Ømme ben efter indtagelse alkohol


batman281
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om der er nogen der kan nikke genkendende til dette..?

Har oplevet, efterhånden nogle gange, at jeg vågner op midt om natten med enten virkelig ømme ben eller direkte kramper, efter indtagelse af alkohol. Når jeg siger indtagelse af alkohol, mener jeg ikke kun et par genstande men i hvertfald 10+. Det behøves ikke at være en aften hvor jeg har stået meget op. Ømheden forbliver der ofte dagen efter også. Kan umiddelbart ikke se det fysiologiske sammenfald mellem indtagelse af alkohol og ømhed/kramper benene udover selvfølgelig mulig dehydrering.

Til reference skal siges jeg cykler og løber meget, men mener ikke ømheden er ikke betvunget af dette. Fænomenet kan godt forekomme, selvom jeg ikke har trænet eksemplevis to dage op til en druktur.

Alder: 33

Nogle bud ?

Edited by batman281
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

alder? hvad siger lægen om dit blodtryk?

Er der nogen i familien med urinsur gigt (Podagra)

Alkohol kan udløse et anfald ...

Spiser du meget kød/bønner (protein)

Har du en sød tand? (Chokolade, vingummi og sodavand)

Prøv at skære ned på bøffernes størrels (hvis du ikke kan undvære dem i en periode) spise mere grønt og lidt frugt (fructose - er en stor synder - honning er ren fructose)

Drik en masse vand - hver dag !!!

Edited by MagnumIs
Link to comment
Share on other sites

Stækker du ud når du har trænet?

Jeg løb meget for nogle år siden (og er så småt begyndt igen), og det var næsten 100% sikkert at jeg ikke havde strukket ud efter en løbetur, så fik jeg kramper den førstkommende nat med druk - altså lige som dig, så var det altid når jeg lå og sov det skete, og det ligegyldigt om jeg havde været ude og løbe dagen før eller tre dage før.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

alder? hvad siger lægen om dit blodtryk?

Er der nogen i familien med urinsur gigt (Podagra)

Alkohol kan udløse et anfald ...

Spiser du meget kød/bønner (protein)

Har du en sød tand? (Chokolade, vingummi og sodavand)

Prøv at skære ned på bøffernes størrels (hvis du ikke kan undvære dem i en periode) spise mere grønt og lidt frugt (fructose - er en stor synder - honning er ren fructose)

Drik en masse vand - hver dag !!!

Den med bøfferne, og kød generelt, og syre, er efter hvad jeg har læst "debunked".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share