Elektro-halløj......


ABS
 Share

Recommended Posts

hej, en af mine kammerater har købt sådan en elektro-ting, der gør at musklerne strammer sig sammen og slapper af igen. Han siger at det hjælper godt, hvorimod at jeg ikke hælder så meget til den ide. Hvad siger i. han er okay stor og har løftet rigtig jern før, men er nu faldet lidt af på den.... :angry: Og jeg synes at han skal i gang med rigtig træning istedet for det pjat.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kan han SE resultater, eller er det blot fornemmelsen af at have brugt musklerne han går efter?

Husk, punktforbrænding er en MYTE - det kan ikke lade sig gøre at forbrænde fedt ved at træne mavemusklerne. Den måde fedt både bliver lagret og brugt på er genetisk og hormonalt bestemt.

Og modsat hvad sælgere af den slags maskiner vil have dig til at tro, så er synligheden af dit vaskebræt primært bestemt af fedtprocenten. Det er meget svært at gøre mavemusklerne så store at de kan ses gennem et tykt fedtlag.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

For hypertrofi-, styrke-, udholdenheds- eller cardiotræning er sådan en dims TOTALT UBRUGLIG. Intensiteten på aktiverede muskler er simpelthen ALT for lille.

Som en slags massage-/muskelafslapningsapparat er der en del der siger sådan en fungere nogenlunde.

;)

Link to comment
Share on other sites

Elektrostimulering KAN faktisk godt virke. Man kan ikke selv aktivere alle muskelfibre i en muskel ved viljens kraft. Men det kan man faktisk ad elektrisk vej. Det er der selvfølgeligt nogle atleter der har gjort, bl.a. under skadesperioder.

MEN det kræver altså at man kommer en bideskinne i munden (for ikke at komme til at bide sin tunge af) Og skruer op så det gør ulideligt ondt. For at virke skal elektrostimulering gøre mere ondt end alm. træning (og så er ideen ligesom tabt, ikke. Med mindre man er skadet, eller syg i roen).

Link to comment
Share on other sites

hvad er forskellen i hypertrofi øjemed om musklen foretager en sammentrækning som er neuralt påvirket eller påvirket af en elektrisk dims. Jeg kan godt følge med i at der ikke sker nogen neural tilpasning og det for styrkeløftere derfor er mere eller mindre ubrugeligt, men mht. hypertrofi?

Link to comment
Share on other sites

Egentlig tror jeg, at hvis man lavede en EMG måling på en muskel der blev stimuleret elektrisk ville man få tæt på 100 % aktivering - frem for kun 90-92 % med konventionel metode - i og med den ultra hårde næsten krampagtige kontraktion elektrisk stimulering kan give.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig tror jeg, at hvis man lavede en EMG måling på en muskel der blev stimuleret elektrisk ville man få tæt på 100 % aktivering - frem for kun 90-92 % med konventionel metode - i og med den ultra hårde næsten krampagtige kontraktion elektrisk stimulering kan give.

Men kan man bruge det til noget som helst, når der ikke er nogen mekanisk belastning på musklen?

Du får jo ikke store biceps af at rende rundt og flexe hele tiden ;)

Link to comment
Share on other sites

Under styrketræning anbefales det logisk nok at man skal sætte belastningen til det maksimalt tålelige for at aktivere flest mulige motor units. Problemet er blot at det gør skidehamrende ondt og det kan ikke betegnes som en let genvej til resultater. Derudover er det kedeligt at sidde stille i lang tid, hvis man har mulighed for at styrketræne eller være aktiv på anden vis. Jeg har testet en muskelstimulator i 2 mdr og anmeldt den her:

Anmeldelse af Compex muskelstimulator

Med venlig hilsen

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share