Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Så blev det til en tur mere på Isreals i går. Tryk på fra 15-18. Grundet vejret var der ikke så mange, men det blev da aligevel til et par gode runs. I dag holder jeg mig fuldstændig i ro og så satser jeg på en løbetur i morgen. Samtidig med, at jeg stadig pusler med ideen om at investere i en kettlebell ell to og så komme i gang med noget styrketræning. Nu må vi se.

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Så blev det til en tur mere på Isreals i går. Tryk på fra 15-18. Grundet vejret var der ikke så mange, men det blev da aligevel til et par gode runs. I dag holder jeg mig fuldstændig i ro og så satser jeg på en løbetur i morgen. Samtidig med, at jeg stadig pusler med ideen om at investere i en kettlebell ell to og så komme i gang med noget styrketræning. Nu må vi se.

Jeg var ellers lige forbi Israels plads i går aftes, men der var ikke nogen der spillede. I må været gået lige inden jeg kom...

Link to comment
Share on other sites

så er der dukket endnu en motivationsfaktor op.

jeg har fået job som idrætslærer i et 10. klasse center og der kan jeg sq ikke møde op med den nuværende kampvægt. målet er derfor at smide mellem 7-10 kg inden d. 10 august.

jeg gider ikke p.t. at fastlåse måden, men udover basket så vil jeg tro det bliver styrketræning og lidt løb. Og som det allervigtigste en begrænsning af kalorieindtaget!!!

Link to comment
Share on other sites

et par timer på Israels Plads, så lidt motion er det da blevet til.

derudover så har jeg bestemt mig for at udsætte projekt kettlebells lidt. dvs jeg planlægger at besøge det nye crossfit center når det åbner og derefter finde ud af om jeg smide penge efter et par klumper jern.

Link to comment
Share on other sites

jeg kan åbenbart ikke holde mig fra israels plads i det her vejr.

super run i dag, da der var fire gode hold og godt tryk på. på trods af at par ligaspilleres tilstedeværelse så lykkedes det os at vinde en MASSE kampe i træk, så det kan godt mærkes i benene nu, at det blev til få pauser.

Link to comment
Share on other sites

banen på israels plads var optaget lørdag af en fodboldturnering, så istedet tog vi til frederiksberg og så dm for u-21 mellem bakken og falcon (FED kamp, som bakken vandt efter quazy comeback)

søndag var der dømt fødselsdag hos den gamle og i dag har den stået på eksamenslæsning

Dog blev det lige til tre cirkler i stuen med bw squats på et ben og normalt, lunges, armstrækkere, crunches og rygbøjninger. ikke imponerende wo, men jeg fik varmen og tror faktisk kroppen vil have godt at, hvis jeg får gjort dette lidt mere regelmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

et smut på Israels plads i dag. Gik derind og hjem igen (små 10 km i alt) og spillede vel en lille time.

Må med skam melde at jeg kan mærke cirklen fra i går. er vist på høje tid jeg bliver lidt aktiv igen så i morgen bliver det forhåbentlig til 1 1/2 times sommertræning i solrød og en lille cirkel igen.

Link to comment
Share on other sites

damn, livet tillader sq ikke at jeg får sparket gang i struktureret træning for tiden men sådan skal det åbenbart være.

ikke desto mindre betyder vejret jeg får spillet en del bold, så det er jo glimragende om ikke andet for humøret.

i dag og i går fik jeg spillet et par timer på israels plads, og syntes faktisk jeg er ved at få lidt mere fart i konvolutterne. tror egentlig jeg har tabt mig, men måske er jeg så småt begyndt at omrokere lidt på kiloene.

Link to comment
Share on other sites

mildest talt speciel dag. Fik spillet et par timer på israels plads men måtte stoppe da jeg BANKEDE hovedet ind i en modspillers pande. Herefter kom der noget sær væske ud af mit ene næsebor og det korte af det lange er at jeg røg en tur på skadestuen, da der var mistanke om at det muligvis kunne være noget seriøst som cerebral?væske, der beskytter hjernen. lægen havde kort en mistanke om basalbrud, det inderste af kraniet, og overvejede en scanning, men endte på at sige mulig mild hjernerystelse og vend tilbage ved feber eller mere væske.

Jeg har det fysisk helt fint nu, kan dog mærke slaget, men en lidt spooky oplevelse var det altså.

Link to comment
Share on other sites

Halløjsa for et godt run på Israels plads i går.

Teamede op med to roskilde- spillere og så vandt vi kampe i knap to timer uden pause. Stængerne var godt brugte!!! tror ikke det bliver til så meget i dag, men i morgen er der en streetbasketturnering i Slagelse hvor jeg sammen med et par holdkammerater forsøger at fedte mig igennem til finalen på nørrebro om 14 dage. Nu må vi se hvem der dukker op dernede, men muligheden sku da bestemt være tilstede. Om ikke andet er kombien med godt vejr, gode kammerater og b-bold jo ikke sådan at kimse af.

Link to comment
Share on other sites

Hey stinger.

Basketball er regelmæssigt er da fin træning. hvis du vil mere kan du bare lave kropsvægt øvelser mellem kampe eller efter indsatsen er overstået.

Kropsvægt øvelser kan være fantastiske og give meget mere end bare bygge lidt muskel.

Mobilitet, stabilitet osv.

Selvfølgelig skal du finde dig i at folk måske glor lidt når du laver diverse BW øvelser, men til gengæld kan du føle dig sejere end alle de andre fordi du gør mere end dem for at holde dig i form, og får glæden ved udendørs træning.

Link to comment
Share on other sites

mildest talt speciel dag. Fik spillet et par timer på israels plads men måtte stoppe da jeg BANKEDE hovedet ind i en modspillers pande. Herefter kom der noget sær væske ud af mit ene næsebor og det korte af det lange er at jeg røg en tur på skadestuen, da der var mistanke om at det muligvis kunne være noget seriøst som cerebral?væske, der beskytter hjernen. lægen havde kort en mistanke om basalbrud, det inderste af kraniet, og overvejede en scanning, men endte på at sige mulig mild hjernerystelse og vend tilbage ved feber eller mere væske.

Jeg har det fysisk helt fint nu, kan dog mærke slaget, men en lidt spooky oplevelse var det altså.

Skulle væsken komme tilbage, skal du smage på den. Smager den sødt, skal du til skadestuen... :1112:

Link to comment
Share on other sites

tak for gode råd. Har dog efterfølgende fået at vide at der ikke er sukker i cerebralvæske og at den er helt klar. desuden har jeg ikke haft noget eftervirkning udover selvfølgelig ømhed pga "slaget", så der er nok ikke sket nogen skade.

Spillede i dag i slagelse og "vandt" så vi kvalificerede os til finalestævnet på nørrebro om 14 dage, men kan ikke ligefrem påstå det var imponerende, da der af en ell anden grund kun var to senior hold. Vi spillede to kampe (bedst ud af tre), men de var lidt overmatchede.

tror dog jeg fik overbevist arrangørerne, om at vores modstandere skulle have lov til at spille lidt mod ungdomsholdene, så de fik en lidt sjovere dag ud af det. Tog derefter toget tilbage og spillede lidt to mod to på Israels plads, men damn det var varmt så endte med at vi kiggede forbi kval-stævnet ved nørrebro og konstaterede, at vi nok ender med at møde et hold med tidligere og nuværende landsholdsspillere, så kommer nok ikke uden om at det bliver vores tur til at være overmatchede :-)

Angående kropsvægtsøvelserne, så har du da bestemt ret i at jeg ville have stor glæde af det i forhold til trænings effekt, men et, så ville det nok ikke være fremmende for image på pladsen ;-) og to, så spiller man jo for at vinde og derved blive på banen, så armbøjninger og lignende, når man straks efter er meget afhængig af at ramme skud for at spille videre er ikke optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Overskriften på loggen hedder af uransagelige grunde basketball og vægtTAB.

Hmm.... basketball bliver der spillet en del af, men med vægten går det ikke ligefrem som planlagt. Jeg spiser åbenbart for meget her for tiden, hvor jeg går hjemme og læser til eksamen. Er faktisk p.t. tungere end nogensinde før. Surt show.

I går blev det til to timers sommerbold. Rart at skyde lidt indendørs, men selve træningen var der ikke meget ved, da folk var gået i sommermode og det derfor var pænt useriøst en mod en spil og jeg samtidig slet ikke kunne finde håndtaget på bolden.

Link to comment
Share on other sites

Er cerebral væske sød?

lol, nice bonusinfo!

Ja, den skulle vist smage lidt sødt (har aldrig selv smagt på den, skal det dog siges... :innocent: )

Har dog efterfølgende fået at vide at der ikke er sukker i cerebralvæske

Du må hellere bede din læge eller sygeplejerske læse op på sin fysiologi... niveauet glukos i CSV er næsten det samme som i serum.

Link to comment
Share on other sites

Jamen det vil jeg da bede hende om :-) eller alternativt selv tjekke op på info inden jeg udstiller hende her i forum.

Hehe, som læge har man jo nu også rigtigt meget at holde styr på og tror nok der er mange af dem som glæmmer det fra første del på uddannelsen - tør f eks slet ikke tænke på hvad jeg allerede glemt og jeg er ikke en gang færdig endnu :laugh:

Link to comment
Share on other sites

havde planlagt at løbe en tur i går, men vejret ville det anderledes, eller jeg gad i hvert fald ikke i regnvejr.

istedet blev det til tre cirkler foran fjernsynet (damn, holland er skarpe) med bodyweight squats, "squats" på et ben (stadig tillempede efter de 3 knæ-operationer), lunges, armstrækkere, crunches og rygøvelser.

forhåbentlig bliver det til lidt bold, hvis vejret holder, eller en lille løbetur i dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share