Hessel's mission: At løbe jorden rundt - 40.043 km


Hessel
 Share

Recommended Posts

Hessel's ultimative løbemission

Min mission er at løbe hele jorden rundt. Vi snakker med andre ord om at løbe 40.043 kilometer "Taking the distance of the Prime Meridian around the world and averaging it with that of the Equator these calculations were achieved". Rejsen er starter idag og jeg vil i denne log akkumulere samtlige kilometer nederst i hvert indlæg.

"Once we were sure that the Earth was indeed round (and that we would not fall off), mankind has been obsessed with circumnavigating the Earth. We have sailed around it in ships, flown around it in airplanes, orbited it in spacecraft, and recently floated around it in a hot air balloon. We keep coming up with new methods of travel and using them to circle this planet of ours. You see where we are going! Your mission, should you choose to accept it, is to run around the Earth."

.



Se nærmere på: The Mission

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gammel log


Mine stats


Personlige Stats

Alder: 26 år
Højde: 173 cm.
Vægt: 59,3 kg. (19.08.2006)
Fedtprocent: Forholdsvis lav
Beskæftigelse: Studerende

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Løbe stats

400 meter: 56:16 sek. (2003)
800 meter: 2:01:56 min. (2001)
1500 meter: 4:17:6 min. (1998)
3000 meter: 9:14;8 min. (1998)
5000 meter: 16:19:38 min. (1998)
10 km.: 34:47 min. (1998)
20 km.: 1:11:49 timer. (1998)
Halvmarathon: 1:18:43 timer (2000)
Marathon: 2:49:49 timer (2000) (Debut) (Aarhus City Marathon)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Links og inspiration

Her udregner jeg min km.-hastighed og km.-gennemsnit. Klik her

Runnersworld en inspirerende hjemmeside for løbere Klik her

Nogen undre sig måske over alle de inspirerende quoteringer. Jeg har dem fra alletiders bog. The Quotable Runner: Great Moments of Wisdom, Inspiration, Wrongheadedness, and Humor

Peak Performance. En hjemmeside med gode artikler, med en scientific approach. Klik her

Lækkert excel kostprogram til udregning af kcal og energifordeling

Dourun - Danmarks største løbesite

På denne hjemmeside opmåler jeg mine ruter! - Lækkert!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Links fra motion-online.dk vedr. løbetræning



Tråd om idéer og inspiration til løbetræning


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"The will to win means nothing without the will to prepare"


Km. to go: 40.043

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 425
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tillykke med din nye VILDE log. :)

Æh, er der nogen tidsperspektiver på gennemførelsen af de 40.043 km (jeg går ud fra du løber ved ækator - men hvis du tager den nord-syd kan du spare et par km :D )?

Jeg må sige dine stats fra 400 m til marathon er imponerende. :)

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Æh, er der nogen tidsperspektiver på gennemførelsen af de 40.043 km (jeg går ud fra du løber ved ækvator - men hvis du tager den nord-syd kan du spare et par km  :bigsmile:   )?

Nej, men det vil nok tage en "rum tid" ;)

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Yeah, alt, alt for sej log.. Den får maks point på respekt skalaen:

:respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Jeg tror jeg vil sætte mig som mål at løbe Århus rundt, det er vist mere realistisk for mit vedkommende :tongue:

Held og lykke med projektet...

PS: Er der mange der har gjort det før, er der sådan en "cracyrunner" klub for folk som har løbet så langt i deres liv...

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en udsendelse i fjernsynet for ikke så længe siden med denne mand (tror jeg nok), som påstår rent faktisk at have løbet jorden rundt. Der var/er en del kontroverser og andet spas.

På siden står at "turen" tog 5 år og 8 mdr dog fordelt over 8½ år :blink:

Han løb 35000 miles og brugte 50 par sko :lol:

Regnet ud fra de 5 år og 8 mdr løb han ca 27 km om dagen :blink::blink::blink:

God tur Hessel :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 07.01.2004

Så blev det årets første joggetur, - en joggetur der blot fortalte mig at det stod så slemt til som jeg frygtede. Det vigtigste er nu at se fremad. Jeg tager fra nu af en dag af gangen. I første omgang løber jeg efter Lydiard princippet. Princippet går i sin enkelthed ud på at man løber lige ud hen af en vej. På et tidspunkt når man synes man er ved at blive træt vender man om og løber hjem igen. Ganske simpelt.

Dagens tur:

Ned til stadion som opvarmning. 6 min.

5x400 meter. 10 min.

Tilbage fra stadion. 6 min.

Jogning i alt: 4,4 km.

Bananskalen: 2x

Dagens quote

Don't quit, dammit!

- Marty Liquori

Km. to go: 40.038,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 08.01.2004

Har lidt DOMS efter gårdsdagens løbetur, men det skal trænes væk.

Dagens tur:

Ned til stadion som opvarmning. 6 min.

6x400 meter

Tilbage fra stadion. 6 min.

Jogning i alt: 4,8 km.

Bananskalaen: 2x :banana:

Dagens quote

"Workouts are like brushing my teeth. I don't even think about them anymore, I just do it every day."

- Patti Plummer,

U.S. Olympic runner

Km. to go: 40.033,8

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Årh hvor sejt. Jeg regner mere med Kbh. - Esbjerg og retur inden 16. maj. Men Jorden rundt det er sku da et mål der er til at forstå. Har du haft kontakt til Go´ Morgen Danmark eller Go´ Aften Danmark - eller hvad det nu hedder - der er med garanti interesse for sådant stof.

God jagt - håber du når målet! - jeg skal nok heppe med når din tur passerer Holbæk!

normann

Link to comment
Share on other sites

Jeg har på Peak Performance sakset følgende gode råd, som må være meget relevant for din mission, Hessel. Det er ment som en opbygning af de forudsætninger, der skal til for at følge vores fælles veninde Veronique Billat's programmer. Selv er jeg der ikke helt - endnu.......!

If you're a relatively new runner and can't yet run for one hour at a time, gradually increase the frequency and distance of your training runs until you feel comfortable training six days a week and can run for 7590 minutes in a single workout. Then, begin Veronique's programme.
Link to comment
Share on other sites

normann ->>

Årh hvor sejt. Jeg regner mere med Kbh. - Esbjerg og retur inden 16. maj. Men Jorden rundt det er sku da et mål der er til at forstå. Har du haft kontakt til Go´ Morgen Danmark eller Go´ Aften Danmark - eller hvad det nu hedder - der er med garanti interesse for sådant stof.

Tror ikke det har deres interesse. Missionen er også mest for mig selv og så ved jeg hvad jeg skal træne for i en rum tid.

CogRouge ->>

Har Veronigue Billat skrevet nogle gode bøger? og i så fald, er der nogen du kan anbefale?

7590 min??? 126,5 timers løb, - eh... lyder vildt! :o Er det den famøse 1500 miles distance? Jeg har engang set en rekordbog med ultradistancer!

Link to comment
Share on other sites

Ja det var da i grunden godt at Hessel ikke boede på Jupiter af flere grunde :lol: . Så skulle han også løbe i gas. Nå men ikke mere støj.

Ang. Ultradistancer så er der også de folk der har været i gang med en 10 x Ironman = 36 km svømning 420 km løb samt 1800 km cykling :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share