321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Opsummering uge 47

Mandag

- Styrketræning.

Tirsdag

- 2t klatring.

Onsdag

- Fysioterapeut.

- 2,5t klatring.

Torsdag

- Styrketræning.

- 40 minutter løb, incl korte intervaller og 1/2 DMST.

Fredag

- Styrketræning.

- 95 minutter trail.

Lørdag

- 60 minutter trail.

- Styrke/skill træning

Søndag

- Off.

Styrketræning:

Ugen har budt på 4 gange styrketræning og små wods. Planen har været at køre en øvelse pr gang i centret og så supplere op med CrossFit, Core osv. Og det har fungeret helt fint.

I denne uge har rehab'en fyldt en del og det lader til at have en positiv effekt på min albue.

Løb:

Ugen har været præget af arbejde og klatring, så løbet har været sat Tilskade i starten af ugen. De sidste par dage er jeg dog kommet efter den med 3 x løb, fordelt på intervaller, langtur og teknik. I denne uge nået jeg endelig over 90 minutters grænsen, og det var uden problemer overhovedet. Så det fortæller mig at kroppen er ved at have vænnet sig til belastningen af den øget løbemængde. Det for mig dog ikke til at hvile på laurbærerne, da min erfaring siger mig, at skaderne opstår, når det går bedst!

Samlet set er det blevet til 195minutter i skoene.

Klatring:

Jeg er i fuld gang med at forberede mig til S1 og S2 eksamen på Tirsdag. Der er stadig ting jeg er usikker i, men overordnet føler jeg mig sikker stoffet. Denne uge er det blevet til 2 omgange af ialt 4,5t. Primært bestående af førstemands klatring og abseil.

Jeg glæder mig til eksamen er overstået, så beg selv kan styre hvornår jeg komme og går i klubben.

Her Søndag er jeg blevet inviteret ud og sætte ren baner op, men er desværre uden bil.

Fysioterapi:

Det går fremad med albuen. Men hvor meget man kan tilskrive fyssen er jeg ikke sikker på. Umiddelbart er det kun hans brug af laser, som jeg ikke selv kan klare. Så 160,- er lidt i overkanten.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Næste uge skulle oprindeligt bestå af 4 styrke/CF pas og 4 løbe pas til en værdi af 220minutter.

Men eftersom jeg fra Torsdag-Søndag er i KBH til Danish Adventure Film Festival, sammen med drengene bag Exploring the limits, hvoraf Andreas Carlsen selv har premiere på filmen "Ultra" som omhandler hans oplevelser bla ved Sparthatlon.

Så det betyder at næste uges træning blir meget opportunistisk. Jeg vil selvfølgelig forsøge at få trænet så meget som muligt, men med klatre eksamen Tirsdag og film festivalen bliver det nok begrænset hvad jeg kan nå.

Link to comment
Share on other sites

Det får mig dog ikke til at hvile på laurbærerne, da min erfaring siger mig, at skaderne opstår, når det går bedst!

Fuldstændig korrekt. Når der er fred og ingen fare, kan det komme som lyn fra en klar himmel :blink:

Jeg har også luret lidt på den der adventure filmfestival, og hvis tiden tillader det, tror jeg, at jeg skal se denne her:

http://www.dfi.dk/Filmhuset/Cinemateket/Billetter-og-program/Film.aspx?filmID=f27861

Den ser spændende ud :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fuldstændig korrekt. Når der er fred og ingen fare, kan det komme som lyn fra en klar himmel :blink:

Jeg har også luret lidt på den der adventure filmfestival, og hvis tiden tillader det, tror jeg, at jeg skal se denne her:

http://www.dfi.dk/Filmhuset/Cinemateket/Billetter-og-program/Film.aspx?filmID=f27861

Den ser spændende ud :bigsmile:

Den skal jeg selvfølgelig også ind og se!

Personligt har jeg siden offentliggørelsen af programmet, glædet mig til festivalen...

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Løb

Type: Trail.

Tid: 1:30:00.

Trætte ben uden fart. Det var dog ikke noget problem at blive ved. Og jeg fik da også nogle gode tempo stykker undervejs. Ruten var meget varieret med bakker og teknisk karakter.

Aften

Klatring

2 timer med bouldering, som kørte rigtig godt. Top rebs klatring og abseil. Super hyggeligt med alle de faste.

Ingen problemer med albuen, hverken før eller efter.

Nu er jeg sulten, træt og har trætte ben.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Press

10 x 12kg.

10 x 22kg.

10 x 03 x 32kg.

DB Shrugs

3 x 15 x 20kg.

WOD

5 runder af

- 15 Push press, 22kg.

- 20 Boxjumps.

Wrist curls

5 x 15 x 10kg.

Stretching

Af underarm, 5 x 20sek.

Holdt det low idag, da jeg føler at jeg kører på batterierne iøjeblikket.

Senere klatring.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Så kom DAFF!

Løb

Type: Trail.

Tid: 60:00.

Jeg hookede op med Jonas på CFI hvorfra vi kørte ud til Kgs. Lyngby, ud til Geel skov.

Vi satte afsted på det blå MTB spor. En super fed rute med varierende terræn, teknisk karakter og en god portion højdemeter! Sporet var temmelig fedtet men det var stadig fedt.

Tempoet var højt, 87-90% så jeg fik, som altid, noget at se til når tempoet skulle holdes med syre i hele understellet og lungerne slæbene efter.

Efterfølgende stod den på post WO meal iform af latte og cupcakes fra Agnes. Så tullet vi lidt rundt i de forskellige friluftsliv butikker.

På cocks & cows mødtes vi med Thomas og satte kursen mod DAFF og åbningsfilmen 'were the trail ends' en ekstrem MTB film der for mig brød grænserne for hvad man kan og burde på 2 hjul.

Efter man var blevet cykelmættet gik Andreas på med hans film, danmarks første løbe film, 'ultra'. Salen var fyldt op og Andreas var meget overvældet over kulminationen på WS 100, Sparathlon og det kæmpe slid det har været at sætte filmen sammen. Men fed var den og et must see for alle med en lille eller stor ultraløber i maven/benene.

Til jer der bor i Jylland, så kommer DAFF også til jer, hvor man måske kan være heldig at få billetter til filmen.

Efter filmen tog vi allesammen på en nærliggende bar og fik et par øl...

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt. Glæder mig til WS100 filmen lørdag, som jeg har sikret mig billet til.

Jeg bruger i øvrigt også nogle gange finten med at løbe trail i MTB-spor. Dog typisk ude i Hareskoven. Det fungerer faktisk fint.

Ja jeg glæder mig også til den film, jeg har faktisk glemt resultaterne af årets WS 100 og jeg har medvilje ikke opsøgt svaret, for at få det mere ud af filmen.

Jeg er flittig bruger af MTB spor og lignende, og jeg nyder det i fulde drag!

Det har givet min træning et super boost.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Efter et par timers søvn kørte jeg til Holbæk sammen med Jonas for at klatre lidt

Klatring

2,5 time med bouldering. Vi fik klatret nogle gode ruter, og arbejdet os igennem en del tekniske problemer, så det var super fedt.

Efterfølgende...

Bænk pres

15 x 12kg.

10 x 03 x 57kg.

Dips

5 x 15 x BW.

Stretching

Af underarm 3 x 30sek.

Tiden var knap så jeg lod det være ved det

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Hiking

2 timer i selskab med Jonas og bakkerne ved Furesø. Et smukt sted som helt klart er et besøg værd, hvis man er på de kanter og har lyst til at lufte benene.

Efterfølgende stod den på mere DAFF, bla med Unbreakable som i mine øjne er et hit.

Næsten alle de store navne var med og de er jo champs, vær og én.

Link to comment
Share on other sites

Opsummering uge 48

Løb

ugen har stået på 3 gange løb af henholdsvis 90,60 og 70 minutters varighed hvilket giver et total på 220 minutter hvilket var planen for denne uge. Alle 3 løb har været Trail, så det har været super skønt.

Oprindeligt skulle de 220 minutter have været fordelt over 4 pas, men det at jeg uden problemer har nået dem på 3 ture er super lækkert, og vidner om at formen og kroppen stille og roligt følges ad.

Næste uge bliver volume mæssigt noget kortere end denne her, tilgengæld vil intensiteten være i højsædet.

Styrke

Nøj hvor har det været ynkeligt i denne uge!

Det er blevet til 2 usle pas, og fokus på løb eller ej, så er det bare ikke godt nok. Jeg har de sidste par uger leget lidt med denne template

1. Dødløft + Wod

2. Løb + Pres

3. Løb.

4. Squat + Wod

5. Løb + Bænk pres

6. Løb

7. Off.

Tanken var at arbejde med et løft pr dag, som i wendler, men uden at have en fastlagt plan for sæt, reps og vægt, af den simple grund at jeg ikke føler at jeg kan/vil lægge vægt på både løb og styrke samtidig. Jeg har så suppleret op med wod's, som planlagt. Jeg føler bare ikke at jeg får kvalitet ud af den styrketræning jeg laver, så jeg overvejer at hoppe over til

1. Full body.

2. Løb + Wod.

3. Løb.

4. Full body.

5. Løb + Wod.

6. Løb.

7. Off.

Men jeg ved det ikke. Jeg har længe været i 7 sind omkring inkoorporeringen af min styrketræning, når fokus ligger på løb. Så hvis nogen af jer der læser med ville smide deres tanker omkring emnet ville det være super. Alt er velkomment, næsten.

Klatring

Klatringen har været i højsædet i denne uge pga eksamen i S1 og S2 pensum, som jeg (hvis jeg selv skal sige det, og det skal jeg jo) klaret ganske flot.

Så det er blevet til 3 omgange af ialt 8 timer i denne uge. Jeg har nu erhvervet mig en nøgle til klubben så jeg kan komme og gå som jeg lyster, og dét var hele ideen med projekt klatring.

Sammenlagt trænings tid: = 14 timer.

Næste uge vil være præget af en masse idræt på jobbet, så alt vil være på gefühl.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Squat

05 x 40kg.

05 x 50kg.

05 x 60kg.

05 x 70kg.

05 x 80kg.

Sparer benene lidt.

Stretching

af underarm, 10x20sek.

Bænk pres

05 x 40kg.

05 x 45kg.

05 x 50kg.

05 x 55kg.

05 x 60kg.

Easy. Holdt igen da albuen værket.

Wrist curls

05 x 15 x 11kg.

Suitcase dødløft

03 x 08 x 24kg.

KB clean & press

08 x 12kg.

02 x 08 x 16kg.

Hæl løft

03 x 15.

Jeg forsøgte med meget let BOR men det gik ikke.

Rotatorcuff blev også rørt lidt.

Eftermiddag

Løb

Type: Trail + teknik

Tid: 50:00

En super lækker tur i Slagelse skoven. Turen blev tilbagelagt på MTB sporene og tværs igennem skoven. Super lækkert med alt den uberørte sne.

Jeg lagde stor vægt på teknik og det fungeret rigtig godt.

Sidst på passet skruet jeg lidt op for tempoet, men stadig ikke noget vildt.

Så kan jeg vidst godt kalde det for en dag.

Imorgen står den på løb med højere intensitet og forhåbentligt også lidt klatring...

Link to comment
Share on other sites

Klatring

Klatringen har været i højsædet i denne uge pga eksamen i S1 og S2 pensum, som jeg (hvis jeg selv skal sige det, og det skal jeg jo) klaret ganske flot.

Så det er blevet til 3 omgange af ialt 8 timer i denne uge. Jeg har nu erhvervet mig en nøgle til klubben så jeg kan komme og gå som jeg lyster, og dét var hele ideen med projekt klatring.

:cheer::cool::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Små trætte ben...

Morgen

Opvarmning

2 runde af:

- 15 squats.

- 15 "dynamisk planke"

- 30 sek downward facing dog.

Løb

Type: yoyo speed test.

Score: svarende til 2950m på en Cooper test.

Tid: 30:00

Jeg gik på ingen måde all-in og der havde været til en del mere.

Dermed ikke sagt at jeg ikke løb til. Pulsen kom op og lungerne på arbejde. Teknikken var tilforladelig, iført mine Inov8 F-lite 230.

Direkte bagefter

Kampsport

1 times gulvkamp, med armbars og chokeholds.

Super hårdt for både kredsløb og overkrop.

6 timer senere

Løb

Type: Restitution

Tid: 40:00.

En rolig aften tur på de tilsneede sommerhus veje, sammen med hunden.

Imorgen står den på rigtig meget arbejde, så der skal hviles...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Kampsport?

Hvaa'' Er det noget nyt? :blush:

God træning forresten!

Nej ikke noget nyt. Jeg har dyrket thai boxing, kick boxing, selvforsvar og krav maga. Men det er ikke noget jeg har gjort mig så meget i de sidste par år.

Men det har en hvis relevans i mit arbejde, så det er vigtigt at pudse rusten af i ny og næ.

Og tak. Jeg arbejder jo primært, iøjeblikket med volumen i mit løb, men denne uge er der sat et par pas af til intensitet.

Udover det bøvler jeg lidt med min tilgang til styrketræningen.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Fedt, fedt, fedt!

Kampsports træning er rart - Jeg var ikke klar over at du har en baggrund i martial arts. Er der noget der er værd at nævne stævner, grad eller lignende. Eller er det bare for at blive bedre til "arbejds-relateret" kamp?

Link to comment
Share on other sites

Fedt, fedt, fedt!

Kampsports træning er rart - Jeg var ikke klar over at du har en baggrund i martial arts. Er der noget der er værd at nævne stævner, grad eller lignende. Eller er det bare for at blive bedre til "arbejds-relateret" kamp?

Stævner og grader har aldrig interesseret mig. Det har evnerne derimod.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Opvarmning:

2 runder af

15 englehop

15/15 dynamisk rygbro.

30sek downward facing dog

Løb

Type: DMST.

Score: 60,5.

Tid: 0:30.

God teknik, løb på ca 90% så der er til et par ture mere.

Direkte efterfulgt af

WOD

40 lunges, 40kg.

8 dips, 10kg.

8 pull ups, 10kg.

8 dødløft, 100kg.

2min planke, 20kg.

Så var der stegte ben og lænd.

Eftermiddag

Pull ups

2x10.

Prøver forsigtigt med rehab pull ups.

Løb

Type: trail.

Tid: 0:35.

En lækker tur i et friskt tempo. Mørket nået at falde på undervejs, så det uppet sværhedsgraden en del. Turen var sammen med Z og han fik noget at se til.

Aften

Klatring

1 times bouldering.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share