Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Update

Træning d 12.6

Løb

Morgenløb ca 10 k Blommehaven t/rt

Træning d 13.6

Løb

Langsomt jog på løbe bånd 60 min

Yoga

Halvanden times ashtanga på hold. Selvfølgelig færre øvelser end når jeg går igennem første serie herhjemme men alligevel et dejligt fokuseret rum at være i inkl med instruktør og måske lidt længere tid i nogle af stillingerne. Desværre den sidste onsdags time i fitnessDk inden sommerferien og generelt er antallet af yogatimer jo ret beskåret. Overvejer noget shala yoga

Træning d 14.6

0

Var på hospitalet fra 06 til 20 men kunne tilgengæld nyde dejlige ballesmerter dybt inde, ovenpå onsdagens yoga = følelsen af for alvor at have været inde og løsne op.

Træning d 15.6

Spinning

1 h med instruktør M der absolut bragte mig nærmere flow himlen end længe. Gjorde ikke sagen dårligere, at musiksiden startede med dance udgave af "Somebody that I used to know" og senere fortsatte med New Orders "Blue Monday" + en masse anden god musik og bundsolide arbejdsopgaver der gjorde det muligt at få masser af sved på panden.

Løb

10 k jog

Ellers ugens gode oplevelse at være begyndt at arbejde med Madlog programmet, der nemt hurtigt og fornøjeligt giver overblik over, hvad det egentlig er jeg indtager i løbet af dagen, hvornår, hvorfor og hvor de helt store fælder ligger. Gør det faktisk legende let at justere ind og på en sjov måde tage ansvar for et stabilt og sundt kostindtag istedet for den, for lidt, vekslende med for meget, rutchebane jeg alt for ofte har haft udsat min krop + mit sind for. Time for a change!!!!! Udfordringen nu, at jeg har haft en tendens til at være superhooked på den slags tiltag og så efter en 4-5 dage alligevel ryger tilbage på automat pilot, hvilket iøvrigt også ofte gør sig gældende for budgettet. Ja og superundskyldningen over dem alle har nok ofte været en eller anden form for følelsesmæssig rutchetur, hvadenten det har været relateret til job eller privatliv. Egentlig skørt når nu det faktisk virker positivt og stabiliserende på følelsen af at være mig at gøre noget og tage det ansvar og også uden, at det føles som afsavn. Nå nu er evt læsere og MOL boere jo mine vidner på, at jeg fortsætter med dette og ikke giver op, eller finder på mærkelig undskyldninger for, at det ikke var en god idé alligevel for det er det.

Vil nå yoga i dag og så får vi se hvad tidsbudgettet ellers rummer. Har tjans i Viborg i morgen så vil heppe derfra til alle Challenge Århus deltagerne og håbe, at alle får et godt men først og fremmest safe race. To the summit & safe return :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Hartman is watching you!

:hippy: Thx super løber!!! Endnu en god grund til at fortsætte!

Træning d 16.5

Yoga

Ashtanga - 1. serie very nice indeed.

Træning d 17.5

Løb

10 k Blommehaven t/rt

Sikke en smuk morgen. Først mødte jeg et par halvberusede mænd på vej hjem fra byen og derefter en taxa der stoppede fordi en af passagerne havde akut tissetrang lige foran mig. Derefter blev det sjovere og alle de super skarpe triathleter begyndte at dukke op. Solen skinnede smukt over en stilfærdig Århus bugt og T2 stod indbydende på Tangkrogen. Moesgaard må da næsten være Kona beach værdig på så flot en dag. Igen masser af god vind til alle atleterne :hippy:

Min egen T1 var også nødvendigvis hurtig og nu er jeg i toget på vej mod min T2. Ville meget gerne noget yoga i aften.

Dejlig dag til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Jeg hepper på dig!!

Er selv sådan et mennesker der alt for hurtigt falder tilbage på autopilot.. Selvom piloten styrer en direkte mod afgrunden istedet for at løfte dig op over bjergtoppen.

Er selv lige gået igang med en detox periode på 3 uger... Så vil glæde mig til at følge hvor sej du er og blive inspireret til ikke at falde i sukker, hvede, vin tønden! :-)

Held og lykke herfra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hepper på dig!!

Er selv sådan et mennesker der alt for hurtigt falder tilbage på autopilot.. Selvom piloten styrer en direkte mod afgrunden istedet for at løfte dig op over bjergtoppen.

Er selv lige gået igang med en detox periode på 3 uger... Så vil glæde mig til at følge hvor sej du er og blive inspireret til ikke at falde i sukker, hvede, vin tønden! :-)

Held og lykke herfra.

:hippy: Tusind tak detox sild Kiebe og rigtig meget i lige måde :cheer: Har været ovre og lure i din log og det ser jo super spændende ud. Jeg har selv haft meget travlt, så har ikke lige kunnet opdatere så meget men altid godt, at vi kan inspirere og heppe på hinanden

:cheer: :hippy: :sun:

Update

Træning d 18.6

Yoga

Ashtanga - 1. serie - priceless

Træning d 19.6

Løb

17 k Moesgaard t/rt

Træning d 20.6

Bodyflow

1 h

Løb

60 minutter roligt jog i nye ASICS DS Trainer - mine gamle yndlings løbe sko, som jeg nu godt tør at vende tilbage til med mere medgørlige hæle efter to år i Nimbussen.

Træning d 21.6

0

I sving med job + foredrag fra tidlig morgenstund til aften - dejlig restitution

Træning d 22.6

Spinning

1 h

Løb

60 minutter roligt - konditionsmæssigt næppe et revolutionerende pas men mentalt og udholdenhedsmæssigt super god træning ovenpå cykeltur. De første 20 minutter er virkelig hårde trods intet tempo, derefter glider det og tilsidst kan jeg endda sætte lidt mere fart i stængerne. Silkeborg Triathlon er helt udsolgt både til kvart og halv IM men overvejer Hillerød tri, guldruten (1000 m + 76 k + 20 l) d 19.8. Det er svømmehalssvøm og lidt kortere distance end på 1/2 IM og måske er det lige det der kan gøre det spiseligt for mig, der jo stadig er ved at komme i form. Det er ikke et stævne med mange deltagere eller hype a´la Challenge stævnerne men tilgengæld i min barndomsby og ja nok en tilpas udfordring. Vil dog forudsætte at Focus raceren bliver tunet indenfor den nærmeste fremtid og, at sommeren ikke regner helt væk i vandrende lavtryk.

Træning d 23.6

0

Pga sporarbejde mellem Langå og Viborg op kl lidt over 4 for at nå tidligt tog og bumbleturen med bus den modsatte vej gjorde mig simpelthen så køresyg, at Sct Hans middag hos god kollega blev udskiftet med dyne på sofaen + masser af dejlig søvn. Ovenpå en meget udfordrende uge var det i virkeligheden heller ikke så galt.

Vedr projekt sund kost, så er jeg stadig MEGET begejstret for Madlog tingen. Der er virkelig en opdragende gevinst i det her med sort på hvidt at se konsekvenserne af, hvad der ryger indenbords og nok især, hvor delikat en balance der reelt er mellem at få for lidt mad og for meget. I førstnævnte tilfælde vil hjernens første reaktion jo være desperat at tilskynde til indtag af hurtig energi og måske i for store mængder. Ydermere er det jo ikke sådan, at indtag af et enkelt stykke chokolade vælter hele læsset, så alt skal kastes over bord (sådan har det nok tidligere været for mig) - men det bliver hurtigt mere tillokkende at indtage sunde ting i tilpasse mængder, snarere end at brænde alting af på fx en proteinbar. Omend nok så lille og uskyldigt udseeende, så dog en kalorie bombe af rang og tungere i energi regnskabet, end de fleste af mine måltider. Eller sådan noget som nødder, der jo er super sundt men nok ikke i de mængder jeg hidtil har haft indtaget dem i. Inden projektets start turde jeg ikke at veje mig, så startvægten på 57 kg er et gæt men tror ikke, at det har været helt galt. Selvom mange fraråder daglige vejninger så synes jeg alligevel, at det kan være en vigtig pointe, at vægten svinger ganske meget med fx mængdenaf kulhydrater, vædske mv mv og derfor har jeg det egentlig godt med det. Ligenu er jeg mest optaget af at lære at spise regelmæssigt og sundt men følte mig absolut mere hjemme i min korte krop da jeg vejede et par og halvtreds kilo end tæt på de 60. Procent mæssigt er det jo faktisk omkring de 10 %, så no wonder, at det føles på tøjet og især nogle af billederne fra Århus halvmarathon overbeviste mig om, at det var time for a change. Sandsynligvis vil det at smide nogle kilo gøre mere for min 10 kilometer tid end mine stænger kan holde til af killer intervaller, så rock on. Desuden og nok først og fremmest så giver det faktisk meget til roen og koncentrationen og selvrespekten ikke (som jeg i perioder har haft gjort det) konstant at køre trøste hygge ting ind. Den næste uge skal tilbringes på kongres i Barcelona og jeg er selvfølgelig spændt på, hvordan det vil være men vil prøve at holde den gode stil. Vil styre uden om hvidt brød, alkohol og kager og istedet prøve i høj grad at køre middelhavskost med masser af fisk, kylling, grøntsager - well og et enkelt glas Cava skal der selvfølgelig være plads til. Poster vægt kurve for om ikke andet at minde mig selv om, at jeg faktisk godt kan - JA SQU :hippy:

Bjergtrold_vægt_24-06-2012.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hillerød ... ?!?!!!???? ;-) weeeeeee

:hippy: ihhhh ja søde.. Måske tid for fælles stævne :poking: og ellers drikker jeg i hvert fald gerne en kop fejre/trøste champagne på slottet bagefter.

Træning d 25.6

Spin

1 h 6.15 - dejlig morgentræning og lidt ærgeligt, at denne time skal til at holde sommerpause nu hvor jeg omsider har fået taget mig sammen.

Er nu boostet med 3 forskellige slags pollen ekstrakt og resten af dagens program må afhænge af, hvordan jeg har det. Skal dog pakke færdig mv mv mv

Fortsat dejlig mandag til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: ihhhh ja søde.. Måske tid for fælles stævne :poking: og ellers drikker jeg i hvert fald gerne en kop fejre/trøste champagne på slottet bagefter.

Træning d 25.6

Spin

1 h 6.15 - dejlig morgentræning og lidt ærgeligt, at denne time skal til at holde sommerpause nu hvor jeg omsider har fået taget mig sammen.

Er nu boostet med 3 forskellige slags pollen ekstrakt og resten af dagens program må afhænge af, hvordan jeg har det. Skal dog pakke færdig mv mv mv

Fortsat dejlig mandag til boardet :hippy:

Træning d 25.6 fortsat

Bodyflow

1 h - super hårdt og godt nyt program.

Har stadig ikke pakket men tilgengæld spist lakrids :4whistling: :innocent::blush:

:blush: Er ikke helt mig selv ovenpå vaccination + binyrebarkhormon men håber, at jeg vender stærkt tilbage i morgen ovenpå en godt nats søvn :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

post-53826-0-25295000-1341641478_thumb.j

Update

Billedet er tyvstjålet fra Xaxor men meget repræsentativt for de smukke smukke billeder og gode oplevelser på nethinden fra Barcelona turen. En by som jeg 100 % har lyst til at besøge igen inkl som "rigtig" turist idet jeg jo faktisk var der for at arbejde. Syntes dog alligevel, at jeg fik en rigtig god fornemmelse for byen, hvor de forskellige ting er placeret, metro systemet og masser af ting jeg har lyst til at opleve og kigge nærmere på. Indsnuse inspiration fra europæisk kultur historie, arkitektur, liv, sol, mad og vand. Også en by jeg kunne have lyst til at løbe marathon i eller måske tri - ved faktisk slet ikke om de gør det i den slags men ville være oplagt. Også selvom lande som fx Scweiz eller Tyskland måske i højere grad har det stramme logistiske touch, der skal til for at styre så stor en begivenhed med levende mennesker.

Træning d 26.6

0

Bortset fra lufthavns marathon

Træning d 27.6

Løb

Ca 8 k

Altid lidt vildt at skulle bevæge sig ud i en fremmed by iført trænings gear når alle andre er på vej på job inkl i 30 graders varme fra morgenstunden. Trillede fra Pelai gaden, hvor vi boede mod Catalunia pladsen, så ned ad Ramblaen og ved Columbus monumentet syd på mod krydstogtshavnen, hvor jeg røg over en bro og kunne kigge ind over hele Barcelona skyline inkl op på Montjuic bjerget, tilbage mod centrum og ned i Vell havnen, hvor alt straks var meget mere turistet men super lækkert løbeterræn. Her begyndte jeg så også at være meget tørstig, svedende og morgenmadssulten. Dejlig tilbagetur og god fornemmelse i kroppen.

Træning d 28.6

Løb

Ca 12 k

Drog igen fra morgenstunden ned ad Ramblaen og ville fange cykelsti ud mod Kongressen men holdt somehow for meget mod vest og landede mellem hovedvej og jernbane = bagsiden af det industrikvarter, der nu er forvandlet til Barcelonettaen, palmebesat strandpromenade. Var sådan set ok træning men lidt kedeligt og smogget, pludselig ser jeg så en løber krydse vejen, følger efter og står i løbet af 5 minutter med udsigt til den olympiske havn, Frank Gehrys super smukke fisk, der stråler i morgensolen + havet. Totalt lækre omgivelser og jeg giver gas langs strandene indtil jeg vender rundt og sveder mig ind mod centrum igen. Er fuldstændig high on life, endorfiner og kan næsten ikke stoppe. Måske også lidt dizzy og i tvivl om, hvor jeg præcis skal fange vejen tilbage. Lige pludselig står jeg i et slet ikke turistet område og føler mig lidt lost. Viser sig jo så, at jeg i virkeligheden kun er 5 minutter fra Vell havnen da jeg først finder tilbage men blev lige lidt for spændende et kort øjeblik.

Træning d 29.6

Løb

Ca 12 k

Nu kendte jeg jo så de gode steder, så dejlig tur ned ad Ramblaen, Port Vell og så kryds indigennem beboelseskvarter fra P. de Joan de Borbo Comte de Barcelona og så direkte ude på Barcelonettaen og fuld skrue ud mod kongrescentret og retur.

Træning d 30.6

Løb

Ca 15 k

Startede med tidlig tur ud på kongressen og da alle andre så fløj hjem lørdag eftermiddag tid for tanken endorfiner og mood stabilization med varm varm og lang lang tur næsten ud til kongres centret og tilbage. Derefter dejlig sushi på værelset og tidligt i seng.

Træning d 1.7

0

Lang lang rejsedag og fuldstændig udmattet da jeg ramte Århus ved 18-tiden.

Træning d 2.7

Bodyflow

1 h - very nice. Følte mig helt vildt stiv ovenpå de mange løbedage + transport timer

Træning d 3.7

Yoga

Super dejlig hjemme ashtanga halvanden time - 1. serie

Træning d 4.7

Yoga

1. serie - sådan da, lidt hug en hæl klip en tå over det, da jeg var meget meget træt.

Træning d 5.7

Svøm

Hav svøm med skønne Spinderella - masser af gobler og nogle brandmænd men ellers super super lækkert. Meget mere af den slags.

Træning d 6.7

Spin

1 h featuring Daniel + 20 minutter med afløser, som jeg stadig ikke synes gør det godt - så er det sagt.

Løb

1 h - stille jog og i høj grad et mentalt projekt men har tilmeldt mig Hillerød tri, guldrute d 19.8, så må hellere se at få trænet noget krydstræning

Positivt, at stængerne virkelig arter sig (7-9-13), hvilket jeg i høj grad tilskriver skift tilbage til DS Trainer sko, der bare sidder perfekt på foden og alligevel giver anklen plads til at bevæge sig.

Bjergtrold_vægt_07-07-2012.pdf

Mad/vægt mæssigt, så tænker jeg jo i høj grad, at jeg er i gang med et livsstilsprojekt, hvor jeg arbejder på med tiden at få nogle sundere madvaner, mindre trøste/stress spisning, mere af de rigtige ting i de rigtige mængder. Formentlig afspejler de sidste ugers vægtændringer mere noget om graden af vædske i kroppen end decideret tab/øgning, men vigtigst for mig, at jeg ikke gik i pit, da vægten ovenpå Barcelona var steget men i stedet hurtigt kom tilbage på sporet og bliver der nu. Var besluttet på ikke at orke den absolutte askese og ugen bar jo i høj grad præg af, at mad blev serveret for mig, typisk super sen aftensmad ovenpå highlight meeting mellem 7 og 8, hvor det var super nemt at kaste mig over nødder osv, morgenmaden noget sukret muesli ovenpå morgenløb = mega sulten. Helt klart et sted, hvor jeg kunne blive bedre til at prioritere omelet + proteiner, de sidste dage spiste jeg også noget slik og følte mig helt klart mere stresset pga de ekstremt mange mennesker hele tiden, samtidig med, at det er rigtig nemt at føle sig meget aLone på sit hotelværelse. Er spændt på, hvor langt jeg er nået næste gang jeg er på en sådan tur og jeg tror fx helt klart, at yoga kunne have hjulpet mig til at indtage færre kalorier. Og jeg har også et eller andet med, at jeg egentlig hellere indtager et godt glas vin i godt selskab end i business sammenhæng, hvor det mere bliver et spørgsmål om ikke at skille sig for meget ud. En af medicinal damerne spurgte ret hurtigt om jeg var lidt afholds kvinde fordi jeg ikke straks i lufthavnen kastede mig ud i alt muligt. Nå grundlæggende en helt helt vidunderlig tur, som jeg nød rigtig meget men også spændende at reflektere over, hvad der egentlig foregår. Var rigtig glad for, at det lykkedes at træne så meget og opleve byen så meget med løbeskoene på. Sidst jeg gjorde det i den slags for alvor var langs Lake Michigan på stor kongres i Chicago for 5 år siden. Noget jeg i min lange sygdoms/skades periode tænkte på med helt ustyrlig længsel og frygten for, at det aldrig skulle blive muligt igen. Well på den måde betød løbeturene i Barcelona nok meget mere for mig end fx halvmarathon. Og tilsidst en lille lake Michigan sang.

http://www.youtube.com/watch?v=mwIpWgv6LdQ

:hippy: dejlig weekend til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Mmmmm, Barcelona. Den er altid et besøg værd.

Prøv ham her næste gang, det er helt speciel oplevelse, hvor man lige kommer laget dybere i byen:

http://www.runningtoursbarcelona.com/

Maratonløbet i Barcelona skulle være rigtig godt, men det er også et af de rigtigt tidlige på året:

http://www.zurichmaratobarcelona.com/

De har sikkert også et triatlon. Det har enhver jysk provinsby med respekt for sig selv jo :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mmmmm, Barcelona. Den er altid et besøg værd.

Prøv ham her næste gang, det er helt speciel oplevelse, hvor man lige kommer laget dybere i byen:

http://www.runningtoursbarcelona.com/

Maratonløbet i Barcelona skulle være rigtig godt, men det er også et af de rigtigt tidlige på året:

http://www.zurichmaratobarcelona.com/

De har sikkert også et triatlon. Det har enhver jysk provinsby med respekt for sig selv jo :bigsmile:

:hippy:

Hola super løber og tak for input. Havde lyst til at ryge tilbage til byen straight away da jeg tjekkede links og ja der er også tri dernede. Har faktisk opdaget, at der bla afvikles olympisk distance d 7.10 og tror faktisk, at jeg er tilbage i Barcelona til den tid men på intensivt leverkræft kursus, så kan vist ikke lige skulke mig til 1500/40/10, også selvom det ville være super fedt. På turen i sidste uge havde en kollega faktisk lige deltaget i Challenge Århus og en af de andre var på vej til Paris med team Rynkeby og havde også mod på Hillerød tri.

Træning d 7.7

Løb

Ca 5 k, Ballehage t/rt med våddragten i løbe rygsækken, tunge ben ovenpå i går

Svøm

Knapt 1000 m måske lidt mindre. Var næsten nede ved Marselis kajak klub men vendte om i lidt god tid for ikke pludselig at gå død. Vandet pragtfuldt og især ovenpå den varme løbetur, stille og med god sigt. Ingen vandmænd og brandmændene var i min bedste overbevisning til at svømme udenom fordi de var synlige i så god tid. Endte dog alligevel med at blive svært forbrændt på næsen og hagen og ja det tager godt nok toppen af fornøjelsen must say.

Vil nå en eller anden form for yoga og ellers har jeg spændende og måske lidt skøre planer for i morgen tidlig men vi får se, hvordan det går :blush: :hippy: Vil også gerne nå rundt i diverse logs og skrive kommentarer men tror ikke, at det bliver lige nu :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Vil nå en eller anden form for yoga og ellers har jeg spændende og måske lidt skøre planer for i morgen tidlig men vi får se, hvordan det går :blush: :hippy:

Træning d 7.7 fortsat

Yoga

70 minutters Yin yoga featuring Paul Grilley - hofteåbningsserie. Glemmer altid hvor helt fantastisk givende den form for praksis er. Hård men slet ikke så krævende som ashtanga, så INGEN undskyldninger i forhold til at ryge på måtten!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning d 8.7

0

Havde jo flirtet lidt med tanken om at morgencykle til Viborg i det skønne vejr men mistede modet idet jeg reelt kun havde sovet 4 1/2 time da vækkeuret ringede og kunne alligevel ikke rigtig overskue at skulle have alt grejet på ryggen, finde vej og være top tunet og klar til job uden plads til forsinkelser såsom punkteringer eller andre vildfarelser. Småkøresyge fra morgenstunden, superjobstress og søvnunderskud var absolut ikke vejen til perfekt maddag men logredskab hjalp faktisk til en høj grad af damage control - også selvom middag hos triveninde inkl kage nok førte til et vist energi overskud.

Træning d 9.7

Løb

Ca 10 k Blommehaven t/rt - super dejlig aften tur i skoven inkl lidt regn midt i alt det midsommergrønne. Ovenpå en hel dag med samtaler med meget syge patienter kan jeg godt blive lidt træt af DMI´s retorik, som det bliver citeret i morges i Politiken "Det er svært at finde lyspunkter", "Der er ikke meget håb" "Sommeren er forsvundet" ... altså jeg skal være den første til at blive moody når det mørkner og glad når solen skinner men stadig - det drejer sig om vejret og sommeren er jo altså lige her. Forstår godt alle børnefamilierne der holder ferie nu og at det havde været federe med sol, strand og 30 grader men igen - jorden flyder over i naturkatastrofer og folk dør af sygdomme og ulykker - ikke af at det regner. Nå bare mine 10 cents og beklager, hvis indlægget virker stødende på nogen.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 10.7

Styrke

Pull ups

6 + 3 + 3 x BW

God følelse af at flyve op men lidt ristet i armene bagefter

Dips

10 + 10 + 10

Sumo squats

32 kg KB 3 x 12

Bænkpres

Maximalt knapt 50 kg - 3 gentagelser, inden da eskaleret op fra ca 30, 12 gentagelser

Yoga

Halvanden times fabelagtig dejlig ashtanga. Giver noget andet at være i en træningssal. Intet til at forstyrre og ja en anden energi.

Link to comment
Share on other sites

Træning d 11.7

Cardio

Cross trainer 30 min. Dejlig afveksling til løbet og en træningsmåde som jeg tidligere har haft svedt og flowet mig rigtig godt igennem

Bodyflow

1 h - super inspirerende

Massivt DOMS´t til ovenpå gårsdagens egentlig ret beskedne udskejelser. Vinger, mave, baglår, bootien... well det er jo kun godt, så lidt mere styrke ind imellem.

Nu husalfepas og så ellers ikke for sent i seng.

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 13.7

Løb

Ca 12 k. Var faktisk lidt skandaLone idag idet jeg først ankom lidt for sent til spinning time og dernæst udvandrede efter få minutter pga fuldtidsafløser for Daniel. Selvom det er uhøfligt, så nægter jeg simpelthen at ødelægge min krop på håbløse programmer, dårlig musik mv mv. Synes dog samtidig, at det er irriterende når det ikke fremgår af planen hvem der har timen.

Blev tilgengæld en forrygende dejlig løbetur. Har haft en del løbepas i meget roligt tempo og især ovenpå spin har løbeturene jo været meget adstadige og med en træt følelse i kroppen. I dag gled jeg så stille ned mod 4.30 min/k efter ialt 45 min, 4.15 efter 48 min, 4.08 efter 50, 4.06 efter 56 og endte de sidste minutter med at løbe under 4 min/k uden at krop eller vejrtrækning gik helt i pit. Har jo haft tænkt på at prøve at få lidt fart ind i stængerne igen inkl for at få presset og udfordret kredsløbet... skal jo så selvfølgelig være MEGET forsigtig og ikke smadre kroppen. Lige nu en forrygende smuk aften der giver mig lyst til at smide mig på cyklen i morgen tidlig....

:hippy:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke været forbi din log længe.

Og hold da op en fejltagelse. du skydr den godt nok af!

Keep up the good work!

:hippy: Thank you so much Mr Hardcore og ser mega spændende ud med alle dine projekter inkl Elbrus - :1356: og god vind foreløbig herfra (indtil jeg lige når over forbi din log)

En dag som i går føltes det godt nok mest som om det var mit blodtryk der var ved at blive skudt til himmels og jeg følte mig på ingen måde sej eller fit men kun som en sur gammel krage + lægebitch - om ikke andet et vink med en vognstang om at bakke af og prioritere fritid, yoga, søvn og de nære relationer højere og holde op med at drukne i overarbejde + ekstra vagter. Ja og så indrette mig på det med planlægning og økonomisk prioritering. Ovenpå sindssyg vagt i går dog også mærkeligt at læse om jublen over de faldende udgifter i sundhedsvæsenet, nogle DJØFERE må være ellevilde af begejstring men de ville formentlig ikke være ret glade, hvis de selv oplevede at være patienter på sådan en stor medinsk afdeling, hvor alt er skåret helt ind til benet.

Endte selvfølgelig med heller ikke at sove ret meget i nat = den eneste længe, hvor jeg faktisk reelt havde haft muligheden for en god nats søvn.

Nå som dagen er skredet frem er meget blevet bedre og nogle gange er det vist meget godt med sådan en dum dag til lige at få hold på prioriteterne.

Træning d 15.7

Yoga

Ashtanga - 1 serie - fantastisk

Løb

Ca 5 k Ballehage t/rt jog med løberygsækken og beroligende Norah Jones

Svøm

1000 m havsvøm, spontan teamen op med triveninde J der havde kage og Nescafé med til bagefter. Totalt et hit og super hyggeligt. Var godt nok meget tæt på ikke at hoppe i men det blev faktisk rigtig rigtig fint - skal dog ikke blive meget koldere førend det bare ikke er sjovt længere.

Begynder at have lidt kuller over, at der kun er 5 uger til Hillerød stævne og bare ikke have været på raceren. Well bliver nødt til at acceptere, at træningen i tiden er det muliges kunst og at det bliver et spørgsmål om at komme igennem d 19.8. Har 14 dages ferie inden raceday og om ikke andet burde det hjælpe på at få forberedt mig bare lidt bedre men der skal selvfølgelig også trappes ned. Må ind og lure på super tjekkede Mottas prep fifs igen selvom det er i en helt anden liga. Kunne godt lide tankerne om at snyde kroppen og hjernen til virkelig at være max klar til at yde det ypperste på raceday og kunne 100 % genkende træningsprincipperne fra coach Papes gamle programmer.

Nå mere husalfe work to do

Fortsat dejlig ferie og weekend til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Begynder at have lidt kuller over, at der kun er 5 uger til Hillerød stævne og bare ikke have været på raceren.

Med din træningsindsats behøver du vist ikke at frygte det store, men tværtimod at glæde dig :4trumpet:

Lige præcis cykeldisciplinen må da være den, der er nemmest 'at slippe igennem'. Man kan jo skrue op og ned for intensiteten, som man føler for det, uden at drukne eller gå helt i stå, som man gør ved hhv. svøm og løb. Så kom ud på nogle ture for at vænne ryg og røv til raceren, læg en smule kilometer på og prøv kræfter med lidt intervaller 2-3 uger før stævnet, så skal det da nok rulle :wootdance:

Link to comment
Share on other sites

Sikke du giver den gas - og fedt at du kommer i den store balje! :bubblebath:

Var på vej til at sende dig en sms, men kom så lige til at kigge på klokken. Prøver at fange dig i starten af ugen. :4winkkiss:

:hippy:

Tusind tak seje bjergsild og glæder mig til når sommeren kommer og vi for alvor kan komme ud at svømme. Med håb om nogle kommende forrygende gode dage til dig :smilerock: :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Med din træningsindsats behøver du vist ikke at frygte det store, men tværtimod at glæde dig :4trumpet:

Lige præcis cykeldisciplinen må da være den, der er nemmest 'at slippe igennem'. Man kan jo skrue op og ned for intensiteten, som man føler for det, uden at drukne eller gå helt i stå, som man gør ved hhv. svøm og løb. Så kom ud på nogle ture for at vænne ryg og røv til raceren, læg en smule kilometer på og prøv kræfter med lidt intervaller 2-3 uger før stævnet, så skal det da nok rulle :wootdance:

Ihhhh tak superløber - eller rettere duathlet Henrik !!! Pga min tendens til at cykle med løbelårene er det nok også mest post-cykel tidspunktet jeg frygter mest. Ja og så trænger jeg også lige til at lære at håndtere tanken om cykling i regnvejr + punkteringer mv mv mv. Meeen arbejder på sagen bla inspireret af dit input her så THX :hippy: og gode helende tanker til dumme achillessene, fedt at læse, at du holder motivationen og super formen oppe alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Træning 16.7

Bodyflow

1 h

Træning d 17.7

Landevej

Ca 50 k - Første del af Challenge Århus ruten ned igennem Marselisborgskoven, Norsminde og derefter til Odder og den lige vej hjem. Var jo inspireret af super løber Henriks output men følte mig meget kyllinge agtig på cyklen, Bremsede nedad de stejle bakker og følte mig meget utryg. Måtte virkelig minde mig selv om, at jeg i 1991 kørte tvært over Pyrenæerne inkl klassiske tour de France pas og dengang var jeg også rigtig bange på den første lille bakke ned til campingpladsen ved Couillure men fik da pillet det af mig efterhånden som vi nærmede os basker landet og Atlanterhavet. Da jeg kom på cykelsti ved Norsminde gled det også allerede bedre og ja kun en vej = træning. Mangler dog stadig lige at få cyklen tjekket lidt igennem inkl med bremser og det vil også hjælpe på trygheden.

Træning d 18.7

Styrke light

Pull ups 6 + 3 +4

Dips

10 + 8 + 6

Sumo squat

KB 32 kg, 3 x 12

Bodyflow

1 h

Dejlig time featuring Mr Challenge himself i vanlig god form :hippy:

Træning d 19.7

Løb

40 minutter - overraskende friske og lette ben, endte i 4.15 - nice

CXWORX

5 ud af 6 tracks, hårdt men godt

Bodyflow

1 h

Træning d 20.7

Spin

1 h med super instruktør Daniel

Løb

60 minutter

Igen overraskende friske ben og slet ikke den samme følelse af at skulle overleve minut for minut. Har ikke løbet så meget på det seneste men måske det har været godt.

Træning d 21.7

Bodyflow

1 h

Spin

60 minutter hos super instruktør Daniel

Vedr Madlog / livsstils ting så lærer jeg hele tiden nye spændende ting om, hvornår det er jeg kommer til at spise for meget eller for usundt. Vægten landede torsdag på 54.7 kg = lig det laveste i den her periode men siden faldt jeg både torsdag og i går i med Haribo Matador mix placeret lige midt i mit ambulatorie. I går var jeg faktisk længe meget cool og determineret men en følelsesmæssigt rystende besked fik mig ligesom til at være ligeglad. I forhold til de store sammenhænge er et kg på sidebenene mere eller mindre jo ikke det afgørende - men følesen af at svigte mig selv og dybest set ikke bryde mig følelsen om at være sukker loadet og afhængig, vil jeg nu stadig gerne udover og istedet bruge kalorierne på de gode ting, så jeg kan spise mig mæt og have energi til at træne. Det er jo faktisk det værste ved slik, at du føler dig sulten selvom du har indtaget flere tusinde kilojoule. Nå vigtigst, at jeg bliver ved, er udholdende og ikke giver op fordi der er en enkelt minus dag eller to. Kun en vej :crazy_pilot:

Nu på vej til Sjælland for et møde med reserveforældre i morgen der skal nås "in due time" og måske kær veninde også :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share