Sub scapularis..


Mr.Highpercentage
 Share

Recommended Posts

Hey der. Jeg har en træls subscapularis som i svingene grad er overaktiv når min lat aktiveres. Jo længere og hårdere latten aktiveres, jo mere overaktiv er subscapularis.
Jeg har gennem længere tid haft problemer med min højre scapula som synes at have begyndene engle vinge. det er meget lidt, så lidt at jeg er blevet forbigået hos både læge og fys, der ikke kunne se eller mærke forskel. men det kan jeg dog og det er er træls.

Mit spørgsmål er om en overtight sub scapularis kan medvirke til at man får engle vinger ? Grunden til jeg spørger er at jeg er begyndt at se et sammenhæng. Når sub scapularis er overtight er min udad roterende rom på den pågældene arm helt i bund. med albuen pegende nedad er det umuligt for mig at få hånden i vatter. Dét går sådan set ret hurtigt over, et par timer måske og rommen er tilbage igen, men men men, det er her jeg synes at kunne mærke en forværing i scapula. Så jeg tænker det hænger sammen, men måske jeg overser noget som andre kan belyse..

Tak

Link to comment
Share on other sites

Grundet det tiltede blad føles det hele tiden som om der sidder en lille sten, på den nederste del hvor bladet er løftet. Det er ikke noget jeg ligger mærke til pånær jeg ligger ned eller sidder op på en stol, soda etc. hvor ryggen og scapula bliver presset op mod ryglænet.

forværringen mærkes på den måde at scapula synes at blive løftet endnu mere. jeg har gennem massiv serratus anterior træning begyndt at få has på det, men hver gang sub scapularis bliver overaktiv. starter det forfra.

Link to comment
Share on other sites

subscapularis har ingen funktion i forhold til scapula der vinger. Så det er ikke den der er problemet. Derimod er den med til at indrotere din overarm, og kan dermed give mindre udadrotation som du oplever, men hvis du vinger er det typisk et serratis problem, afklamning af nerven dertil eller rhomboideus der ikke er stærk nok

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share