helt forkert sted hen alligevel.

Herhjemme har Bing så fundet det rigtige sted men det er jo lige meget nu. Dertil er jeg jævnt pissed over at have været faret vild. Jeg afskyr, at stresse rundt med andre biler i nakken, så man dårligt kan lede efter hverken vejnavne eller husnumre.

I det hele taget en skoddag, hvor jeg har været ved siden af mig selv efter jeg sov 11½ time i nat. Og nu har jeg brugt hele dagen på at sætte mig op til at være social med "fremmede" og så fiser det ud i ingenting. Dertil noget juks, når man er fritidsautist og planerne tilter.

Og der er ikke en skid på TV.

FÅK en lortemåde at begynde sin ferie på :4pooh:

Måske man skulle købe sig et bjerg småkager fra restekassen nede i Netto og begynde at se Matador.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Ingen småkager. Men en pakke fuldkorns-saltstænger og en KB-nisseøl og de 4 første afsnit af Matador.

Vægt 90,5, F%14,3. Kalorietælling heller ikke mulig i dag eller i morgen.

Da jeg skulle af sted til træning i morges, måtte jeg se at forhjulet var fladt. Det er ulempen om vinteren ved at pendlergeden står nede i entreen så jeg ikke opdager det, i modsætning til sommercyklen som bor i soveværelset.

Heldigvis ved jeg, at de starter med en tur på Herstedhøje, så jeg kunne fange dem på tilbagevejen derfra. Jeg var helt glad for at slippe for den, for benene var helt slukkede. Pulsen omkring 90% og farten under 30 - det var tæt på at jeg bare ville køre selv. Ude i "industrien" stod en HCKer og skiftede slange og sagde at andre kom tilbage, så jeg slap ikke alligevel.

Men jeg lå bagerst og blev bare liggende på turen op, så det var nu fint nok.

Vi skulle ud og øve svingteknik. På vejen tog dem der ville tre skiltespurte. Den første sad jeg helt over mens jeg stadig prøvede at få liv i stængerne. Nr. to blev halvhjertet og den sidste blev til at jeg kørte bagtroppen op til de forreste (vi snakkede da de rykkede), som stak af 10 meter før jeg nåede dem. Ingen overtog og så var det det.

Efter en masse sving på en lille industri-runde, skulle vi kørte et mikrocriterium på bare 3 omgange. Lidt tarveligt blev jeg sat i den hurtige gruppe, men så fik jeg taget regnvåde sving i et tempo jeg ikke har prøvet før og blev også udfordret på pulsen!

Og så skulle vi bare hjem - en bette tur på kun lidt over 60km i regn fra start til slut.

http://connect.garmin.com/activity/402292886

På papiret var det fint at restituere fra fredag til søndag morgen - og cykelmæssigt endda fra torsdag aften. I praksis duer det ikke, at lade benene ligge stille i så lang tid. Vildt irriterende! Så jeg kommer nok til at indføre lidt lørdagsrul - så lidt som muligt, dog.

P.S. er allerede begyndt at frygte tandlægebesøget i morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter et OK tandlægebesøg, var jeg i blodbanken og hente mine to flasker vin, nu jeg ikke længere må tappes. Og så til lidt familiehygge inden den stod på banecykling. Godt nok er jeg irriterende frisk (klokken er snart et) men jeg gider ikke starte PCen op, så jeg har ikke rigtig nogle data. Opvarmningen var ca. 20 minutter lang, hvor vi stille og jævnt øgede fra små 40 til godt 45.

Så delte vi op i to grupper på ca. 22 i hver. Vi burde ligge med 10 meters afstand og køre 10 x 500/500 meter. Det er cykelryttere åbenbart for dumme til. Igen og igen blev jeg overhalet i de rolige 500 meter og hullet til ham foran fyldt op. Eftersom vi trillede af på den blå streg, er der grænser for hvor langsomt man kan køre, så jeg kunne ikke rigtig genskabe hullet. At 9 af 10 snød og lå på hjul, er jeg sådan set ligeglad med. Men ikke når de så kører i vejen. Men det var nu pisse hårdt alligevel.

Derefter 2 x 20 omgange på hold 8, hvad var lidt for forsigtigt.

Linieløb over 20 omgange hvor jeg ufrivilligt endte i TV-udbrud som endte med 4 omgange tilbage og så var jeg stegt.

Trods trætte stænger fik jeg julelys i øjnene, da træneren nævnte at vi kunne slutte af med starttræning. Det var desværre bare for at drille - jeg er vist den eneste som æælsker starttræning.

Link to comment
Share on other sites

Gårsdagens fornøjelser: http://connect.garmin.com/activity/403493062 som sad i stængerne det meste af dagen.

Med blødende hjerte droppede jeg banecyklingen i dag. Jeg kan ikke overkomme både det og Hvidovres træning lige bagefter. Jeg var dog forbi til kaffe og småkager :blush: hvilket så resulterede i at jeg igen kom for sent ude på Holmen.

At cheftræneren var væk og vi derfor ikke kørte som meldt ud på hjemmesiden gjorde det ikke bedre, for jeg fik ikke hørt instrukserne og ikke engang opvarmningen var som den plejer.

Den kørte vi som en langside tur/retur som parløb på ca. 80%

Derefter intervaller (kør/pause) med opsamling i 4-mandsgrupper hvor jeg valgte den langsommeste. Jeg burde nok gå et hold op men hvem af de andre skulle så rykke ned?

1/1, gammelsmølf skulle lige i omdrejninger

2/2, semi ditto

3/3, oversatsede i modvinden og gik helt ned til sidst; en af mine sjældne fejldisponeringer

4/3

3/3

2/2

1, altid hyggeligt at sætte en licensmand fra hjul uagtet at jeg ikke kender optakten og hvor træt han har været (2 mand fra et andet hold fik forvildet sig ned i vores gruppe)

AT-interval som 4 mands med 30sek-føringer. Undertegnede blev udnævnt som tidstager-råber-mand. Jeg gad nok se de andres pulstal, for mit var kun lige under 85% og kørte markant hurtigere end især 2 af de andre. Bagefter kunne jeg høre at slet ingen andre havde kørt AT men i hegnet og så er det jeg alligevel ikke gider rykke et hold op. Heller ikke når de ikke kan finde ud af at holde sammen. Ellers kan man jo lige så godt træne alene!

http://connect.garmin.com/activity/403493022

I morgen klokken kvalme står den på styrketræning. Derefter satser jeg på en lur inden jeg tager ind og ser

og håber at kunne abstrahere fra at den er urealistisk men lide den alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Udemærket film men jeg kan slet ikke se, hvorfor den skal have max stjerner - dertil er handlingen for tynd og for tude-amerikansk. Men godt lavet og høj lyd. Jeg gætter at NASA finder den lige så (u)realistisk, som når DSB-folk ser Olsen Banden på Sporet.

Vægt 90,6 -> 90,2. F% 14,2 -> 14,0. Kcal 3740 (motion 850). Søvn 5 timer.

Jeg begyndte først at træne 6:40, jeg var lige lidt for søvnig i morges. Men det ER dejligt at have god plads og mulighed for f. eks. at opdage to sæt DBs samtidigt. Hvis jeg også kan holde til at squatte, så tror jeg at morgenstyrketræning bliver et hit. Desværre faldt jeg ikke i søvn før bif-tur og det var lidt en streg i regningen men nu drikker jeg kaffe!!!

2t og 15m tog det med de "lange" et-minutspauser i benøvelserne, som nu blev næsten legestue-lette. Det er kun en stakket frist índen det bliver sjovt igen.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8x140, 8 x 8 x 160

Leg extensions: 8 x 8 x 50

Lårcurl: 8 x 8 x 50
Lægstativ: 10 x 10 x bw+70

Skrå bænkpres: 8 x 16, 4 x 8 x 24
ss
Rows: 8 x 16, 4 x 8 x 26
Laterals: 4 x 8 x 8
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 12
Scott curl: 4 x 8 x 32½

Frontsquat: 5x20, 4x40, 4x60, 4x80, skulle lige se om jeg kunne frontsquatte i flade sko. Det gik fint.
Hypers @ 10kg: 8(bw), 9, 9, 9, 9
ss
Russian twist @ 8kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 40sek, 40sek, 40sek, 40sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 10, 10, 10, 10

Crosstrainer: 5 min

Pudsigt så anderledes morgenfolket er i forhold til om aftenen. Der er mændende generelt nogle store støjende lokummer og damerne fylder cardioområdet eller vimser rundt med lette vægte. Om morgenen er mændene både mindre og afdæmpede - til gengæld er der nogle pænt muskuløse damer og også nogen der både grynter og stønner højlydt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 90,7. F% 14,3.
Gårsdagens instagramfoto indikerede, at jeg skulle på hjemmetræneren men det kunne jeg ikke, da programmet ikke kunne starte op og uden det - ingen træning. Kæft noget bæ, at jeg dengang ikke købte en mere simpel løsning. Nå - må bestille nyt software og se om det hjælper.

Jeg kom heller ikke på den rigtige cykel, men til gengæld medførte den sociale aftale, at aftensmaden bestod af nachos, pizza og marabou. Uff og det bliver sikkert det samme på søndag og måske også mandag. Det er hyggeligt samvær men det passer mig altså skidt, at æde tarveligt junk og endda til dyre penge.

I dag tossede jeg rundt i FW: 3½ times effektiv træning :devil: med et par spisepauser og et tøjskift oveni.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8x140, 8 x 8 x 170, tungt i de første sæt men så var CNS vågnet op og resten blev næsten lette.

Leg extensions: 12 x 30, 8 x 8 x 55

Lårcurl: 12 x 30, 8 x 8 x 55
Lægstativ: 10 x 10 x bw+75

Frontsquat: 5 x 20, 4 x 40, 4 x 60, 4 x 80
Skrå bænkpres: 8 x 16, 4 x 8 x 26, måske 5 sæt - missede tællingen
ss
Rows: 8 x 16, 4 x 8 x 28 , ditto
Laterals: 4 x 8 x 8
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 12
Scott curl: 3 x 8 x 35, 4½ (fail) x 35, 3dje rep var halv-let men så visnede bibs på et splitsekund :unsure:

Hypers @ 10kg: 8(bw), 10, 10, 10, 10
ss
Russian twist @ 10kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 40sek, 40sek, 40sek, 40sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 11, 11, 11, 11

Spinning (intervallerne fra Hvidovres træning i går)

opvarmning 5 min

10/5 min

10/5 min

4/2 min

4 min

5 min nedvarmning

5 min afrulning

Som fødderne føltes i skoene, trådte jeg ikke mange watt. Alligevel fik jeg pulsen nok op til at få både spinners high og astma, så jeg kunne ikke gøre det bedre på tidspunktet.

Quads var stadig lidt ømme fra i onsdags og det er bestemt ikke blevet bedre nu. Mine glutes gør også ondt.

Jeg fik desværre kun sovet 4 timer i nat, så jeg tåger lidt rundt indtil jeg bliver søvnig nok til at sove til middag. Derefter skal jeg være praktisk men orker det ikke lige nu.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hov!

jeg ville have trillet en lille løsnetur, så benene i morgen ikke skulle være så slukkede som i søndags.

Men ophængningen af lys i vinduerne greb om sig og pludselig havde jeg både vasket køleskab, pudset vinduer og en masse andet og så var det aften.

Hvad Fanden skete der lige :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 91,1. F%14,4. Med de tal, er jeg næsten (men også kun næsten) glad for, at jeg er blevet brændt af i aften og i morgen.

I formiddags stod den på søndagstræning med HvidovreCK. Jeg nåede kun lige at øffe i Kermits log over vores ensidige træninger, før jeg kan konstatere at vores søndagstræner - trods en fortid i A-klassen - laver flere ting som vi ellers kun ser til motionstræning.

Som forventet var benene til at lukke op og skide i, da jeg cyklede ud til mødestedet. Og så skulle vi to gange op af Herstedhøje. Første gang bare op. Anden gang hurtigt. Men da blå himmel havde lokket over 30 ryttere til træning, var der trængsel på det lille bjerg og da en løbeklub havde fået samme idé, var der ingen overhalinger og jeg havde det nogenlunde let alligevel.

I det hele taget var dagen i dag en, som med syvtommersøm slog fast, at jeg mangler MEGET i kondition men til gengæld er der overflod af juice i stængerne, når det skal laves watt i kort tid.

Vi kørte ud til den nedlagte flyvestation og kørte først en runde. Nåja; jeg punkterede på baghjulet på vejen derud. ÆV!

Vi delte op i grupper og kørte antrit til gruppen foran. Først en og en men det tog for lang tid, så to og to. Min makker blev ham i D, som vandt pointløbs-kriterium i sommers, hvor han tog alle de spurter han kørte med i. De første par sekunder lå jeg bare på siden og "var artig/en tøsedreng" men lagde de sidste 30% på og parkerede ham fuldstændigt.

Så et cykelløb ude på banerne. Jeg lå næsten bagerst fra start og måtte straks køre et hul op, da de første blev sat. Kort efter jeg var oppe, skete det samme igen - denne gang tøvede jeg bare og nåede aldrig op. Til gengæld fik jeg første hentet en D som var blevet sat - omend det vel tog 2-3 minutter at køre 75 meter ind. En anden D´er var eksploderet men satte fart på og hægtede sig på kort forinden.

Så blev det sjovt! Vi skulle ned i "hullet" mellem Tyren og Veksø og køre siddende spurt til toppen. Vi var mange og jeg var lidt forsigtig nedad og nåede bunden med kun få mand bag mig. Kort før toppen lå jeg som nummer 4 og kunne let have været 2/3 hvis folk havde holdt til højre, så jeg ikke havde skullet bremse inden jeg skulle ud over de dobbelt optrukne linier for at overhale. Man skal vælge sine kampe med omhu. Kører vi denne her igen, så skal jeg vise de små licensnips, hvordan.... jeg skal bare ikke ligge og rode fra start og så må jeg vræle BAGFRA når de kører i vejen.

Lidt efter, endnu et cykelløb som kiksede fælt. Det var meget længere end jeg troede og havde heller ikke mål hvor jeg holdt op med at træde. I det samme blæste den hurtige gruppe forbi og så var jeg ret alene :dry:

Det blev talt om at køre skiltepurt ved Københavnerskiltet, hvilket gjorde at jeg tog min nød-kakaomælk fra trøjelommen. Jeg havde længe ikke haft vand og jeg var sulten. Meeeen, skulle vi lege til sidst var det vel OK. Desværre var det sagt i sjov og jeg lå låst i indersporet og kunne ikke engang selv starte spurten op.

Jeg blev i øvrigt efterladt på det sidste stykke, da jeg ikke drejede til højre overfor rødt som de andre :annoyed:

http://connect.garmin.com/activity/405419887

En sjov dag, men hård. Jeg havde krampe-napper på cyklen og det er meget længe siden sidst. Og hjemme, havde jeg 3-4 minutter hvor højre quad trak og ved det mindste fejltrin, havde den krampet.

Denne uge skal jo også være hård. Den hårdeste inden jeg drosler en uge ned, da jeg:

1 skal køre banestævne på næste torsdag

2 når til enden i mit nuværende styrkeprogram. Jeg har kun tre plader tilbage i benpressen (lægger en på til hver træning) og jeg formoder ikke at kunne køre 8x8 med fullstack.

Jeg skal have bilen til service og har også fået to 12-timers-vagter, så det bliver træning, arbejde, spise og sove og ikke en skid mere :tongue:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt uændret.

Uij, jeg har været ristet i stængerne efter i går. Jeg gik faktisk og håbede, at cykelbanen ikke var klargjort efter det arrangement der lukkede den for træning i sidste uge, men.... ingen undskyldning.

Første arbejdsdag efter ferie. Tilkaldevagt i hjemme. Var oppe lidt i 6. Gang i telefonen lidt i 7 og lidt over 8, inden jeg skulle fremføre tog kl. 10:18. Da jeg fik fri og havde hentet astmamedicin (brugte det sidste i morges), var jeg søvnig og havde en lille time før jeg skulle gøre mig klar til banecykling. Jeg småsov i 4-8 bidder, tror jeg.

Til træning:

God progressiv opvarmning.

20 omgange

6 x 500m/500m (var syret godt til på de sidste)

6 x 500m/500m (gassen var gået af og jeg kunne ikke overskue at overhale, så det blev lidt fesent)

Linieløb over 15 omgange

Tekniktræning i 200m m. flyvende start (vi kørte mådEN af accelerere frem til startstregen men den passer mig ikke (det vidste jeg egentlig godt))

Afrul

Heldigvis har jeg ikke talt kalorier i dag, for der var hjemmebagt kage tll bagefter :wub:

http://connect.garmin.com/activity/406097727

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag havde jeg den, vistnok sidste, tirs/torsdagsferiedag. Så kunne jeg nå omkring mormor og morfars gravsted; en lille valgdagstradition. De dage der var valg sitrede huset mere end juleaften, selvom jeg ikke var så gammel dengang det var på sit højeste.

Træningen foregik med HvidovreCK. Jeg prøvede at kæmpe imod men blev tvangsoprykket på hold 2. Det var som jeg jeg frygtede.

Første interval skulle være sub-AT. Styrkemæssigt lå jeg nummer 4 af 6 på holdet men lå pænt oppe i AT alligevel. Det værste var nu, at vi ikke brugte cykelstien men kørte på vejen. OK - den er 4-sporet, så det kunne vel nok gå i den sparsomme trafik. Men hvorfor skal det ene spor i rulleskiftet så absolut ligge helt ovre i venstre vognbane, når vi nu lige så godt kunne nøjes med at fylde den ene :mad:

Derefter til det sjove: Vo2max: 4 intervaller 4/2min. Sådan havde det været på det langsomme hold men her blev snydt og fusket, så det ikke er til at holde ud.

Først og fremmest var intervallerne højest 3½ minut lange - dertil startede de med en überfesen acceleration så de første 10-20 sekunder næppe kan tælle med.

Derefter så blev DE INDIVIDUELLE intervaller kørt, sådan at de hurtigste 2 skiftedes til at trække og resten lå på hjul. Problemet er, at det er fint nok i starten. Så bliver de lidt for let men uden overkud til at gå ud og overhale. Til sidst når der er (et ganske fair) forbud mod at overhale ham der har trukket, bliver det alt for let. Det der med at sidde og æde sig selv det sidste minut er fuldstændigt umuligt. At pulsen er meget lav, skyldes nu også at kroppen er slidt men jeg savnede at få syre i stængerne.

Det sidste interval var dog fint at køre på dette hold. En omgang på Holmen i rulleskift efter bedste evne. Selvfølgelig bragede vi ud i rundkørslen lige foran en bil som måtte bremse op til trods for, at det var præcis i en tilsvarende situation, at der var en der blev kørt ned sidste år.

Havde jeg ikke været både genert og nede i hierakiet, havde jeg kæftet op - der er overhovedet ikke i orden efter det jeg forventer. Skal det være sådan hver gang, må jeg overveje at skifte til at køre spinning, for det her bliver jeg i dårligt humør af i længden.

Stats (pulsmåleren flyttede på sig, så der er lidt udfald mod slutningen)

http://connect.garmin.com/activity/406402633

Nuij, jeg savner at have vores dame B som holdkaptajn. Der overholder vi næsten færdelsloven men er i hvert fald ikke nogle svin. Vi snyder ikke i intervallerne og vi ligger ikke på hjul men hver kører sit. Alligevel følges vi ad fra start til slut.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lyder som god træning, men kan godt forstå dine frustrationer over nærkontakten med den øvrige trafik. Det er desværre også de situationer, der får nogle bilister til at rede alle cyklister over én kam.

I Birkerød BC have vi en rute, hvor vi kørte vest om Hillerød. Gennem Tulstrup og videre til Alsønderup kørte vi altid ude på vejen, selv om vi kørte i mindre grupper, og der var en fin (og ikke særlig befærdet) cykelsti.

Det slog aldrig fejl, at det gav nogle hårrejsende situationer med vrede bilister til følge. Det var en stærkt trafikeret vej uden ret meget plads, så det var hul i hovedet ikke at tage cykelstien. Men jeg kunne ikke få dem overtalt til det :/

Link to comment
Share on other sites

Det der med at man ikke må overhale ham der tager føring forstår jeg ikke helt. Når nu det er VO2max træning, så gælder det vel netop om at presse alle ud på grænsen. Så længe man ikke angriber i en acceleration, men bare presser til, burde det ikke gøre noget.

Men forstår frustrationen. Det er aldrig sjovt når man egentlig er opsat på træningen, og det så ender lidt med en fuser.

Link to comment
Share on other sites

Næ - jeg forstår heller ikke, hvorfor "vi" ikke kan nøjes med at være i vejen, når det er "nødvendigt". Da negativiteten havde lagt, så var det jo egentlig en OK træning.

Bare træls når intervallerne mudres, så de lette ikke er meget mere end 10 pulsslag lettere de hårde.

Det med overhalingsforbudet er kommet efter utallige eksempler på hjulsnaveri, hvorefter man har nakket ham man lå på hjul af. Det skabte efter sigende en del surhed. Så skal man overhale, skal det ske inden man rammer det sidste minut og også helst lidt før.

Oprindeligt var det jo også meningen at vi skulle køre hver for sig (som den langsomme gruppe kan finde ud af) og så bliver det aldrig et problem.

Jeg har dog tænkt en plan som måske kan virke, men i morgen skal jeg vist bare overleve. Efter i dag.

Især!

I forvejen er jeg ret træt af at gå på arbejde. Ikke MIT arbejde - bare i al almindelighed. Jeg er i en fase, hvor jeg absolut ikke har lyst til andet end at træne, spise og sove eller sidde med stængerne oppe i sofaen og bliver decideret pissed, når det kommer andre ting i vejen.

I dag arbejdede jeg så fra klokken 6 til 18. Derefter hjem, pakke taske, i bad og så i FW. For at konstatere, at jeg ikke havde fået al træningstøjet indenunder det tøj, der skulle holde mig varm, så hjem og få styr på det og så tilbage i FW. Der var jeg så færdig 21:57. Det havde altså været sjovere at have haft fri!!!

Jeg var i tidsnød inden lukketid, så det gik stærkt i dag. Den ekcentriske fase led lidt og jeg vaklede også noget rundt mellem benøvelserne. Til gengæld har jeg fundet en måde at selvmassere læggene på mellem sættene og damn, det gjorde en forskel.

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8 x 130, 8 x 160, 8 x 8 x 180, jeg tror jeg rammer fail næste gang - om ikke andet så pga. iltmangel. Jeg var ret støjende i dag

Leg extensions: 8 x 8 x 60, let da pauserne blev "lange" pga. supersæt

ss

Lårcurl: 8 x 8 x 60 , ditto
Lægstativ: 10 x 10 x bw+80 , meget lettere end sidst pga. massage :wub:

Frontsquat: udgået pga. mangel på tid
Skrå bænkpres: 8 x 16, 4 x 8 x 28
ss
Rows: 8 x 16, 4 x 8 x 28
Laterals: 4 x 8 x 9
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 14
Scott curl: 8 x 35, 8 x 35, 8 x 32½, 8 x 32½ , episk grinder på sidste rep så det vrimlede med ildfluer - najs

Hypers @ 10kg: 8(bw), 10, 10, 10, 10
Russian twist @ 12kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 45sek, 45sek, 45sek, 45sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 12, 10, 11, 11

Crosstrainer: 3 min

Nu er jeg helt ufattelig træt i stængerne. Heldigt at jeg skal tidligt op i morgen for at køre bilen til service :dry:

En sjov ting fra træningen i går som jeg glemte at nævne:

Ïnden vi kørte ud fra mødestedet, var der skærm/stænklapkontrol hvor Anders W gik rundt med tommestokken og målte afstand til asfalt. Det har jeg sgu godt nok aldrig hverken prøvet eller hørt om før.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Anders går vidst ret meget op i det med stænkklapper :bigsmile: Jeg er heller ikke særlig populær i klubben fordi jeg bare kører med en almindelig bagskærm, som sidder monteret på sadelpinden. Det tager ikke meget andet snavs end det jeg ellers ville få op bagpå. Men jeg har det egentlig lidt sådan, at kører man løb er der sgu heller ikke nogen der har skærme på, og der kan også være grus og andet godt på vejene.

Link to comment
Share on other sites

Anders er ekstrem med det og har efterhånden fået trukket de fleste med. Jeg er nu generelt næsten ligeglad med om folk har skærme på eller ej. Men lige hvis regnen vælter ned, er det nu træls at ligge bag en kort skærm, så man bliver spulet med novemberkoldt vand.

Jeg har solid DOMS i quads og glutes. Til en forandring er jeg også øm i lægge og bryst men underligt nok ikke i armene.

Egentlig gider jeg ikke tælle kalorier for tiden, men jeg bliver nødt til begynde igen, for jeg er over 91½kg.

Nu vaske tøj og så sove :please: inden den står på Hvidovre-intervaller.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg er glad for dine opdateringer, for det gør at jeg ikke seriøst overvejer Hvidovre som en potentiel ny klub. Havde ellers luret lidt på dem for at få ekstra modstand i træningen, men jeg ville selv blive bims hvis jeg ikke måtte overhale en anden hvis der kun var 1 minut tilbage i intervallet. Det ville jo i så fald ødelægge mit eget interval.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne tænkes at du var hurtig nok til at ligge forrest. Jeg ved heller ikke om det er et problem i den hurtige gruppe - hvis det ikke ligger i luften at man skal komme samlet hjem og ingen ligger på hjul, er der intet problem. Har man stille og roligt ædt ham foran, må man selvfølgelig gerne overhale.

Men du bliver muligvis sendt hjem hvis du dukker op med kort skærm, hehe.

Bortset fra det, så tror jeg - efter hvad jeg læser i din log - at du vil kede dig voldsomt, idet ingen laver julelege og små ekstraspurter eller andet som træneren ikke har meldt ud. Selv jeg synes det er trivielt, hvilket jo også var årsagen til at jeg kørte med motionsholdet en del af sommeren.

Hvis I ikke kørte så hurtigt, kunne jeg faktisk have helt lyst til at køre med Ordrup. Jeres ture lyder meget mere underholdende.

Link to comment
Share on other sites

Vi kører så ikke særlig hurtigt. Du burde komme forbi til en træning med licensholdet, for vi har trods alt et par H50 og H60 ryttere, som ikke kører hurtigere end du gør. Sådan set også et par D ryttere. Så det skal du sgu ikke være bekymret for.

Men ja, netop de improviserede spurter og lidt skæg og ballade er der en del af i Ordrup. Specielt på vores lørdagsture hvor træneren har nogle skøre ideer fra tid til anden. Der kommer ofte 10 meters skiltespurte hvor han er den eneste der kender til skiltet :laugh: Og ellers er der ingen sure miner hvis man lige laver et ekstra interval hen mod et skilt, bare man husker at samle de andre op i farten.

Link to comment
Share on other sites

Den slags er strengt forbudt i Hvidovre.

Det kan da godt være at jeg skal vove mig forbi en dag og se, om det er så sjovt som du beskriver. Men det bliver først når vinteren er overstået.

Fremmødet til dagens Hvidovretræning var ikke super prangende. "Pudsigt" nok, var der en meget stor sammenhæng mellem de fraværende og dem som Anders var efter i tirsdags, pga for korte skærme.

Da der skulle sættes hold, råbte kaptajnen til det langsomme hold 1 heldigvis mit navn op og vi nåede at køre, inden de andre protesterede så meget at det blev omgjort. Hun pissede i øvrigt territoriet af i dag. Alle - ALLE - fejl blev påtalt. Lige fra dårlig teknik i rulleskift, til ikke at køre to og to når hun havde råbt at det var det vi skulle.

Inden da havde vi kørt fællesopvarmning, som i dag ikke var hurtige end ja: opvarmning.

Derefter to ture AT. Arh - det kniber lige lidt at få pulsen op i AT men hvis jeg kører i et gear lavere end jeg normalt ville, så går det lige akkurat. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men jeg prioriterer altså Vo2max-intervallerne højere end AT, som vi alligevel kører hele sommeren. Jeg er SÅ meget bagud på Vo2max-træning og jeg kan ikke losse mig selv til at køre det alene.

Derefter 5 x 3/3. De første tre ture kørte vi individuelt og de næste to som "parløb". Vi kører side-by-side så længe som muligt og når den svage mand er ved at knække, går han på hjul. Det var en rigtig sjov måde at køre den på. Den dårligste får selvsagt pulsen op men også når man ligger forrest, for man vil jo ikke have den anden op igen.

I betragtning af benenes tilstand, gik det retti fint og lå "desværre" så langt fremme, at jeg kan frygte igen at ryge op på hold 2, især fordi jeg også fik sat min makker af. Jeg fik talt med "der über-trainer" på vejen hjem og fortalt, at det er hårdere nede på hold 1, så måske... Jeg er heldigvis god til bremse og vente, så de andre på holdet burde ikke være påvirkede.

http://connect.garmin.com/activity/407068406

Jeg er desværre begyndt at hyle fra lungerne igen (det begyndte så småt i går), så jeg var meget spændt på hvordan det ville gå, inden jeg kørte ud. Jeg ville måske godt have haft et par procenter mere på pulsen men jeg tror nu ikke at det er anderledes end det plejer og jeg er bestemt heller ikke vel-restitueret. Jeg var dog forpustet lidt længere efter intervallerne end ellers. Men selve kørslen føltes normal.

Jeg er lidt ved at skide grønne grise over, om det bliver værre eller stopper her eller hvad. Nu gik det lige så godt og hvor var det fedt, ikke at skulle tænke på.

Nå, men i morgen skal jeg styrketræne mine ben i hegnet - damn, det bliver sjovt.

Jeg har talt kalorier i dag men dropper det i morgen, da jeg er på kost ude af huset og også gerne må tanke op efter vanvidspasset i FW.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er mest stemt for at kunne smide cyklen i bilen og slippe for turen gennem København - og den kan ikke være der med skærme på. Ellers må jeg bare få køretur til den tid, hehe.....

Men nu håber jeg, at nogle måneder med kontinuerlig Vo2max-træning, víl puffe formen i den rigtige retning, så jeg alligevel kan hænge med.

:devil:

Jeg har lige gennemført det mest tåbelige, fede, lange, hårde styrkepas jeg nogensinde har været igennem.

2t 50m - ingen pauser over 90sek med mindre der var langt at gå mellem to øvelser. Benøvelserne fik ekstra sæt og reps og vægt, for at brænde dem ud. Min hals er helt smadret pga. højrøstede grindere en masse.

Opvarmningen og de første to worksæt i benpressen var så tunge, at jeg var tæt på at tage hjem. Stængerne var hærgede men heldigvis vågnede de op. Så blev det sjovt :wub:

Virkelig sjovt :wub: :wub: :wub:

Romaskine: 5 min
Benpres: 12 x 50, 10 x 100, 8 x 130, 8 x 160

8 x 190

8 x 190

8 x 190

8 x 190

8 x 190

8 x 200 = fullstack

8 x 200

8 x 200

8 x 200

8 x 200

10 x 200

12 x 200 og så trillede jeg ned på gulvet og gispede efter vejret mens de andre gloede endnu mere, end da jeg bare gryntede og hyperventilerede i vildskab i de andre sæt

Leg extensions:

10 x 30

8 x 65

8 x 65

8 x 65

8 x 70, meget langsomme herfra for at trætte quads uden så meget vægt, at meniskerne skulle komme i fare

8 x 70

8 x 70

8 x 75

8 x 75

10 x 75

12 x 75, de sidste 2 blev delvis fail på det sidste stykke ROM

Lårcurl:

8 x 65
8 x 65

8 x 65

8 x 65

8 x 65

8 x 70

8 x 70

8 x 70

8 x 75

12 x 75

Lægstativ: 10 x 10 x bw+90
Skrå bænkpres: 8 x 16, 4 x 8 x 30
ss
Rows: 8 x 16, 4 x 8 x 30
Laterals: 4 x 8 x 9
ss
Fransk pres, DB: 4 x 8 x 14
Scott curl: 4 x 8 x 35

Hypers @ 10kg: 8(bw), 10, 10, 10, 10

ss
Russian twist @ 14kg: 8(bw), 8, 8, 8, 8
Sideplanke: 45sek, 45sek, 50sek, 50sek
ss
Planke med knæløft til bryst: 11, 11, 12, 12, de dræner kroppen for den sidste rest af energi

Chinups: 6,6,5½, lukket og slukket

ss

Dips: 12, 12, 12

Crosstrainer: 5 min

Bonus da jeg kom hjem:

100 hurtige tåhævningner fra fordybningen i brusenichen. De første 70 fløj, fra 80 blev det tungt og i de sidste 10 klappede læggene sammen og tempoet var som ved almindelig styrketræning. Lols, jeg er brændt aw.

Hvileuge.

Vores træner mener ikke, at jeg bør skære intervaltræningen væk. Søndagsturen ryger alligevel fordi jeg skal på arbejde, så mon ikke bare at det bliver til at jeg springer styrketræningen over???

Næste styrkeprogram bliver med fokus på ben. Jeg håber den her høje volumen har forberedt dem lidt, så jeg ikke bliver alt for DOMSramt af squat, når mængden bliver en del mindre end nu.

I øvrigt sjovt så hurtigt quads kan ændre udseende, når man skifter øvelser. Forside og dråben er blevet markant mere markeret. Til gengæld er "nedløbsrøret" på ydersiden krøbet, så de samlet set er blevet mindre. Det var ABSOLUT ikke en del af planen, men så lærte jeg det. Det er altid noget at jeg nu kan få benene i begge mine cowboybukser, men nej.

Omvendt kan jeg næsten ikke skrue mig ned i cykeltrøjerne og mine arbejdspoloer er også begyndt at klemme om overarmene, så overkropstræningen bliver meget sekundær. Jeg ved sgu ikke om jeg skal tude eller juble :unsure:

Nå - jeg må lige sove en time, hente bil og så besøge moderen :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt 91,8. F%14,4. Kcal 3250. Søvn 5 timer

Jeg ville gerne have sovet mere, men jeg endte i den sædvanlige fælde på feltet. dk, med at folk ikke svarer på man spørger om og "kom til" at rode mig ud i en længere smøre.

Efter at have været på arbejde fra 7 til 19, var det ikke lysten der drev mig på cyklen, men benene skulle aktiveres, så de ikke er helt towlige til banecykling i morgen.

En ultrakort trilletur på 35 minutter. Sæsonens første i frostvejr. Bah, de næste tre måneder bliver noget skod! Men fik checket at klamperne sidder rigtig under vinterstøvlerne.

Min nye strategi for banjoen lader til at virke. Som altid med mig skal det ske frit og legende. At tage den frem og klimpre lidt mellem TV-programmerne og den slags, virker bedre end da jeg sad og skulle være koncentreret. Må snart til at finde noget simpel musik på YouTube jeg kan prøve at falde ind i.

Link to comment
Share on other sites

Udemærket film men jeg kan slet ikke se, hvorfor den skal have max stjerner - dertil er handlingen for tynd og for tude-amerikansk. Men godt lavet og høj lyd. Jeg gætter at NASA finder den lige så (u)realistisk, som når DSB-folk ser Olsen Banden på Sporet.

Så den i går aftes, og jeg er ikke helt enig. Kan ikke vurdere, hvor realistisk den er, men mon ikke, de har researchet ret grundigt? Hele kæden af begivenheder er naturligvis ikke realistisk, men jeg slugte den råt og sad ude på kanten af sædet under hele turen. I mine øjne en ganske fascinerende og flot film, der mestrer kunsten at skære helt ind til benet og have modet til at lade historien stå alene. Så jeg hælder til større enighed med anmelderkorpset :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share