Hårtab og vægttab


frede8000
 Share

Recommended Posts

Jeg har siden januar 2011 tabt mig små 40 kilo. Faktisk ret tidligt i forløbet begynte mit hår at blive underligt. Det begynte at krølle og blive mere tyndt og livløst.

Jeg er en mand på 26, og 190 cm. Jeg startede på 144 kg og er nu nede på noget der ligner 105.

Jeg har valgt at mit vægttab skal være holdbart, derfor drikker jeg stadig alkohol i weekenderne og spiser også indimellem mad som ikke ligefrem er sundt, igen for at jeg kan leve et normalt liv!

Min kost er så også kodet ind efter det, det vil sige at jeg er ret hård ved mig selv i hverdagende og det fungere ganske fint og jeg har det rigtig godt med det.

Jeg holder mig til dagligt under 1500 kalorier - Min kost består hovedsageligt af protein(kylling, skyr, nødder, torskerogn,skinke æg osv) og så grøntsager. Jeg træner cardio 30-45 minutter om dagen, også i weekenden - Og passer det ikke ind i weekenden sparer jeg op med ekstra træning over de ander dage, derudover styrketræner jeg 3*45 minutter om ugen.

Af kosttilskud tager jeg multivitamin, Fiskeolie, ekstra D-vitamin og Silica(skulle være godt for håret)

Det jeg spørger om er om jeg ikke kan gøøre noget for mit stakkels hår?

Jeg har været ved lægen, han sagde at det bare er en periode, men jeg synes efter et år, burde det vel være ved at falde på plads

Link to comment
Share on other sites

Jeg har siden januar 2011 tabt mig små 40 kilo. Faktisk ret tidligt i forløbet begynte mit hår at blive underligt. Det begynte at krølle og blive mere tyndt og livløst.

Jeg er en mand på 26, og 190 cm. Jeg startede på 144 kg og er nu nede på noget der ligner 105.

Jeg har valgt at mit vægttab skal være holdbart, derfor drikker jeg stadig alkohol i weekenderne og spiser også indimellem mad som ikke ligefrem er sundt, igen for at jeg kan leve et normalt liv!

Min kost er så også kodet ind efter det, det vil sige at jeg er ret hård ved mig selv i hverdagende og det fungere ganske fint og jeg har det rigtig godt med det.

Jeg holder mig til dagligt under 1500 kalorier - Min kost består hovedsageligt af protein(kylling, skyr, nødder, torskerogn,skinke æg osv) og så grøntsager. Jeg træner cardio 30-45 minutter om dagen, også i weekenden - Og passer det ikke ind i weekenden sparer jeg op med ekstra træning over de ander dage, derudover styrketræner jeg 3*45 minutter om ugen.

Af kosttilskud tager jeg multivitamin, Fiskeolie, ekstra D-vitamin og Silica(skulle være godt for håret)

Det jeg spørger om er om jeg ikke kan gøøre noget for mit stakkels hår?

Jeg har været ved lægen, han sagde at det bare er en periode, men jeg synes efter et år, burde det vel være ved at falde på plads

Hmm. Jeg er på ingen måder kyndig til at svare, men jeg har gjort mig disse tanker:

Du er 26 år - det er deromkring mænd som regel begynder at blive tyndhårede hvis de er disponerede for det. Har mændene i din famlie, enten din fars eller mors, hår på hovedet?

Måske du simpelthen bare taber håret af "naturlige" årsager - og det så tilfældigvis rammer sammen med dit vægttab og træning?

Styrketræning og vægttab vil også ganske naturligt hæve dit testoteron-niveau i kroppen. Fedtet indeholder østrogen - det kvindelige kønshormon - og styrketræning vil yderligere hæve ens testoteron-niveau.

Hårtab på hovedet skyldes som regel mænds testotoeron-niveau. Testoteronen "angriber" hårsækkene på hovedet og gør dem mindre - derfor er det som regel mænd, som bliver skaldede.

Så - min teori er, at du er naturligt disponeret til at blive tyndhåret/skaldet og at styrketræningen / tabet af fedt vil have hævet dit testoteron-niveau, så det har speedet processen op.

Nævnte doktoren intet af den slags? Det havde jeg nævnt hvis jeg var doktormand...

Totalt flot vægttab i øvrigt! Jeg tager hatten af for din flotte indsats!

Edited by CKF1
Link to comment
Share on other sites

Minoxidil og kutan har en påvist virkning imod hårtab og kan købes i form af produkter som Regaine på apoteket. Det er en "kur" imod hårtab men en symptombehandling, du kan betale kassen for resten af livet - såfremt det virker for dig, hvilket ikke er garanteret.

Brug for Guds skyld ikke Propecia (finasterid), da det, så vidt jeg har læst mig til, kan skade libido, potens og slige dårligdomme.

Du kan prøve at undersøge årsagerne i hoved og røv, men jo før du affinder dig med, at hårtab er naturligt og så godt som uundgåeligt, desto bedre vil det nok være for dig.

Som sagt kan du med fordel prøve produkter som Regaine; min pointe er bare, at det her ikke skal blive løbebanen til at stresse over noget, der er helt naturligt, og som du snart vil blive en ekspert til at spotte hos andre mænd - selv filmskuespillere, og hvad har vi. Det er klart værst at være kvinde, set fra hvad reklamer og medieindustrier prøver at bilde os ind er normalt og idealt, men industrierne fortjener også kritik for at få hårtab hos mænd til at fremstå som et abnormt problem synonymt med usundhed.

Det er selvfølgelig træls, men det er helt normalt og ikke verdens undergang. :smile:

Edited by Zuffox
Link to comment
Share on other sites

Altså.

Der er jo faktisk rigtig mange mænd, der medvilje fjerner håret. Desuden er der RIGTIG mange piger, der synes det er vildt frækt uden hår. Pumpede fyre uden hår - det er det de unge piger vil há!

Ja - spild for gudsskyld ikke pengene på hår-vidunder-midler. Desuden er det da meget mere cool at være tilfreds med sig selv, som man er. Det er i virkeligheden nok dér man scorer mest. Hvis det er det man vil!

Link to comment
Share on other sites

Da jeg først begyndte at tabe mig for et par år siden oplevede jeg det samme med håret. Jeg fik dengang at vide at det var normalt med vægttab. Især i starten, og især for mænd. Det blev senere bedre, og da jeg holdt et års pause med kuren blev det normalt igen. Noget af det tabte kom tilbage.

Og da jeg så startede anden etape af mit vægttab der nu har stået på i snart 4 måneder, ja så begyndte håret igen at blive mærkeligt.

Jeg har denne gang valgt at løse det ved at klippe det ultra kort. Så kan det hverken ses eller føles. Og så håber jeg da CKF1 har ret.

Edited by kilroy1975
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share