Tage på i vægt.


clausC
 Share

Recommended Posts

Er det muligt?

Jeg har et kæmpe problem.

Jeg vejer 65 kilo og er 182 høj, og jeg vil meget gerne på tage på i vægt. Men det hjælper ikke uanset hvor meget spiser.

Jeg går til boksning 2 gange i ugen og motionscenter 2 gange i ugen.

Jeg ved ikke hvad jeg skal drikke/spise for at tage på i vægt.

Hvad er godt og spise/drikke, skal have mange kalorier, men ikke helt usund.

Ved ikke hvorfor noget mad er der er egnet til at "tage på i vægt"?

Nogen der evt. kan skrive en liste med det mad, man kan tage mest på ved at spise og stadig også er rimeligt sundt?

På forhånd tak :).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rigtig glad for nogle rugboller kaldet "rugfler", de indeholder rimligt meget energi og godt med proteiner. Dem bruger jeg til at tage på, fordi de er hurtige at lave og hurtige at få ned, så jeg spiser faktsik 1-2 af dem hver anden time - Med tun i, ud over min normale mad.

Der ud over spiser jeg også 2-300ml letmælks yoghurt, med 100g havregryn på, til morgenmad og når der ellers er lidt mere plads.

Ved du hvad dit ligevægtindtag er?

Link to comment
Share on other sites

Er det muligt?
JA!!

Weight Gainer er bare en blanding af hurtige kulhydrater og proteiner - det kan du sagtens få igennem din mad hvis du tager dig sammen. Det kræver ikke så meget.

Jeg vejer 65 kilo og er 182 høj, og jeg vil meget gerne på tage på i vægt. Men det  hjælper ikke uanset hvor meget spiser.

Det passer ikke, så har du bare ikke prøvet at spise nok.

For at tage på skal du være i konstant energi-overskud. Så spis så meget du kan så ofte du kan.

Hvor mange gange om dagen spiser du? Hvis du har flere måltider i løbet af dagen bliver det også nemmere at indtage mere.

Hvad er godt og spise/drikke, skal have mange kalorier, men ikke helt usund.

Ved ikke hvorfor noget mad er der er egnet til at "tage på i vægt"?

Kig efter mad der har et højt indhold af kalorier, og gerne et højt glykemisk index (fortæller noget om hvor hurtigt kulhydraterne optages). F.eks. hvidt brød, pasta, kartofler.

Men jeg vil gætte på det vil være fint at spise det du allerede gør - bare i større mængde :wink:

Derudover hvis du vil have lidt ekstra kalorier og noget sundt fedt, så snup 50-100mL olie (oliven f.eks.) om dagen. Olie indeholder ca 900kcal/100g, så det er noget der rykker :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skal læse logs herinde... :4smartass:

Der er rigtig mange der har eller haft denne problem og taget rigtig meget på dog i muskle masse.

Læse feks Playboys log han var en tynd pind da han startet ud med træning. Jeg er sikker på at han kan give dig nogen gode råd med også.

pøj pøj med det hele.

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rigtig glad for nogle rugboller kaldet "rugfler", de indeholder rimligt meget energi og godt med proteiner. Dem bruger jeg til at tage på, fordi de er hurtige at lave og hurtige at få ned, så jeg spiser faktsik 1-2 af dem hver anden time - Med tun i, ud over min normale mad.

Der ud over spiser jeg også 2-300ml letmælks yoghurt, med 100g havregryn på, til morgenmad og når der ellers er lidt mere plads.

Ved du hvad dit ligevægtindtag er?

<{POST_SNAPBACK}>

synes nu det du nævner der er sunde ting, nærmest ting man ville bruge for at holde lav lavt eller slanke sig.

Hvis du har det problem at du simpelthen ikke kan tage på, så hvis du feks spiser "rugfler" hver anden time, så fyr op med noget smør eller nutella.

Til morgenmad så spis noget müsli, man kan jo få noget med chokolade og alt muligt i, det skulle nok kunne hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Højt eller lavt GI vil jeg nu sige at det afhænger lidt af hvorfor en tid på dagen det er..

Og smør og nutella er sgu nok ikke lige den sundeste måde at tage kilo på..

<{POST_SNAPBACK}>

Hva har det med tid på dagen at gøre?

Det eneste tidspunkt man måske ville foretrække langsomt-nedbrydelige kulhydrater er lige inden man skal i seng.

men ellers?

Og nej, smør og nutella er ikke den sundeste måde pga. det store indhold af mættede fedtsyrer (de usunde).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rigtig glad for nogle rugboller kaldet "rugfler", de indeholder rimligt meget energi og godt med proteiner. Dem bruger jeg til at tage på, fordi de er hurtige at lave og hurtige at få ned, så jeg spiser faktsik 1-2 af dem hver anden time - Med tun i, ud over min normale mad.

Der ud over spiser jeg også 2-300ml letmælks yoghurt, med 100g havregryn på, til morgenmad og når der ellers er lidt mere plads.

Ved du hvad dit ligevægtindtag er?

<{POST_SNAPBACK}>

synes nu det du nævner der er sunde ting, nærmest ting man ville bruge for at holde lav lavt eller slanke sig.

Hvis du har det problem at du simpelthen ikke kan tage på, så hvis du feks spiser "rugfler" hver anden time, så fyr op med noget smør eller nutella.

Til morgenmad så spis noget müsli, man kan jo få noget med chokolade og alt muligt i, det skulle nok kunne hjælpe.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kunne aldrig selv finde på at "junkbulke", det mener jeg ikke der kommer et lige så godt resultat ud af, som ved spise sundere mad.

Men det er selvfølgelig en smagssag..

Link to comment
Share on other sites

Det med at tage på med is og fløde mm. Virker lidt.. ja, uhensigtsmnæssigt i det lange løb.

Jeg ville hellere fokusere på energirige sunde fødevarer.. som at tilsætte olivenolie til ens pasta/kartoffelmos, smide hørfrø olie i shaken, spise masser af nødder, fed fisk, avocado, fuldkornsrugbrød mm. Hvis det er appetitten der gør man ikke kan få nok ned kan en ekstra shake om morgenen og aftenen med mælk, proteinpulver og sunde olier øge indtaget uden at spolere appetitten.

At ”bare” fylde sig med junkfood er ikke den optimale løsning, men en ekstra L kakaomælk ind imellem vil da bestemt ikke skade.

Link to comment
Share on other sites

Det med at tage på med is og fløde mm. Virker lidt.. ja, uhensigtsmnæssigt i det lange løb.

Jeg ville hellere fokusere på energirige sunde fødevarer.. som at tilsætte olivenolie til ens pasta/kartoffelmos, smide hørfrø olie i shaken, spise masser af nødder, fed fisk, avocado, fuldkornsrugbrød mm. Hvis det er appetitten der gør man ikke kan få nok ned kan en ekstra shake om morgenen og aftenen med mælk, proteinpulver og sunde olier øge indtaget uden at spolere appetitten.

At ”bare” fylde sig med junkfood er ikke den optimale løsning, men en ekstra L kakaomælk ind imellem vil da bestemt ikke skade.

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut enig, men det var også ligeså meget for at vise at man kan få kalorier nok på mange måder og 1 liter is eller lign engang imellem har aldrig skadet nogle

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share