Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Jeg har desværre kasseret pakken det lå i, så jeg har ikke mærket.

Men jeg sikrede mig at der stod noget med 10s og Shimano, da jeg begyndte at indse at jeg ikke kunne få det til at virke. Det er købt i Heino.

Jeg plejer at køre med KMC-led, men det var tydeligvis ikke sådan et :tongue:

Uha, jeg er tung i benene her til morgen, yrk....

Link to comment
Share on other sites

Styret sat en spacer ned - ved ikke om det ryger helt tilbage igen, det er stadigvæk ikke optimalt nede i hornene.

Kædeled købt, kæde 3 sat i drift men på det gamle led. Jeg masede med det nye kædeled i over 20 minutter uden at få det samlet (når jeg prøvede det gamle, smuttede det sammen som ingenting). Må prøve at finde en biks, der sælger det mærke som jeg kan hitte ud af at samle.

Dagens træning var i den gode ende - godt hjulpet af kombien af at føle mig velkørende og at der var andre på mit niveau. 75,6km http://connect.garmin.com/activity/336578126

Menuen stod på 4 mellemlange intervaller (4,3,5 og 5km) - de første 3 som parløb og det sidste som rulleskift.

Derefter 4 spurter på vores sædvanlige bakke. Nr. 1,3 og 4 var licens-lange og ikke noget hvor jeg kan byde ind for alvor. På nummer 2 som var en puncheur-spurt, fik jeg hevet en andenplads hjem. Og en løftet pegefinger for at bruge den forkerte vejbane til at overhale i. Det VAR også dumt men.... Det hjælper ikke hvis man bliver kørt ned, men fik dog pointeret at vi ligger og flyder og blokerer unødigt for hinanden, hvilket udløste en kollektiv pegefinger. Sjovt nok på næste tur, var der en anden der brugte mit trick og så kom der en modkørende henover bakketoppen. Så fik vi snakket om det men tror desværre ikke det gør en skid forskel i praksis. Men det gjorde da at jeg ikke fik kørt mig helt ud i de to sidste spurter, da det jo ER vigtigere at komme hel hjem :wink:

Note @ mig selv: Prøv at ligge længere fremme inden spurten åbner. Tro på det!!!

På transportkørslen hjem fik jeg kompenseret. 2 i front ville åbenbart gerne hurtigt hjem og satte farten til +40km/t og vi var 3 som kom med på hjul. Da vi nærmede os byen og de 3 kørte over for rødt og vi 2 artige så skulle indhente dem, gav det bonusintervaller. De var dog flinke nok til liiiige at lette gassen lidt men jeg fik lige brændt det sidste krudt af, som ikke blev antændt på spurtbakken.

Siden hjemkomst har jeg haft krampe i venstre lår to gange :wub: og det er jo altid et godt tegn om at man har været oppe på lakridserne.

De næste 4 dage skal jeg desværre op klokken lort, hvilket både gør mig træt og givetvis også hæmmer restitutionen, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Pendlercykling i morgen.

Torsdag snyder jeg og kan passende fylde garderobeskabet op med arbejdstøj og så fællestræning igen.

Det er sgu' nogle solide træningsture, du får tilbagelagt for tiden :bowdown:

Og det lyder som om, at formen er "ganske god" :happy:

Link to comment
Share on other sites

Styret sat en spacer ned - ved ikke om det ryger helt tilbage igen, det er stadigvæk ikke optimalt nede i hornene.

Alternativt må du finde en god, gammel banefrempind. Så skal du sgu' nok komme ned i hornene :4trumpet:

De har en flot banecykel til salg der, hvor jeg købte min retrocykel. Der er nu noget over sådan en stilren fætter ...

http://www.velociao.com/2012/plum-vainqueur-track-1970/

post-52761-0-41370200-1372832577_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Ligeså lækker en strømlinet carboncykel er, ligeså - eller endnu mere - charmerende er de gamle stålgeder. Hvis man havde et stort hus, skulle man lave et fransk café-hjørne med et par cykler som pynt.

Jo, jeg får brændt mig af for tiden. Til gengæld kører jeg ikke så mange km som før - om det er en fornuftig tilgang, må tiden vise.

Havde jeg ikke haft travlt med at "blogge" om samleled og sjuskekørsel, kunne jeg faktisk have klappet mig på ryggen i går.

Jeg har før siddet i rulleskift med licensfolk og også kørt fra dem i antritlignende momenter. Men i går var første gang jeg sad i et rulleskift, hvor en licensrytter måtte slippe. Han har sikkert haft en skidt dag, men det var første gang alligevel.

Senere kommer der en, som jeg ellers ikke snakker med op på siden og siger, at jeg er ved at komme efter det.

Og lidt efter igen er der en der spørger om jeg tidligere har dyrket bodybuilding, sådan for alvor.

Joh, det var en af de bedre dage i går.

Nu er kunsten ikke at begynde stresse, som det er sket før. Jeg tænker at det vil være klogt at gøre plads til lidt fis og ballade og pille nogle licenstræninger ud og køre med motionsholdet eller oppe i Hørsholm, hvis jeg kan mærke det presser på.

Yes, så er den "den lille fede" i gang :-)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Du bør nok netop køre et smut til Hørsholm, om ikke andet så bare lige for at markere dig, og for selv at blive mindet om at formen er der. Jeg regner faktisk selv med at skulle derop i næste uge, men det er så mest fordi jeg gerne vil have nogle længere ture.

Link to comment
Share on other sites

Hæ, ja det kan godt være at det er en god ide.

Hvis det skal virke optimalt, så skal jeg vist gøre det på en fridag, for jeg må vist konstatere at træningen p.t. er så hård, at jeg ikke er på toppen, når jeg har været tidligt oppe / sovet for lidt.

I dag stod den på træning med licensholdet. Efter arbejde, fik jeg skovlet en tallerken havregrød, gjort cykel og tøj klar og smidt mig på sengen. Vækkeuret var sat til at ringe efter blot 12 minutter men jeg nåede både at falde i søvn ramme en drømmefase inden det ringede.

Godt nok sov jeg 6 timer i nat, men de kun 4 timer i går nat satte sine spor. Også i benene, som ikke var blevet helt friske efter mandagens tur.

Vi kørte 4 AT-intervaller: To halvkorte og to lange. På tur 3, blev jeg rykket op på det hurtigste hold. Efter at have ligget et pænt stykke tid på 91-93% af maxpuls, lod jeg mig falde af. AT skal køres ved 80-88%, så.... at køre mig i hegnet, var ikke en del af planen. På tur 4 degraderede jeg mig tilbage til mit gamle hold som var det langsommeste. Da "man" har for vane at køre sig i hegnet i stedet for at holde sig i AT-zone, så passer det fint, hvis jeg skal holde mig i den rigtige pulszone.

Derefter 2 spurter som ikke gik alt for godt, forstået på den måde at jeg fik klaps af et par stykker som jeg helst ville have vist mit baghjul.

Ikke alle dage kan være lige gode og så længe jeg har mine off-dage når jeg har en undskyldning, er det OK. Næste uge bliver dobbelt-off, da jeg arbejder både tirsdag og torsdag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mjo

Jeg kunne mærke at jeg ikke havde trådt så hårdt i pedalerne i går; benene var nogenlunde friske fra morgenstunden. Godt, for jeg havde været vel optimistisk med tiden da jeg satte vækkeuret, så min PR-tid i morges, faldt på et tørt sted.

Efter at have cyklet hjem fra arbejde og fået en bid mad, gentog jeg succesen fra i går. Jeg lagde mig til at sove og havde sæt vækkeuret til at ringe små 20 minutter senere og nåede at sove fantastisk.

Dagens tur i FW bød på:

Romaskine: 5 min
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x90, 5x90, 5x90, 5x90, 5x90
Frontsquat: 1x60, 1x80, 1x90, 1x90, 1x90 PR
Lægstativ BW+25kg
: 40, 40, 40
Lårcurl: det gør periodisk lidt ondt i højre knæhase efter den hårde cykeltur i sidste uge, så det skal lige have lidt ro
Kropshævninger (UH): 7,7,7
Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x77½, 8x77½, 8x77½
Military: 8x37, 8x37,8x37

Triceps pushdown: 8x32½, 8x32½, 8x32½
Sidebøj i hypersstativ @ 5kg: 10, 10, 10
Mavemaskine: 8x72½,8x72½, 8x72½
Lændemaskine: 8x60, 8x60, 8x60

I morgen burde have været en fridag, men jeg havde fri grundlovsdag og det skal betales tilbage i morgen. Udover cykladsen frem og tilbage, skal jeg ikke lave noget i morgen.

Håber at kunne være bedre til at vågne på søndag end i søndags, så jeg kan køre med HvidovreCK.

Jeg forsøgte jeg at fedte mig til nogle tirsdags- eller torsdagsfridage henover sommeren men det skulle jeg ikke regne med er muligt. Næste uge falder licenstræningen på gulvet pga. mine arbejdetider. Heldigt at der trods alt også sker noget fornuftigt mandag og onsdag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kom ikke på Tyren med fik kørt 72,7 km efter konceptet ud i modvind og så vende hjem. På sædvanlig vis, fik jeg rodet mig ud i ukendt geografi på hjemturen og netop som jeg kom til et kendt lyskryds - dog fra en ukendt retning - mødte jeg en fra cykelbanen og så gik det langsomt og storsnakkende hjemover de sidste 10-12km.

Hvis du tager et par høretelefoner med, så kan du sikkert sætte din mobiltelefon på GPS og blive guidet hjem, hvor man så får at vide i høretelefonerne, hvornår man skal køre til højre og venstre.

Link to comment
Share on other sites

Den kan ikke være dårlige til det end Garmin 800 i hvert fald. Den er både god til at lede en ind på veje, hvor man ikke må cykle og nogle små stier der ender i midten en en bunke lejligheder, hvor den så giver fortabt.

I dag stod den for første gang på rigtig søndagstur med Hvidovre. Man kunne godt mærke på fremmødet, at det var en bunke frustrerede væddeløbsheste, der skulle lukke damp ud her i løbspausen. Nå, men trods en lidt kraftig DOMS i quads, så gik det nogenlunde alligevel.

Alle intervaller var/skulle have været AT, men måtte dog hoppe ud af rulleskiftet på to af dem. På den første var jeg blevet i, hvis jeg havde vidst, at der var under 200 meter til slut. På det sidste gik det generelt op i hat og briller. Jeg led (det gjorde de andre vel også?) af at vi lige havde stået stille i ret lang tid for et bagerstop og så havde vi en A-rytter i gruppen der bare skulle spole ben efter maveinfektion. Ja-ja, den er god. Det endte med at han trak 90% af tiden og anden lige var oppe og markere et par gange.

Min højre knæhase fik desværre et "skrub", så den nu gør lidt ondt igen, da der ud af ingenting blev åbnet en bakkespurt. Min eneste chance for at drille denne forsamling, var lige præcis dét - en kort udladning fra lav puls. Det kunne den ikke lide. Jeg kunne.

Dagens ene skiltespurt floppede totalt. Jeg kom ikke med på hjul i den indledende fase (det gør jeg jo aldrig) og med dagens fremmøde, kunne jeg ikke lukke hullet. Med 55 i timen trak de fra og så var den leg slut før den begyndte. Jeg havde nu aldrig siddet med til enden alligevel; der var en der havde klokket den til at være lige knap 900meter. AD!

http://connect.garmin.com/activity/338736865

Næste uge bliver alligevel ikke helt tovlig. Jeg havde set forkert på arbejdsskemaet, så jeg burde lige akkurat nå licenstræningen alligevel. På søndag skal de køre 160km-tur og det gider jeg ikke, så der bliver det så til den omtalte tur oppe i Hørsholm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville have trillet lidt i dag men knæhasen er stadig ret øm efter bakkespurten i går, så den får fred.

Dagens astmakontrol viste sig alligevel ikke at være en rigtigt astmakontrol.

Grunden til at ændre på medicinen for et par måneder siden var, at jeg slår ud på det tal man især afviger på, når man har rygerlunger og lægen havde håbet det ville have ændret sig. Det havde det ikke. Ikke at jeg ligger superlavt men dog noget under normalområdet.

Det skulle kunne forklare hvorfor jeg er en evighed om at få lukket iltgæld efter hårde intervaller og måske også at længere spurter er lortesølle i forhold til kortere antrit.

Jeg glemte desværre at spørge hvordan tallet var ved mine første målinger på lungemedicinsk, så har ingen ide om hvor hurtigt det falder.

I betragtning af at jeg aldrig i smug har taget et halvt hvæs på en smøg, føles det egentlig lidt uretfærdigt.

Nå, de første år er der trods alt fred og ingen fare, så må hellere undlade at fylde mig med kage, som ellers er det jeg lige har lyst til. Hvis knæet ikke er ømt også i morgen, står den på fællestræning med Hvidovre. Ellers bliver det styrketræning.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Front squat :wub:
Tak for dine tips G-man. Altså jeg var ikke så god (flot) i udførelsen, og startede med kosteskaftet, for at se om jeg overhoved kunne balancere den stang. Det var svært. Så kørte jeg kun med OL stang, og der var flere gange, hvor den var ved at trille ned af mine arme, hvilket gjorde ret så ondt. Så det var lidt press. Andre tidspunkter, kom stangen for langt mod halsen, og jeg prøvede at rette op ved at løfte hovedet højere. Alt i alt så synes jeg det var fantastisk, og glæder mig til at blive bedre/få mere vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Den er svær i starten :wink:

Et godt bredt greb og lillefingeren (og måske ringfingeren) på den forkerte side af stangen hjælper en del. At lægge den mod halsen er en klassisk bøf. Når det er overstået, er det SÅ fed en øvelse, at bentræning ALDRIG bliver det samme igen :wub:

...

Det var ret hektisk men jeg nåede lige at fange Hvidovres licenshold i dag.

Ikke nogen god dag fra min side. Igen. Jeg kører de næste par træninger med motionsholdet og letter generelt lige gassen en anelse og ser om det hjælper. Et er at jeg er ved at køre lidt sur i, at skulle i hegnet til alle træninger men de sidste par gange har jeg heller ikke kørt fra dem jeg plejer. Om det er dem der har rykket på sig eller mig der træder vande, kan jeg ikke gennemskue. Men det er ret frustrerende.

I dag var jeg søvning ad pommeren til (igen) og dertil kiksede det totalt at hydrere mig nogenlunde op efter arbejde. Alle Vo2max-intervaller blev kørt med sandpapir i munden og alle 4 dunke var tomme en times tid før vi var hjemme. Jeg havde meget svært at træde pulsen op hvor den skulle være og der mangler pulstoppe i mine føringer) men min makker (vi kører Vo2max som 2-mands-hold) fik da rigeligt vind på næsen. For nogle uger siden var det omvendt.

Vi kørte også 4 spurter ude på "møllebakken" hvor jeg næsten huskede at passe på min knæhase. Testede den dog på tur 3 med en 95%-spurt og udover at det nappede lidt, så skete der ikke mere. DET er jo positivt.

http://connect.garmin.com/activity/339998975

Planen er som nævnt at tage den lidt med ro.

I morgen: Hvidovre, motion

Torsdag: Pendlercykling og styrketræning 2/3 belastning i forhold til sidst

Fredag: Hyggerul på egen hånd.

Lørdag: Off

Søndag: Hørsholm - ved ikke om jeg helst vil køre med hovedet under armen på hold 1 eller tager en hyggetur på hold 2 eller måske 3.

Man-ons: Pendlercykling - evt en dag off

Torsdag: Hvidovre, licens - forhåbentligt med både de fysiske og mentale batterier, ladet op. Det bliver den første træning længe, hvor jeg har kunnet sove igennem, så håber at bare det vil hjælpe.

Det vigtigste bliver dog at få sovet - det er helt vildt som jeg er bagud på søvn.

Link to comment
Share on other sites

Vi satte os på røven :tongue:

Jeg har sendt dig en PM. Det er vist ikke i tråd med DSBS nye ledelsesstil, at jeg skriver hvad der ligger bag, der hvor google læser med.

Jeg mødte ret sent i morges (kl. 7:01) og nåede kun slutningen af "festen". Nu sætter man ikke bare lige en masse tog i drift sådan vupti, det tager nogle timer at fylde systemet op - især når alt personale er samlet på Hovedbanegården.

Pludseligt blev jeg sendt akut i taxa til Køge til den anden side at sporarbejdet på Køgebugt-banen. Jeg fik min ene madpakke med, men strandede dernede og kom først hjem til Hovebanegården og min anden madpakke, kort før jeg oprindeligt skulle have fri.

Dermed fik jeg spist et måltid mindre end normalt inden dagens tur med cykelklubben. Heldigvis var det "kun" med motionsholdet og heldigvis at jeg tog med, for det var lige sådan en dag jeg mentalt trængte til.

Stemningen er meget mere loose (især i dag) og licensrytterne (der var så kun 2 i dag) taler også meget med os andre til motionstræningerne. Og jeg kørte med væsentligt mere overskud end til de sidste par træninger.

Nå men vi kørte lidt blandet AT. Mest som rulleskift og et enkelt som parløb hvor jeg lidt mystisk var meget ønsket som makker af Bergstein, den ene licensmand. Det kostede så ½ minuts debat med turleder før det gik igennem. Det lunede nu lidt - det skal jeg ikke løbe fra.

Dertil 2 korte spurter på 4-500 meter incl. opbygning.

Intervallerne med rulleskift var en superp fornøjelse hvor ALT spillede max, selv da vi satte fjerdemanden og kun var 3. Det kan man altså blive helt høj over :wub:

I det sidste, var jeg den eneste der kunne hænge på Bergsteins forsering til sidst. Michel, som ellers har givet mig klø de sidste par gange, blev sat og han fik også høvl i begge spurter. Sq rart lige at være lidt ovenpå. Også selvom det ikke rigtigt tæller til en motionstæning.

Bare for at illustrere den legeagtige stemning, så blev jeg nummer 2 I Københavner-spurten, kun slået med 10-20 cm af Bergstein som tydeligvis holdt legestue de sidste godt 100 meter. Sjov og ballade for ham men fedt for mig at have en hare lige for snotten.

Dejlig træningstur - på alle plan.

http://connect.garmin.com/activity/340504975

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke falde i søvn i går, så havde kun sovet lidt over 4 timer da jeg cyklede på arbejde. Ingen problemer dér men så snart jeg fik fri, klaskede jeg sammen. Jeg fik smidt mig i en af de bløde pausestole og sovet en times tid, inden jeg cyklede hjem via Glostrup, hvor jeg havde et hurtigt ærinde ved cykelklubbens afgang.

Hjem nulre lidt rundt og så i FW.

Det var godt, det var i dag at jeg havde let dag, for kroppen var off. Opvarmingen i romaskinen lå 20% under norm - ufrivilligt, altså. De lette vægte var også tunge at rykke rundt med.

Nu skal jeg sove til jeg vågner af mig selv - det er langt over en uge siden jeg har sovet igennem. Hvor meget jeg får cyklet i morgen, afhænger af hvornår jeg vågner da jeg har en deadline lidt over middag.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan man på en lille cykeltur på under 2 timer, have modvind i begge retninger tværs over Amager? Lorteø!! :tongue:

48km med lidt AT og heldigvis god finde-vej-hjælp fra Garminen, da jeg kom lidt for tæt på lufthavnen.

Vejrtrækningen var PR-ussel i dag - de par gange jeg trådte igennem, kom jeg i hidsig iltgæld i løbet af ingen tid, trods jeg havde suget Bricanyl inden jeg kørte ud. Har generelt heller ikke pebet og hylet så meget fra lungerne, som i øjeblikket :unhappy:

http://connect.garmin.com/activity/341443850

Jeg fik btw ikke sovet rigtigt igennem, da jeg kom til at se Volcano på TV2 i går aftes. Ikke nogen særligt god film, jeg har set den før men det er vist 3-4 måneder siden jeg sidst har set en film og lysten overmandede mig.

Jeg har været i Heino i dag og spendere 1400 bobs på nye pedaler og klamper. Jeg har bemærket, at mine fødder/sko har "woblet" en del i pedalerne. Egentlig synes jeg det er værst på pendlercyklen men har på sommerlågen, fået ret mange kommentarer i klubben her på det sidste, så jeg fik lige kigget på klamperne.

SHIT!!!

På de sko jeg bruger på træningscyklen, er de slidt ned til metallet og buede på alle leder.

Var klamperne så også ædt skæve - ja det var de jo så. Ret meget, idet de gaber 2-3mm fra den ene til den anden side.

Der må nyt på. Pendlergeden som jo også skal bruges til vinter, skal ikke igen køre med speedplay, da de ikke er glade for sne. Havde jeg ikke skullet save i saddelpinden, havde jeg nok også droppet speedplay på sommercyklen men nu kommer det på igen.

Der må være et eller andet vedligehold man kan lave, så det holder mere end de vel omkring 15000km det har kørt - det er jo ikke meget, synes jeg.

Jeg er lidt skuffet

post-1580-0-09346800-1373661845_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hold da op, hvor gør de nye pedaler og klamper en stor forskel. I stedet for et sidde på cyklen er man nu næsten en samlet indhed.

Ulempen er bare at speedplay skal slides til, før man kan klikke i på nonchelant manér. Især venstre side driller men det er jo bare en kort fase.

28,5km ret rolig kørsel med 3 x ½ minut et-benscykling og en enkelt spurt.

Hvidovre skal alligevel ikke køre 160km Babberup-tur, men nu har jeg meldt min ankomst oppe i Hørsholm, så det er planen for i morgen. Jeg håber, at det lidt slatne vejr der er lagt op til, holder fremmødet så lavt, at alle 3 hold kører samlet. Det ville passe mig fint, med lidt uforpligtende snøvlekørsel.

Link to comment
Share on other sites

Det blæst´ æ wældi´ wind, i daw uu´ å west - men så var det heldigt at jeg nåede op Hørsholms fællestræning, trods Helsingørmotorvejen var spærret pga. bronedbrydning.

Der var ikke nogle rigtigt hurtige. En som havde kørt Motte i sidste uge, havde irriterende overskud til sidst men ellers ville kun turleder (H60) kunne gøre dagen hård - det gør hen nu aldrig. Jeg har aldrig set ham ligne en, der lukker helt op for gassen.

Vi kørte stille og roligt - nogle gange MEGET stille når de svageste var oppe og føre, men hvor var det fedt, at alle holdt plads i rotationen. Ellers er det hele tiden i HCM, at der sidder en stærk mand bagerst, som springer de andre over og kører frem og fører. Pisse irriterende for os andre med køkultur, men det slap vi for i dag.

Til gengæld var der skænderi igen. Denne gang med en modkørende bilist vi mødte i en landsby ved et helleanlæg. De forreste burde have advaret, så vi kunne have kørt kontrolleret indenom på cykelstien men mente at vi skulle bruge vejen. Bilen nåede bare liiige at komme først igennem, og det skabte lidt panikbrems og ditto fletning. En fra HCM konstaterede højt, at han var en idiot (men det jo os der var nogle tosser). Med åbent vindue i bilen kunne han høre det og vendte og stoppede foran os og steg ud og ville diskutere. Cyklryttere og motionister, nogle gange :4slap:

Turen var for mit vedkommende i overskueligt tempo. Turleder havde lagt et par håndfulde små bakkespurter ind. Trods der ikke var nogle der ville/kunne presse, er det alligevel lettere at trykke igennem når man kører i flok, så fik god syre i stængerne flere gange, omend nogle forceringer var så korte at de dårligt kunne ses på pulsen.

Den sidste pulstop var en flad spurt som de vist også bruger i CCHillerød. Turleder råbte "spurt 700meter til krydset" men jeg ville nu helst vente :tongue: Han beordrede mig til at åbne spurten, vilket jeg jo så hellere måtte og kørte den så. Hans plan var at sidde på hjul, så vi kunne lege til sidst men han komme ikke med i accelerationen. Ærgeligt!

Knap 100km af den sjove og uforpligtende slags. http://connect.garmin.com/activity/342373051

Nu kommer 3 arbejdedage med "sene" morgenvagter. I betragtning af at jeg ikke fik sovet igennem på nogle at mine fridage, passer det mig fint ikke at skulle op før 5 :wink:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Mandag: Hviledag

Tirsdag: Pendlercykling - fåkking langsomt

Onsdag: Hviledag

I nat: Sov knap 11 timer :wub:

I dag: Fridag. Tiltrængt vask af cykel, samt byt af bagdæk og kæde.

Da jeg skulle til klubtræning, var bagdækket fladt, så jeg må have nevet slangen. Og så måtte jeg jo køre selv. Det var heldigt.

Vejrtrækningen fungerede episk elendigt. De første pulstoppe blev kørt med vild vejrtrækning men kunne kun akkurat få pulsen over 90% - trods den burde tordne i vejret nu jeg havde friske stænger. Prøvede om jeg var doven og lagde vejen forbi bakken ved Roskilde Domkirke. Damn. Trods medvind lå jeg og rodede rundt med 22 i timen opad - langt, langt, GIIIIGA-lagt under norm.

Heldigvis kunne jeg krydse hjem i sidemedvind, for ellers havde jeg stadig trillet rundt derude :tongue:

Jeg ville have styrketrænet bagefter, men eftersom jeg var meget senere hjemme end normalt måtte jeg droppe det.

Enten har jeg raget et eller andet til mig, som jeg ikke ellers kan mærke, for jeg har det fint.

Eller også har jeg besøgt min storrygende mor en gang for meget. Normalt når jeg kommer hjem derfra, hvæser det fra lungerne og jeg hoster lidt snask op. Næste morgen skal jeg lige hoste et par gange og så er alt normalt igen.

Efter mit besøg i fredags, blev det ikke bedre igen og har hostet og hvæset lige siden. Med mit sidste lægebesøg i frisk erindring, er jeg jævnt bekymret men tager lige ja-hatten på og ser om det nu ikke bare skulle gå væk igen :please:

I morgen står den på styrketræning, det har jeg vel luft til. At jeg skal omkring mor bagefter og ryge passivt igen, passer mig egentligt ret dårligt men som gæst må man jo indrette sig :wink:

http://connect.garmin.com/activity/344599975

Jeg havde problemer med at finde rundt i Køge, så satte Garminen til at vise vej. På et tidspunkt ledte den mig ind i et villakvarter for at køre rundt og rundt og rundt om de samme 20 huse. Jeg fik desværre ikke taget et billede af skærmen med rundstrækningen, da jeg i øjeblikket hellere ville hjem.

Link to comment
Share on other sites

For nu ikke alt skal være negativt, så er min højre bicephæfte næææsten ved at være normaliseret. Ved overhåndsgreb kan jeg fremprovokere en minimal følelse af "forkert" men med underhåndsgreb har jeg intet kunnet mærke i flere uger. Sååååh, mon ikke det er ved at være på tide at få lidt kød på de efterhånden fesne køller igen? Det tror jeg nok det er :biggrin:

I dagens tur i FW gik jeg 1½ skridt tilbage vægtmæssigt, for at forlænge tiden med progression. Enkelte øvelser supersættet aht. tidforbruget.

Romaskine: 5 min, fik pisket de sidste 3 min over 1000kcal/t omend det holdt hårdt
Backsquat: 10x20, 5x60, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80
Frontsquat: 3x20, 1x60, 1x80, 1x80, 1x80
Lægstativ BW+20kg: 40, 40, 40
Lårcurl: 15x30, 8x50, 8x50, 8x50
Kropshævninger (UH): 6,6,6
Bænkpres: 10x20, 8x60, 8x70, 8x70,8x70
Bicep curl: 8x14, 8x14, 8x14

Military: 8x35, 8x35,8x35

Triceps pushdown: 8x25, 8x25, 8x25
Sidebøj i hypersstativ @ 4kg: 8,8,8
Mavemaskine: 8x70, 70, 70
Lændemaskine: 8x50, 8x50, 8x50

Crosstrainer: 5 min

Scheisse, det var varmt; længe siden jeg har svedt så meget.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

OT-indlæg.

Det med ja-hatten kan kun blive skuespil.

I nat sad/lå jeg oppe til til klokken 6 og forsøgte at få styr på mig selv. Oppe i hovedet, er jeg ved at affinde mig med at være KOL-patient. Jeg snubler helt sikkert nogle gange endnu, men..... jeg arbejder på det.

Hvis jeg er så heldig at det viser sig ikke at være tilfældet alligevel, så har det blot været en fin reminder om at livet og helbredet er til låns. Og at det skal værtsættes mens man har det.

Men som det er nu, så må jeg forholde mig til en ny virkelighed. Havde jeg ikke cyklet, havde jeg ikke anet at der var noget galt. Nu kan jeg tage mine forbehold.

Træningsmæssigt skal jeg finde på noget andet. Indtil videre kan jeg stadigvæk cykle og det agter jeg at gøre. Jeg har på arbejde bedt om fri tirsdage og torsdage i det omfang det kan lade sig gøre, så jeg kunne køre med licensholdet. Jeg har faktisk fået en feriedag på tirsdag, men har ikke en snebolds chance i Helvede for at kunne følge med. Næste uge har jeg fri til motionstræning og så må jeg se om det kan lade sig gøre - er ikke sikker, men det får et forsøg.

Om styrketræningen skal øges ved jeg ikke endnu - jo mere styrkeoverskud, jo lettere bliver det senere i forløbet. Men venter lige indtil jeg får den endelig dom og/eller at pusteprøven hos lægen er dårligere end sidst.

Lige nu glæder jeg mig bare over at jeg ikke kan mærke noget i almindelig hverdag, andet end at trappegang over flere etager, sikkert føles som hos folk der ikke dyrker motion.

(Og så er jeg self. edder splintrende arrig over at det ikke er en anden men mig der er ramt).

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle det gode vejr udnyttes til en tur på cyklen.
Jeg prøvede lidt i starten at presse på men det fungerede ikke og valgte at pyt´te det, og køre længere og så holde pulsen moderat og så nyde turen som en hyggelig tur.
Jeg fik dog en større kortslutning og fik lyst at køre til Skævinge Kirkegård og hilse på mormor og morfar - mormor døde jo af KOL og på en eller anden måde, føltes det rigtigt. Det at køre langt, har bare aldrig været min spidskompetence og den sved også.

Jeg var på den forkerte side af Roskilde Fjord og allerede inden jeg nåede Frederikssund, begyndte jeg at gå sukkerkold - ikke akut men gassen gik af. Udover at føltes ubehageligt, så viste det sig at det ikke var noget voldsomt tilbageskridt, for skulle jo alligevel holde pulsen i ro.
Træstammen på Shell-tanken i Hillerød, var nu ikke så tosset at køre på :blush:

Lidt sjove stats:
Inden jeg forlod lejligheden, vejede jeg 91,1kg.
På turen drak jeg 7 dunke á 750ml, spiste 2 små bananer, 2 castusstænger og en træstamme.
Hjemme brugte jeg en god times tid på at drikke 1,8 liter vand, spise ½l yoghurt, 150g kylling, 250g gyros, 300g salat og vejer 90,7kg.
Der bliver alligevel suget lidt på sådan 152km - det er i øvrigt det længste jeg nogenside har kørt.
http://connect.garmin.com/activity/345451098
Jeg må hellere drikke en liter vand mere, inden jeg kaster mig over jordbærrene :4eat:
De næste to dage står den på arbejde - jeg tager cyklen den ene af dagene, sikkert i morgen for at få liv i skinkerne igen. De var i forvejen ømme af at squatte og det er ikke ligefrem blevet bedre :tongue:

Nu gider jeg ikke se tilbage mere; nu gælder det om at komme videre :4whip:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share