Skulder skade vil ikke gå væk


Lifter
 Share

Recommended Posts

Her i Marts måned kom jeg lidt til skade ved at lave bla. en shrugs øvelse. Her er nok ikke tale om en akut skade men mere en stivhed i skulderledet i den højre skulder. Når jeg bruger musen til computeren går der lidt tid men så begynder det at gøre ondt ligesom om det skærer og en stivhed.

Jeg er nødt til at bruge computeren minimalt men mærkeligt nok kan jeg godt træne med kettlebell og lave swings, snatch og clean and press og hvis jeg slet ikke har brugt musen mærker jeg ikke rigtig så meget.

Men hver gang jeg bruger musen begynder det er skære og gøre ondt.

Jeg overvejer at holde mig fra at bruge mus/computer 100% og droppe træningen på ubestemt tid og holde mig igang ved at gå og cykle.

Men det er sku lang tid nu og det blir ikke bedere.

Er der nogen som kan sige hvor lang tid sådan noget kan tage før det går væk? er det slidgigt måske?

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid går der normalt, før du begynder at få ondt i skulderen, når du bruger computeren? Hvor præcist gør det ondt i skulderen? Foran, bagpå? Går det væk umiddelbart efter du stopper med at bruge musen?

Du kan evt. prøve at ændre på hvordan du sidder og bruger musen. F.eks. burde dine skuldre være nede hele tiden, så du ikke sidder i en "statisk shrug". Evt. kan dit bord være for højt eller din stol for lav.

Sørg også for at du bruger musen så tæt på kroppen som muligt, så du igen ikke sidder og spænder i musklerne i skulderen.

Det er meget usandsynligt, at det er slidgigt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share