Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hvor har det været dejligt med de mange positive, forstående og hjælpsomme indlæg jeg har modtaget - både her og over PM. Når nøden er størst er MOL nærmest. Ja, for mig er det i hvert fald denne gang været nemmere at skrive end at tale. Og det har bestemt været udbytterigt :smile:

Det er en del ting om mine prioriteringer hvor jeg har fået en øjenåbner og det kaster allerede nu positivt af sig. Jeg har så også været lidt heldig, at jeg i går hos mormor kunne konstatere at jeg er sluppet relativt nemt om mit største samvittighedsproblem, men når/hvis det genopstår skal jeg ikke igen lade mig indfange i den negative følelsesspiral. Men ideen med at gå i gang med at arbejde praktisk var ikke så tosset. I morgen skal vi lave noget akut genopbygning efter et myreangreb. Selv om jeg nu kommer til at arbejde "ekstra" så er det ikke kun negativt. Når man bor i en lejlighed uden have eller altan og udemiljøet ikke just inviterer til at deltage så bliver det helt rart at ligge og rode lidt udendørs. Da jeg ikke er opdraget med en skruetrækker er det nu også ret sjovt når man bagefter alligevel har formået at udrette et stykke praktisk arbejde. Med de skønhedsfejl det så må have :laugh:

Clayman:

Min økomoni er nok ikke helt så elendig som jeg gerne vil gøre den til. Minderne fra min barndom/ungdom skræmmer nok bare. (vi flyttede ca. hver 10-18 måned efterhånden som husene gik på tvangsauktion eller udlejer mente vi var kommet for langt bagud. Flere gange om måneden fik vi besøg af fogeden og inkassatorfirmaer. Da det var allerværst, det var da jeg gik på studenterkursus, brugte jeg gerne sidst på måneden en time eller to efter skoletid med at pendle mellem Østerport og Hovedbanegården. Pengene for de flasker jeg samlede var dem vi købte mad for. Heldigvis var der flere flasker i togene dengang end nu.)

Så jeg er grundlæggende allergisk overfor pengebøvl. Nu er det jo en del af "mit nye liv" at tage lidt lettere på pengene og overarbejdet, men jeg vil anslå at jeg er gældsfri om ca. 25 overarbejdsdage. Uden overarbejde er der kun et lille overskud i forhold til mit forbrug uden indkøb af forbrugsgoder eller ferie, så jeg slipper ikke for at ofre nogle fridage på sagen. Og ja, jeg skal nok passe på min nattesøvn. Det er vigtigt især for at booste energien frem igen. Skal lige overstå to dage hvor jeg fri 1:36 og 1:16

Og Vivs,

jeg tror altså nok at det møgknæ er ved at være på plads. I hvert fald hvis jeg ikke provokerer det med klikpedaler de næste dage. Men jeg lover, at hvis der skulle komme et tilbagefald mere, så bliver der kigget på det. Og cykling på MTB er så småt gået i gang. 50 minutter i går (ganske vist moderat) og 2-3km transportcykling i dag. Forsøger mig nok med lidt spinning om en uges tid - lettere at styre belastningen da jeg ikke bliver fristet og derefter er det u´. Jeg skal i øvrigt endelig huske at flytte klamperne på mine udesko. Det kunne måske også have noget at sige er jeg kommet i tanke om.

:4mewantfood: :4thumbup: det må finde ud af :bigsmile:

I dag gik tiden så med en ultra-hyggelig shoppe/spisetur med min guddatters mor - de sidste ting der skulle ordnes inden de tager på ferie. Den lille på 14 mdr. var med - de er altså søde i den alder :wub: . Hvis ikke humøret havde været fint i forvejen så ville det i hvert fald blive det af det. Som hunkunsvæsen af den slags som går en del op i tøj og udeseende fik jeg også lige en samling tips og tricks til barbering af stængerne :tongue: Jeg havde faktisk taget lange bukser med i tilfælde af at hun græmmede sig fuldstændigt, men blev i stedet opfordret til at holde det vedlige da det "så lækkert ud" :blush:

Alt i alt tog det længere tid end beregnet - jeg kunne have stresset til vægttræning inden jeg skal møde i aften, men valgte at slappe af i MOLs skær.

I morgen inden jeg skal lege med mørtel tager jeg lige en times tid på MTB´eren.

Derefter opdaterer jeg igen loggen som før. Ved godt at jeg bævlede om at det hele var noget skidt og jeg ikke gad opdatere, men MOL kan altså også bruges til få mental førstehjælp.

Tak for hjælpen :4thumbup:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Hvor er det glædeligt at få dig tilbage igen i den gode stil.

Manden der er fyldt med fysisk og psykisk energi.

Det glæder mig at du tager hensyn til dig selv.

Med de bedste ønsker og rigtig god weekend.

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Tak skal i have begge to. Og jeg nyder min friweekend i fulde drag - ingen overarbejde til mig i denne omgang :bigsmile:

Bum-bum - hvad jeg har egentlig lavet. Vist ikk så meget, jeg har 100% trænet efter lysten. Så da jeg altså var lidt træt efter et par aftenvagter har jeg ikke været på cyklen før i dag. Det er ti-fold lettere at lave lidt styrk i træt tilstand end at pedalere.

For tre dage siden var det en gang aftentræning der til sidst blev temmelig eksperimenterende, med nogle selvpåfundne øvelser jeg ikke har set beskrevet nogle steder. Men det gav en rimelig doms i hele skulderområdet og øvre ryg.

I går til træningen var det så ikke ikke dér der skulle satses :laugh: . Æv, og så fik jeg lavet et eller andet tosset som min lænd ikke brød sig om. Så resten af dagen på arbejde og også nu værker lænden fælt. Havde jeg haft en massagetid havde det været perfekt men inden jeg får bestilt en tid er det sikkert gået væk. Selv om det er træls er det ikke værre end det jeg har prøvet så mange gange før så ingen panik på der :smile:

I dag måtte jeg ud på MTBen. Knæet føltes fint (og faktisk også ryggen imens), så efter 20-30 minutter så jeg var gennemvarm gav jeg den gas. Hulk, snøft og tud hvor er formen forsvundet hurtigt. Jeg lå et par minutter på puls lige-under-180 og benene var på ingen måde muskulært belastet men "pumpen" var altså på arbejde. Og hvor var pulsen længe om at falde ned igen. Jeg vidste godt at jeg ville se tilbagegang, men var ikke forberedt på at det ville være så slemt :unhappy:

Nå, men trøstede lige mig selv med en gang kropshævninger med neutralt greb på skolens legeplads.

20, 12, 10 hele - samt to sæt halve og et enkelt statisk hold. Her var jeg lidt overrasket over at ryg/bicep arbejde kunne presse pulse helt op på 182 - træningens højeste :laugh::laugh:

Nå, men det var træningen for denne weekend. I morgen skal jeg ikke røre en negl.

På mandag......

.

.

.

.

jeg skal nok også snart på skrump igen - vægten nærmer sig faretruende de 90 og det kan passende "straffes" med at give den et gok nedad.

God weekend!

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers.

Jeg kan se at du også sidder på cyklen så meget som knæet nu tillader. Jeg kan læse mig til at du kører i en klub. Har du deltaget i nogle løb i år eller er det planen at du skal det?

Og mit lille projekt: nogle gange lever jeg mig nok for meget ind i tingene, men pelsen røg sq af stængerne i dag så jeg er nu i hvert fald af udeseende sat i bås som cykeltosse bliver interessant hvor meget jeg kommer til at høre for det, næste gang det er shortsvejr - kunne nemt forestille mig et par spydige drillerier men det må jeg jo bare tage med.

It`s the only way :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver at genoptage min deltagelse i jeres andres interessante logge (som jeg pga. manglende tid har været fraværende i i lang tid). Håber det er ok.

Kan se at du har været lidt i krise både på det mentale plan og med det fysiske (knæet). Jeg har selv sidste år haft flere perioder, hvor negative begivenheder er faldet i en tæt regn ("uheld kommer sjældent alene" men snarere som en serie af dårlige hændelser - sådan kan det jo let føles). Kender derfor godt følelsen af at det hele ser lidt håbløst ud og problemer har tendens til at vokse over hovedet.

Lidt selvmedlidenhed kan være udmærket i sådanne situationer, idet det jo er med til at få stress'et bearbejdet, fundet de rigtige løsninger og få sat sat tilværelsen på skinner igen. Tøv endelig ikke med at få skrevet og talt problemerne igennem. Om andre finder det for pivet eller meget lidt macho er jeg sådan set selv ret ligeglad med, da jeg ved at selvtilliden, sejheden og psyken i andre perioder ikke fejler noget.

Link to comment
Share on other sites

Hej MR

Klub og klub - jojo, men den er kun for motionister :blush: Løb er det ikke blevet til endnu. Jeg triller kun på første sæson, så... med lidt mere fanden-i-voldskhed havde jeg nok sagtens kunne gennemføre nogle af de motionsløb sommeren byder på - også tilfredsstillende for mig selv (er alt for selvkritisk, men sådan er min natur desværre). Men jeg håber at næste år bliver mere åbent for den slags indslag.

Hej Jan

Selvfølgelig er det OK :smile:

Alting kommer i bølger - også problemer. Jeg håber og tror jeg er ovre risikoen for at falde tilbage.. Eneste hængeparti af dem som jeg har indflydelse på er mit knæ som jeg har fået en rædsel for at overbelaste igen. Det er lidt ligesom da jeg fik bilen tilbage fra værksted - man lytter desperat efter enhver mislyd og er nærmest lykkelig ulykkelig når man spotter den. Tror ikke mit venstre knæ mugger mere end det det altid har gjort, men ethvert lille pip og alle alarmklokker ringer.

Jamen jøsses - jeg fik også trænet en smule i dag.

Super-ultra turbotræning 23 minutter :superman: i alternativ rækkefølge for forandringens skyld:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 8rpm, 1minut

Military press

10x28

8x33

8x33

Fransk pres, DB

12x15

Bænkpres, DB

12x30

10x30

Rotator cuff, stående armrotation med DB

12x7

12x7

supersættet med

Bent o laterals

10x5

10x5

Hammercurl

6x20 - indhentet af iltgælden. Lille ekstra pause inden jeg fortsatte.

Chinups

10 , uha de var tunge i det langsomme tempo

8

Hyperextensions

20

Mavecrunch, swiss ball

20

Og så er der vist sat PR i isspisning. Jeg fik et gavekort til luxuspakken fra isbilen. Den åbnede jeg i går til TDF klokken 15:20 og til aften 21:40 havde jeg spist den sidste is. Sikke noget svineri, men hold op min mave skriger efter kød og grønt. Husker fornemmelsen fra sidste år, så det var en meget bevist tilgang til igen at fokusere på en sundere og kalorielettere kost for et stykke tid.

Jeg tør ikke sætte et mål i vægttab denne gang. Ganske vist sidder der et par kilo om bæltestedet der gerne måtte forsvinde og nok også et par på benene, men desværre er kroppen programmeret til at ville fjerne fedtet der hvor der ikke er meget tilbage. Venerne ligger efterhånden ret synligt på arme og overkrop, selv på latsen titter de frem, og da jeg sluttede min skrump sidst var det alligevel der jeg tabte det sidste fedt. Bliver det ved sådan kan det blive svært at komme meget længere ned uden det for alvor bliver surt og det gider jeg rent ud sagt ikke ofre på sagen. Desuden er jeg slet ikke interesseret i at ligne et blåt spindelvæv. Men jeg giver det et forsøg og så må jeg se hvad der sker.

Varme sommerhilsner til alle fra mig :sun:

(men ikke mere :icecream: - hehehe)

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg synes dynen er tung om morgenen for tiden :unhappy:

Inden jeg skulle på job nåede jeg ca. 40 minutter på MTB med to middellange intervaller men ellers i et roligt tempo. Snitpuls 151.

Jeg havde egentligt tænkt mig at cykelturen skulle have været noget længere, så efter fyraften nåede jeg lige 35 minutter på MTBen igen inden solnedgang. Endnu mere stille end i morges, kun lige på bakken mellem Nivå og Humlebæk blev det fyret op.

Fortsatte herhjemme DADAAAA i klikpedaler på spinningcyklen, dog blot 10 minutter, så var jeg ved at smelte. Nåede et enkelt stående interval inden termostaten aktiverede nødstoppet :laugh: Snitpuls kun 140 men uret var heller ikke stoppet mens jeg bar cyklen op i lejligheden og skiftede sko.

Knæet brokker sig heldigvis ikke. Jeg var ellers lidt spændt - kan godt afsløre at da jeg lavede hyperextensions fik jeg (igen) lavet et lille overstræk som tændte alle alarmklokker, men jeg er vist sluppet med skrækken. Hyperextensions må lige ud af programmet indtil videre - hvis jeg altså husker det.

Det var meningen at stå tidligt i morgen og træne inden jeg skal møde og inden det bliver varmt. Men nu er der lysende natskyer og de er endda meget kraftige, så sengen må vente.

EDIT - tilføjet: Nå, de skyer er "klasket sammen" og strukturen næsten væk. De er heller ikke så lysende som de lokkede med for en halv time siden, så sengen vinder denne omgang.

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg synes dynen er tung om morgenen for tiden :unhappy:

Inden jeg skulle på job nåede jeg ca. 40 minutter på MTB med to middellange intervaller men ellers i et roligt tempo. Snitpuls 151.

Jeg havde egentligt tænkt mig at cykelturen skulle have været noget længere, så efter fyraften nåede jeg lige 35 minutter på MTBen igen inden solnedgang. Endnu mere stille end i morges, kun lige på bakken mellem Nivå og Humlebæk blev det fyret op.

Fortsatte herhjemme DADAAAA i klikpedaler på spinningcyklen, dog blot 10 minutter, så var jeg ved at smelte. Nåede et enkelt stående interval inden termostaten aktiverede nødstoppet :laugh: Snitpuls kun 140 men uret var heller ikke stoppet mens jeg bar cyklen op i lejligheden og skiftede sko.

Knæet brokker sig heldigvis ikke. Jeg var ellers lidt spændt - kan godt afsløre at da jeg lavede hyperextensions fik jeg (igen) lavet et lille overstræk som tændte alle alarmklokker, men jeg er vist sluppet med skrækken. Hyperextensions må lige ud af programmet indtil videre - hvis jeg altså husker det.

Det var meningen at stå tidligt i morgen og træne inden jeg skal møde og inden det bliver varmt. Men nu er der lysende natskyer og de er endda meget kraftige, så sengen må vente.

EDIT - tilføjet: Nå, de skyer er "klasket sammen" og strukturen næsten væk. De er heller ikke så lysende som de lokkede med for en halv time siden, så sengen vinder denne omgang.

Hej Gregers!

Hvor dejligt at se dig tilbage i fuld "firspring" igen :pumpin::firebounce::cheer::clap:

Jeg går faktisk indvendig og er glad over at du finder interesse i disse naturfænomener. Ligeledes med Miguel bruger tid på at nyde stjernehimlen - I skulle vide hvor meget jeg fryder mig over at læse dette!!!!! :superman: :4thumbup: :bigsmile:

Rigtig god onsdag ønskes herfra

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Og så er der vist sat PR i isspisning. Jeg fik et gavekort til luxuspakken fra isbilen. Den åbnede jeg i går til TDF klokken 15:20 og til aften 21:40 havde jeg spist den sidste is. Sikke noget svineri, men hold op min mave skriger efter kød og grønt. Husker fornemmelsen fra sidste år, så det var en meget bevist tilgang til igen at fokusere på en sundere og kalorielettere kost for et stykke tid.

Hold da op det overgår da mine rekorder i isspisning selv om jeg følger godt med også i denne sukkerspise. Kæmper selv for tiden med at begrænse den søde tand.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Det er også dejligt at være igang igen :4thumbup:

Selv om det ikke er helt mørkt så er der alligevel et eller andet ved at kigge stjerner på en varm sommeraften. Det giver lidt det samme ro som at sidde og spejde udover vandet og lytte til bølgernes skvulpen i vandkanten. Jeg håber at du får mange gode oplevelser med dit nye okular.

Hej Jan!

Jeg ææælsker is - og det gør jeg stadig - men til sidst var det ikke is jeg havde lyst til. Lysten er dog allerede ved at vende tilbage, men det bliver der ikke noget ud af lige de første par dage i hvert fald.

I guder hvor er det efterhånden plagsomt at gå på arbejde :unhappy: Min dybeste medfølelse, hvis der er nogle af mine hårdt prøvede kunder der læser med. Nå, jeg får jo penge får det og det lader til at pressen denne gang sætter aben på den korrekte skulder - alene det vil være en stor mental lettelse. Jeg kunne nu glædes ved at træne i arbejdstiden i dag. Dagens sidste tognumre var ikke aflyst og da jeg kom tilbage fra den improviserede tur kunne jeg ikke nå at køre noget i mellemtiden, så jeg fik lov at gå i motionscenteret hvis jeg lovede at svare mobilen hvis de alligevel skulle bruge mig.

Dagens træning:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 85rpm, 2minutter

Chinups

10

10

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x7

20x7

Pullups

8

7

Hammercurl

8x18

8x18 - hvor syret, hihi

Underarmscurl, underhåndsgreb, DB

12x12

15x12

Underarmscurl, overhåndsgreb, DB

10x7

10x7

Bænkpres, smith

15xslæde

10xslæde+40

8xslæde+70

8xslæde+70

Decline, DB

15x26 hm, det føles usundt for skuldrerne at hive vægtene op fra gulvet så jeg stoppede og kan desværre ikke kravle "ind" i denne type bænk med DBs i hænderne. Ærgeligt for det er en dejlig øvelse der som en af de få rammer lige durk i pecsene.

Laterals

6x14

6x14

6x14

Military press

15x28

15x28

Kickbacks med strakt arm

10x14

10x14

Fransk pres, DB

10x14

10x14

10x14

Superman på swiss ball

15 til hver side

Hyperextensions på swiss ball

15

20

Reverse hyperextension på swiss ball

20

20

Mavecrunch på swiss ball

20

20

"Kravl frem, pushup, kravl tilbage" på swiss ball

8

Da jeg her til aften lukkede op for MOL var der så en interessant tråd om en-arms-chins. Nogle af de opbyggende øvelser i de links der var skulle lige prøves. Til hver arm blev der prøvet:

1 x nogenlunde kontrolleret sænkning - kæmpelangt fra de 12 sekunder der blev skrevet om :blush:

1 x chinup med assisterende ringfinger. Ganske overkommeligt.

1 x chinup med assisterende lillefinger. Lige til øllet og av min lillefinger.

Jeg håber der kommer noget respons i tråden om hvorledes det evt. skal kombineres med den øvrige træning for de involverede muskelgrupper. Jeg kunne nemt finde på at skrotte alt der hedder max-rm og i stedet kaste mig over dette projekt, men vil være ked hvis det udelukker AL øvrig træning af lats/bicep. På den anden side ville det mindske den samlede træningsmængde hvis jeg kommer i gang med cyklingen igen.

Det kunne være SÅ blæret at kunne udføre og jeg selv om jeg mangler en del endnu vil jeg ikke udelukke at måske kunne lade sig gøre - langt fra er jeg heller ikke. Med mindre min muskelfibersammensætning bare kun er til mange reps - prangende 1RM-løft er jo ikke just noget jeg kan notere nogle steder men når det gælder reps med BW går det strygende.

Hmmmmmmm - på med tænkehatten.

I øvrigt vover jeg mig ud på raceren i morgen og håber knæet holder. Det bliver kun en moderat tur, men er alligevel meget spændt på om det holder.

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I øvrigt vover jeg mig ud på raceren i morgen og håber knæet holder. Det bliver kun en moderat tur, men er alligevel meget spændt på om det holder.

Nu har jeg jo (uheldigvis) ret stor erfaring med knæ og cykeltræning, men du ved vel selv hvad du skal passe på og træne (ellers er det bare at spørge).

Link to comment
Share on other sites

Hej Jan!

takker og bukker for tilbudet - nu må vi se om det bliver nødvendigt - håber nu at jeg slipper for skades-råd :smile:

Sjovt nok skulle der efterfyldes med luft i dækkene og cyklen kunne også have brugt en støveklud :tongue:

Havde først tænkt mig bare trille lidt rundt omkring i lokalområdet, men besluttede at hoppe ud i Vedbækturen - den er ikke så lang men der er en rimelig opkørsel hvor man kan nemt kan fristes til at banke pulsen op.

Knærapport:

Knæ-karakter på den gamle 13-skala: 9-tal.

Under opvarmningen var der vel samlet 1 minut hvor jeg kunne mærke et træk op i den ydre lårbicep"sene" og det er klart et levn fra "den dumme knæ-dag"

Under det første kvarter var der ganske få momenter hvor det trak lidt ved inde under knæskallen - det er så et levn fra jeg jeg var ved at ryge på rø... ned af trappen. Ude på selve ruten var der ingenting overhovedet - heller ikke da det gik opad. Derfra kunne jeg dog mærke nogle sekunder til skallen igen hver gang jeg havde holdt stille for rødt (det gjorde jeg så også ved alle lyskryds pånær to).

På strandvejen hjem i medvind hoppede jeg ud i den store test ved virkelig at bruge det runde tråd som ellers var blevet gemt lidt og så kom der altså lidt øffen fra lårbicepsenen + lidt yderside af knæet.

Intet gjorde ondt. Intet var ubehageligt. Men kunne mærke "noget" og ikke specielt tydeligt.

Alt i alt tør jeg godt hoppe på raceren igen. Det runde tråd bliver pakket lidt til side og det bliver lagt ekstra opvarmning på. Progressionen bliver ikke for voldsom.

Pulssnit: 158 (max 180)

Hvis jeg skal gå efter hastigheden er formen banket tilbage til midt i maj :mad: men mon ikke man kan håbe er den vender hastigere tilbage i anden ombæring end første gang?

Men hvor var det dejlig igen af få lidt vindstøj i ørerne :wub:

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg er realistisk nok til ikke for alvor at tro det skal lykkes vil jeg alligevel forsøge. Det gælder naturligvis one-arm-chinups som jeg også ævlede om tilbage i min første log. Men de kommer jo ikke af sig selv, så nu vil jeg træne specifikt efter dem. Den tråd der inspirerede mig gik desværre i stå, så er lidt usikker på at flikke det hele samme - hvis jeg laver nogle åbenlyse tåbeligheder i denne sammenhæng vil jeg blive glad for et indspark. Et at værktøjerne til succes er helt klart af bringe vægten ned. Desværre er min skrump i denne uge startet med en vægtstignig, men morgenvagter som kommer i kølvandet på sene sengetider giver pr. erfaring vægtstigning. Jeg skulle nok have siddet på kontor 9-16 i stedet :laugh:

Projektet starter stille op. Samme tilgangsvinkel som hvis man vil være god i en øvelse - halvdelen af max udført en håndfuld gange fordelt udover dagen på ikke vægt-træningsdage. I dette tilfælde ligger jeg så tæt på 1rm at jeg bliver nødt til at starte med lidt almindelige chins for lige at vække led og muskler; jeg fik en lille forstrækning da jeg første gang skulle prøve og der var jeg kold. Gider ikke flere skader :wink:

I går:

4 x (opv + 1 one-arm-chin til hver arm assisteret af modsatte langfinger).

Og for sjov lige en Chaturanga Dandasana for maxtid inden jeg gik i seng, men det tog heller ikke lang tid i går :dry:

Her til aften:

4x (opv + 1 one-arm-chin til hver arm assisteret af modsatte langfinger). Føltes umiddelbart lettere end i går - sikkert indbildning eller muligvis bedre teknik.

Inden da var jeg på raceren. Knæet havde to små kriser, begge gange med høj belastning og lang nede i styret så jeg trådte sikkert "for rundt". Det gik væk med det samme da jeg skiftede greb og lettede gassen.

Ellers gik det fint - følte ellers at jeg stod totalt stille til at starte med, men havde nu også modvind og kan se på højdekuven at det generelt også gik lidt opad. Det ændrede sig heldigvis som vejen drejede med vinden - jeg var ellers ret bitter over at det gik så sløjt. Turen hjem var absolut OK men der mangler udholdenhed - jeg havde ellers spist en del et par timer inden men gik helt kold på to ellers mikrominimale knolde på Strandvejen. Og efter 5 minutter begyndte maven så passende at rumle :tongue:

P.S. for på en ufin måde at få min www registreret på google, vil jeg afslutte med at linke til den; google kan godt lide sider der bliver linket til....

http://www.rutschebane.info/

post-1580-1154202039_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oh nej dog hvor er jeg træt over det hele. 4 dage med 4-5 timers søvn lægger bunden, cykelturen i går gav tunge stænger og DOMS i triceps (det var hurtigt at blive uvant med siddestillingen) og mine puny underarme er ristede af OAC (one-arm-chinup)-træningen. Men trænes skulle der - bare lidt - og havde en relativ lang pause på arbejdet så der var lige tid til 32 minutters træning og et bad:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80rpm, 2 minutter - her konstaterede jeg at jeg om muligt var mere smadret end det umiddelbart føltes. Bare at holde 80 rpm de sidste 20 sekunder var ond ond spurt at komme igennem......æv

Chinups

5

5 (pullups)

4 BW+20

4 BW+20

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x7

20x7

Bicepcurl

6x22

Bænkpres, smith

10xslæde

10xslæde+40

5xslæde+60

5xslæde+80

5xslæde+80

5xslæde+80

supersættet med

Bent o. Laterals

10x5

10x5

Laterals

6x14

6x14

Hyperextensions på swiss ball

20

20

Reverse hyperextension på swiss ball

20

20

Mavecrunch på swiss ball

20

20

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Sikken slendrian - har været lidt flad så har kun læst det allermest interessante her på MOL :blush:

En hurtig opdatering - mine ører svigtede vækkeuret her til morgen så er lidt presset på tiden. Og jeg fik ikke trænet - æv.

Tirsdag:

OAC (one-arm-chinup) med hjælpende ringfinger fra modsatte arm: 5 stk henover dagen

Onsdag:

OAC med hjælpende finger: 5 stk henover dagen

Lidt hjemmespin, 45 minutter kørt som 3x10-12 minutters intervalblokke og moderat intensitet. Puls ikke meget over 170. I midterste intervalblok besluttede jeg at teste formen ift. holdspinning og kørte de sidste 8 minutter stående. Måtte have kadancen helt ned på omkring 60 RPM for at holde pulsen omkring 170 så der mangle lidt øvelse i at være klar til "rigtig" spin. Det tror jeg nu hurtigt kan komme.

Torsdag:

En tur på raceren: Vedbækturen, med 2 langintervaller. Udemærket tur uden at være prangende.

OAC med hjælpende finger: 5 stk henover aftenen (havde glemt dem)

Fredag:

Styrketræning for overkroppen. Den sædvanlige omgang generelt i den lave ende af rep-spektret bortset fra chins som skulle have variation for de tunge hverdagssingler.

Lørdag:

Skulle have været en længere cykeltur men et vennepar kom tidligere hjem fra ferie end ventet, så jeg besluttede at fyre den af på turen til Helsingør og retur. Jeg må have haft turbulensen på Strandvejen fra sidemodvinden til hjælp for det blev sat PR, men det tror jeg ikke rigtigt på.

Søndag:

skulle have været en rulletur hvor jeg ville have stødt til cykelklubben for at høre hvor hurtigt de kører rundt tirs/tors men det blev det jo altså ikke noget af. Tager i stedet til familiefrokost som jeg frygter bliver ædeglide. Prøver at holde igen men :blush:

Har de sidste 4 dage sovet 8-9 timer om natten. Dejligt men kom alligevel ikke helt på toppen. I nat sov jeg så elendigt som nogensinde - muligvis kan den planlagte morgentræning spille ind - det har ødelagt min søvn tidligere.

Stressen er under kontrol, men jeg kan mærke at der ikke skal meget til for jeg gerne vil fare op - styrer det nu udemærket, men ærgeligt at der ligger noget og ulmer. Umiddelbart er der ikke noget der skulle påvirke mig negativt så jeg formoder at jeg bare trænger til ferie. Hvad jeg ved jeg gør.

Vægten har hamret op og ned i denne uge - min vægtgraf har spidser som aldrig før. Denne uge savnede jeg akut "rigtig mad" så har spist i tutten (på arb.) alle dage men næste uge kommer helsevagten i aktion igen.

Nå, jeg burde have været kørt nu, så jeg MOLler aw.

God søndag

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Det er meget imponerende projekt med dine one arm chins :alright: :4thumbup: Jeg glæder mig til at læse når du napper den første. Du burde næsten tage en lille film af det og smide på nettet, så vi alle kan se frugten af dit hårde arbejde og måske selv blive inspireret :smile:

Ang. kosten så tillader jeg mig at tage en slapper dag, når jeg er på diæt. Jeg synes at det er lettere at komme igennem, når man kun er på kur 6 dage om ugen - jeg vælter mig selvfølgelig ikke i flødeskumskager på hyggedagen, men kigger ikke så meget på kalorierne.

fortsat god søndag

mvh

Miguel

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

Hej Miguel!

Jeg skal gerne love at hvis det nogensinde lykkes at hive en ægte OAC hjem så skal jeg nok delagtiggøre hele verden i det :laugh: men der er lang vej endnu.

Mht kosten har du ret - diæt 7 dage om ugen - det har jeg ikke moral til. Der blev gumlet en del chokolade og lidt is men det blev ikke til et orgie så alt i alt alt endte det helt acceptabelt kostmæssigt.

Dagens vægttræning blev skudt af efter fyraften. Mens jeg blot træner for at vedligeholde mullerne og være klar til splittræning når vinteren sætter ind er det jo stort set det samme jeg laver. Der er næppe nogen grund til at gentage oplistningen af det samme program hver gang.

Dagens træning lå omkring 8-10 reps og fokus blev lagt på skuldertræningen. Mellem hver af de første øvelser lavede en en enkelt negativ OAC (5 i alt) - de sidste to gik dog lidt for stærkt til min smag, der sank jeg for hurtigt igennem. Fik afsluttet med lidt ekstra øvelser for CORE på swiss ball.

Kosten var fornuftig igen i dag, men jeg har sovet i underkanten og skal desværre op allerede 5:15 i morgen. Så jeg må hellere finde hovedpuden.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

. . .

Mht kosten har du ret - diæt 7 dage om ugen - det har jeg ikke moral til. Der blev gumlet en del chokolade og lidt is men det blev ikke til et orgie så alt i alt alt endte det helt acceptabelt kostmæssigt.

. . .

Hej Gregers.

Ja, der skal være en dag i ugen der falder uden for normen, ellers bliver det for surt.

Livet består af andet end retningslinjer, regler og love. Der skal være plads til lidt andet i tilværelsen. :smile:

Hilsen

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

- og når bare det ikke går helt amok så er det man rammer det der magiske "alt med måde" der sommetider kan være vanskeligt pejle sig ind på. I hvert fald når det gælder mig og slik&is&kager :blush:

Jeg skulle egentlig have været til fællestræning i aften, men blev inviteret til socialt samvær. Tiden rendte fra mig så jeg ikke kunne nå at aflevere skiftetøjet på vejen.

Alligevel blev det til en ganske hæderlig tur alene - det er dog stadig klokkeklart at udholdenheden er ussel. Fra pulstoppen i 1:15 lå jeg med lige en del syre i lårbasserne og havde jeg presset lidt mere var jeg gået ned med et brag. Men resterne blev disponeret perfekt.

post-1580-1155059571_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej silje :bigsmile:

Det er godt nok længe siden.... Hyggeligt at du lige tittede forbi. Skal jeg ikke også snart have en log at kigge i :poking: din log er desværre ret tavs. Om ikke andet håber jeg at du er OK.

Dagens lille "træning":

En restitutionstur på MTB - bare en halv times tid på puls 140

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Puh jeg er træt - 5 timers søvn i nat og 3 til i går er ikke nok. Men jeg fik da skudt en lille gang intarvaller og en sprint af - sprinten kunne knæet ikke så godt lide. Ikke nogen vilde protester bare et lille øf.

Tak for sol og ingen regn!

Og så til fads hos mormor....

post-1580-1155215628_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share