Tynd og tæning


Jansen
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Jeg er en fyr på 20 år. 190 høj og vejer ca 72 kg.

Jeg har trænet ca 8 måneder, og jeg undrer mig over min krop.

Min mave er udspilet, hvorimod resten af min krop er undervægtig.

Hvad kan jeg gøre?

Min krop ser ca sådan her ud:

o

( <- brystkasse ikke særlig fremhævet

) <- maven buler meget ud

|

|_

Det generer mig utrolig meget.. kan man "rette" kroppen op på en måde?

En anden ting er min hud. Jeg synes jeg får "appelsin hud" nærmest. Generelt, ikke blot efter træning. Når jeg f.eks står oprejst, og drejer min krop mod højre eller venstre, får jeg appelsinhud på siden af maven, til den side jeg nu drejer overkroppen. Er det et kendt fænomen eller? kan jeg gøre noget?

Hvis nogle skulle være interesseret så træner jeg 3 gange om ugen, efter et program udarbejdet på mit træningscenter.

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Hej alle. Jeg er en fyr på 20 år. 190 høj og vejer ca 72 kg.

Jeg har trænet ca 8 måneder, og jeg undrer mig over min krop.

Min mave er udspilet, hvorimod resten af min krop er undervægtig.

Hvad kan jeg gøre?

Min krop ser ca sådan her ud:

o

( <- brystkasse ikke særlig fremhævet

) <- maven buler meget ud

|

|_

Det generer mig utrolig meget.. kan man "rette" kroppen op på en måde?

En anden ting er min hud. Jeg synes jeg får "appelsin hud" nærmest. Generelt, ikke blot efter træning. Når jeg f.eks står oprejst, og drejer min krop mod højre eller venstre, får jeg appelsinhud på siden af maven, til den side jeg nu drejer overkroppen. Er det et kendt fænomen eller? kan jeg gøre noget?

Hvis nogle skulle være interesseret så træner jeg 3 gange om ugen, efter et program udarbejdet på mit træningscenter.

På forhånd tak

Kunne det være muligt at se det program??

Link to comment
Share on other sites

Kunne det være muligt at se det program??

Altså jeg træner gerne 3 gange om ugen.

Jeg starter med bænkpress. 2*10 af 45 kg

2*10 af 50 kg

herefter går jeg videre til denbænk hvor stangen sidder i skinner.

her tager jeg 3*10 kg på hver side og hvad stangen nu vejer, tror det er 20 kg den vejer.

Derefter lægger jeg mig på en bænk, og fører en 22 kgs vægt ned baghovedet, og løfter hen over hovedet op i strakt arm. dem tager jeg 2*10 af.

Når de er færdige, holder jeg vægten på brystkassen, og strækker blot mine arme op over hovedet, også med 22 kg. 2*10

så går jeg til maskinerne.

Her først en hvor jeg trækker vægten imod mig, nærmest som om jeg roede. 50 kg. 2*10

så trækker jeg vægt ned foran min brystkasse, med benene under 2 puder. 2*10 af 50kg.

Så skubber jeg håndtag frem for min brystkasse. 2*10 af 50kg

Så går jeg til bryst igen, hvor jeg sidder med armene ud til hver side, og fører håndtag sammen udfor brystkassen. 2*10 af 45kg.

så træner jeg ryg, mave.

og slutter af med at løfte mig selv op i håndtag. min egen vægt 72 kg ca. 10 gange, det plejer gerne at få det sidste syre i armene.

Link to comment
Share on other sites

Virkeligt dårligt program....

Det er en om'er.

Din skidte holdning kan være mange ting:

-indbildning.

-oppustet mave pga. gastrointestinale problemer

-voldsom bækkenkipning/lændesvaj

-Brystkassen synker ind pga. kort brystmuskulatur og indafroterede arme.

Post billeder så vi kan se om det er posturale problemer der skal forsøges rettet, eller om det bare er et kageproblem :wink:

Eksempel på billede fra siden, der skal også tages et forfra.

Husk at stå afslappet, hvad der føles naturligt..

posture.jpg

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Led herinde efter et program, her er kun eksperter inde :devil:

g de gyldne ting er som følger:

Træn de 3 store øvelser, brug maskiner så lidt som overhovedet muligt og spis sundt.

Men kan du ikke lægge et billede ind af dig selv? Måske lider du bare af indbildning. Ligesom piger der syntes de er alt for tykke :wink:

Link to comment
Share on other sites

neanderthal no more af eric cressey og mike robertson..

Det er dog på lidt højt niveau rent forståelsesmæssigt, så vær ikke bange for at spørge til programmet hvis der er elementer du ikke helt forstår.

Maxpower her inde fra har bla kørt programmet

Link to comment
Share on other sites

ALtså min krop ligner det 3 billede der blev posted. med svaj i lænden og lille brystkasse, samt udspilet mave.

har ik mulighed for at sætte billede ind.

Kan i linke til et godt program??

Og hvad gør jeg for at komme til at få en pæn krop som ham på midterste billede?

Link to comment
Share on other sites

ALtså min krop ligner det 3 billede der blev posted. med svaj i lænden og lille brystkasse, samt udspilet mave.

har ik mulighed for at sætte billede ind.

Kan i linke til et godt program??

Og hvad gør jeg for at komme til at få en pæn krop som ham på midterste billede?

Det er svært at svare på når man ikke har bedre mulighed for at se dig end et par stregtegninger.

Dit svarer til:

Vi ses på banegården, jeg er ham fyren der ser sådan her ud: :-)

Prøv neanderthal no more. det kan aldrig skade...

Link to comment
Share on other sites

Når du er 190 cm og vejer 72 kg er dit primære problem jo nok, at du er for tynd og har for lidt muskelmasse på kroppen. Så i første omgang er det nødvendigt at skrue op for kalorie- og proteinindtaget. Samtidig bør du træne et program med fokus på de store basisøvelser som squat, dødløft, presse- og roøvelser. Det er nu engang det mest effektive til at pakke masse på med.

Med hensyn til din dårlige kropsholdning, så vil en stærkere muskulatur all-over højst sandsynligt hjælpe på dette. Ellers kan du med tiden begynde at fokusere mere på træningen af trapezius, bagsiden af skulderne, samt den øvre ryg. Dette vil trække dine skulder tilbage og eliminere det neandertahlerlook man i dag ofte ser hos unge mænd som træner for meget bryst og forside skulder. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest enemigo111

Jeg havde selv en pissedårlig holdning, dvs. med svaj i ryggen osv. Dette ændrede sig radikalt med hjælp fra øvelser som dødløft, bent over rowing osv. Nu ligner jeg fyren på det midterste billede, i hvert fald hvad ryggen angår.

Som det er sagt før, skal du æde noget mere og lægge vægt på basisøvelserne. Glem alle de trælse øvelser med kabler og maskiner. Disse øvelser giver dig ikke andet end problemer og frustrationer, og du gainer ingen masse på den måde. I hvert fald er det meget begrænset.

Udsæt din muskel for noget, den ikke er vant til, når du træner og spis nok, så skal du bare se.

Jeg vil også mene at 10 reps er noget højt sat i forhold til at gaine masse. Jeg træner selv typisk 1-8 reps i hver øvelse. I gennemsnit omkring 5 reps, vil jeg mene.

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger, er det bedst at holde sig til de 3 store basic øvelser: Bænkpres, Squat og dødløft...

Du skriver noget om at du tager bænkpres hvor de sidder fast i skinner... Hvis det er et smith stativ du mener, så hold dig til fri bænkpres...

Hvis du ikke har prøvet squat og dødløft før, få nogle til at se efter om du laver øvelsen rigtig... Træls at ødelægge knæne på squat og ryggen på dødløft

Edited by Pumpekongen
Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger, er det bedst at holde sig til de 3 store basic øvelser: Bænkpres, Squat og dødløft...

Du skriver noget om at du tager bænkpres hvor de sidder fast i skinner... Hvis det er et smith stativ du mener, så hold dig til fri bænkpres...

Hvis du ikke har prøvet squat og dødløft før, få nogle til at se efter om du laver øvelsen rigtig... Træls at ødelægge knæne på squat og ryggen på dødløft

Næhhhhh.

Det er bedst, at holde sig til basisøvelser, men lad dog være med, at være så restriktiv, at det kun er de 3. Der findes Masser af variationer af de 3 og der findes mange andre basisøvelser som giver ligeså meget bang for the buck!

Link to comment
Share on other sites

her er et udmærked full-body program

Full-Body 3xugen

Mandag/Ons/Fre

Basis øvelser:

Squat (3 sæt) 8 rep

Dødløft (3-5 sæt) 5 rep

Bænk pres (3 sæt) 8 rep

Chin eller træk til bryst (3 sæt) 8 rep

Bent over eller en arms roning (3 sæt) 8 rep

Mili pres eller siddende dumbel pres (3 sæt) 8 rep

Dips (med belastning) (3 sæt) 8 rep

Mave med belastning (3-5 sæt) 10 rep

Ekstra iso:

Standing calf raise (3 sæt) 10 rep

fransk pres (3 sæt) 10 rep

Biceps curl (3 sæt) 10 rep

Link to comment
Share on other sites

Næhhhhh.

Det er bedst, at holde sig til basisøvelser, men lad dog være med, at være så restriktiv, at det kun er de 3. Der findes Masser af variationer af de 3 og der findes mange andre basisøvelser som giver ligeså meget bang for the buck!

Er jeg skam fuldt klar over... Men vil mene at det er de 3 han skal bygge sit program ud fra

Link to comment
Share on other sites

her er et udmærked full-body program

Full-Body 3xugen

Mandag/Ons/Fre

Basis øvelser:

Squat (3 sæt) 8 rep

Dødløft (3-5 sæt) 5 rep

Bænk pres (3 sæt) 8 rep

Chin eller træk til bryst (3 sæt) 8 rep

Bent over eller en arms roning (3 sæt) 8 rep

Mili pres eller siddende dumbel pres (3 sæt) 8 rep

Dips (med belastning) (3 sæt) 8 rep

Mave med belastning (3-5 sæt) 10 rep

Ekstra iso:

Standing calf raise (3 sæt) 10 rep

fransk pres (3 sæt) 10 rep

Biceps curl (3 sæt) 10 rep

Dette lyder meget godt. mange tak skal i have alle sammen!

Link to comment
Share on other sites

skal jeg have max vægt på så? eller hvordan er det?

jansen skal du være større så skal du ha progressive overload og dekonditiorering ind i billedet.

http://bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=37

der står en del om 2-split eller full-body programmer

og om progressive overload og dekonditoirering.

har du læst den side kan det aldrig gå 100 % galt

held og lykke med træningen ^^

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share