Skulder Laterals


Labestia
 Share

Recommended Posts

Ved skulder laterals er jeg svagere i højre side end i venstre. jeg er højrehåndet. Jeg kan ikke mærke forskel i nogen andre øvelser. mere mærkligt er det at jeg på højre side af skulderen har jeg en smule mere muskelmasse end i venstre side :raisebrow:

hvad kan fejlen være?

Det er ligemeget om jeg bruger maskine eller håndvægt, men forskellen er mest udtalt ved maskine. Kører 69 på venstre 60 på den højre den svage side. synes det er stor procentvis forskel. håndvægtene har jeg sværere at ramme den rigtigt rille at køre i højre side.

Jeg er højre håndet og bruger mus. kan det være problemet?

Får nogen gange (meget sjældent) problemer med irreteret bicepssene i højre skulder ved for meget armtræning. Mærker som sagt sjældent noget til det men kan det være det der spøger selvom jeg ikke mærker ubehag der ved laterals?

Edited by Labestia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

en grund til at du er svagere i den ene side, kan (Læs: en mulig årsag ud af mange) skyldes at dit skulderblad "hænger" - dvs er lidt længere nede ifht. den anden.. Det er der ik så meget at gøre ved, men jeg er overbevist om at man godt kan træne musklerne op så diffen bliver under de 25%

jeg har personligt et højre skulderblad som hænger - og er lidt svagere i den side samtidig med.. men om det er et sammentræf eller hvad, er svært at sige

forresten, når et skulderblad hænger, er det faktisk meget svært at se.. man skal som regel palpere de to skulderblade samtidigt for at kunne se det.

mvh hansen

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg så lige benytte tråden til at spørge. Man skal vel bruge den vægt som den svageste side kan tage, med begge sider ?

<{POST_SNAPBACK}>

Korrekt, så vil den stærke muskel ikke udsættes for så stor belastning og derved ikke øge styrken nævneværdigt ift. den svage.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var netop den tanke jeg havde. Takker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share