Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Nej, egentlig ikke.

Fremmødet har ikke været kæmpestort det sidste stykke tid, men i weekenderne fra ca 14-18 har der da været nogen stykker. Det er hovedsageligt tordenskjolds derinde, selvom man måske kan spotte en form for generationsskifte idet der er flere "ungdomsspillere" på den "gode" kurv end jeg husker det fra tidligere år. Jo tidligere man kommer, jo mindre er modstanden, men det betyder jo samtidig, at man ikke kan være sikker på der er nogen modstandere overhovedet :-)

Link to comment
Share on other sites

Fys i dag.

Hun mener det ser godt ud med skulderen og at jeg bare skal klø på med træning fra nu af.

det blev til noget spiderman, pushups på bosu og på bold, rul fremad på bold og noget rotation m kabel.

På arbejde stod den på beach-volley med eleverne og på vej hjem lidt 5-5 på Israels med en flok unge amerikanere. Det var meget hygsomt, men havde desværre lidt problemer med at få gang i knæet, der gav lige lovlig meget lyd fra sig :-(

Planen er at jeg skal forsøge at lave og begynde på et styrketræningsprogram i weekenden og at det skal suppleres med bold og løb, som kroppen tillader. det bliver nok en form for fullbody ell 2-split og realistisk set skal jeg nok ikke regne med at køre det mere end 2 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til lidt beachvolley med eleverne, og så var jeg faktisk et smut forbi pladsen i håb om at spille noget bold, men knæet ville ikke rigtig, så det blev en kort fornøjelse

I dag "gik jeg så til den på Bispebjerg. Troede jeg skulle starte med at løbe 5 km, men heller ikke det havde knæet rigtig lyst til, så det blev istedet 20 min på crosstrainer til at starte med.

Derefter begyndte jeg på en omgang styrke:

skulderrotation i kabel et opvarmningssæt og to tunge

forsøg på pushups på motionsbold, havde doms i maven fra fys i torsdags, så det blev kun til 5 stk.

pull ups: 3*3 , puha der er lang vej

vertical row: 10@70 lbs og 2*8@150

squats m db: 10@bw og 2*8@ 15 k db

shoulderpress: 8@ 7,5 k og 2*8@15 k

walking lunges m db: 8@bw, 8@5 k db og 8@10 k db

bænkpres m db: 8@10 k og 2*8@20 k

forsøg på mavehjul: 3*3 halve udrulninger AV

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Giver stadig knæet en puster i håb om at kunne deltage i noget sommerbold.

Blev til 1/2 time på crosstariner efterfulgt af en lille smule styrke:(blød start for at se hvordan skulderen reagerer)

pull ups: 4, 3 og 3

push ups på bold: 5

bænkpres: 10@40, 8@60, 8@70

flyers: 3*8@5 k db's

triceps-"curl": 3*8@10 k

vertical row: 3*8@130 lbs

benpres: 8@230 lbs og 2*8@330

mavehjul: 5 udrulninger

Link to comment
Share on other sites

Torsdag eftermiddag var jeg på pladsen et par timer. Der var ikke så mange, men kvaliteten passede fint til mit spil for tiden og jeg fik spillet en del. jeg mangler stadig noget touch, men på den positive sideer at knæet havde det fint. Til gengæld så viste det sig da jeg blev kold, at jeg har fået en form for fiberskade i venstre balle:-( Jeg håber ikke det er for slemt, men lige nu napper det sku en del også når jeg bare går.

Link to comment
Share on other sites

Nåede lige en times tid på Bispebjerg.

Først 15 min opvarmning på crosstraineren og derefter en omgang styrke.

chin ups: 1*4 og 2*3

udadrotation i kabel

vertical row: 10@90 lbs, 8@130, 8@150 og 8@170

bænkpres: 10@50 kg, 8@60, 2*8@70, der er lang ved skulderen men tror på det kommer

skulderpres: 3*8@ 17,5 kg db's

armstrækkere, rygbøjninger og mavebøjninger: 2*20

Link to comment
Share on other sites

Har lige været på pladsen i næsten fem timer og fuldstændig tømt alle depoter.

Da jeg endelig var klar til at få noget at spise sad jeg og rystede over hele kroppen :-(

Men bortset fra det så var det en masse god bold og jeg havde faktisk en del ok aktioner, selvom der stadig er langt til touchet er der hvor jeg gerne vil ha det. Forsvarsmæssigt skulle jeg bokse en hel del, da der var to store fyre( ikke samtidig) der begge er unge og friske :-) og spiller i første div til daglig.

Kroppen hævner sig uden tvivl de næste par dage, så jeg tager den nok lidt med ro.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag aften blev det til 1 1/2 times 2mod2 med tre brønshøjspillere.

Den ene en tidligere Værløse og Stevnsgade spillere med grotesk høje skudprocenter. Han gjorde det satme godt. Personligt var det lækkert med en træning med så mange afslutninger. Desværre føles det her til morgen som om jeg har forstuvet det yderste led på langefingeren på højre hånd.

Link to comment
Share on other sites

På trods af småforstuvet finger og langt tilløb fik jeg taget mig sammen til at skubbe til lidt tunge ting (læs mig selv)

chin ups: 3*4@bw (Hvis fingeren ikke havde brokket sig tror jeg der var potentiale til 5, i hvert fald første gang)

skulder rotation i kabel: 3*10@2 klodser m hø og 3 klodser m ve

vertical row: 10@130 lbs og 2*8@150 lbs

bænkpres: 12@50 k, 8@70 k og 2*6@80 (det spænder noget i skulderen i bunden af løftet)

suitcase squats: 3*10@ 20 k db's

skulderpres: 2*10@15 kg db's og 10@20 kg db's

walking lunges: 3*10@7,5 kg db's

onelegged calf raises: 3*10@15 k db

dips: 5,6 og 4@bw

2*25 rygbøjninger og crunches+ 2*10 armstrækkere

biceps curl: 3*10@17,5 kg db's

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

Mandag blev det til alt for mange timer på pladsen.

Blev temmelig frustreret over at spillet ikke fungerede og det derfor ikke blev til nogen længere runs.

Skal snart til at have bestemt mig for, hvor jeg skal spille næste år og der betyder det en del hvad kroppen evner og hvad niveau jeg kan nå.

Ellers ingen træning, da jeg i disse dage er langt hjemmedra, men i morgen skal der frohåbentlig skubbes til en del tunge ting.

Link to comment
Share on other sites

Efter en lille uge hos den gamle fik jeg så rørt mig igen.

15 min på crosstrainer

chin ups: 5,5 og 4 @bw

skulder indad- og udadrotation i kabel: 3*8@2-4 klodser

bænkpres: 10@50 kg, 8@70 kg, 6 og 5@80 kg

dips: 8,6 og 4 @bw

walking lunges: 3*10@10 k db's

suitcase squats: 3*10@ 25 kg db's

3 km løb på 13,5 min

Link to comment
Share on other sites

i weekenden blev det til en smule bold på pladsen, men vejret gjorde at det ikke blev det vilde. lørdag var en klassisk omgang 21. Vi spillede vel en 5 omgange. Og søndag blev det til en time 3 mod 3.

I dag var det sommertræning med Brønshøj, der var på programmet. Det blev til en god times 4 mod 4 helbane, så det blev løbet en hel del. Til gengæld blev stort set alle afslutninger til lay ups, men det var nu også udemærket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke styrketrænet nok, da bolden frister for meget for tiden, men håber at det snart bliver en fast foreteelse 2 gange om ugen.

i dag blev det til en, for mig, god omgang.

15 min på crosstrainer

chinups: 6@bw og 3*4@bw

indad og udad rotation af skulder i kabel: 3*10@3/4 klodser

bænkpres: 10@50, 8@70, 6@80, 10@50

dips: 3*6@bw

skulderpres: 3*8@17,5 k db's

vertical row: 8@130 lbs, 150 lbs og 170 lbs

rygbøgninger: 3*10

5 "udrulninger" på helvedeshjulet

løb: 2 km m 12 km/t, 1 km m 15 km/t og 1 km afjog m 10 km/t

Link to comment
Share on other sites

To timer på pladsen, med få hold, så jeg fik rørt mig en hel del.

Især forsvarsmæssigt, da jeg af uransagelige grunde blev matchet op med hurtige unge guard-typer næsten hele vejen og samtidig måtte spille en del hjælpeforsvar, da mit hold i det hele taget var alt for langsomt i forhold til modstanderne. Men når vi først fik fingre i bolden, så slog rutinen til :-)

Link to comment
Share on other sites

Fredag blev det til en god løbetur og lidt styrketræning inden AC i Parken

løb 5 km på 21,55

PR på Løbebånd, ved ikke hvad jeg evt har løbet det på da jeg var ung og i form :-D

chin ups bw: 6, 4,4

Skulder udadrotation m 2/3 klodser i kabel: 3*8

bænkpres: 2*10@60, 6@80

benpres: 4*10 sluttede på 370 lbs tror jeg

rows: 3*8@130, 150, 170

5 "udrulninger" med helvedeshjul

Søndag en times bold på Israels

Link to comment
Share on other sites

For første gang i lang tid blev det til en længere løbetur.

10 k på 50 min. konstant fart for bare at se hvordan knæet havde det med distancen, men det gik ok

derefter lidt cirkeltræning, 3 runder af:

5 chinups, 10 skulderrotation i kabel, 20 armstrækkere, 3 "udrulninger" m mavehjul, 10 bw squats og 10 bw lunges

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ferien lakker mod enden og der på ingen måde sket så meget på træningfronten, som jeg havde håbet. Specielt styrketræning har det haltet med, men lidt løb og noget streetbasket er det da blevet til.

På den positive side, så går det ok med skulderen og knæene har fungeret godt nok til at jeg har tilmeldt mig broløbet( Øresund) til næste år. Vægtmæssigt er det skidt, men jeg håber stadig at ligge på de tocifrede når sæsonen starter.

Jeg skifter til 3. div pga travlhed og så må vi se om jeg kan nøjes med en gang basket om ugen. Fordelen ved det er at jeg kan træne (styrketræne og løbe) uden at tage hensyn til at være frisk til basket dagen efter.

Desuden skal jeg til at undervise i 18 idrætslektioner om ugen, så det betyder også lidt mere fysisk aktivitet.

de konkrete mål P.T er bare at få kroppen til at fungere så godt som muligt og at nedbringe vægten til et acceptabelt leje uden at blive fanatisk (dette er der dog ingen chance for :-) )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share