Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Ellers skal jeg til at eksperimentere noget mere med juicer og smoothies og har foreløbig fyldt køleskabet med masser af frisk ingefær, blåbær, broccoli, babyspinat,gulerødder + andre rodfrugter og købt gode mandler og hasselnøddekerner.

Fortsat dejlig aften og weekend til boardet :hippy:

Nam nam. Lyder bare lækkert :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det giver ikke mange muskler :superman: - men det er måske heller ikke meningen :4thumbup:.

:innocent: Well nu gør tun og rejer det nok ikke så godt i grøntsagsjuice kære Henrik

Mht muskler, så er det nok træningsmæsssigt noget af det eneste jeg rigtig har talent for meeen på mine gamle dage har jeg nu efterhånden mest lyst til at bevæge mig hen imod at være en lille yoga alf - så længe jeg stadig er stærk (og let) nok til at kunne lave L-sits og pull ups + kunne løbe og svømme lidt, ja så drosler jeg gerne lidt ned på de store muskler. Kan faktisk allerede mærke, at det går bedre med yoga og crawl efter, at jeg har sluppet al vægttræningen.

Træning d 25.3

svøm

1800 m

Eksperimenterede lidt med vejrtrækning på hvert 3. armtag og det gik absolut bedre end tidligere - også selvom det slet ikke er så afslappet som på hvert andet. Mere mere svøm.. :superman:

Yoga

Dejlig hjemme ashtanga med John Scott. Følte mig allerede mere smidig end i går og især i Marichiasana C gik det markant bedre. Bekræfter mig 100 % i, at det er det rette at prioritere daglig hjemmepraksis fremfor mere eller mindre gode fitnesstimer på vanskelige tidspunkter.

Dagens frokost grøntsags juice bestod af babyspinat, ingefær, æble og blåbær. Lidt en gang heksebrýg men absolut lækkert. Til aften salat med avocado, fennikel, tun, tomat, lidt hakket chili, reven ingefær, et skvæt citron + noget ristet rugbrød :4mewantfood:

Har møder de næste 2 eftermiddage og tirsdag foregår det i Odense med efterfølgende middag. Vil nyde det og prøve at udøve en vis "damage control" men lige præcis en larmende tog kupé og træt eftermiddag plejer at udløse en ekstrem muffin eller lakrids trang hos mig.

Dejlig uge til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Har møder de næste 2 eftermiddage og tirsdag foregår det i Odense med efterfølgende middag. Vil nyde det og prøve at udøve en vis "damage control" men lige præcis en larmende tog kupé og træt eftermiddag plejer at udløse en ekstrem muffin eller lakrids trang hos mig.

Dejlig uge til boardet :hippy:

Prøv med en nødration af frugt og mandler + lidt gulerødder. Hvis du ikke har overskud, har 7 eleven smoothie og raw bar med kakao, som absolut kan anbefales og fungerer fremragende som metadon :4thumbup: :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Prøv med en nødration af frugt og mandler + lidt gulerødder. Hvis du ikke har overskud, har 7 eleven smoothie og raw bar med kakao, som absolut kan anbefales og fungerer fremragende som metadon :4thumbup: :innocent:

:superman: :4thumbup: Thx super sild !!! Must try og ja det er jo ligepræcis planlægning og overskud, der skal til og netop noget af det jeg prøver at prioritere i øjeblikket ved at være mere hjemme i troldehulen - plus tænke højt her i min lille log. Apropos må jeg hellere i gang med at koge linser, hvedekerner og gøre klar til i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Træning d 26.3

Løb

9 k bright lights big city tour rundt i skumrings ramte Århus. Super smukt kig fra Ringgade broen ud over byen, hvor lysene ligeså langsomt blev tændt og blinkede om kap med et kniv skarpt månesegl.

Tvivler på, at det lykkes mig at få morgentrænet inden job i morgen i de her sommertids tider og kommer vældig sent hjem fra Odense, så ender nok med en restitutionstirsdag :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 27.3

Restitution - møde i Odense

Træning d 28.3

Yoga

Hjemme ashtanga feat John Scott - nice

Træning d 29.3

Løb

11 k aften løb i Århus med super fed fornemmelse af stigende fart og følelsen af at være "løber" efterhånden som kilometrene forsvinder under mine løbeskos såler. Ankler bløde og glade. Dog også en klar fornemmelse af ikke at skulle forcere noget, så lader lige intervaller og fartleg hvile lidt endnu. Better safe than sorry.

Træning d 30.3

Yoga

Hjemme ashtanga feat John Scott. God fornemmelse af lynhurtigt at glide ind i praksis. Ikke brug for ret meget tilløb og praksis bliver ligesom mere flydende og på den måde også mere effektiv. Nothing like it :hippy:

Træning d 31.3

Løb

10 k Blommehaven t/rt

Mht kost så er det lykkedes mig at få indtaget 3 sunde måltider daglig plus nogle sunde mellemmåltider i ugens løb. Klarede togturen tirsdag på mandler og et lille æble. Det har haft været overraskende nemt at styre uden om post frokost kage og igår lavede jeg en dejlig appelsin, gulerods, ingefærs juice istedet for at kaste mig frådende over noget hvidt brød selvom jeg var sulten. Der hvor jeg har haft følt mig mest udfordret og også har haft spist lidt slik (tirsdag) og lidt kage (mandag) har været i forbindelse med møder, hvor jeg på en eller anden måde har haft været små stresset og ligesom har haft behov for at coole mig selv ned + ikke har haft den indre ro og koncentration til at vælge det fra - altså det gik jo fx fint med togturen. Egentlig skørt fordi begge møder var i godt selskab med interessante samarbejdspartnere og jeg egentlig bare kunne læne mig tilbage. Skriver det ikke fordi verden går under af, at jeg spiser lidt slik eller kage men mere fordi jeg tror, at det er vigtigt i forhold til at kunne ændre på vanen at forstå, hvad der egentlig foregår. Når arbejdsstresset for alvor kører, kan jeg nemlig se, hvordan det hurtigt bliver en glidebane, hvor de sunde og styrkende fødevarer viger pladsen for mere lousy produkter - ja og eftersom tiden ikke længere tillader monster træningseftermiddage/aftener bliver jeg nødt til at lære at have nogle sunde kostvaner. Også for at optimere de træningspas, der så reelt er tid til og i sin idé handler jo fx yoga rigtig meget om, hvad vi putter indenbords. Mht grønne linser så må jeg dog også erkende, at mit tarmsystem simpelthen sætter en eller anden grænse for, hvor meget jeg kan kapere af dem.

Lige nu har jeg kastet mig over nogle Echinamin dråber for har den her "før sygdoms" fornemmelse i kroppen med lidt hovedpine, ru i halsen mv mv. Tvivler derfor på, at svøm er en god idé men vil prøve at få gennemført yoga pas. Måske endda lade DVD køre lidt forbi Navasana og få noget mere af 1. serie med.

Dejlig søndag og 1. april til boardet. Jeg ORKER ikke nogen aprilsnarre så vil prøve i så høj grad som muligt at lade verden passe sig selv og styre uden om ret meget kontakt med nogen.

Link to comment
Share on other sites

Dejlig søndag og 1. april til boardet. Jeg ORKER ikke nogen aprilsnarre så vil prøve i så høj grad som muligt at lade verden passe sig selv og styre uden om ret meget kontakt med nogen.

Jeg nåede lige at se en post på FB, som klart var en aprilsnar. Men jeg tænkte ikke "what??" om linket, jeg tænkte "det må være fra Rokokoposten" :laugh:

Bortset fra det - god plan med at skrive ned hvor det går galt for mig. Altid nemmere at genkende mønstre på den måde. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er lidt i tvivl om jeg får citeret dit indlæg rigtigt i det her nye designos men ja - der er så mange groteske og mærkelige indslag i medierne i forvejen, virkeligheden overgår fantasien, så det helt drukner. Rigtig god arbejdslyst fortsat. Og jeg kan helt klart mærke, hvilken forskel det gør at gøre det ubevidste mere bevidst ved at beskrive det herinde. Et godt redskab.

Link to comment
Share on other sites

... super fed fornemmelse af stigende fart og følelsen af at være "løber" efterhånden som kilometrene forsvinder under mine løbeskos såler.

Det lyder sgu' dejligt. Når man bladrer tilbage i din log, så er du godt nok også oppe på et flot løbepensum og en god hastighed. Thumbs up for det :smilerock:

Det er da mildest også den rigtige årstid at finde løbeformen frem. Herfra bliver det jo bare varmere og lysere og bedre dag for dag. Du har endda DKs' bedste løberute lige omkring byen :happy:

Happy running :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder sgu' dejligt. Når man bladrer tilbage i din log, så er du godt nok også oppe på et flot løbepensum og en god hastighed. Thumbs up for det :smilerock:

Det er da mildest også den rigtige årstid at finde løbeformen frem. Herfra bliver det jo bare varmere og lysere og bedre dag for dag. Du har endda DKs' bedste løberute lige omkring byen :happy:

Tusind tak super løber Henrik og masser af :hippy: good wibes til knæ + respekt for dit gode approach til træningen - også trods udfordringer.

Mht mit løb, så er det vist ligesom med træningen her i bakke byen - op og ned. Det der i tiden gør mig lidt mere optimistisk er, at mine ankler for første gang siden efteråret 2009 ikke hele tiden værker og er stive + at min astma heller ikke hele tiden gør opmærksom på sig selv. Formentlig hænger de to ting sammen på en eller anden måde. Det giver et andet perspektiv på træningen inkl lysten til at prioritere løbet og tro på det. Også selvom der er lang vej igen.

Træning d 1.4

0

Med temperatur lige under 38 valgte jeg at holde mig 100 % i ro. Er så ikke blevet markant bedre men heller ikke værre. Er nødt til at tage på job i morgen og så går der sikkert et par døgn inden jeg kan tilbringe påsken helt på langs.... aj nu må jeg være mere optimistisk og har faktisk hele vinteren været forskånet for sygdom. Dvs lige bortset fra ugentlige vaccinationsting.

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Med temperatur lige under 38 valgte jeg at holde mig 100 % i ro. Er så ikke blevet markant bedre men heller ikke værre. Er nødt til at tage på job i morgen og så går der sikkert et par døgn inden jeg kan tilbringe påsken helt på langs.... aj nu må jeg være mere optimistisk og har faktisk hele vinteren været forskånet for sygdom. Dvs lige bortset fra ugentlige vaccinationsting.

God bedring! Hvilken afd. arbejder du egentlig på, og hvad er det for et projekt du har gang i? :smile:

Link to comment
Share on other sites

God bedring! Hvilken afd. arbejder du egentlig på, og hvad er det for et projekt du har gang i? :smile:

:hippy: Tusind tak Niels. Jeg arbejder på onkologisk altså kræftafdelingen på NBG. Mht projekt så handlede min Phd afhandling om en ny eksperimentel behandling ved modermærkekræft men nu er jeg mest involveret i små forskningsprojekter parallelt med det daglige patient arbejde.

Må være rigtig spændende at se det hele fra din vinkel på Sundhedsvidenskab.

Link to comment
Share on other sites

:hippy: Tusind tak Niels. Jeg arbejder på onkologisk altså kræftafdelingen på NBG. Mht projekt så handlede min Phd afhandling om en ny eksperimentel behandling ved modermærkekræft men nu er jeg mest involveret i små forskningsprojekter parallelt med det daglige patient arbejde.

Må være rigtig spændende at se det hele fra din vinkel på Sundhedsvidenskab.

Folkesundhedsvidenskab, hvis vi skal gå op i petitesser :wink:

Men vi er jo indenfor samme interessefelt, så jeg ville højst sandsynligt også finde din hverdag interessant!

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god bedring søde Bjergtrold :1112: :heartpump: . Håber du får en dejlig påske. Og godt at høre at hele kadavaret begynder at arte sig, som det skal :4thumbup:

1000 tak søde Stine og også mange tanker om en dejlig påske til dig og dine. Hvor bliver det spændende med den lille prinsesse der er på vej :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Folkesundhedsvidenskab, hvis vi skal gå op i petitesser :wink:

Men vi er jo indenfor samme interessefelt, så jeg ville højst sandsynligt også finde din hverdag interessant!

:4oops::blush: Hæ hæ var tæt på at skrive sundhedsinformatik men så havde jeg jo været endnu mere på glatis. Og ja det er en spændende verden vi bevæger os rundt i. Håber stadig, at der er godt nyt på vej til dit knæ :1112:

Link to comment
Share on other sites

Update

På mirakuløs vis gik mandagen faktisk uden, at jeg fik det værre. Var dog stadig ikke helt på toppen, så nøjedes med IKEA pas med god ven og kollega M, der netop er flyttet til Århus. Da jeg i forbindelse med skimmelmareridtet flyttede 4 gange på 1 år var han x mange på pletten til at hjælpe med gods, lampeophængning osv. Nu min chance til at gøre bare lidt gengæld og samtidig shoppe reol til dejlige bøger + et lille forklæde til mine begyndende små køkkenudskejelser med juicer, salater mv mv. Er jo bestemt ikke den store kok men lidt har også ret.

Tirsdag var jeg så heldigvis frisk til vaccination, som jeg så næsten ikke reagerede på, hvilket jeg vist må tage som et godt tegn.Valgte stadig at holde mig i ro og som Henrik S også skrev om det fornylig, ja så er det jo utroligt, så besnærende det kan synes bare at tage tid til almindeligt liv i stedet for hele tiden at tosse rundt i trænings gear.... well well vil nu stadig foretrække et træningsfyldt liv men sjovt at prøve det andet et par dage.

Træning d 4.4

Løb

9 k - morgen city løb - nice

Yoga

Super dejlig aften ashtanga hjemme på stuegulvet. Ingen tvivl om, at det kræver lidt mere diciplin og anstrengelse at køre egen praksis men på mange måder meget mere tilfredsstillende og dejligt at være fri for at være bundet op på et tidspunkt + skønt at undgå larmen i omklædningsrum, pakken taske mv mv mv.

Træning d 5.4

Løb

16 k Moesgaard t/rt mens solen stadig bragede fra en smuk blå himmel og Århus bugten lå super smuk og indbydende for mine fødder.

Sjovt så mange forskellige gange jeg har haft løbet den tur og været i væsentligt forskellig form og alligevel er det næsten altid når jeg når tilbage til Djævlekløften, at jeg begynder at føle mig sukkerkold og træt. Bortset fra det fornemmelsen af bløde og lette ben, som jeg i høj grad vil tilskrive gårsdagens aften yoga - nothing like it. For i aften overvejer jeg Yin yoga pas med Paul Grilley som alternativ til regelret Ashtanga praksis, som jeg nok godt kunne føle mig lidt for træt til.

Yoga

Yin - 70 minutter med fokus på hofte åbning - meget mere af den slags

Fortsat dejlig påske til boardet :hippy: (mangler peace out smileyen vi havde for nogle år siden)

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 6.4

Svøm

2000 m

:bubblebath: :bubblebath: :bubblebath:

Igen alt for lang tid siden jeg sidst havde svømmet og det er jo helt skørt set i lyset af, hvor super lækkert det er. Jeg havde ikke de store forventninger til formen og så gled det jo faktisk bare stille og roligt. Vil have meget mere svøm. Senere i dag noget yoga, Yin eller mere Yang = ashtanga, måske lidt af hvert. Måske noget aften jog - vi får se

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

... Senere i dag noget yoga, Yin eller mere Yang = ashtanga, måske lidt af hvert. Måske noget aften jog - vi får se

Well selv en introvert personage som mig kan åbenbart få nok a aLoneliness + helligdagskuller så endte med en improviseret kaffe/bif aftale med god ven. Hype eller ej så fandt jeg faktisk "The Hunger Games" absolut seværdig + tankemæssigt udfordrende.

Træning d 7.4

Yoga

Hjemme ashtanga tom Navasana. Nice.

Nu en form for cardio.. vejret siger løb i skoven og min træningsfornuft, svøm på stadion, fordi jeg jo får svømmet aaalt for lidt i tiden.

Nu får vi se hvem der får mest indflydelse. Senere DVD og sushi hos anden god ven.

Fortsat dejlig påske til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Nu en form for cardio.. vejret siger løb i skoven og min træningsfornuft, svøm på stadion, fordi jeg jo får svømmet aaalt for lidt i tiden.

Træning d 7.4 fortsat

Løb

10 k Blommehaven t/rt

Super smuk tur med skumtoppe på blågrønt hav, vind i håret og stadig supergodt at få styrket led + løbemuskler.

Prøver at få svømmet i morgen :bubblebath::violin:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Prøver at få svømmet i morgen bubblebath.gifviolin.gif

:violin: :violin: :violin::sneaky2: :sneaky2: Ja blev så ikke lige da jeg ikke nåede det inden super hyggelig brunch aftale med god veninde T og heller ikke efter. Tilgengæld anden dejlig træning.

Træning d 8.4

Yoga

Fabelagtig ashtanga feat John Scott og hele 1. serie så godt som jeg nu kunne følge med. Dvs ingen flyden op i håndstand, lotusstillinger eller drop backs i bro men ellers super dejlig praksis og bestemt ikke sidste gang, at jeg fortsætter forbi Navasana. Gør sådan en forskel med daglig praksis som jeg vil prøve at forfølge.

Løb

9 k - aften city løb

I morgen akut medicin i Viborg fra morgenstunden + svøm - skal lykkes :devil:

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 9.4

Svøm

2000 m

Super dejlig dag og fabelagtigt svømme pas. Tvivler på, at jeg får smidt mig på yoga måtten når jeg lander tilbage i Århus men hvis det kunne lykkes ville det være helt fantastisk.

Var træt da vække uret bibbede kl 5 i morges men nu rart at være lidt i gang.

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share