Jeg løber lidt, men mangler en god plan!


Mewer
 Share

Recommended Posts

Hej folkens,

Jeg vil gerne høre om i har nogle gode råd til mig.

Jeg er begyndt at tage lidt på, og det skal der laves om på,

Jeg er en ung fyr så derfor vil jeg gerne tabe mig, så fedtet forsvinder,

men på samme tid også træne lidt så musklerne kommer frem, ikke voldsomt,

bare sådan så man er markeret.

Problemet er lige nu jeg ikke ved hvordan jeg taber mig på en god måde / ultimative måde,

sådan så jeg kan f.eks. kan drikke lidt sodavand og få god mad weekenderne,

og så til hverdagen kan jeg give den maks gas (der har jeg stort set ubegrænset tid).

Men jeg mangler en mad plan og evt. svar for mit løbning.

Jeg kan presse mig selv til at løbe 5km uden pause,

men så er det også en blanding af lunte og løbning.

...Men er løbning den bedste måde til at forbrænde fedtet eller skal jeg finde en anden metode?

Angående muskel træning tænker jeg det kommer efter jeg har tabt mit fedt, eller skal jeg gøre det på samme tid?

For mit største fokus lige nu er at få fjernet alt spækket fra min mave og lår.

Mvh. Mathias.

Håber i kan hjælpe

Link to comment
Share on other sites

Om vægttab, se fx og andre tråde herinde.

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/motions-slankekuren/

Følg et løbeprogram fra 0-5km for begyndere fx det her:

http://iform.dk/traeningsplanner/traeningsprogram-loeb-5-km

Det er mest din sener og led der skal vænnes til belastningen og det tager lidt tid, mens at dine muskler og hjerte vil gå rimeligt let. Så følg programmet for at undgå skader, også selvom det kan virke let Og husk at når man løber, så er det en del af det at være forpustet.

God fornøjelse med projektet. Du kommer ikke til at fortryde, hvis at du hænger i. Det svære er ikke teknikken, men at finde viljen til at ændre på sit liv. Men når at man gør det, så er det fedt fordi at det at overvinde sig selv giver en et mentalt boost til at fortsætte, det giver selvtillid, glæde og følelsen af at være i kontrol.

Så din mentale indstilling er dit vigtigste redskab, dit største aktiv, hvis du vil det her. Vi nok hjælpe dig med det tekniske. Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

...og med hensyn til det med styrketræningen, så er det bare at gå i gang. Med god core træning, får du endda en effekt over til løbet. Der er ingen grund til at vente, du kan sagtens styrketræne og løbe samtidig. Så kan du bruge opstartsfasen på at komme godt ind i et program og lære øvelserne ordentligt, til du er klar til at øge belastningen.

Pøj pøj :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share