AGV log -


AGV
 Share

Recommended Posts

Velkommen til min log.

Lidt om min træning. Træner store basisøvelser, sjældent ret meget mere end 10 arbejdssæt per træningspas. Træner gerne 3 dage og ugen.

Håber på nogle kommentarer, så skrive endelig.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Velkommen i logosfæren... Glæder mig til at følge med i din log AGV.

Tak, dejligt der er en der har læst i min log. :smile:

Men hvad mener du med logosfæren? Taler vi appelformen logos fra klassisk græsk argumentationslære? Skal da med glæde også smide noget etos og patos. :laugh:

Tager ned og træner senere i dag?

Link to comment
Share on other sites

Tak, dejligt der er en der har læst i min log. :smile:

Men hvad mener du med logosfæren? Taler vi appelformen logos fra klassisk græsk argumentationslære? Skal da med glæde også smide noget etos og patos. :laugh:

Tager ned og træner senere i dag?

Logosfæren = den virtuelle sfære hvori alle træningsloggere har deres log.

Analogt til Blogosphere - Wikipedia

Link to comment
Share on other sites

Logosfæren = den virtuelle sfære hvori alle træningsloggere har deres log.

Analogt til Blogosphere - Wikipedia

Interessant. :smile:

Træning 12/06 2011

Bænk:

4x120

3x120

3x115

5x110

Bryst Håndvægt

9x36

Barbell Preacher Curl:

15x30

11x30

10x30

Dumbbell Wrist Curl:

10x16

10x14

God fremgang i alle øvelser.

Generelt en rigtig god dag i centeret. Jeg har holdt en pause fra træningen og begyndte igen for 3 måneder siden. Den første gang efter pausen løftede jeg 4x100 i bænk og i dag, her 3 måneder efter, var jeg præcis 20 kilo stærkere. Synes det er gået rigtig hurtigt.

Det nye ved min træning denne gang er at jeg er begyndt at træne squat og dødløft. (Jeg er blevet voksen :D ). Derfor er mine løft i disse to øvelser ikke imponerende, men også konstant fremgang her.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i logbøgernes verden :smile:. Eftersom du har haft 8½ år til at lære af andres logbøger, regner vi med noget virkelig epokegørende.

Jeg kan se af resultaterne, at du stadig har bænkpresstyrken intakt. Det bekræfter, hvad jeg skrev på Facebook om, at du er et naturtalent... :cool:. Det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå med dødløft og squat. Hvis det også går godt i de øvelser, er der vel ingen vej udenom en løfterlicens.:weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Så lige din status update og måtte ind og kigge, jeg havde faktisk håbet på en nybegynder, da jeg selv har været on/off i 2 år og aldrig rigtig vidst noget om det. Først nu efter at have læst en del herinde tror jeg at jeg har fået mine basic's i orden for at kunne se en god fremgang der er relativt mere realistisk end jeg havde troet førhen :D

Men velkommen, jeg glæder mig da til at se mere fra dig, da jeg er begyndt at blive fast invetar herinde (uden så mange reply's, er vidst en smugkigger so far) :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er det dejligt at høre fra både Bruno og Jonas. :smile:

Velkommen i logbøgernes verden :smile:. Eftersom du har haft 8½ år til at lære af andres logbøger, regner vi med noget virkelig epokegørende.

Jeg kan se af resultaterne, at du stadig har bænkpresstyrken intakt. Det bekræfter, hvad jeg skrev på Facebook om, at du er et naturtalent... :cool:. Det bliver også spændende at se, hvordan det kommer til at gå med dødløft og squat. Hvis det også går godt i de øvelser, er der vel ingen vej udenom en løfterlicens.:weight_lift:

Noget epokegørende bliver det nok ikke, men bestemt mig for at skrive logbog igen, som et led i at jeg skal til at være mere seriøs med træningen. (i mere end 6 måneder af gangen :laugh: )

Så lige din status update og måtte ind og kigge, jeg havde faktisk håbet på en nybegynder, da jeg selv har været on/off i 2 år og aldrig rigtig vidst noget om det. Først nu efter at have læst en del herinde tror jeg at jeg har fået mine basic's i orden for at kunne se en god fremgang der er relativt mere realistisk end jeg havde troet førhen :D

Men velkommen, jeg glæder mig da til at se mere fra dig, da jeg er begyndt at blive fast invetar herinde (uden så mange reply's, er vidst en smugkigger so far) :innocent:

Altid dejligt med besøg. Helt nybegynder er jeg jo ikke, har som sagt trænet i rigtig mange år, men har holdt den ene pause efter den anden. Nu skal det være slut.

Hey Mester - jeg har også set din log :4thumbup:

Hvornår er du klar på en træning i Aask?

Det med Aask ved jeg ikke rigtig, det er godt nok noget langt derud. Tror også det er vigtigt at centeret er forholdsvis tæt på, hvis jeg skal bevare motivationen og komme af sted.

Nu til sidste træning.

Jeg har ikke skrevet i logbogen nogle dage, da jeg har været med jobbet i Holstebro siden mandag eftermiddag. Jeg har dog trænet én gang dernede, hvilket var i tirsdag.

Træning 14/6 2011

Da jeg var med arbejdet i Holstebro mandag eftermiddag til torsdag aften, skulle jeg finde et sted at træne i Holstebro. Fandt et lille center ved navn Holstebro-fitness. Nok har jeg længe beklaget mig over Fitness World, men det har jeg vist ingen grund til, efter at have set dette center. Meget begrænset frivægte og kun nogle meget gamle maskiner fra Technogym.

Jeg skulle træne ryg og begyndte med dødløft. Øvelsen har jeg sammen med squat kun kørt de sidste to måneder, men er blevet rigtig glad for dødløft. Herefter fandt jeg en maskine, kørte nogle sæt på denne og sluttede af med pull-down.

Dødløft:

5x125

3x125

3x125

Vertical traction (navnet på maskinen)

15x55

12x65

10x65

Træk til bryst/pull-down – smalt

10x70

7x75

Træk til bryst/pull-down – bred

10x75

11x75

Alt i alt en acceptabel træning, men glæder mig til at komme tilbage til fitness World (tænk sig at skulle sige det).

Hvad med jer tre, har i logbøger? Og hvordan går jeres træning ellers Bruno og Jonas?

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Træning 17-06 2011

Så skulle der trænes bryst og skuldre i dag. Har stort set haft fremgang hver gang, siden jeg startede med at træne igen for 3 måneder siden. Sidste gang løftede jeg som bekendt 4x120 i bænk, og var spændt på om fremgangen kunne fortsætte.

Jeg har holdt et utal af pauser, men er altid stoppede når jeg kørte cirka 5x120 i bænk. Det er derfor spændende, om jeg kan gøre det bedre i bænk hver gang som hidtil. Målet i dag måtte være at løfte en enkelt gentagelse mere i bænk end sidst, altså gå efter 5x120. Træning begyndte og til min store overraskelse, løftede jeg rent faktisk 6x120. To gentagelser mere end sidst. Genialt, fremgangen forstætter bare i samme gode tempo. :)

Dagens træning så således ud:

Bænk:

6x120

4x120

4x120

3x120

Brystpres med håndvægte:

9x40

Military press:

3x70

4x65

3x60 (var ved at miste balancen)

Lateral raise:

10x12

9x12

8x12

Military press med 70 kilo var nok lidt optimistisk. Grunden til jeg prøvede det, var at min personlige "all time" rekord er 5x70 i military. Det er godt nok måske 7 år siden, men det skulle da lige prøves igen. Fik 3 gentagelser, men håber at jeg inden længe kan få to gentagelser mere. Kommer lige i tanke om, at de 5x70 i military som jeg i sin tid løftede, sikkert var uden først at træne bænkpres. Måske er jeg derfor lige så stærk i military som jeg nogen siden har været. Vildt. :D

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Kære trofaste læsere af min log.

I har nok undret jeg over den manglede opdatering. Skulle at jeg har haft rigtig travlt med andre ting. But here goes….

18/6

Squat

7x60

6x90

5x90

Kropshævninger (ny øvelse)

4xmig

Triceps extention

10x10 (kørte kun dette ene sæt da jeg synes den var hård ved albuerne)

CG bænk pres (ny øvelse)

10x60

10x80

4x100

Squat som jo er en ny øvelser for mig, øgede jeg med 10 kilo, hvilke gik fint.

Kørte for første gang CG bænk pres, virker til at være en god øvelse som jeg nok vil køre fremover.

Link to comment
Share on other sites

19/6

Træning i går den 19/6 var en lidt mærkelig oplevelse. Jeg skulle køre ryg og begyndte som altid min rygtræning med dødløft. Kørte et enkelt sæt med 130 kilo, 3 gentagelser. Da jeg var rigtig øm ui kroppen, herunder i mine lats, valgte jeg at stoppe med øvelsen. I stedet kørte jeg 3 sæt bent over rows og stoppede herefter dagens træning. Kan mærke at kroppen trænger til et par dages pause, så regner med at træne tidligst torsdag.

Dødløft

3x130

Bent over rows (ny øvelse)

9x70

7x70

5x70

Bent over rows skal jeg nok til at træne noget mere, især da jeg gerne vil have mere masse på øvre ryg.

Link to comment
Share on other sites

22/6 2011

Kære trofaste læsere af min log. Her kommer den opdatering som I så sultet har ventet på. :tongue:

I dag skulle jeg efter to dages pause træne bænkpres. Sidst kørte jeg sæt med 120 kilo, men besluttede mig for i dag at prøve 125 kilo. Det gik faktisk ganske godt.

Bænk:

4x125

3x125

3x125

3x125

3x125

Military press:

4x70

6x65

5x60

Up-right row:

12x42,5

10x42,5

10x42,5

Er utrolig glad for min fremgang i bænk. Vælger dog nok også at køre 125 kilo de næste gange.

Fedt med den fremgang jeg har for tiden. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

22/6 2011

Kære trofaste læsere af min log. Her kommer den opdatering som I så sultet har ventet på. :tongue:

I dag skulle jeg efter to dages pause træne bænkpres. Sidst kørte jeg sæt med 120 kilo, men besluttede mig for i dag at prøve 125 kilo. Det gik faktisk ganske godt.

Bænk:

4x125

3x125

3x125

3x125

3x125

Military press:

4x70

6x65

5x60

Up-right row:

12x42,5

10x42,5

10x42,5

Er utrolig glad for min fremgang i bænk. Vælger dog nok også at køre 125 kilo de næste gange.

Fedt med den fremgang jeg har for tiden. :4thumbup:

Hej AGV... Synes sgu det er skideflot med det bænkpres :4thumbup: . Det højeste jeg nogensinde har squattet med er 130kg, så 125kg i bænk det er ikke sådan at kimse ad. Tillykke med den gode fremgang og at du er tilfreds med den :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak CloudHands

Hej AGV... Synes sgu det er skideflot med det bænkpres :4thumbup: . Det højeste jeg nogensinde har squattet med er 130kg, så 125kg i bænk det er ikke sådan at kimse ad. Tillykke med den gode fremgang og at du er tilfreds med den :smile:

Det kan jeg så tilgengæld ikke squatte :laugh: Er desværre begyndt alt for sent med dødløft og squat, men nu er jeg heldigvis i gang. :smile:

Har du egentlig selv en log?

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Har fået et nyt mål med træningen. Jeg har det bedst med min træning, når jeg har et mål at gå efter. Har derfor ledt efter en som var lidt stærkere i bænk end jeg, og som jeg derfor kan sætte som mit mål at hente i bænk. Så at Onkel Troels har følgende løft i bænk:

”Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 3x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 1x150kg, 3x130kg”

Hans log: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=3127&st=7365&gopid=1522722entry1522722

I Troels Log skrev jeg følgende:

Fair nok. Så har jeg lige fundet et nyt mål med træningen, at blive bedre i bænk end dig. :tongue:

Jeg har det bedst med min træning, når jeg har et mål at gå efter. Har derfor ledt efter en som var lidt stærkere i bænk end jeg, og som jeg derfor kan sætte som mit mål at hente. Det er godt nok en lille stykke fra mit bænk og op til dit, men hvis min fremgang fortsætter, så har jeg dig snart. :wink:

I dag kørte jeg 4x125 så der er dog et stykke vej endnu. Men har til gengæld en rigtig god fremgang for tiden. Du kan se min log her, hvis du er interesseret.

http://www.motion-on...1

Som sagt er det et stykke op til hans bænk, men som mere langsigtet mål er det ok. Håber ikke jeg er for optimistisk. :wink:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

22/6 2011

Kære trofaste læsere af min log. Her kommer den opdatering som I så sultet har ventet på. :tongue:

I dag skulle jeg efter to dages pause træne bænkpres. Sidst kørte jeg sæt med 120 kilo, men besluttede mig for i dag at prøve 125 kilo. Det gik faktisk ganske godt.

Bænk:

4x125

3x125

3x125

3x125

3x125

Military press:

4x70

6x65

5x60

Up-right row:

12x42,5

10x42,5

10x42,5

Er utrolig glad for min fremgang i bænk. Vælger dog nok også at køre 125 kilo de næste gange.

Fedt med den fremgang jeg har for tiden. :4thumbup:

Virkelig stærke kilo du fik presset idag!

Jeg halter selv meget bagefter i bænk, men det hænger vel sammen med at jeg faktisk ikke går så meget op i øvelsen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tak CloudHands

Det kan jeg så tilgengæld ikke squatte :laugh: Er desværre begyndt alt for sent med dødløft og squat, men nu er jeg heldigvis i gang. :smile:

Har du egentlig selv en log?

Jeg oprettede selv en log for ganske kort tid siden. Du kan se den ved at klikke på det lille link under mit profil-billede lige her ude til venstre på skærmen :wink:

God vind på squatten... Ikke at jeg siger at der nødvendigvis er en super stor sammenhæng, så vil jeg tro at du nemt kommer efter det, hvis du er vant til at jonglere med så tunge vægte.

Mit bænkpress har stået stille i lang tid. Efter en mindre skade/overbelastning for knap 2 måneder siden har jeg holdt lidt pause og er først her for 2 uger siden for alvor i gang igen. Inden pause bænkede jeg 80 og nu er jeg så småt så småt ved at snige mig over.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen

Jeg har ikke ført log i nogle dage pga. et mindre skade. Jeg er som sagt begyndte at køre sqyat som noget nyt. Desværre fik jeg rigtig ondt i håndleddet sidst jeg trænede netop squat. Det lyder måske besynderligt at man kan dette, men efter at have undersøgt det nærmere har jeg fundet ud af, at det vist ikke er så ualmindeligt alligevel. Oprettet til formålet en tråd herom, kan ses i foraet vedrørende skader.

Min sidste træning hvor jeg blev skadet forløb således:

23/6

Squat:

5x60

7x90

7x90

Kropshævninger:

4 x mig

CG bænk:

6x100

5x100

One arm triceps extention:

15x10

9x12,5 (stoppede da den virkede hård for albuen.)

Reverse curl

6x42,5 (stoppede har med at træne pga. håndleddet.)

Surt at have fået en lille skade. Tror dog ikke det er det store problem, tror jeg er klar til at træne igen i morgen. Har en håndlede-beskytter som jeg vil tage på i morgen.

Den gode nyhed er at jeg nu har 6 ugers ferie, så ingen undskyldning for ikke at komme til at træne og spise fornuftigt.

Har jo mit mål i bænk som jeg skal nå. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mit bænkpress har stået stille i lang tid. Efter en mindre skade/overbelastning for knap 2 måneder siden har jeg holdt lidt pause og er først her for 2 uger siden for alvor i gang igen. Inden pause bænkede jeg 80 og nu er jeg så småt så småt ved at snige mig over.

Sjovt at du nævner pauser, her er jeg mesteren. :smile: Min erfaring er dog, at man forholdsvis hurtigt kommer op på det tidligere niveau. Teorien om muscle memory holder i hvert fald for mit vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

27/6

I dag skulle jeg træne bænkpres første gang efter min skade med håndleddet. Jeg købte en beskytter til håndleddet, så jeg mærkede ikke noget til skaden, hvilket var fint. Det var så også det eneste positive at sige om træningen. Siden jeg er kommet tilbage efter pausen, har jeg hver gang haft fremgang i bænk, dog fik jeg denne dag en mindre tilbagegang. Surt. Hvad skal jeg gøre ved det, nogle forslag? :smile:

Mit egen forslag er, at se om det går bedre næste gang, hvis dette ikke er tilfældet vil jeg tage en pause fra træning, 7-10 dage, for at blive dekonditioneret. Herefter vil jeg så træne efter Brad Gillinghams bænkpresprogram som jeg også tidligere har brugt med stor succes. Programmet har jeg vedhæfter denne post.

Resultatet af træningen var følgende:

Bænkpres:

4x125

3x125

3x125

2x125

Skulder pres maskine:

15x60

15x75

13x85

10x85

Kopi af 7624-Brad Gillingham Benchpress Peaking Cycle.xls

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

29/6 2011

Nyt center.

Jeg har hidtil trænet i Fitness World da det ligger næsten lige ved siden af hvor jeg bor. Dog har længe ikke været tilfreds med centeret, hvorfor jeg længe har overvejet at skifte til et andet. Jeg havde Aalborg styrkerløfter klub i tankerne samt et sted kaldet power gym. Begge steder er der rigtig god mulighed for at træne med frivægte, samt et mindre udvalg af maskiner. Tidligere har jeg trænet i styrkeløfterklubben, men mener at stemningen er rigtig dårlig i klubben, hvorfor jeg besluttede mig for at prøve at træne i power gym. Det var en super god oplevelse. Der var stænger og vægte fra eleiko, to platforme kun til dødløft, bænkpresstativ fra er-equimpent, det vil sige et af dem der er godkendt til konkurrencer. Herudover flere godt maskiner. Jeg har således besluttet, at dette er mit nye center. :smile:

Dagens træning i det nye center var således:

Dødløft:

3x130

3x130

3x130

3x130

Bent-over rows:

9x70

7x70

6x70

Kropshævninger:

4xmig

4xmig

Rygmaskine: (ny øvelse)

15x60

10x80

11x80

Lille fremgang i dødløft, ingen problemer med håndleddet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share