Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

baskettræning onsdag var forvandlet til træningskamp mod Køge. Ikke ligefrem den mest optimale måde at komme stille i gang og teste knæet og resultatet blev også derefter.

Selve kampen var so so. Det var skønt at komme i gang igen, men jeg er vældig rusten. Vi kunne kun følge med i de første 10 minutter og på trods af lidt tilgang, så kommer det vist til at koste at vi har mistet vores unge islæt (hurtig guard i GOD basketform).

Dagen efter havde jeg ondt i knæet, men måtte lige teste hvor slemt det var så tog en løbetur. Den første km var jeg meget nervøs for det gjorde sq nas, men så hjalp det. Det blev til 5 km på 25.07. Sjovt nok gjorde knæet mindre ondt efter løbeturen.

I dag en hjemme cirkel

5 runder med: 20 kbswings, 10 halos, 10 curls, 10 one arm rows og 15 strækkere (kb 16 kg)

vægten går ok, men det bliver desværre nødvendigt med en usund omgang væsketab det sidste døgn alligevel. 12 kg er der dog røget.

i morgen hviledag og søndag forsøger jeg så en basketkamp mod Solrød Comets, der heldigvis ikke har deres forstærkninger på plads endnu.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fået logget hele ugen på grund af lidt stress på jobbet.

Det blev til en basketkamp i søndags, hvor vi som altid ved sæsonstart er plaget af manglende form. Vi gjorde det udemærket i første halvleg, men blev kørt over i tredje quarter. Vi var plaget af alt for mange turnovers og comets holdt en overraskende høj skudprocent udefra. Deres kaner fik en del steals og slap vist også afsted med en del slåfejl og , vi var ikke gode nok til at straffe dem inside. Hovedsageligt pga turnovers, der i bund og grund nok skyldtes dårlig basketform. Personlig scorede jeg 11 pinde og bortset fra straffeprocent, så gik det ok og knæet brokkede sig ikke mere end forventet men...

I løbet af ugen er det blevet til nogle tabata sprinter to forskellige dage,nogle finishers (100 m trillebør og 3.30 min planke) 4 mod 4 halvbane-træning, lidt håndbold med eleverne, en solid cirkeltræning og 7,2 km løbetur på ca 40 min.

Desværre tillod familielivet ikke basketkamp i dag, og vi spillede åbenbart en pinlig første halvleg og tabte kampen mod Brøbshøj med 20. Vi går uden tvivl en hård sæson i møde.

Link to comment
Share on other sites

Bum, en begivenhedsrig uge på motionsfronten.

Først og fremmest har der været indvejning som foreløbig afslutning på mit slankevæddemål. Målet var jo at jeg skulle ramme 95 efter at være startet på 112 (nok nærmere 114, men det var sq for pinligt at jeg var blevet så fed, så startvejede mig på det "rigtige" tidspunkt af døgnet. Der er sket lidt på det sidste, såpludselig var der mulighed for at nå det, men det krævede væsketab til sidst. Jeg er reelt set nået ned på 99-100 kg. Det blev klaret ved ikke at indtage væske og salt efter 12.00 torsdag og kun en meget lille smule mad og jeg nåede i mål 24 timer senere med en vægt på 94,5 kg.

Ugens motion har været følgende.

Mandag og tirsdag lidt håndbold med eleverne og sølle to tabataintervaller.

Onsdag en halvkedelig træning, hvor vi 7 fra holdet (inkl 3 der ikke spiller ret meget) spillede mod Solrøds U-21. Det var en sølle omgang med alt for mange turnovers og alt for få positive elementer mod et ikke særlig godt hold.

Torsdag aften 5 kvarter på løbebånd i alt for meget tøj (skulle jo svede)

25 min m 12 km/t, 30 min powerwalk m 7 km/t og til sidst 10 1 min intervaller med 15 km/t 1 min pause

fredag motionsdag, hvor jeg skulle lave noget "crossfit" med 20 drenge. Det blev satme hårdt.

Grundig opvarmning,

tovtrækning

kast med medicinbolde

træk af palle med person ovenpå

Og så en wod inspireret af tanken jeg så i en log herinde med 99 problems... men skaleret til målgruppen og vores "udstyr"

derfor: 11 thrusters, 22 burpees, 33 strækkere, 44 lunges, 55 squats, 66 mavebøjninger, 77 rygbøjninger, 88 skihop, 99 sprællemænd

til sidst en finisher med 10 bakkespurter af 2 lygtepæle.

og i dag er mine stænger meget domsramte og jeg gruer for en meget svær kamp i morgen ude mod Holbæk.

Det bliver virkelig en hård sæson og endnu værre fordi vi igen står uden tre spillere for vores "optimale" 8 mands-rotation. Det bliver sq nok ikke kønt og et kig i programmet giver desværre ikke noget fingerpeg om hvornår vi realistisk kan tro på to point. Enten skal vi snart vise at vi har potentiale til at spillere bedre eller også så er nedrykningen sikret allerede.

Link to comment
Share on other sites

Takker, selvom det nu virkede som et omvendt jinx fra Simmons himself, hvilket måske også var hensigten :happy:

Nah, jeg går faktisk lidt og håber på at vi taber en masse kampe så folk kan vågne lidt op. Der er så mange på mit hold der bare dropper træninger til højre og venstre og ikke går op i holdånd. Det piner mig meget... Der var således 12 spillere der meldte afbud til kampen mod jer og en række spillere i dagens kamp mod Comets. Vi fik da også en gedigen lussing, men det var nu mest vores egen fortjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Nah, jeg går faktisk lidt og håber på at vi taber en masse kampe så folk kan vågne lidt op. Der er så mange på mit hold der bare dropper træninger til højre og venstre og ikke går op i holdånd. Det piner mig meget... Der var således 12 spillere der meldte afbud til kampen mod jer og en række spillere i dagens kamp mod Comets. Vi fik da også en gedigen lussing, men det var nu mest vores egen fortjeneste.

Tja, kan vel egentlig godt følge dig, men et eller andet sted er det nok også bare betingelserne på det niveau at ambitionerne og at folk prioriterer andre ting højere, for ellers havde de nok ikke tosset rundt i 2/3 div.

Men hvis du decideret føler at I som hold ikke prioriterer hinandens sportlige oplevelser, så er det naturligvis frustrerende

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft svært ved at motivere mig til at logge de sidste to uger pga manglende succesoplevelser.

Efter at det lykkedes mig at nå delmålet med vægten faldt jeg i med et brag og spiste usundt og i store mængder :-(

og træning er det heller ikke blevet til meget af, men det skyldes nok mest arbejde og familie(læs: manglende tid)

Basketmæssigt er vi nu blevet kørt over i 3 kampe mere. Vi har manglet bærende spillere og samtidig har de tilbageværende ikke været gode nok.

Personligt slås jeg både med knæet og manglende touch pga lang tid uden basket. Mod USG brændte jeg MANGE afslutninger. Det positive var at jeg kunne komme frem til dem i modsætning til sidste, men det negative er at jeg rammer notting.

I de andre kampe har manglende touch og skarphed resulteret i urimelig mange turnovers og jeg slås sq lidt med om jeg gider spille mere. På den ene side har holdet brug for alle spillere og jeg har MEGET svært ved at undvære den orange bold. På den anden side er det bare hårdt mentalt at være så meget dårligere end man var en gang. Tror jeg spiller ind til jul og så må vi se derefter.

knæet er heller ikke godt og jeg overvejer at finde en kompetent fys, der kan se om jeg kan gøre noget fornuftigt for at skåne den kronisk beskadede brusk og finde ud af hvad jeg kan gøre for ikke at kompensere uhensigtsmæssigt ved at halte osv.

udover basketkampe og træning har jeg taget et par cirkeltræninger med swings, airsquats og strækkere som hovedelement.

November måned skal jeg stramme op på kosten/vægten og derfor står den på nul slik osv og jeg må kun drikke cola hvis jeg har trænet samme dag. Målet er stadig ca 3-4 træninger om ugen.

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Shit, hvor har det været en dårlig november.

Jeg har været/er ramt af en catch 22 af den kedelige slags. Manglende mentalt overskud giver manglende lyst til at træne og spise fornuftigt og dette giver yderligere dårligt selvværd da jeg savner det overskud jeg kan hente i træningen når den kører

Har fået spillet lidt basket, men vi har ikke været nok til den ugentlige træning til, at det er blevet med kvalitet og kampene har været decideret pinlige. Vi har i praksis kun stillet med 3-4 spillere (som hvis vi havde været i form er gode nok til 2 div) plus 2-3 spillere, der ikke rigtig kan bidrage med noget på dette niveau.

Vi får snart vores pointguard tilbage fra cometsholdet og håber desperat, at vi efter jul kan stille med hele vores top 8, så vi kan slutte ordentligt af og rive os løs fra en meget pinlig bundplacering og i det mindste få oplevelsen af at spille et par kampe, hvor der er tvivl om udfaldet inden kampen fløjtes op.

Derudover har jeg fået indkøbt kettlebells til arbejdspladsen og køber også snart et par cardiomaskiner, så håber inderligt at jeg kan komme i gang med regelmæssig træning resten af kalenderåret.

Det bliver også til lidt træning med klassen, men er gået i stå med tabataintervallerne og det eneste jeg har leveret der, som er "værd" at huske er en Andersen-test på 1200 meter og 47 strækkere i træk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Forsøger en sidste gang at kickstarte denne log.

Denne gang i håbet om at smide vinterdepression og kickstarte træning igen. I aften står den på årets 3. sidste kamp. Vi får sikkert klaps, men for en gangs skyld stiller vi med en stærk opstilling og derfor skal jeg vist hovedsageligt regne med at bruge energi på opvarmning og timeouts. Skriver nogle mål op i weekenden og så må jeg se hvor det lander henne.

Link to comment
Share on other sites

Vi vandt sq en sikker sejr :bigsmile:

De stillede med et stærkt hold (dog kun 6), men vi havde for første gang i år alle med der er "berettigede" til at spille signifikante minutter og i anden halvleg gik de i opløsning og vi kunne køre den hjem i frigear.

og jeg har altså kun to kampe tilbage, da jeg misser en pga studietur i uge 12 med arbejdet, så var så egoistisk at jeg kun forholdt mig til mig selv og ikke holdet.

Er ved at normalisere kosten men træning er det ikke blevet til meget af endnu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg forsøger stadig at kæmpe mig op af vinterens, for mig, store sorte hul men jeg har svært ved at knække koden. Ved ikke rigtig om jeg kan få noget ud af at skrive herinde og LIGE NU skriver jeg bare i håb om at svaret på det spørgsmål kommer til mig mens jeg skriver.

Det eneste jeg reelt ved er at jeg ikke kan være bekendt overfor mig selv at lade stå til som jeg har gjort denne vinter. Den er simpelthen gået med at sove, trøstespise, holde skindet på næsen på arbejdet og udføre de daglige pligter der er et minimum for at familien fungerer. Nå ja og så selvfølgelig tvinge ikke eksisterende energi ud til at være der for sønnike uden hvem jeg nok bare havde begravet mig under dynen.

Anywho, jeg kan have ondt af mig selv herfra og til evigheden det ændrer ikke på at jeg er den eneste der kan gøre noget ved det. Status er ,at jegendnu en gang har ramt PR i kropsvægt. Ved efterårsferien havde jeg fået den ned under hundrede, men i søndags ramte den 117 kilo. Det er fuldstændig vanvittigt!

Det ødelægger mit selvværd endnu mere og angriber min identitet som aktiv boldspiller, idrætsudøver og idrætslærer. og med de skader jeg slås med gør det det jo samtidig endnu sværere at blive aktiv igen.

Derfor forsøger jeg at pace mig selv i forhold til ikke at overbelaste knæ og skulder med for meget træning og kodeordet må som Fameboy ofte prædiker være kontinuitet. Jeg skal bare forsøge at lave noget idræt ca 3-4 gange om ugen om det så er boldspil, cirkeltræning eller løb og jeg skal gøre mig umage for ikke at overbelaste mine skavanker. Og så må jeg præcisere mine mål lidt længere fremme i processen.

udover regelmæssig sved på panden så må det næstvigtigste mål være at vægten skal nedad. Gider ikke beskrive præcis fremgangsmåde da jeg utallige gange i denne log har nedskrevet rammer jeg ikke har magtet at holde mig indenfor, men planen er at komme MEGET tættere på de to cifre inden udgangen af juni og så må jeg evaluere der.

Det sidste jeg vil forsøge at gøre er minimum en gang om ugen at opdatere herinde så jeg kan følge vægten og se hvordan det går med de regelmæssige træninger.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er ikke fordi der er meget at logge, men jeg gør det alligevel i håb om at det kan presse mig til at sørge for der er mere at berette næste gang.

Siden sidst har motionen bestået i et par baskettræninger med det lokale hold. faktisk 4 styks, hvoraf en af dem var en god oplevelse og de andre lidt tamme pga halvbanespil og fremmøde. Derudover har jeg i dag snøret løbeskoene for første gang i forever..

Kosten er gået lidt i den rigtige retning. Jeg har begrænset munchies, men stadig indtaget for mange kalorier og vægten er derfor cirka status quo.

Har stadig ikke bestemt mig for en plan, men overvejer at sætte extreme mandehørm som et mål. ved bare ikke helt om knæene kan holde til det. Det ville give mig noget at arbejde frem i mod, men vejen skal også være sjov. hmm...

På den postive side så kom Bulls mirakuløst videre til anden runde og solen begynder at titte frem. Begge dele står højt feel good-listen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, så fik Bulls da lige fire kampe mere i denne sæson... Tror ikke det bliver flere.

Med hensyn til det andet: op på hesten! Ved du i øvrigt om i bliver oppe eller skal ned og vende i 3. div?

Nej det er lidt op ad bakke når man mangler 3 startere og så løber ind i Lebron, men håber da at de kan tage en af de to første og skabe lidt midlertidig spænding.

Og nej ingen ide, lige nu aner vi ikke om vi overhovedet har et hold, men hvis vi spiller vil jeg tro det bliver 3 div. Men ved ikke om nogen har ønsket at rykke op eller om vi bliver tilbudt en ommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt fra to forskellige ting med hensyn til om nogen vil rykke op og jeg kan ikke helt finde ud af hvem jeg vurderer til at være mest pålidelig...

Jeg er heller ikke sikker på at jeg kommer til at spille 2. division i år. Sidste år sad jeg ude efter en skulderoperation og nu skal jeg måske have opereret mit knæ.

Håber du får hanket lidt op i dig selv og kommer på banen!

Link to comment
Share on other sites

Skægt at jeg først nu har set denne log :bigsmile:

Det er 100% mig og min kamp du beskriver - zigzagvægt, svingende motivation, forsøg på at få styr på kosten og forsøg på at gøre træningen kontinuerlig. Angående basketdelen kastede jeg håndklædet i ringen pga en skulderskade og barn nr. 2 - jeg synes simpelthen ikke jeg kan tillade mig at være væk hjemmefra både hverdagsaftener og kampdage i weekender når jeg også gerne vil have tid til familien.... men indrømmet, så savner jeg det... Ikke så meget kampene, men mere bare spillet, mine holdkammerater, hyggen, og at få træning gennem leg.

Men hey - du fortjener et spark bagi - så det får du hermed :bigsmile:

og så håber jeg du kan bevare motivationen denne gang :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Skægt at jeg først nu har set denne log :bigsmile:

Det er 100% mig og min kamp du beskriver - zigzagvægt, svingende motivation, forsøg på at få styr på kosten og forsøg på at gøre træningen kontinuerlig. Angående basketdelen kastede jeg håndklædet i ringen pga en skulderskade og barn nr. 2 - jeg synes simpelthen ikke jeg kan tillade mig at være væk hjemmefra både hverdagsaftener og kampdage i weekender når jeg også gerne vil have tid til familien.... men indrømmet, så savner jeg det... Ikke så meget kampene, men mere bare spillet, mine holdkammerater, hyggen, og at få træning gennem leg.

Men hey - du fortjener et spark bagi - så det får du hermed :bigsmile:

og så håber jeg du kan bevare motivationen denne gang :smilerock:

Tak for sparket. Det er mere end tiltrængt.

Burde personligt sikkert også droppe basket pga skader, alder, familie osv, men det at være i hallen giver simpelt et altafgørende afbræk i hverdagen. For mig er det næsten meditativt at kunne koble af og hellige mig noget jeg er(har været) god til og ved rigtig meget om. Jeg kaster nok først håndklædet helt i ringen når jeg helliger mig trænergerningen og det tillader familielivet ikke før det evt kan blive juniors hold jeg tager mig. Denne sommer bliver nummer 2 hvor jeg må give afkald på streetbasket pga overvægt og skader og den tid det tager, men hold kæft jeg kommer til at savne det.

Nå det blev et sidespor. Du får også lige et cirkelspark bagi og et held og lykke med din kamp, Selvom loglæsning afslører at du med din profession og motivation fra dig selv og gemalen uden tvivl nok skal nå i mål. Om ikke andet når børnene bliver lidt større.

Siden sidst er det blevet til en baskettræning mandag med 5-5 spil med de lokale. Niveauet var ikke imponerende og eget spil endnu værre, men svedt blev der da.

Tirsdag spillede jeg lidt rugby med eleverne, men måjo holde igen pga vægtklasseforskellen. spas var det dog.

i går luntede jeg hjem fra legeplads (ca 4 km) med en 2-3 indlagte bakke-"sprinter".

Holder fast i det skal gå langsomt for ikke at øge risiko for flere skader og mangler nu at komme i gang med noget skulderprehab for min raske skulder giver desværre lidt lyd fra sig.

Link to comment
Share on other sites

I går puttede jeg strøm på løbeuret og luntede en tur. Det skulle jeg aldrig have gjort.

Jeg havde en plan om at løbe ca 4 km og planlagde at løbe med minimum 10 km i timen for det måtte da betyde at jeg lagde konservativt fra land.

I virkeligheden så kunne jeg slet ikke holde det tempo. Lagde ud med at løbe op af en lang bakke og tempoet på den første km hed 6.45 pr km. Ouch så forsøgte jeg at sætte farten lidt op og næste tempo blev ca. 6.15. Nu tynget af både pinlighed og usselhed gravede jeg dybt og endte på 5.40 og så gad jeg sq ikke mere. Gik en km og så sluttede jeg af med 2 gange 100m bakkespurt. Shit der er langt igen.

Vil umiddelbart skyde på at løbemålene hedder 3 km på 12 min, 5 k på 23 min og 10 k på 50-52 min. Goddaw mand økseskaft!!!

i morgen håber jeg at spille lidt bold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror primært at kampen skal vindes i køkkenet lige nu. Du skriver længere oppe at du vejer 117kg og det er i hvert tilfælde ikke specielt fordrene for gode løbetider (no offence). Jeg tror virkelig at du skal prøve at hjælpe dig selv ved enten at spise mindre, spise mere sundt eller aller helst en kombination af begge og så skal resultaterne nok komme både på vægten og på løbetiderne. Basketball er fedt så tag dig nu lige lidt sammen og kom ind i kampen så du kan rive dem rundt i 3. division næste sæson. Du har cirka 5 måneder hvilket svarer til cirka 20 uger. Hvis du virkelig giver den gas kan du vel komme ned i nærheden af 100kg hvilket helt sikkert vil være godt for alle de skader du normalt døjer med og det vil ydermere være godt for dit spil på banen.

Nu håber jeg ikke at du tager dette på den forkerte måde. Jeg prøver udelukkende på at give dig et los i røven så du kan gøre det du godt kan li' nogle sæsoner til.

KOM I SVING!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share