Militærstøvler til Den Kongelige Livgarde


langdk
 Share

Recommended Posts

Hej, hvilke militærstøvler benytter Den Kongelige Livgarde? Jeg skal starte med at aftjene min værnepligt men for at føle mig lidt hjemme når jeg kommer der over vil jeg gerne have prøvet støvlerne inden start til december. Så jeg kan træne løb, march og osv. inden, i de rigtige støvler :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den selv ( har været inde siden 2006 ) og den er da fin og blød, ikke meget støtte, men har haft den til reperation 4-5 gange... Nej du Meindl Pro Performance, Jeg elsker den støvle, ellers er der mange som går i Lowa Combat...

Men du får udleveret støvler når du starter, som du SKAL bruge mens du er værnepligtig, og det er vist enten Special Forces, eller Jolly Støvlen... jeg bryder mig ikke om nogle af dem, men nogle elsker dem...

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du er heldig og skal gå vagt om sommeren, kan du muligvis få udleveret http://lebock.dk/fodtoj-generelt/stovler/30310/lebock-airzone-stovle eller hvis du skal gå vagt om vinteren så kan du ende op med de gode gamle M-58 altså designet fra 1958, de er hårdere at gå i end dagens støvler, kan dog være udmærket hvis de er gået til(du skal i vagten jo ikke gå lange ture, bare have dem på og stå lidt stille). Disse to er selvfølgelig kun dine "hverdags" støvler og du vil også bruge de gejlede vagtstøvler i dagstimerne til blå vagt.

I de første fire måneder er det dog som allerede nævnt special forces jeg brugte, ved ikke med jolly'en

Link to comment
Share on other sites

M58 tører også hurtigere - Jeg har talt med flere som synes det er rigtig gode støvler!

Disse var også mine første rigtige støvler - og de virker uden problem! Komforten er så en anden sag! :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

personligt foretrak jeg Jolly støvlen, har brugt den i min værnepligt iog efterfølgende uddannelse til sergent. anskaffede mig et par da jeg startede som MOTINF i HJV og de har været rigtig gode. lige meget hvad du få et par standart støvler som forsvaret har afprøvet i 2005, var selv med til at prøve dem, og helt ærligt de passede ikke til min fod hellere ikke med indlægssåler. men skal du gå langt så kig efter jolly eller eco s frømandstøvle, Iowa er også et godt bud.

Link to comment
Share on other sites

personligt foretrak jeg Jolly støvlen, har brugt den i min værnepligt iog efterfølgende uddannelse til sergent. anskaffede mig et par da jeg startede som MOTINF i HJV og de har været rigtig gode. lige meget hvad du få et par standart støvler som forsvaret har afprøvet i 2005, var selv med til at prøve dem, og helt ærligt de passede ikke til min fod hellere ikke med indlægssåler. men skal du gå langt så kig efter jolly eller eco s frømandstøvle, Iowa er også et godt bud.

Hvis du kan lide Jolly støvlen, jamen det er jo lækkert for dig, så skal du ikke bruge penge på nye støvler :)

Men det er en tung støvle, den vejere meget mere end fx. LOWA Combat og Meindel Pro Performence, som er de to mest udbredte støvler blandt soldater...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share