Tynde arme....Hjælp!


JPetersen
 Share

Recommended Posts

Jeg har tynde arme i relativt set med min krop. Det er ikke overarmen (den er skam OK :)) det er fra håndeldet og op til albuen! Der er jeg ret tynd....ikke så godt

Men hvad kan jeg gøre. Jeg ved godt at jeg kan æde en masse fedt, men jeg er jo ved at opbygge det der vaskebræt i ved.....såååå ??? Hvad synes du? Kan jeg styrketræne det ved hjælp af kropstræning, sådan at de bliver lidt større?

(Jeg vil ikke sige de er "pigetynde", men jeg har ikke specielt meget fedt, og i forhold til kroppen kan det godt se lidt underligt ud).

takker

Link to comment
Share on other sites

Jeg har indtryk af at tykkelsen på ens underarme er meget individuel, og har nok ikke så meget at gøre med hvor stærk man er. Det er nok ligesom tykkelsen af ens ankler og knæ primært genetisk bestemt. Men mon ikke de bliver tykkere med alderen?

Og så er der jo en del underarmsøvelser, selvom de er ret kedelige.

Prøv at lave dødløft, som nogen foreslår, men med hænderne vendt samme vej, så fingrene alene skal forhindre stangen i at trille ud - den trækker tænder!

Link to comment
Share on other sites

Ja typen det er korrekt.

Hehe B følte du dig ramt :biggrin:

Jørgen jeg har også ret tyne underarme, men jeg mener også at det er noget som er meget genetisk bestmemt. og de vil også vokse med resten af dine muskler, men ikke på samme måde. Men feks håndled, det tror jeg ikke man kan gøre meget ved. Der går ikke længe så ser mine underarme latterligt små ud i forhold til mine overarme.

Jeg er selv lidt træt af mine over arme, der er en gut i det center hvor jeg kommer jeg kan løfte stort set det samme som ham, og han har bare KÆMPE arme. totalt uretfærdigt. Men han lurer nok lidt når han opdager at jeg kan bænke med mere end ham inden længe... HEHE.

Link to comment
Share on other sites

Æhm, er det så genetisk bestemt at 99% af alle tømrere, har store underarme?

Nope, men de bruger deres underarm hver dag til foreksempel at svinge en hammer frem og tilbage, gribe fat i bjælker, gipsplader etc etc - og det må også kategoriseres som underarmstræning.

Derfor siger jeg, at hvis man som jeg selv sidder på en stol hver dag, og den mest kraftanstrængende præstation er at slå musen ned i bordet - så er underarmstræning måske ikke helt ude i skoven. Det tager cirka 7minutter ekstra ved bicepstræningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan anbefale Reverse Curls med en lille hånledsbevægelse i bunden af curlbevægelsen, supersettet med BB Wrist curls og stading DB wrist curls! Det har hjulpet MEGET på mine arme!

Mine underarme er desværre stadig underpropotioinerede! 36cm underarm mod 43cm overarm! DET ser dumt ud! :cyclops:

(Men det var værre før!) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share