Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Hold fast for en weekend, er lige blevet menneske igen efter vi har afviklet Go Epic stævnet i Lørdags i Helsingør. Det startede Torsdag med at vi skulle have kørt alt vores haben-gut op til denne nordsjællandske perle af en by. Derfra skulle der bygges, opstilles og gøres klar til stævnet. Fredagen var lang, rigtig lang og som løberute-ansvarlig havde jeg store udfordringer med at få opstillet løberuten udfra det kort vi havde lavet. Flere steder var den kritisk, og brugen af kegler, kæder og skilte til at vise vej var meget nødvendigt for en sikker afvikling.

Jeg var først i seng omkring midnat fredag, og skulle følgende op kl 04.00 for at være i Helsingør kl 5.00. Derfra gik Lørdagen meget hurtigt og der var hele tiden ting der skulle ordnes, ildebrande der skulle slukkes og frivillige der skulle briefes. Men hold nu fast hvor var det fedt, og total optur over at være med i brandpunktet.

Jeg var solgt og kom hjem i seng ved 9 tiden efter at have ramt McD hårdt på vejen hjem. Igår vågnede jeg så tidligt, og efter at have sundet mig og spist en lille morgenmad var det ud og lunte en tur. Det endte med at blive helt godt, og jeg fik derfor 11.5Km i 5.20/Km.

Nu er ugen igang, og der skal trænes igennem. Samtidig er vi kommet ret langt med den nye tri klub "/tri club denmark" som har fået massiv tilmelding og opbakning. Jeg sidder i bestyrelsen, samtidig med jeg er cykel-koordinator, og elite koordinator. Det ser ud til at blive en masse arbejde henover efteråret der skal laves på den front.

Arbejdsmæssigt er jeg stadig "ledig", men kan mærke jeg er ved at være grydeklar og motiveret imod at finde et job. Jeg kan sagtens gøre en større indsats end jeg har gjort tidligere.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Arhmen stop nu, Virkelig STOP nu!

Jeg har sovet som en fisk i en vaskemaskine. Alle positioner har gjort ondt og fra kl 4.00 måtte jeg strække gevær. Nu har jeg så lige prøvet at styrketræne lid for at få blod igennem systemet, men lige lidt hjalp det. Skulle have svømmet nu her, men har skubbet det til imorgen, da jeg virkelig ikke tror jeg kan holde mig selv flydende med min nuværende situation.

Nå, men den styrketræning skal alligvel logges, selvom den var ynkelig. Eneste lyspunkt var hende den tighte blondine der stod og strakte glutes ud da jeg var på vej afsted. Det gav en god grund til at lave en smule ab-work. Nizzle!

Crosstrainer 5min

Dødløft

45kg

65kgx4set

85kgx3set

Military Press

4x6x45kg

KB Snatches

2x10/10x16kg

skulder-mobilitet og ab-work.

/Done

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Vågnede med lidt kriller i halsen og lysten til mest af alt og forblive under dynen, men op kom jeg og efter at have siddet foran computeren, fik jeg aftalt lidt træning. Først tog jeg med på 60min opvarmnings-løb, dog kun på MTB, og da makkeren efterfølgende skulle på stadion og løbe 8x1000M så så jeg mit snit til at tage med og lave lidt Intervaller selv. Det blev hurtigt lavet om til en 5Km på stadionet, noget jeg så absolut hader, men jeg kom igennem i ok stil og fik en hæderlig tid alt taget i betragtning.

5Km test: 22.14

Derefter en joggetur hjem, og hente våddragten for at få sidste tur i den store blå balje i år. Nu ved jeg ihf at jeg ha rfået sidste tur og det blev en kold, men lækker omgang. 1500M og masser af velvære.

Om lidt skal der massage på drengen, og så er det weekend. Whats not to like.

Vi holder forresten åben træning for den nye /tri club denmark på lørdag fra Cafe Jorden Rundt, hvor vi vil cykle 45Km med lidt blandet intervaller. Mest af alt en smagsprøve på efterårs-træningen uden at skulle skræmme nogen væk. Det skal nok blive godt.

/N

Link to comment
Share on other sites

Lørdag på Bike'n

Lad nu vær for et godt vejr at vågne op til idag. Det minder mere om højsommer end start på efteråret. Den sidste sommerdag og alt det snask, men kort og kontant skulle der cykles idag. Det var første træning i /tri club denmark, og planen var således at køre en rolig tur for de nye medlemmer og lige give dem en smag på hvad der kommer til at foregå fremadrettet i /tri club. Lidt kortere træninger nu det er efter, 2-3timer med lidt forskellige intervaller, tekniske øvelser mm. Og fremmødet var rimelig suverænt, ca. 30mand stod klar til at trampe i pedalerne til dagens træning.

Vi delte derfor op i 2 grupper, med 2 instruktører/undervisere i hver og så ellers afsted.

I alt 2timer15min på cyklen, og en god bunke bakkespurter, tempolege mm. Cool.

Derefter hjem og skifte til træningstøj til FDK, og så over at lave lidt styrketræning. Kæft der var varmt i lokalet, så sveden høvlede af kroppen.

Powersnatches + OH Squat

5x20kg + 5

5x30kg + 5

Ditto

Ditto

Ditto

Trap-Bar Dødløft

5x60kg

5x100kg

5x120kg

3x130kg

5x3x140kg

5x100kg

-Av for satan den var led og god! Kæft der skal spændes godt op!

Military + Fatman Pull-Ups

4x8x40kg + 4x8xMotta-hans

KB Swings

3x12x40Kg

Done!

Link to comment
Share on other sites

Monday Morning

Træning i FDK imorges. Blev brændt af af min makker, men det endte dog med at blive helt godt. Der var instant connection til stængerne og massere af POW!

Frivend

5x40kg

5x60kg

3x70kg

3x75kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

1x85kg

3x70kg

3x70kg

3x70kg

-Herlig omgang på ryggen!

Squat

6x70kg

6x90kg

6x6x100kg

-Tung, men nem! Følte der kunne presses mindst 10kg mere på volumen.

Yates Rows + Goodmornings

10x70kg + 10x60kg

Ditto

Ditto

Ditto

/Done

Link to comment
Share on other sites

Løbeteknik i går aftes. Ikke så mange kilometere på kontoen, men en masse super teknik og core øvelser. 75min intensivt.

Svømning imorges:

400M Op

4x50M Ben (Crawl/Ryg)

400M 6.17

400M 6.33

200M 3.17

200M 3.09

100M 1.27

100M 1.30

50M 0.41

50M 0.42

100M Ud

Total: 2200M og en super følelse i kroppen!

Link to comment
Share on other sites

Træning igår, 30min Løbebånd 2min recovery, 1min intensity. 15min gang easy.

Styrketræning imorges:

Dødløft

5x50kg

5x80kg

3x100kg

3x120kg

3x120kg

3x120kg

3x120kg

3x120kg

Front squat

6x60kg

6x60kg

6x60kg

6x60kg

6x60kg

6x60kg

Dips

8xBw

8xBw

8xBw

8xBw

Swim-Elastik
En masse skulder-roulade med en elastisk. Burde gør det noget mere!

/N

Link to comment
Share on other sites

Dagens Svømmepas i Bella

små 25Km transport cykling idag, helt en fornøjelse at sidde på rammen igen. Men dagens træning var primært svømning, og så skulle jeg have løbet, men havde travlt med møder. Yeah right.

Svøm
400M Opvarming

200M Ben

5x200M PullBuoy + Paddles
5x200M Fins
100M Ud

Super omgang, lige til pas!

Link to comment
Share on other sites

Dagens Styrkepas

Frivend

5x40kg, 5x60kg, 3x80kg, 5x80kg, 3x80kg, 5x80kg, 1x90kg, 2x90kg, 3x80kg, 3x80kg

Squat

5x60kg

5x100kg

5x3x110kg (Vol. Pr)

2x5x60kg

Step-Ups w leg lift + Walking Lunges w twist.

5/5x40kg + 5/5x10kg

Ditto + Ditto

Ditto + 5/5x20kg

TRX-Core

10min, Blandet øvelser! Buff

/Nico

Link to comment
Share on other sites

Update:

Lørdag, 80Km cykling som instruktør. Fed oplevelse og massere af smæk p åde nye unge triatleter.

Søndag, fri - Tømmerdrenge

Mandag, Styrke

Frivend

5x5@60kg

Stivbenet Dødløft
10x60kg

3x10x80kg

Squat
5x5x80kg

Og så var kroppen ikke til meget mere, så hjem og slappe af.

Link to comment
Share on other sites

Så gik der lige et par dage igen. Kroppen har været mærkelig, og desværre været alt for træt, tung og uoplagt. Jeg har taget fat i min læge, og får højest sandsynligt ordineret biologisk behandling fra næste uge af. Det er både godt og skidt, men jeg håber klart det kan få mig helt op i gear igen. Meget af min dag går enten på sofaen, og alle træningspas bruger jeg enormt meget tid på at restituere fra. Alt i alt er situationen ikke den bedste og jeg håber at medicinen igen vil få humøret helt op, samtidig med formen stiger.

Jeg har desuden haft travlt med en masse omkring /tri club denmark der begynder at ligne en succes. Vi har lige rundet medlem nr. 170, og tendensen er stigende mod de 200 inden for den næste uge. Det er fedt at være med til og motivere mig max til at lave "frivilligt" arbejde for at få klubben op i højeste gear.

Tirsdag morgen fik jeg svømmet lidt, men stod op efter en serie på 5x200m hvor jeg var helt udmattet.

Onsdag fik jeg 115Km på rammen, og var i godt selskab med Dennis Ritter. Der blev fortalt en masse gode tour-historier og vi fik lukket en deal med at han kommer ind i /tri club som medlem. Fedt at få ham med, og han er virkelig sympatisk. Efter et stop på tankstationen i Tikøb fik vi aftalt at Ritter skulle køre lead-out på Peter og mig der havde en lille battle fra Tour de tisvilde kørende. Sprinten skulle stå ved klampenborg skiltet, og jeg fik efter møje og besvær vredet cyklen forbi ham. Dejlig fed spurt :D

Imorges var der så svøm igen, og kroppen havde det heldigvis bedre så jeg fik gennemført passet i nogenlunde stil. Det blev til 1800M vil jeg skyde på med en heftig 10x50M st. 55sek som hovedfokus og så en masse hidsige 25m, samt teknik.

For lidt siden fik jeg et styrkepas i hus og det endte med at blive helt godt:

KB Warmup Series (Swings/Snatch/Twist)
2 rounds.

KB Clean&Press
4x5x20kg

KB Cleans
3x5x24kg

Squat

5x50kg

5x80kg

4x4x110kg

Decline CG Benchpress

10x50kg

5x5x70kg

Pushpress Leg Drives (Stangen op til næsen ca.)
5x3x80kg

Pushpress

5x5x50kg

/Done

Link to comment
Share on other sites

Og så fik jeg sluttet ugen af med en tur i Dyrehaven og noget solidt løb i kuperet terræn. 10.5km blev det til og lidt tempo-skift undervejs.

Dermed kommer ugen til at se således ud:

Man: Styrketræning 1
Tir: 1500M Svøm + 90min cykling
Ons: 3t30min cykling
Tor: Svøm + Styrke + CrossTrainer (30min)
Fre: Teknik Løb

Lør: 3timer cykling + 10min Off-Bike
Søn: 10.5Km Løb

Dermed træning alle ugens dage, og solid fokus på alle discipliner. Godkendt og meget lækkert!

Link to comment
Share on other sites

Start på ugen!

Tidlig start på ugen, og frisk og klar i FitnessDK til lidt ondskabsfuld styrketræning. Weekenden blev brugt igår på brunch og refeed, så kroppen stod klar og skarp til at lave lidt tunge løft. Denne uge skal byde på fornuftig træning, måske et par ture alene på raceren og så lidt fokus på løb (mest teknik, crosstrainer og så lidt let jogging). På lørdag skal jeg køre MTB for første gang nogensinde, og det glæder jeg mig pænt meget til.

Squat

5x60kg

5x100kg

5x110kg

4x120kg

4x120kg

4x120kg (PR + Vol PR)

3x125kg (PR)

5x100kg (Backoff - Vild connection!)

Frivend

5x50kg + 5 pres

5x70kg

3x80kg

2x85kg

5x70kg

5x70kg

5x70kg

5x70kg

PushPresses

10x50kg

10x50kg

10x50kg

ChainPulls (Backwards)

40m x124kg

40m x124kg

ChainPulls (Forwards)

40m x124kg

40m x96kg

Og så var der pææænt udsolgt. De pulls, de rykker hele bagkæden og kroppen rundt. Tjek billede på InstaMottaGram (nicomotta1504).

/God dag

Link to comment
Share on other sites

Mandags Svømning

Så blev det da også lige til en hurtig tur i Øbro-bassinet

200M Opvarmning

1000M Pull-Buoy + Plader

1000M Pull-Buoy + Plader

4x100M svømmet på flg. måde:
12.5 løs + 12.5 max
12.5 løs + 12.5 max
12.5 max + 12.5 max
12.5 løs + 12.5 løs
Udsvøm 50M bryst

Total: 2650M på 50ish minutter i vandet!

Link to comment
Share on other sites

Onsdags Styrketræning

Prioriterede at sove lidt længere imorges end jeg ellers plejer. Klokken var dog stadig 7ish da jeg vågnede, men i stedet for at fare op og afsted tog jeg den lidt med ro og fik spist fornuftig morgenmad, samt en dobbelt espresso på sofaen. Efter at have browset lidt rundt fik jeg endelig skrevet den ansøgning færdig der har hængt over hovedet på mig siden jeg tog mod og ringede til den ansvarlige for stillingen. Nu er der gjort alt efter bogen og jeg kan nyde at have sendt den første ansøgning i denne uge.
Jeg har fået en lille 15årig knægt som klient i forbindelse med lidt styrketræning, og det sad jeg og nørklede med igår. Der er snart en del der har efterspurgt lidt råd og vejledning, så jeg har brugt lidt tid på at flette en simpel wordpress side sammen hvor jeg udbyder lidt styrketræning samt "coaching". lol. Hader det ord, men i mangel af bedre.

Dagens Tal:

Dødløft
5x70kg

5x120kg

3x140kg

3x140kg

3x140kg

3x140kg

3x140kg

3x150kg

3x150kg

3x150kg - Tung, men nem! Styrken er opadgående og et forsigt bud er at jeg snildt kan trække 180kg, måske 190kg.

3x120kg - Backoff

Dynamisk Squat

4x6x70kg

Goodmornings

3x12x50kg

KB Snatches

5/5x20kg

5/5x24kg

5/5x28kg

5/5x28kg

5/5x24kg

-Shazaaam, god føling og massere af umppf! Skal lige have luret grebet ordentligt.

/Done

Hjem og spise røget hellefisk på toasted rhein van hauen brød. Yum!

Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Vågnede med lidt kriller i halsen og lysten til mest af alt og forblive under dynen, men op kom jeg og efter at have siddet foran computeren, fik jeg aftalt lidt træning. Først tog jeg med på 60min opvarmnings-løb, dog kun på MTB, og da makkeren efterfølgende skulle på stadion og løbe 8x1000M så så jeg mit snit til at tage med og lave lidt Intervaller selv. Det blev hurtigt lavet om til en 5Km på stadionet, noget jeg så absolut hader, men jeg kom igennem i ok stil og fik en hæderlig tid alt taget i betragtning.

5Km test: 22.14

Derefter en joggetur hjem, og hente våddragten for at få sidste tur i den store blå balje i år. Nu ved jeg ihf at jeg ha rfået sidste tur og det blev en kold, men lækker omgang. 1500M og masser af velvære.

Om lidt skal der massage på drengen, og så er det weekend. Whats not to like.

Vi holder forresten åben træning for den nye /tri club denmark på lørdag fra Cafe Jorden Rundt, hvor vi vil cykle 45Km med lidt blandet intervaller. Mest af alt en smagsprøve på efterårs-træningen uden at skulle skræmme nogen væk. Det skal nok blive godt.

/N

Altid en vinder! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share