Undervægtig men vil gerne træne....


Aml1997
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Håber der en som har samme problem som mig; Jeg er en 17 årig dreng, sund og rask, altid haft en tendens til at veje for lidt og har meget svært ved at tage på. Jeg elsker at løbe(har løbet halvmaratoner) samt styrketræner en del efter skole, men da jeg er undervægtig i forevejen og er ked af at jeg er så tynd som jeg er, er jeg bange for at hvis jeg træner på det niveau jeg gør nu, at jeg taber mig endnu mere, for vil gerne blive større?? Jeg spiser sundt og varieret og følger kostrådene - har også prøvet bare at køre på med masser af fede og usunde ting, dog stadig uden held(hvis jeg spiser ting med meget sukker og fedme i, så får jeg mavekramper) - Er der andre som kender til denne situation og isåfald, hvad kan man gøre?

:bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gerne til tage på, skal du spise mere. Mit bud er, at du selv synes du spiser meget, men det gør du sandsynligvis ikke. I hvert fald ikke nok.

Når du så træner, skal du spise ENDNU, ENDNU mere.

Prøv at skrive, hvad du spiser i løbet af en normal dag og i hvilke mængder (så præcist som overhovedet muligt).

Link to comment
Share on other sites

Du spiser for lidt, hvis du synes, at du er for tynd.

Et gammel trick er, at spise en pose af de allermest hvide, fiberløse krydderboller om dagen, skyllet ned med en liter letmælk el to. Masser af energi og det mætter meget lidt :)

Link to comment
Share on other sites

Du spiser for lidt. Punktum.

Men du er ikke alene :) Mange unge drenge (og dem er der mange af) der er tynde og gerne vil tage på, spiser simpelthen alt for lidt. De tror, at de spiser meget, men når det kommer til stykket er det småting de får i sækken i løbet af en dag.

Noter og vej din mad og find ud af, hvad og hvor meget du reelt spiser.

- og så spiser du lige noget mere. Spis bla. lige inden du går i seng.

Link to comment
Share on other sites

Enig med de andre.

Du spiser sikkert ganske meget, - men ikke nok. Når du løber meget (det går jeg udfra, pga. halvmaratoner) og du træner styrketræning så har du brug for rigtig meget energi.

Det er ikke godt at spise usundt, - heller ikke for at tage på. Det kan være en nødløsning, - men prøv som allerede foreslået at skrive præcis hvad du spiser en hel dag. Gerne hvor du tager en lille vægt med så du kan gøre det præcist. Jeg er sikker på vi sammen kan finde på en velsmagende, overkommelig og sund diæt til dig som indeholder flere kalorier end du får i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tusinde tak for jeres mange svar!! Jeg spiser sikkert alt alt for lidt, det tror jeg I har ret i. Jeg er 180 cm høj og vejer kun sølle 57,7 kg.....

Kunne det være en ide, at veje ALT hvad jeg spiser, og skrive ned ALT hvad jeg spiser på en dag(det vil nok blive imorgen) samt skrive ned ALT hvad jeg drikker?? Kan man herudfra regne ud om jeg får for lidt mad??

Link to comment
Share on other sites

Jeg tør ikke tænke på hvad jeg fortærede da jeg var 17 og jeg lavede nada, ud over at ligge på sofaen, ryge smøger og gå til fest i weekenden. Man har jo en forbrænding der virkede til at være helt utrolig.

Hvis du får dine 600g frugt og grønt om dagen og proteiner nok, så vil jeg sige at du ikke behøver at være så strikt med sundheden af resten af din diæt. Det handler om at få nogle kilo på kroppen, og du har tydeligvis ikke nemt ved at spise nok. Mange usunde ting har den fordel at de er nemme at få ned, kulhydrater og fedt, og så længe at du har basis dækket ind med sunde ting, kan du sagtens være lidt large med resten.

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Havde selv det problem i din alder (er 24 nu) og fandt at den nemmeste måde, for mig, var at spise

en kost-tilskud bar om dagen (nuppo eller ligende) og drikke en halv til en hel liter mælk =)

At spise så meget slik som det kan kræve gav mig bare acne, dårlig mave, og tog appetitten fra min normale kost istedet =S

Men for at råbe i kor med alle de kloge "Så skal der nogle flere kalorier ind end du forbruger" hvis du vil tage på =)

Held og lykke =D

Edited by Karea
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv stået i samme situation. At du skal spise mere er vist slået fast, så jeg vil tage udgangspunkt i noget andet.

Det er (som skrevet tidligere i tråden) lidt usammenhængende, at du vil løbe meget, og samtidigt være større. Det hænger ikke sammen, og især ikke når du tydeligvis ikke spiser nok i forvejen.

Mit råd er derfor: hvis du vil tage på, så skær MEGET ned på cardio træningen, start på et godt træningsprogram med gode basisøvelser, og få fyret noget mad i sækken!

Jeg har personligt selv rigtig god erfaring med supplement fra weight gainer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share