Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

:biggrin:

Godt med hviledagen i dag, for jeg er pænt kvast i skroget.

Men vi skal lige have lidt humørmusik til weekenden og nu Henrik er kommet hjem fra gadefest i Boston, var det let af vælge, selvom jeg ikke egentlig ikke har styr på om genre og stat passer sammen :blush: Samtidigt brugte jeg også min sygemelding til at blive pladask forelsket i Tuba Skinny :wub: og egentlig også i den større åbenhed overfor gadeunderholdning. Nuvel, kvaliteten er så også noget højere end på Strøget.

 

Jeg var lige omkring mor til kaffe her til eftermiddag og hun ser jo al det cykelløb hun kan komme til. Det gjorde jeg så også.

Jeg ved at jeg er gammel og sat men alligevel. Hvad i alverden sker der for den hønsestrik-farvelade, som rytterne efterhånden kører rundt i? Jeg har i forvejen undret mig over at sako7s sokker i lidet diskrete mønstre og farver er så populære, mens man samtidigt prædiker at sokker SKAL være hvide. Men OK, det var så dér det sprælske lå og da også meget sjovt. Men nu.... kaos af lilla, orange, grønt og blåt på ét stykke tekstil... Misforstå mig ret - folk må køre ærmeløst og med kompressionssokker om de lyster. Jeg overtræder sikkert selv de fleste regler på området og endda med glæde hvis det er praktisk eller billigt. Men når man samtidigt hele tiden fremhæver det gamle som lirens... jeg kan ikke finde hoved og hale i logikken i det :unsure: 

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

ca.80 km i ret roligt tempo med kollega og frue. I betragtning af indsats er jeg ynkelig mærket i stængerne.

Cyklen nedgraderet med mine reservehjul og Durano Plus. Kæft noget lort at køre med men jeg skal da træde lidt mere for den samme fart, hvilket også var formålet. Er dog ikke sikker at jeg magter at køre sådan rundt på egen hånd.

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Gregers TF skrev:

ca.80 km i ret roligt tempo med kollega og frue. I betragtning af indsats er jeg ynkelig mærket i stængerne.

Cyklen nedgraderet med mine reservehjul og Durano Plus. Kæft noget lort at køre med men jeg skal da træde lidt mere for den samme fart, hvilket også var formålet. Er dog ikke sikker at jeg magter at køre sådan rundt på egen hånd.

 

Smid indlæg i for ekstra effekt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også tage vintercyklen frem igen :tongue:

Ej, det er sgu ikke fordi det går synderligt hurtigt, sådan objektivt set. Men sådan er det og det bliver jo kun værre, så det må jeg bare prøve ikke at blive alt for frustreret over. Jeg ville dog ønske at jeg dels turde give helt slip og køre mig i hegnet og dels at jeg ikke ville modarbejde mig selv med at trække vejret den forkerte vej med mellemgulvet i forhold til lungerne - det gør det ikke ligefrem lettere at få luft sådsn. Jeg forventer at træning sammen med andre distraherer mig fra fra vejrtrækningen, så så snart vejret bliver til at køre i kort/kort i hele fællestræningen, skal jeg tage mig sammen og finde end klub. Jeg er gået væk fra ABC men mere om det senere.

I dag en tur på tri-cyklen op til Kolle-Kolle og retur. 49 km med lidt rod i starten, da jeg fiflede med sadelhøjden. Vist første gang jeg er kørt vestpå med i stedet for til Amager. I hvert fald blev jeg lidt overrasket over, så meget småbakker betyder i forhold til på raceren. Med total fedt med den anderledes kørestil at rykke et stort gear ind og så mose frem på drejningsmomentet og sovse til i stængerne - eller måske derfor bakkerne pludselig koster? Normalt på raceren har jeg altid kondien som begrænsende faktor, så dejlig afveksling at sidde og slås med at syren gør avs. Det er meget, meget sjovere end bare at sidde og hive efter vejret.

Lidt improviseret fartleg, mest i form af lyskrydsintervaller. Med 32 stop var der masser at tage af.

Stængerne har det fint og hvis det ikke var så sent ville jeg tage i FW. Må se om jeg tager det inden arbejdet i morgen eller bliver sprunget over.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lidt for træt i morges til FW. Jeg faldt heller ikke rigtigt i søvn igen efter vækkeuret ringede men havde brugt så lang tid på at prøve, at jeg ikke kunne nå det, da jeg opgav. Det blev til lidt dips og kropshævninger herhjemme og intet mere. 17 kropshævninger 10-15 minutter efter jeg forlod sengen - mon ikke jeg kan grave yderligere 3 op i løbet af sommeren? Stængerne er glade for at jeg missede tiden, for de ramt af DOMS - formodentlig af den uvante kørsel i halvhøj gear.

Kalorieindtaget in mente ville jeg godt have tabt lidt vægt også sidst på ugen. I stedet for at masse skribleri er det lettest at kopiere oversigten fra TrainingPeaks. Desværre kan jeg ikke hitte ud af at få kalorierne vist lige under vægten, så jeg kunne nøjes med de to linier :blush:

Ugen der gak:

 

IMG_0250.PNG

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fridagen i den arbejdsuge uden friweekend er altid ret fortravlet. Især i dag hvor jeg to gange måtte tage ind på Hovedbanegården for at få IT-guderne til at fikse de arbejds-APPs der pludselig ikke mere virkede. Jeg havde også en aftale med mor om aftenkaffe, hvilket også gav en tidsramme. 

Jeg fik dog klemt en minimalistisk tur på cyklen ind: 16km, 2 antrit, 1 spurt og et 2-minuttersinterval. Da jeg hastede hjem og skyndte mig i bad, syntes fruen at det var blevet for sent. Rimelig meget stressen rundt jeg så kunne have undgået og måske også fået kørt bare liiidt længere. Og nu jeg havde sat mig op til noget andet er det pænt fesent bare at sidde og glo ud i luften :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Uhhhhh, altså. 28km i dag: Fælleden rundt.

Jeg nussede pænt rundt på udturen men jeg kom om på bagsiden og havde overhalet de sidste "civilister", blev det lidt mere seriøst og gik over til vo2max som 3/3. Kæft det er svært at holde wattene i ro den første gang man kører det udendørs i stedet for på hjemmetræneren. Jeg synes at huske at kunne ramme måltallet plus-minus en enkelt watt men det var jeg ikke dygtig nok til i dag, så de ønskede 350 blev et sted mellem 351-358 :blush:

I betragtning af min pauvre indsats var de noget lettere end forventet - især de to første i sidemodvind. Jeg nåede tre et halvt interval, før diget ikke var længere.

Jeg havde håbet på at få styrketrænet straks bagefter men sofaen har klistret sig fast til min numse, så jeg kan ikke i aften. Jeg bliver stjernearrig på mig selv, hvis jeg i morgen falder i snooze-fælden ligesom sidst.

Link to comment
Share on other sites

Det gik men blev en lang dag :gal:

Op 5:30 og i FW. Ikke meget spræl i stængerne men fair nok nu jeg fik snuset til intervaltræning i går aftes. Men de 3x10 chinups løftede humøret. Fin fullbody med masser af supetsæt, så de 70 minutter blev udnyttet fuldt ud.

Herefter små 4 timers møde på arbejde og så 8t56m med tog. Så jeg satser på at sove længe i morgen, der bliver ganske træningsfri.

Link to comment
Share on other sites

Knap 75km sidevindskørsel lidt syd for Herfølge og retur. Dammit, det var kedeligt. Ligeså røvsygt indholdsløst som at tage Strandvejen op til Helsingør men eftersom jeg sksl på arbejde om lidt, ville jeg ikke eksperimentere med ruterne og jeg er totalt blank nede sydpå.

Vi må lige have en Classic med stort "C".

 

Link to comment
Share on other sites

Inden arbejde (tirsdag) blev det til de små 44km Amagerrunde. Jeg snuppede tri-cyklen, hvilket var en sand fornøjelse i modvinden. Faktisk hele vejen, hvor det for første gang i lang tid føltes "rigtigt" i kroppen når jeg kørte ud af komfortzonen. Men sært det skete lige i dag efter squatten i går, plus at jeg youtubede musik og glemte tiden, så jeg først kom i seng 3:45. Det lader til at min friweekend bliver velsignet med godt vejr, så jeg tager en nuldag her onsdag, så jeg er restitutionsmæssigt på forkant.

Overblik over sidste uge, incl vægt og kalorietælling.

IMG_0253.PNG

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers, du træner sgu da i FW Rødovre nogle gange? Nu har jeg klædt om der et par gange, og jeg synes altså, det er hjemsted for virkelig mange af de tunge drenge, er det ikke? Jeg føler mig ekstra bleg og splejset med spaghettiarme, når jeg klæder om der, for der er da godt nok en overvægt af meget muskuløse mænd. 

Det er meget forskelligt fra den ene FW til den anden, synes jeg. Min gamle stam-FW på Emdrupvej var sådan en lokal en med alle slags mennesker. Min nuværende i Valby har langt flere medlemmer og rigtig mange smarte piger, faktisk. Men i Rødovre virker det som om, at de store drenge har fundet sammen. Er der noget om det?

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt. Og i øvrigt sjovt som "typer" (som i kropstyper) har en tendens til at samles i enkelte centre. Rødovre er et rigtigt diskopumper-center, så udstyret til bentræning er som regel let at komme til, mens der er kaos ved håndvægtene foran spejlet. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Gregers TF skrev:

Det er rigtigt. Og i øvrigt sjovt som "typer" (som i kropstyper) har en tendens til at samles i enkelte centre. Rødovre er et rigtigt diskopumper-center, så udstyret til bentræning er som regel let at komme til, mens der er kaos ved håndvægtene foran spejlet. 

Aha! Tænkte det nok. :)

Link to comment
Share on other sites

Igen-igen var jeg længe om at tage mig sammen til at køre udenfor. Første forsøg var med for lidt tøj på overkroppen, så jeg måtte lige hjem og have noget varmere på. Det er straffen for at køre om aftenen.

Jeg begyndte med en 3/3 på diget. Kørte omgangen færdig og snuppede så diget plus en del af bagsiden, så jeg kom op på 15 minutter. Eftersom det var i side-og modvind var det "let" og holde den 10 watt over FTP, selv om det var meningen bare at ramme. Igen omgangen færdig og på vejen hjem blev det til 2 antrit i ret let gear fra skridtgang og til sidst en lang spurt, igen fra skridtgang, indtil det hele syrede fuldstændigt til og så lige en bid ekstra. Så godt man nu kan; jeg synes det er svært at vride de sidste watt ud når man kører alene. 47 km uden det første kolde gys.

Om ca 2 timer står den på nattevagt indtil lidt i 7 i morgen, hvor jeg tager en hviledag. Jeg inden da se om jeg har nogle batterilys jeg kan sætte i vinduerne. Ellers bliver det første gang i mange år, jeg ikke har lys i vinduerne 4maj.

Link to comment
Share on other sites

Kun en halv hviledag, alligevel. Lidt hjemmetræning af core, samt kropshævninger og dips.

Weekendens sang er en teknisk svær af slagsen. Stort set alle løber tør for luft og skal "hikste" en lille ekstra vejrtrækning for at synge stroferne færdige. Men hende her klarer det i stiv arm.

 

Link to comment
Share on other sites

Små 50 km på cyklen. Jeg ville gerne have kørt længere men min makker var off. Det blev heller ikke så hyggeligt varmt som planlagt da en del blev kørt på Gl Køge Landevej, hvor vinden kom ind fra vandet. Det var faktisk en tand for koldt til korte rør men planen var oprindeligt også at køre ind i landet. Til gengæld kørte han ok hurtigt i dag og i en periode lå vi efter en tricykel hvor det faktisk var pres på. 

I skrivende stund ligger jeg i kompressionsbukserne og hvad der sker ved jeg ikke men 9 af 10 gange falder jeg i søvn i dem og det sker også om lidt.... .. ,,,,,, ,, ,    .     .

Link to comment
Share on other sites

62km på tricyklen. De første 10 til Hundige, hvor jeg skulle aflevere to dæk, var lidt semi-fesne transport-km på Gl. Køge Landevej, Jeg har for mange dårlige oplevelser med uopmærksomme bilister, til at jeg tør give den gas på det stykke.

Men bagefter var det fint. Uopfindsomt og en hulens masse lyskryds og på cykelsti med god en håndfuld hunde mm der måtte bremses for. Men mellem det, var det alt for fedt. Ingen panik over vejrtrækning, stængerne gjorde passende ondt når jeg trådte over evne, pulsen faldt hurtigt til ro når jeg holdt for rødt og bagefter var kroppen igen klar til at tage fra. Udover at det går (lidt irriterende) langsomt, så føltes det fedt som de bedste dage på cyklen føles.

Da jeg købte enkeltstart/tricyklen var jeg MEGET i tvivl, om det ville blive et fejlkøb, Men på en dag uden DDR-intervaller er det ren køreglæde at sidde på den. Og nu jeg efterhånden har vænnet mig til at sidde krøllet sammen, kunne der måske være basis for også at køre lidt længere ture på den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle helst have styr på træningspricipperne her ved månedskiftet. Og det har jeg vist også. Og jeg bliver ved både at cykle og styrketræne. Jeg satser på 20/80-princippet, så jeg kan træne de 2 dele på 20% og få 160% resultet :tongue:

Den smule styrketræning jeg laver kaster i hvert fald overraskende fine resultater af sig. Og jeg fornemmer at cykelformen (der ER faldet men ikke mere end det er acceptabelt) kan opretholdes på nuværende træningsindsats - det fungerer bedre nu end for 3 uger siden, så....

I starten jeg forlod HvidovreCK var det noget pis men det var faktisk godt at komme væk derfra. Den der "konkurrence-dyne" der var trukket over én, er dejlig at være fri for. Jeg nyder ikke at køre i spraglet reklametøj men i ensfarvet kedeligt tøj og bare ligne hvad jeg er: En halvgammel halvtyk motionist. Fint nok med pangfarver, iøjenfaldende cykler osv - det er fedt på andre men hold mig ude og lad mig falde i et med tapetet. Planen var at finde en ny klub, men jeg tror jeg dropper det. Der er heller ingen oplagte. ABC har laaaang transport til mødestedet, de træner stort det samme hver gang (tror det bliver kedeligt) og intet der ligner vo2max. De kører dog spurttræning men kører spurterne hver for sig, i stedet for at samles og spurte mod hinanden - så kan jeg lige så godt (dårligt) træne dem alene. Rødovre har jeg hørt dårlig om og de har fået røde klubtrøjer - det var tudegrimt på tykke mosjos i HCK og det kører jeg bare ikke i igen. Brøndbyøster kører allerede klokken 8 om søndagen - så tidligt på døgnet kan jeg ikke træde skindet af en budding. 

Så det ligner selvtræning. Hver uge 1-2 gange intervaller på diget i stil med det på hjemmetræneren: Kort og DDR-ish efter wattmåleren. Og en længere tonsertur. Men lang bliver den aldrig. Måske kun halv så lang som med Hvidovre men så ligger jeg 50-60 watt højere i stedet for at nulre rundt i 120km. Udholdenhed får jeg aldrig men hvad skal jeg også bruge det til - jeg gider jo ikke køre mere end 3 timer alligevel? Fordelen ved at være klubløs er også, at jeg ikke behøver opsøge morgenvagterne på arbejde. Så skal jeg nok køre aften men hey, jeg er B-menneske af natur, så kunne da være rart ikke at modarbejde min naturlige døgnrytme. Tror det også ville hjælpe på vægten. Cykling/styrketræning skal ikke kæmpes ind efter tidspunkterne for fællestræningen men kan trænes efter lyst og vejr. Godt vejr = mere cykling og dårligt vejr = mere styrketræning. Men tænker trods alt at have en løs tilknytning til Greve Trim, så der er mulighed for lidt forandring.

Det er i hvert fald hvor jeg er landet mentalt, for nuværende.

- og så lige en opsummering på sidste uge

IMG_0260.PNG

Link to comment
Share on other sites

Kort i midnat stemplede jeg ind i FW for en gang fullbody. Jeg var ikke helt alene men næsten. Nok til at genertheden blev kastet af og det blev den fedeste træning i mange år. Det mindede om de go'e gamle dage for 18 år siden, da jeg efter arbejde gik i DSBs lille interne motionscenter og fyrede natlige marathonpas af på 3-3,5 time. Nu nøjedes jeg med 1t45m men forventer voldsom DOMS de næste dage. Den våde vejrudsigt in mente fik stængerne også et lag prygl.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kæft jeg er kommet sovemæssigt skævt ind i denne morgenblok på arbejde. Jeg sover næsten mere til middag end jeg gør om natten. Er træt, sulten og også begyndt at få tics i en skulder, biceps eller lign og så er jeg søvnmæssigt helt ude og sk...

Men jeg kom da kort på hjemmetræneren her til aften. Det blev til 4x3/3. I den sidste pause, efter jeg lige ville stå op og havde kæden på stor klinge, skulle den jo tilbage igen. På mystisk vis fik jeg både smidt den af og kilet den godt fast. Jeg blev sovset grundigt ind i kædesnask og ville ikke have det på håndklæderne, så stoppede i utide.

Må se om jeg når noget i morgen hvor jeg har fri. Min næste fridag går på værksted og afvente elektriker og næste weekend er afsat, så jeg får 1000 ting at lave men bliver nødt til også at bruge tid på at få sovet igennem.

115 dage til sidste dag i nuværende arbejde - de kan kun gå for langsomt!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share