Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg vil lige indskyde følgende:

Jeg er glad for, at nogle MOLboer har rettet forespørgsel angående mit velbefindende.

Mit fravær fra loggen bør dog på ingen måde vække øget bekymring for hverken min trænings-mæssige, helbredsmæssige eller mentale tilstand.

Jeg gider bare ikke logge så meget. Finder det måske knap så nødvendigt som tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil forsøge at få denne logzorz op at køre igen. Om ikke andet, så for at forsøge at imødegå den senere tids kedelige udvikling her på MOL. MOL skal ikke overlades til trolls, og DGI skal ikke bestemme, om vi må løfte tungt og drikke protshakes. Derfor må nogen forsøge at bringe lidt inspiration videre.

I dag har jeg cyklet 22 km.

Nu skal jeg lige have noget mad, og bagefter skal jeg til fys. Det bliver hos den gode Nicolai, så der skal nok blive en del snak om våben, film og træning.

Link to comment
Share on other sites

Har du aldrig lyst til liiige...(at kigge lidt i krådt-kassen)?

Dette spørgsmål fik jeg fra min fys, efter at han havde udtrykt begejstring for den udvikling, der er sket med mit patværk, siden sidste gang, han behandlede mig (flere mdr. siden).

Jeg måtte jo svare, at der vel næppe er ret mange i det miljø, der aldrig har tænkt tanken, men at jeg bestemt ikke kunne forestille mig, at det skulle komme så vidt. Hvis man først vælger den vej, så er man jo nærmest nødt til at blive ved, ellers batter det for lidt. Og desuden kan jeg blive hidsig nok i forvejen.

Så nej, det er langtfra aktuelt.

Han rådede mig endvidere til at køre med tungere vægte, og færre gentagelser. Så det skal jeg prøve. I brystpres kan jeg godt gå lidt højere op, og måske også i skulderpres (i hvert fald i maskinen, måske ikke med DBs). I cable row kan jeg næppe klare mere end de 80, lige for øjeblikket, men så må det evt. blive 3 sæt a nogle færre reps. Hvis det da ikke `animerer til bodybuilding´, som paphovederne i DGI siger! :nonono:

Jeg holder generelt mere af stærkmands-sport end af BB som sådan. Men det er vel mindst lige så galt!

Danske Peter Anker var én af de første, der var med til at vække min interesse for styrketræning. Senere var det folk som Henning Thorsen, O. D. Wilson (bodyguard for Michael Jackson), og naturligvis Jon Pall, der var mine idoler.

Nu vil jeg ned og træne, imens det stadig er lovligt!

Link to comment
Share on other sites

BOOOOOOOM!

Så kan de sateme lære det!

Hamrende tung FW-træning i dag:

Vertical traction:

3x10@100

5@105

Lower back maskine:

3x15@80

10@85

Brystpres maskine:

3x7@50

Benpres:

2x15@180

10@200

Skulderpres maskine:

3x10@50

5@55

Cable row:

2x10@70

2x7@75

5@80

Seated leg curl:

3x10@50

Arm extensions efter behag @50

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Det var PÆNT MASSIVT, synes jeg nok. Især vertical traction og rows. Jeg følte mig som en ægte strongman, da jeg kørte hjem! :laugh: . Det animerer da helt viiiildt til BB! Uha, uha! Jeg ryster i mine gamle træningsbukser ved tanken om, hvad den frygtelige DGI-mafia kan finde på! :tongue:

Nu: MAD, MAD, og så en smule MAD! :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt kan det måske snart blive aktuelt at tage en snak med instruktørerne (eller i hvert fald én af dem), for at finde ud af, hvad jeg videre skal med min træning. På brystpres-maskinen er der masser `room for improvement´, men på flere andre maskiner går det i retning af, at jeg `vokser ud af dem´. Det kan nok godt blive lidt af en udfordring at finde nye og tungere øvelser, som ikke umuliggøres af min manglende balance. Men noget må jo kunne lade sig gøre.

Hvis instruktørerne i FW ikke kan, så finder jeg nok nogle andre, som kan. Men lad os nu se.

Men i hvert fald har jeg haft fantastiske resultater i dag, og jeg nyder det fuldt ud.

Om jeg så havde vundet en større konkurrence, så kunne jeg næppe have været bedre tilfreds, end jeg er nu.

Hvis jeg skal forklare, hvordan jeg gør det, så må forklaringen blive, at jeg, i hvert fald lige for tiden, lever og ånder for at være stærk og blive stærkere. Det er en gennemgribende tendens i mit liv lige nu. Og nej, jeg føler ikke, at jeg går glip af noget andet, for jeg ville ikke være vildt social, selv om jeg ikke trænede. Og hold kæft, hvor jeg nyder at føle, at der er noget, jeg er god til!

Link to comment
Share on other sites

I dag er det blevet til 15 km cykling, og en hulens masse god mad, bl.a. et par gode bøffer. Det var tæt på, at jeg bare havde købt en pap-pizza, men jeg huskede Benedikt Magnusson´s ord: `If you eat crap, you put on crap´. Og heldigvis var oksekødet ikke dyrt. Så der røg lige 300 gram ned i sækken.

I morgen går det igen løs i FW, hvor der er vægte, der skal PWNES!

Min motivation er i hvert fald i top.

Vi snupper lige en sang.

Enhver navne-lighed med en tidligere MOLbo, elite-BB´er og Robinson-deltager er totalt utilsigtet!

:laugh:

Nu vil jeg snuppe mig en drink, imens Clint´en uddeler øretæver på TV-skærmen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Vertical traction:

3x10@100

5@105

Lower back maskine:

3x15@80

10@85

Brystpres maskine:

3x8@50

Benpres:

3x10@180

10@200

Seated leg curls:

3x10@50

Cable row:

2x10@70

3x7@75

Skulderpres maskine:

3x10@50

6@55

Arm extensions efter bahag @50.

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Derefter indtog jeg min PWO shake, og min gamle kammi, Thomas K., kom hen og sludrede lidt. Han viser sig ikke så tit i FW mere, bl.a. fordi han hellere vil køre MTB, her om sommeren. Hans hjerte banker vist stærkest for cardio.

God lørdag til MOL. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Godt du logger igen :wink:

Skal jo gerne kunne følge med i din udvikling i cable row og benpres :dry::tongue:

Jeg værdsætter din interesse, Spoer.

I dag var en glimrende cykel-dag: 23 km, blev det til. Det kørte egentlig fint. Det er jo klart, at det med cyklingen er aftaget noget, efter at jeg er begyndt på det med vægtene. Men cykler gør jeg da bestemt. Ellers ville min cardio-form også hurtigt blive for ringe.

Jeg ville godt have været ned i byen og drikke et par fadøl, men holdt mig i skindet. Ja, jeg påfører mig selv nogle afsavn (størrelsen af disse kan diskuteres), men i øjeblikket fylder træningen næsten alt. Bevares, jeg går ikke rundt og tror, at jeg er pro, eller at jeg bliver det, men til tider føler jeg næsten, at jeg (i hvert fald på nogle punkter) lever, som om jeg var det. Det er vel et udslag af, at jeg altid føler, at jeg skal være så god til alt det, jeg laver. Det er vigtigt at understrege, at jeg ikke bebrejder nogen noget. Hvis jeg er fanatisk, er det udelukkende min egen skyld.

Nå, men det går jo nok. Og i hvert fald yder jeg en indsats, og laver også lige så meget nede i FW, som mange ikke-handicappede gør.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dagens pump i FW:

Vertical traction:

3x8@100

Brystpres maskine:

3x10@50

5@55

Lower back maskine:

2x15@80

2x10@85

Benpres:

2x10@180

2x8@200 (UBEHA`LIG!)

Cable row:

2x10@70

2x8@75

Seated leg curl:

3x10@50

Skulderpres maskine:

3x10@50

Arm extension maskine efter behag @50.

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Nu skal jeg glo på Operation X!

Link to comment
Share on other sites

It´s an honour to meet you, mr. Kazmaier! Jeg smed træningshandskerne, og rakte næven frem, imens jeg undrede mig over, hvordan jeg var havnet i samme center som stærkmands-legenden Bill Kazmaier. Jeg syntes heller ikke rigtigt, at omgivelserne virkede bekendte. Nå, fuck det! Det skulle blive interessant at få nogle fiduser fra en virkelig pro.

BZZZZ! BZZZ! BZZZZZZ!

Vækkeurets infenalske spektakel rev mig ud af drømmen. Pokkers osse! Nu nåede jeg ikke at høre, hvilke tips & tricks, `Kaz´ kunne bidrage med!

Klokken var 4.25, jeg befandt mig i min seng, og var, på enhver måde, fjernt fra verdens-eliten!

:laugh::laugh::laugh:

Jeg har gået og grinet af den drøm hele dagen! Min underbevidsthed er meget `levende´, og jeg skal vist prise mig lykkelig, når mine drømme ikke er værre end ovenstående. tænk, hvad man dog kan drømme!

Ja, det kan godt være, at jeg har træning på hjernen, men hellere det end så meget andet.

I glimrende humør ankom jeg til FW, kl. ca. 6.15.

Vertical traction:

3x10@100

Seated leg curl:

3x10@50

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

3x7 med 14 kg i hver hånd.

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

Brytspres maskine:

3x10@50

Benpres:

3x10@180

Droppede det helt tunge sæt i dag.

Arm extensions efter behag @50. prøvede forsøgsmæssigt med 55, men det er lige tungt nok endnu.

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Derefter fys.

Link to comment
Share on other sites

Wegners Ox-chair:

http://www.danskmoebeldesign.dk/design-af/...ox%11chair.html

Ja, sådan én måtte møbel-industrien da godt give mig. :laugh:

Nå, men i går cyklede jeg 17 km, som jeg dog var nødt til at dele op i to etaper, da jeg var nødt til at drøne ud for at undersøge en mærkelig røg-udvikling (kunne ses fra min altan). Det var heldigvis ikke nogen ildebrand, så det var godt, at jeg undersøgte det, inden jeg slog alarm.

Nu skal jeg lige have klaret en opvask, og så går det afsted til FW.

Link to comment
Share on other sites

Fredags-pump i et lidt crowded FW:

Vertical traction:

3x10@100

Lower back maskine:

2x15@80

10@85

Brystpres maskine:

3x10@50

Benpres:

2x10@180

10@200

8@200 (UBEHA´LIG! :devil: )

Seated leg curl:

3x10@50

Skulderpres maskine:

3x10@50

6@55

Cable row:

2x10@70

8@75

7@80

Så sagde jeg lige til mig selv: Ekkert mál fyrir Jon Pál!, og så fik den liiiiiige 3 reps med 85 kg, for første gang i mit liv. Fuck, den var tung! Men jeg var stolt bagefter.

Desuden arm extensions efterbehag @50 kg. Abd. crunch droppede jeg i dag, bl.a. fordi der var lang kø til netop de maskiner.

Vi skal lige have et par fredags-sange.

Først én med De Gyldne Løver:

http://www.youtube.com/watch?v=vtNa3tS3zR0...feature=related

Den WOW inspirerede video er også ret sjov, imo.

Og lidt country skal der også til. I dag bliver det Mark Chessnut, som jeg ser frem til at opleve live på årets SCC festival:

Nu: downtown! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Foreløbig har dagens træning bestået af lidt wrist-curls med håndvægt, samt at jeg har været i kamp mod et skruelåg (på en colaflaske). :laugh:

Min overbo (gammel, middelsvært handicappet mand, stort set uden en muskel på kroppen) havde fået købt den her halvanden-liters, hvor låget simpelthen sad FAST. Bevares, det sad også hårdt. Men da jeg kom ned at sidde, og fik lagt kræfterne i, måtte det dog give sig. Desværre havde gutten bakset sådan med flasken, at colaen var kraftigt omrystet, og stod ud mod 7 verdenshjørner, da proppen løsnede sig, hvorved jeg fik et ufrivilligt bad i cola.

Han burde nok købe sig en skruelågsåbner, så han ikke er afhængig af, at der er personer med bedre grebsstyrke i nærhenden.

Nå, schwamm darüber! Det er jo rart nok at kunne hjælpe.

Nu tager jeg lige en LILLE (10-12 KM) cykel-etape. Varmen gør det sandelig ikke nemmere.

Link to comment
Share on other sites

Moderat træning, uden mange dikkedarer.

Vertical traction:

3x10@100

Lower back maskine:

2x10@80

10@85

8@90 (TUNG, men det kommer)

Seated leg curls:

3x10@50

Brystpres maskine:

10@45

2x10@50

5@55 (den er TUNG)

Benpres:

3x10@180

Skulderpres maskine:

10@50

10@55

3@60 (den skal jeg nok vente lidt med)

Arm extensions efter behag @50. Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Og så lige en gang gulvvask. Det var påkrævet, efter gårsdagens cola-pjaskeri.

Link to comment
Share on other sites

Kære læsere!

Lige et indlæg om min mentale tilstand af i dag:

Jeg tænker til tider på, hvor længe, det går an at gå så hårdt til træningen. Fysisk skal jeg nok holde, men det er træls, at jeg ikke kan unde mig en lille bytur eller lign. Det burde jeg vel også kunne, når en del endog meget veltrænede MOLboer kan, uden at det smadrer deres form totalt. Jeg har trods alt aldrig stillet store krav til livet. Kun til mig selv.

Men faktum er, at jeg får dårlig samvittighed, hvis jeg tillader mig selv den slags fornøjelser. Hvis man skal sidde og tæke over, hvor langt, man skal cykle for at forbrænde en fadøl, så smager den fadøl jo ikke godt. Jeg bebrejder ikke ogen, at jeg har det sådan. Det er udelukkede mig selv, der presser på. Hvis jeg ikke giver den 250%, så føler jeg denne strækkelige utilstrækkelighed. Som om der hviler en ekstra forpligtelse på mig, bl.a. fordi mine forældre ikke kunne få andre børn end mig. Havde der været flere, så havde der også været flere til at gøre forældrene stolte. Som det blev, hviler hele byrden altså på mig.

Hvis mine forældre ikke havde tvunget (og jeg mener virkelig TVUNGET) mig til at lave øvelser osv., da jeg var barn, så var jeg måske ikke i stand til at klare mig selv i dag. Det er derfor, at jeg har undgået at blive bundet til en kørestol. Dette giver en taknemmelighedsgæld, som jeg aldrig kan afdrage på, om jeg så gav mit liv. Derfor må jeg hele tiden forsøge at være `bedre´. Bedre, end jeg tidligere var, også nogle gange bedre end så mange andre. Helst lidt bedre end et menneske. Og det er svært at holde til i længden. Men min loyalitet mod mine forældre har altid været ekstrem. Jeg kunne godt belyse denne situation med et par eksempler, men de mest ekstreme af dem ville I ikke tro på.

På sin vis er mine forældre da stolte af min indsats, men de kan jo godt mærke, at jeg selv føler, at det ikke er nok. Og jeg frygter, at det aldrig kan blive nok.

Jeg aner pt ikke, om der kan gøres noget for at ændre denne situation. Jeg skulle bare have luft for det.

Link to comment
Share on other sites

I går klarede jeg trods alt 15 km på kondicyklen. Det kunne da have været værre.

Dagens morgen-pump i FW:

DB skulderpres:

3x12 med 12 kg i hver hånd.

2x7 med 14 i hver hånd.

Jeg var alene i frivægts-rummet, og det hele kørte fint.

Vertical traction:

3x10@100

5@105

Brystpres maskine:

3x10@50

5@55

Lower back maskine:

2x15@80

10@85

Cable row:

2x10@70

2@10@75

Det blev ikke til de 80 kg i dag, men skidt.

Benpres:

2x10@180

10@200

Seated leg curl:

3x10@50

Arm extensions efter behag @50.

Abd. crunch maskine efter behag @35/40.

Derefter videre til fys. Der var imidlertid sket en fejl, så jeg ikke var blevet sat på planen til i dag. Situationen blev dog reddet af Nicolai, der heldigvis havde mulighed for at træde hjælpende til, hvilket han så gjorde. Rimeligt god stil af ham. :clap:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har tilladt mig en hviledag i dag.

Mine stænger tålte bare ikke flere tæsk lige nu. I min situation er overanstrengelse noget, der skal tages alvorligt.

I stedet blev det til en gang DB curls, og det var, for første gang nogen sinde, med samtlige skiver på stangen (samlet vægt 15 kg).

Det havde min far ellers sagt, at jeg aldrig ville komme til.

Jeg har også gav af min øgede styrke i det daglige. Nu kan jeg f.eks. selv fjerne en cykel, hvis nogen stiller den sådan, at jeg ikke kan komme til min el-scooter.

I går sagde Nicolai fys, at han ikke mente, at han selv ville kunne bepresse 180 kg. Jeg sagde, at han ikke behøvede at komme med den slags udtalelser for at smigre mig. Jeg gør mig såmænd ingen illussioner. Men han mente det åbenbart. Det troede jeg nu egentlig, at de fleste unge mænd kunne, hvis de da ikke havde en form for skade. Men ok, hvis han ikke er vant til at benpresse, så kan det vel godt være, at han ikke kan tage 10 reps @180.

Mine fjällräven-bukser begynder at stramme om mine wheels, så jeg formoder, at den tunge benpres gør sin virkning.

I morgen er jeg tilbage i FW. De åbner kl. 9, da det jo er Grundlovsdag.

Link to comment
Share on other sites

I går sagde Nicolai fys, at han ikke mente, at han selv ville kunne bepresse 180 kg. Jeg sagde, at han ikke behøvede at komme med den slags udtalelser for at smigre mig. Jeg gør mig såmænd ingen illussioner. Men han mente det åbenbart. Det troede jeg nu egentlig, at de fleste unge mænd kunne, hvis de da ikke havde en form for skade. Men ok, hvis han ikke er vant til at benpresse, så kan det vel godt være, at han ikke kan tage 10 reps @180.

De fleste unge mænd kan vitterligt ikke lave 10 @ 180 kg. på FW's benpres. Der er MEGET få, der har brugt så høj vægt alle de gange jeg har været i FW. Desuden er det typisk med kraftigt nedsat ROM når de gør det.

Oxe - du HAR stærke ben!

Link to comment
Share on other sites

De fleste unge mænd kan vitterligt ikke lave 10 @ 180 kg. på FW's benpres. Der er MEGET få, der har brugt så høj vægt alle de gange jeg har været i FW. Desuden er det typisk med kraftigt nedsat ROM når de gør det.

Oxe - du HAR stærke ben!

Tak, Spoer.

Sagen er nok de, at ligesom de `ikke-handicappede´ ikke altid forstår mine problemer, forstår jeg ikke altid, at alle fysiske ting ikke nødvendigvis er vildt nemme for de `ikke-handicappede´.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share