Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hey Los :smile:

Uhh, det er jo længe siden, men mener at jeg tog 5 ad gangen til at starte med indtil de begyndte at bide lidt, derefter 4 og videre ned til 3 ad gangen og med ca. 30 sekunders pause imellem og en "spurt" til sidst med lidt kortere pauser.

Kunne i øvrigt være jeg snart skulle forsøge mig igen - jeg har ikke så meget luft til de næste pladser mere :laugh:

Dagens træning var et hit - underligt for jeg havde virkeligt svært ved at komme op. Uret på natbordet blev sat på snooze 5-6 inden jeg slog det helt fra og uret i den anden ende af soveværelset slukkede jeg fluks en time efter det første ring. Først da telefonen vækkede mig fik jeg zombiet mig op. Fast besluttet på endnu en hviledag.

Men uvist hvor ideen kom fra besluttede jeg mig pludselig for at SKULLE på cyklen selv om jeg kun kunne nå en kort tur inden arbejde. Da jeg følte mig dehydreret (måske derfor jeg var så sløv) drak jeg en liter vand og hældte 7 dl på drikkedunken og hoppede i cykelklunset for at trille den lille tur til Helsingør og tilbage.

Årets cykeltur:

Der skulle være sidemodvind op og lidt medvind hjem - det kunne jeg lige nå. Halvvejs oppe mod Helsingør overvejede jeg at vende i utide, for det med vinden måtte jeg have kikset. Cyklen trillede rimeligt ubesværet og farten var over det forventede. Besluttede at køre hele vejen og da jeg vendte i Helsingør kom overraskelsen da jeg alligevel fik lidt vind i ryggen. Fra rundkørslen og til Espergærde var det som at køre i trance - vildt mærkeligt, men var i total harmoni med cykel og vejr og alting. Lige indtil jeg to gange måtte holde for håndværkere, så var det ødelagt :mad: , og på de sidste småstigninger kunne jeg nu godt mærke at jeg havde kørt over evne.

Men alt i alt en tur hvis flow og feeling næppe bliver overgået lige foreløbig og tempomæssigt en klar PR for i år - selv for den korte rute.

post-1580-1149109687_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

Jeg tillader mig lige at bevæge mig væk fra det træningsmæssige og blive lidt personlig.

Her om sommeren cykler jeg ofte nogle ture med hustruen og børnene. Det sker så, at vi nogle enkelte gange tager en dejlig lang tur en aften eller en lørdag/søndag, hvor vi så cykler 12-14 km. og rigtig hygger os.

Jeg siger tit til børnene at de skal tage det roligt så de ikke løber tør for energi halvvejs, for jeg gider ikke skal skubbe dem resten af vejen hjem.

Pudsigt nok hjuler de derudad, men de to der er mest trætte når vi kommer hjem fra en sådan tur, er - ja, gæt hvem? :innocent:

Mit spørgsmål - bor du alene og har du ingen børn...noget familie du kan dele disse oplevelser sammen med?

Som sædvanlig præsterer du hvad vi andre dårligt orker. Du er hvad jeg vil kalde viljestærk!

Rigtig god dag.

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Men alt i alt en tur hvis flow og feeling næppe bliver overgået lige foreløbig og tempomæssigt en klar PR for i år - selv for den korte rute.

:hippy: aarrgh, det er så fedt, når man har sådanne ture :4jumpy::alright::shades:

....for det med vinden måtte jeg have kikset.

ja, jeg ved heller ikke hvad det var, for en vejrudsigt, du har plantet i min log :nonono: den holdt vistnok ikke helt...."vand" ..... :tongue:

kh

Vivs

ps :poking: ..................... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hey Gregers!

Lige siden jeg så din hjemmeside første gang, har jeg tænkt på dig, hver gang jeg så eller hørte noget vedr. rutsjebaner. Det er sjovt som jeg pludselig associerer automatisk indenfor et emne, der førhen aldrig har sagt mig noget.

...Der er sguda ellers fart på over det hele med rutsjebaner der ikke virker eller forudsager uheld. Tivoli 2 gange og den der med barnet i bonbonland. :cry:

Nu skal det ikke være død og ødelæggelse gennem hele mit indlæg, så jeg må lige slutte af med at sige jeg er imponeret over din viljestyrke i træningen. Keep it up! :4thumbup:

Edited by huz
Link to comment
Share on other sites

Huz:

Tak og i lige måde med træningen. Mht. forlystelsesparkerne går det jo skidt p.t. men det går nok over.

Vivsen:

Nej, den vejrudsigt var da en nitte - man skulle tro det var DSB der havde lavet den :laugh:

Taurus:

Tak for dine pæne ord. Næ, jeg har ikke fået etableret nogen familie at dele glæderne med, så jeg nøjes med MOL - hvad angår motion er MOL det eneste sted jeg kan hente opbakning og/eller modspil.

Den "ældre" del af familien er ikke til nogen gavn i den henseende, mor er meget forståeligt kun optaget af egen sygdom og mormor har aldrig dyrket eller interesseret sig for motion. Nærmest tvært i mod; jeg husker en dag vi så TV og Serena Williams tonede frem og det prompte kom "bvadr, hvor er hun grim" og hvis det har været programmer med mandlige sportsfolk skal de ikke være meget mere muskuløse end Serena før de også er ækle. Det vennemæssige omdrejningspunkt gider heller ikke sport - de kan sagtens finde på at tage bilen fra den ene ende af parkeringspladsen og køre over i den anden ende for ikke at skulle gå.

Eneste tidpunkt der er lidt respons, i hvert fald indirekte, er når nogen skal flytte. Selv folk jeg ikke har set længe havde glemt jeg kendte husker mit telefonnummer når der skal bæres kasser og møbler.

Det med ungerne på cykelturen lyder lidt bekendt, det omtalte vennepar har to piger på hhv 1 og 4 år og den energi de to små børn lægger for dagen er imponerende.

Dagens turbotræning:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, ca. 80 rpm, 2 minutter

Chinups

9

9

9

supersættet med

Rotator cuff, stående armrotation med DB

16x6

16x6

Rear laterals

10x5 , lillefinger op

10x5 , lillefinger op

10x5 , tommelfinger op

10x5 , tommelfinger op

supersættet med

Bænkpres, DB

10x14

10x30

10x30

10x30

Laterals

10x10

10x10

10x10

supersættet med

Hyperextensions

18

18

Mavebøjninger

18

18

supersættet med skiftevis

Bicepcurl

5x26

og

Tricep pushdown

5x45

og så hastede jeg ned for at nå at køre mit tog - forgæves. BaneDanmarks fjernstyring var brudt sammen, så det var næsten 20 minutter forsinket og det var i øvrigt min mindste forsinkelse de næste 3t45m. Godt jeg havde fået lagt proteinbarer og bananer i posen som jeg kunne guffe undervejs.

Link to comment
Share on other sites

...Der er sguda ellers fart på over det hele med rutsjebaner der ikke virker eller forudsager uheld. Tivoli 2 gange og den der med barnet i bonbonland.

Vores søn var tilfældigvis med en kammerat og hans forældre i Bonbonland den dag det skete og sikken et virvar!

De var lidt chokerede over det der var sket.

Vores søn og hans kammerat er begge otte år og de kunne ALDRIG drømme om at forcere dette hegn. De ved godt der er en årsag til det er der! De forstår ikke hvordan der er nogle der kan finde på det (dejligt betryggende at vide som forælder).

Taurus.

Link to comment
Share on other sites

Forfærdeligt med den slags uheld. Det kan nemt lyde fordømmende, men det skal ikke opfattes sådan, for jeg ved godt at forældre også er mennesker og hvor der er mennesker sker der fejl.

Men jeg kan alligevel ikke helt forstå at man lader sit barn, som jo i dette specielle tilfælde næppe kan formodes at kunne gennemskue konsekvensen af sine handlinger, få så lang line at det kan lade sig gøre at kravle over et hegn. Men min opfattelse er måske også en følge af at både jeg selv om mine søskende er blevet overpylret som børn og aldrig har fået mulighed for blot at være tæt på at lave den slags numre. Under alle omstændigheder må de stakkels forældre sidde tilbage med en afmagt og voldsom selvbebrejdelse som nok kræver en rum tid at komme over.

Aftenens lille indsats:

Bilen er jo igen brækket ned, så 2x5 km transportcykling på MTB. Det er længe siden jeg har kørt på MTBen sidst så der var ikke meget luft i dækkene, især bagdækket var fladt. Da jeg skulle sno mig gennem den første knallertchikane på stisystemet var cyklen voldsom meget mindre styrevillig end hvad jeg er vandt til fra raceren og var ved at røge på rø...

Blev lokket med kaffe og bolsjer, så jeg kom op på 106% af dagens kalorieration. Alligevel går jeg i seng med en mave der rumler :devil:

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg husker fra hvad jeg har læst om ulykken, så drejer det sig om et barn der var lettere mongol og vist også barn af indehaverne. Måske er der frit lejde til, at rende rundt efter lukketid hvor alting er slukket? Det kunne jeg sagtens se som et forvirrende element for barnet.

Under alle omstændigheder, så kan vi selvfølgelig blive enige om at det er forfærdeligt.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt at han var mongolbarn, men han var nu ikke søn af parkejerne, men af familien Tajmer som har et bureau for mange danske kunstnere og sangere.

Dagens cykeltræning:

En træning i mængden. Taget i betragtning af kalorieunderskuddet de sidste dage var det en OK kørsel, men vinden var ret hård når den kom lige forfra. Mange småbakker på de små veje, og der blev trådt igennem på dem - ofte stående.

Nu i bad og senere 2x3km transportkørsel på MTB - denne gang med pumpede dæk :laugh:

EDIT: transportcykelruten i går og i dag er kun 3 km hver vej, kunne heller ikke passe at det tog så kort tid hvis der var 5. Wheee, inden der kan laves mad der hvor jeg hen skal ovnen pyrolyserenses, de spiste stegt flæsk i går, hehe. Dvs. at jeg nok når en lille lur hvis jeg kan falde i søvn, men jeg tror det går.

Bagefter afsted til RISKaften

post-1580-1149251742_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fantastisk RISKaften. Men ØV! hvor blev det sent inden jeg faldt i søvn. Trods medbragt hjemmebag og at jeg "puttede i munden" næsten hele tiden, havde jeg ikke taget på i morges :blink: :4thumbup: Godt jeg også medbragte gulerods- og agurkestave.

Tung fugtig luft + korte pauser -> møde i god tid og træne inden arbejdet begynder (men fik kun sovet 4 timer). Rigtig god plan, for der gik højest 15 minutter, så var jeg gennemblødt - helt gennemblødt - af sved og det til trods for at jeg var alene og trænede kun i shorts. De 41 minutter blev brugt således:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85 rpm, 2 minutter

Chinups

6

3xBW+14

3xBW+14

3xBW+14

3xBW+14

3xBW+14

3xBW+14

supersættet med

Skulderpres

8x20

8x20

7x20

og

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x6

20x6 , det var tæt på grænsen.....

Bænkpres i smith

15xslæde

8xslæde+40

6xslæde+70

6xslæde+70

6xslæde+70

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

10x12

10x12

Bicepcurl, BB=z-stang

8x38

8x38

Tricep ext., BB=z-stang

7x38

5x38 , OK der visnede jeg da totalt :blink:

Hyperextensions

20

20

supersættet med

Mavebøjninger

20

20

Træningsnote: Jeg skal ikke mere køre bicepcurl stående med BB. Sidste gang fik jeg ondt i lænden og havde ondt 4-6 dage og i dag fik jeg igen ondt i lænden. Nu havde jeg jo ingen trøje på, så jeg kunne se at ryggen svejede imens. Ikke bagud fordi vægtene skulle fuskes op, men sidelæns så jeg står som en parantes. Ikke sært at ryggen gør knuder hvis jeg forsøger at smutte bruskskiverne ud mellem ryghvirvlerne. Hvis jeg laver samme stunt i dødløft og squat er det ikke sært at jeg altid får kæmpeondt af de to øvelser. Lorteryg :mad::unhappy:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I går blev en uplanlagt hviledag - jeg faldt pladask i et energimæssigt sort hul. Det var lidt bedre i dag - nok til at jeg fik trænet, men jeg mangler lige en ugestatus:

Motion :banana::banana::dead_banana::dead_banana: :dead_banana:

Ikke godt nok, Bøv..... Og mit "hemmelige projekt" er også blevet forsømt i nogle dage.

Vægt :banana::banana::banana::banana::banana:

Ugens gennemsnitsvægt ligger 0,8kg under sidste uge

Søvn :banana::banana::dead_banana: :dead_banana: :dead_banana:

Jeg har kæmpet (forgæves) for at rette mit fald-i-søvn-tidspunkt længere frem på aftenen ved at stå tidligere op end optimalt, så har været sløv meget af ugen. I går var det sidste aftenvagt i denne omgang så det :devil: SKAL :devil: på plads i denne uge. Det ødelægger alt for meget når der ikke er styr på denne "detalje"

Men lidt held og målrettet indsats skal der kun satses på vægttab een uge mere. Kikser det, har jeg besluttet at give det en ekstra uge. Derfra skal der skiftes fokus, og jeg har en plan.

egon2.jpg

Dagens træning var en "længere" cykeltur med fokus på udholdenhed og ikke noget med intervaller og den slags. Rutemæssigt gik det lidt i fisk da vinden var i syd og ikke nord som planlagt af DMI, men det lagde bare lidt ekstra distance på :smile: Omkring Skodsborg på tilbagevejen var det slut med overskud i benene og jeg havde endda ædt en banan - jeg kan altså godt mærke at det er de lange ture jeg mangler at køre :blush: - men formåede ikke at gå helt kold. Ved rødt på de to lyskryds i Vedbæk blev jeg indhentet af en som lagde sig i baghjulet og ubevist gik der så lidt væddeløb i den :innocent: havde ham med til efter Rungsted men pludselig var han væk. Lå fra Vedbæk og balancerede på syregrænsen eller lidt over indtil min nedvarmningsrute.

Så nørj hvor var jeg træt da jeg kom hjem. Efter udtrækningen fik jeg for alvor indviet min foamroller. Den bider godt i kødet.... Min pulsur er ikke så gode venner med min nye svedunderstrøje, så det er lidt falske toppe på pulskurven.

P.S og O.T

Da jeg googlede efter Egon, faldt jeg lige over denne her. Næsten synd DSB har fjernet den, ellers havde jeg gerne kørt fast med det togsæt :laugh:

1181_1096320720_IMG_3452.JPG

post-1580-1149522029_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

To x styrk er een for lidt efter den nuværende plan.

Og fik også kun cyklet to ture, 1 time og 1½ time :nonono: . Og så var det slattent i går da vækkeuret ringede lidt over 7 for jeg skulle have været til fællestræning at jeg bare klaskede uret og sov videre. Faktisk har jeg kun kørt med rundt een eneste morgen. Det er ikke i orden :mad: og er også derfor jeg kører død i det efter 40-50 km. At de så også har haltet med at komme til aftentræningerne tirs/tors er jeg ikke selv herre over men stadig træls. Meget træls!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning - før arbejde :dry: , det er for varmt til at jeg kan forsvare at træne i pausen og suse ud og jobbe når jeg bliver gennemblødt af sved. Træningstid 38 minutter.

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80-85 rpm, 2 minutter

Chinups

9

9

9 , jeg kan ikke huske at de nogensinde har været så lette :bigsmile: og jeg kommer højere op end nogen sinde før. Kun på de sidste reps måtte jeg slække lidt på teknikken og bare trække til.

supersættet med

AxBard-rotatorvenlige-laterals

10x10

10x10

10x10

Bænkpres, DB

15x14

10x30

10x30

10x30

supersættet med

Kickbacks med strakt arm

10x12

10x12

Bicepcurl, DB

??x18 , talte skiftevis både hver arm og hver anden, så antallet er uvist.

10x18

Tricep pushdowns

10x35

10x35

Hyperextensions

20

20

"trippelsættet" med

Mavebøjninger

20

20

og

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x5

20x5

Når jeg kommer hjem planlægger jeg at sætte mig på spinneren i 20 minutters tid og trille stille med puls 130-140 for at løsne op i benene. De er temmeligt mærkede efter i går. Optimalt skulle jeg naturligvis have gjort det i morges men havde ikke tid. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at træne i pausen på job men det var det jo for varmt til så måtte af sted en time før beregnet.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers!

Du er et godmodigt væsen må jeg sige.

Når jeg nu læser din log igennem med alt hvad du til dato har skrevet, forstår jeg ikke, at en svigermors drøm kan bo alene?!

Det som undrer mig meget hos dig er, at med dit søvnmønster og de små ting der ligger i underbevidstheden, at du kan kan præstere så voluminøs og hård træning med alt hvad du foretager dig - hvadenten dette er din cykling og/eller styrketræning.

Du kan sige hvad du vil, men jeg beundrer dig altså - det tempo kan jeg slet ikke følge. :worship:

Det er muligt jeg er stor og stærk, men med dine præstationer kommer jeg altså til kort, så megen energi er umulig at rumme. :superman:

Med ønske om en behagelig tirsdag aften

Taurus

Link to comment
Share on other sites

Hej Taurus!

Tak for en god og rar kommentar, dine indlæg er altid nogle der luner...

Den med svigermors drøm - hehe... jeg vil nu være så ublu ærlig at sige at du ikke er den første der har den forundring. Sammen med at jeg ikke er den bedste til at smalltalke om vind og vejr og smørpriser samt at jeg af natur er ret tilbageholdende og er for længe om at lære nye mennesker at kende nok at lukke "op for posen", giver det mig stemplet: kedelig. De som "er tvunget" til at være sammen med i længere tid plejer som regel at ændre opfattelse :smile: men når man kun omgås etablerede par og har mandlige kolleger.....

Så for den, nu blev loggen personlig igen :blush:

Dagens cykeltræning var ikke noget hit :dry:

Jeg gik sulten i seng i går, vågnede sulten, var sulten ½ time efter morgenmaden og var sulten da jeg satte mig på sadlen. Da jeg efter max 10 tråd kunne mærke at benene stadig var ristede var der lagt i kakkelovnen til en led tur med vinden på næsen, noget sjovere på hjemturen.

Pulsuret var totalt umuligt i dag så jeg har slået pulskurven fra, men lagde en dæmper på intensiteten så jeg får mulighed for at blive restitueret ordentligt til næste gang.

Til gengæld påstår værkstedet at de har lavet min bil. Håber den holder lidt længere denne gang.

Så jeg vil nu hoppe under bruseren og samle bilen op på vej til mormor.

post-1580-1149683394_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Taaaark, I er altså søde.......

På vej hjem fra mormor svingede jeg lige ind omkring krophævningsstativet for at lave lidt volumentræning. Dog ikke lige så meget som sidst for da sad DOMSen for længe.

Alle kropshævninger er udført med neutralt greb (=håndflader mod hinanden) og godt og vel skulderbredde

fuld ROM, kvikt tempo

15

15

9 , ikke lige så godt som sidst (11 i tredje sæt) men der var lagt ekstra højde på alle reps så de krævede noget mere løftearbejde.

½ reps fra 90 grader og helt op

11

8

½ reps fra strakte arme til 90 grader

11

10

Whee, bilen holdt hele vejen :laugh: og siger denne gang ingen spændende lyde :4thumbup:

Det viste sig at den gearkasse der blev sat i for 980 km siden havde en indbygget fejl på et leje som afstedkom nogle knuste kugler. Ikke sært det knasede metalisk :crazy: Så jeg har fået sat ny gearkasse i igen-igen.

Men nu har automobilet også bare at køre for nu er jeg ret træt af at have den på værksted :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Starter positivt. Vægten lå i morgen på årets laveste og også lavere end det slutmål der ligger sidst på ugen. Det er ganske vist med snyd, for der blev bællet "noget" kaffe og store mængder te i går og det er jo vanddrivende, men alligevel :bigsmile:

Dagens vægttræning:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 75-80 rpm, 2 minutter

Bænkpresmaskine

10x100 (full stack)

10x100

8x100

Skulderpres

12x16

10x16

Supersættet med

Rear laterals, tommelfinger nedad

10x6

10x6

Rotator cuff, stående armrotation med DB

20x5

20x5

Fransk pres med DB

10x12

10x12

Hyperextensions

15

15

supersættet med

Mavecrunch, funktionelle (ikke hoftebøjer udkoblet)

20

20

Og så var det slut og tid til en shake

På vej til baderummet fik jeg dog abstinenser, så :wub:

Chinups

8 , ret smalt greb - supereksplosive

8

Pullups

8

12 , efter 1½ minuts spise-banan-pause

Og så kom dagens svære valg:

Skulle man holde sin friweekend i supersommervejr eller pleje overtrækket på lønkontoen?

DSB vandt - ikke kun på lørdag men også på søndag står den på overarbejde. Det ender så heldigt at jeg for ikke at overtræde køretidsreglerne må flytte min hverdagsfridag i næste uge fra fredag til torsdag og så har jeg pludselig fri til fællestræningen om torsdagen. Det er vel også snart en måned siden sidst, så det passer fint :wink:

Link to comment
Share on other sites

Starter positivt. Vægten lå i morgen på årets laveste og også lavere end det slutmål der ligger sidst på ugen. Det er ganske vist med snyd, for der blev bællet "noget" kaffe og store mængder te i går og det er jo vanddrivende, men alligevel :bigsmile:

Pyt, we won't tell anyone :tongue: Jeg tror også det er begrænset hvor vanddrivende det i virkeligheden er.

Hvor meget regner du ellers med at smide? På det billede du postede for godt en uge siden, er der da afgjort abs at spore. Jeg synes i øvrigt din træning kører rigtigt godt for tiden, både styrke- og cykelmæssigt. Du har efterhånden konsekvent en ret høj træningsfrekvens, det er vi nogle der kunne lære noget af :blush:

Har dine probs med lænden i grunden holdt sig væk efter du droppede dødløft?

Link to comment
Share on other sites

Når du nu spørger, så kan jeg godt afsløre taktikken for vægten henover sommer/efterår og tankerne bagved. Men den korte version siger at kom der 5 kg mere af ville jeg være rigtig glad. Tror jeg, det er ikke tallet på vægten der er det vigtige men det jeg ser i spejlet, men jeg kunne forestille mig at 85kg ville være en passende vægt, men sådan bliver det desværre ikke i første omgang - mere om lidt....

Og ja - jeg tror aldrig før at jeg så konsekvent har fyret træningspas af. Jeg er faktisk også ret overrasket over mig selv at det har holdt så længe :tongue:

Mht. lænden: næsten. Dengang jeg havde dødløft fast på programmet havde jeg faktisk altid mere eller mindre ondt i lænden. Backsquat gav også ballade så snart der kom lidt vægt på og stående bicepcurl med stang er også en øvelse jeg skal undgå da ryggen svajer sidelæns :crazy: Men er der et par dage om måneden hvor jeg mærker lænden er det maksimale sådan som jeg træner i dag. Uden den stående curl havde det været flere måneder siden sidst :smile:

En lang historie om vægttab:

Det er MEGET fristende at fortsætte vægttabet nu hvor der sker noget synligt. Omvendt har min krop været i kronisk energiunderskud i ret lang tid nu, så jeg vælger at holde vægten i en periode. Men jeg vil være parat til at gribe de chancer der kommer for et nemt vægttab - det kan være nogle dage hvor jeg ikke lige får spist nok (det kunne man jo bygge videre på) eller en periode med møgvejr hvor defenitivt ikke gider cykle ude hvor man kunne forestille sig at jeg ville skifte til morgenspinning og kalorieunderskud for at "chokke" ½kg af i ny og næ.

Nu lyder det næsten som om det at holde vægten "bare" er noget jeg vil. De øvrige år har vist at det faktisk er ret svært (læs:det er kikset hver gang), men med helsevagten.dk som støttepædagog regner jeg faktisk med at det går. For mig er det en kæmpe motivation at se alt omsat til grafiske søjler og gang på gang lærte jeg at en ekstra mundgodt tit gav en kæmpe kalorielussing. Der er i dag allerede langt mellem de uplanlagte gufferier :cry: og det bliver næppe anderledes måske undtaget de dage hvor der bliver cyklet langt og graferne tillader det. Mere motivation til mere cardio :smile:

Jeg vælger også at stabilisere vægten for at få mulighed for at indtage flere kulhydrater og jeg forventer at blive lidt mere "langtidsholdbar" i sadlen når jeg ikke skal starte cykelturen på halvtomme glucogenlagre samt at jeg vil restituere væsentligt hurtigere i benene end nu og det sidste er næsten det vigtigste. Viser det sig ikke at gøre nogen forskel hopper jeg nok på skrumpebussen igen inden for en overskuelig tid.

Mit delmål på søndag er at veje under 90 kg men kunne jeg komme ned under 85kg tror jeg det ville være rigtigt sjovt. Men jeg kører sur i det hvis jeg skal pille 5 kg mere lige nu og vil frygte at tage det hele på igen meget hurtigt. Jeg trænger til en lille time-out.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet bedt om at hjælpe med at passe børn i aften, så hvis der skulle motioneres skulle det være fra morgenstunden :crazy: inden arbejde.

Desværre var jeg ikke så god til at vågne som jeg havde forestillet mig, så der kunne kun blive tid til en lille tur. Da jeg også måtte ud allerede ti minutter efter morgenmaden besluttede jeg at prøve om jeg havde tålmodighed til en rulletur - altså en tur med ret lav puls.

Det gik :smile: Det var svært i starten ikke at lukke op for gassen men så blev det faktisk meget hyggeligt. Til sidst blev jeg utålmodig igen, men da var jeg også tørstig og havde opdaget at min drikkedunk ikke sad på cyklen :4slap:

God fredag og god weekend!

post-1580-1149832183_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Well well, Gregers... Fremover får du svært ved at undslå dig en gang morgenspin med KG... kan se, at alt er muligt..... :bigsmile::cool: også cykling om morgenen..... :4thumbup:

Tillykke med de foreløbige resultater på vægten ! og supergod ide at holde "hesten" lidt nu... ( :innocent::tongue: )

kh

/ :sun:

ps - det med carbs og cykling..og halvtomme (eller hel-tomme) depoter..synes jeg lyder lidt bekendt...... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

:laugh::laugh: tænke sq nok at fælden klappede..... det må vi jo så se på. Meeeen nu lå min snitpuls jo altså 20 under normalt - tror stadig jeg bliver ret presset til intervaltræning så tidligt :innocent:

Dagens træning som var lige ved at blive droppet. Jeg sad nok 4-5 minutter i omklædningen inden jeg samlede mod og hoppede i træningstøjet.

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 75-80 rpm, 2 minutter , og her var jeg ved at opgive.... aj der skulle kæmpes mentalt bare for at holde kadancen :cry:

Chinups

6

6

2xBW+22

2xBW+24

2xBW+26

2xBW+28

2xBW+30

2xBW+30

2xBW+28

2xBW+26

2xBW+24

2xBW+22

Rows

10x30

10x30

10x30

Bænkpres i smith

10xslæde

10xslæde+40

6xslæde+60

4xslæde+80

3xslæde+90

1xslæde+100 PR , var nu lidt bekymret efter for nyligt at have læst om ham svenskeren der blev kvalt i en smithmaskine i et misset løft. Stopperne var på plads men jeg ville blive klemt "godt" hvis den kiksede, så jeg turde ikke andet end at stoppe her :chicken: og der var alligevel ikke rigtigt til mere

Skrå bænk, DB

7x30 , udsolgt

En-arms laterals

10x10 , debut i denne øvelse. Umiddelbart en meget bedre kontrol over udførslen end med begge arme samtidigt.

10x10

10x10

Supersættet med

Kickbacks med strakt arm

15x10

15x10

(lidt blandet underarmsgøgl)

4 sæt

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x5

15x5

Hammercurl

6x22

Fransk pres med DB

10x12

Hyperextensions

20

20

supersættet med

Mavecrunch, swiss ball

20

20

Siddende lårcurl

10x50

10x70

10x80

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share