Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Hej Gregers!

Ja, jeg er fuldstændigt skudt i det billede... Kan godt lige afsløre at jeg fik gåsehud da jeg fik scrollet mig frem til de to fartøjer - overnørdet? Jovist, men kakajo ikk gøre for det..
Det er et fantastisk billede. Har godt set da det blev "introduceret".

Jeg kan godt følge din begejstring. :smile:

Bedst som man ligger og snuer ja så ringer telefonen. Og så forsvandt fridagen i morgen. For en gangs skyld var jeg dog vågen nok til at huske min aftale i morgen eftermiddag så det skulle være så tidligt som muligt. Det blev det, der er 11 timer og 3 minutters overgang.

Men HOV- der skulle jeg jo have trænet Helt op i en fart og hælde lidt salt og sukker i bunden af en liter vand og på spinneren. Men havde ikke hovedet med. Og slet ikke kroppen. Måtte af efter 12 minutter og drikke ½ liter vand mere og først efter 30 minutter kom der bare en smule flow i det. Ikke just supertræning men fik dog lavet lidt. Pulskurven er ikke værd at poste - kun få steder var jeg over 160 bpm

Og nu: i bad - på arbejde - i vaskekælderen - i seng og op 4:30 i morgen.

Og så lige lidt weekendhumor:

TF kan kun betyde Til og Fra. :laugh:

Jeg synes godt nok du er energisk på mange områder (styrketræning, cykling, familie og ikke mindst dit arbejde).

Imponerende overskud Gregers!

Men lov mig nu at du passer godt på dig selv og tag nogle stille stunder så det hele også får tid til at bundfælde, det skal du unde dig selv.

Rigtig god weekend du travle mand.

Taurus

Edited by Taurus
Link to comment
Share on other sites

Hej Lillen.

Nej-nej, jeg er ikke en af Jehovas. Har heller ikke en stor familie men tilbringer vist meget mere tid sammen med (noget af) den end normalt.

Mange hilsner til vores broder- (og søster)folk fra det lange land mod nord.

Hej Taurus:

Jeg skal prøve at passe på mig. Jeg husker hvordan det gik sidst jeg glemte det og det var jo ingen succes.

God weekend også til dig og familien.

Jeg fik nu heller ikke vasket tøj - bilen var færdig og ville hellere få hentet den. Gad vide hvor længe den holder denne gang??

I dag gik det op i :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Køleskabet var tomt, så måtte proviantere på arbejde - det er sjældent specielt kaloriefattigt men hos mormor gik det da helt "galt"

Eftermiddag: te + 2 gåsebryster

Aftensmad

Bagefter: Snurrekaffe m/fløde + diverse kiks & chokolade

Normalt kunne jeg finde på at vold-spinne bagefter men da jeg forventer at blive temmeligt presset til træningen på søndag (det er den lange dag og jeg har ikke kørt over 45 km i månedsvis) turde jeg ikke. I stedet blev det til en halv time med RPM omkring 100 for let belasting op til puls 150 og næsten uden belasning indtil pulsen faldt til 140 og forfra. Håber det tager lidt af det værste uden "bivirkninger". Benene virkede i øvrigt som om de er kommet ovenpå igen.

Men jeg kommer til at vaske i morgen ret-så-tidligt. Efter arbejde i morgen kan jeg lige akkurat nå hjem og smide uniformen og blive eet med sofaen foran TV´et: Først Matador - derefter Olsen Banden. Så BaneDanmark skal ikke fumle i morgen og der skal heller ikke være en eller anden fuld tosse som weekendskaber sig i mit fyraftenstog. Det er næsten den perfekte TV-aften - der mangler bare lige en genudsendelse af en af Otto Leisner geniale quiz´er - det havde været gude-TV. Men der er dømt totaaaal afslapning i morgen aften foran tosse-boksen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag gik det op i :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Køleskabet var tomt, så måtte proviantere på arbejde - det er sjældent specielt kaloriefattigt men hos mormor gik det da helt "galt"

Eftermiddag: te + 2 gåsebryster

Aftensmad

Bagefter: Snurrekaffe m/fløde + diverse kiks & chokolade

Men jeg kommer til at vaske i morgen ret-så-tidligt. Efter arbejde i morgen kan jeg lige akkurat nå hjem og smide uniformen og blive eet med sofaen foran TV´et: Først Matador - derefter Olsen Banden. Så BaneDanmark skal ikke fumle i morgen og der skal heller ikke være en eller anden fuld tosse som weekendskaber sig i mit fyraftenstog. Det er næsten den perfekte TV-aften - der mangler bare lige en genudsendelse af en af Otto Leisner geniale quiz´er - det havde været gude-TV. Men der er dømt totaaaal afslapning i morgen aften foran tosse-boksen.

Sikke en kost du holder dig dér..... :crazy: fik du ikke helt ondt i maven af de kager ?

Jeg er også oppe tidligt idag.. skal jo ned og træne, som jeg plejer....

Jeg har også planlagt den helt store TV aften med Matador og Olsen Banden, men kommer de ikke på samme tid ? Det må jeg have tjekket...... :wink:

Jeg må hellere ud og have resterne af krigsmalingen fra igår vasket af, så jeg kan komme ud af døren...jeg skulle jo nødigt skræmme de andre deltagere på spinning væk :tongue:

Ha en god dag !

Link to comment
Share on other sites

Hej Power!

Min mave er stærk tilvænnet kager. Og is. Der skal temmeligt meget af den slags til for at slå den ud af kurs :laugh::blush:

Mht. TV er den god nok, begge dele kommer på DR1 :4thumbup:

Endelig fik jeg vasket. Jeg var oppe i så god tid at der var luft til "at slås" om tørretumblerne men det blev ikke aktuelt. Tog i stedet på arbejde i god tid og fik trænet lidt.

Pullups

9

9

Bænkpres, DB

15x9

15x26

15x26

Skulderpres

15x12

15x12

Bent o laterals

15x4

15x4

Rotator cuff, stående armrotation med DB

25x4

25x4 , sikke mange reps :laugh:

Hyperextensions i stativ

18

18

Mavecrunch på swiss ball

18

18

Chinups

8

8

Det hele føltes markant lettede end sidst.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

(nøj hvor var det hyggeligt at se Matador igen....) Derefter Olsen Banden. Set til et monster bjerg pastaskruer m kødsovs samt en stor pose Pingvinblanding. Skulle jo cardioloade så jeg var klar her til morgen :blush: fik også drukket 2 ltr vand, så gik faktisk i seng med små-ondt i maven.

Men i morges var jeg klar - havde dog gerne sovet længere end til 7:15 men fik hevet 8 timers søvn i land.

Turen gik fint - omend jeg stadig mangler udholdenhed (hvorfor mon det :blush::blush::blush: ) Jeg var ellers ret bekymret på opvarmingsturen for det gik faktisk rigeligt stærkt. Ikke så sært for vi hentede ind på gruppe 1 og 2 så vi kørte også "over evne". Det blev bedre da rutefremvisningen startede. Farten gik dog kraftigt ned da en dum køter (undskyld hundeelskere) spurtede ud af en have og zigzaggede mellem os i omkring 500 meter inden den slap. Det store område med lav puls og et enkelt peak skyldes at en mand havde punktering. Da der var lappet punkterede han igen efter 100 meter og så skulle der sprintes op for at standse hovedgruppen som var tyvstartet lidt; det synes jeg nu var synd så jeg havde ellers ventet. Nå, men oppe ved dem vendte turlederen tilbage til ham med en ny slange og da vi andre også ville trille lidt tilbage for at holde varmen fik vi punktering nummer tre :crazy: og han kørte endda med dækindlæg.

Derfra gik det fint - især med masser af overskud på bakkerne. De sidste 20-25 minutters begyndte jeg at gå kold og på den sidste af bakkerne var det mig der sad med røven i vandskorpen.

Hvad jeg har kunnet fornemme i den sidste tid kom dog meget kraftigt til udtryk i dag: mine cykelbukser har kørt deres levetid.

Men alt i alt dejlig tur med ny PR for tid i sadlen.

post-1580-1159107720_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Var lige ude for at gennemkøre ruten til på søndag. Ikke just noget der var godt for mit ego; det er mange måneder siden jeg sidste har kørt så langsomt :unhappy: kunne godt havde givet lidt mere men følte heller ikke at der var noget at køre med så tog det nogenlunde behersket for ikke at brænde mig af.

Men fik testet det regnvejrs"krams" jeg fik høstet til fødselsdagen da det regnede konstant på turen.

Regnjakke: Aabsolut godkendt. Dog skal mine nøgler dog stadig om i trøjelommen da lommen i regnjakken tager en hel del sand og grus ind. Men slet ingen problemer med "kondensvand".

Tynde skoovertræk: Acceptable. Holdt vandet ude i en halv times tid, så havde jeg våde fødder. Tror de tager vand ind i bunden ved klampehullerne. Men da de holder vinden ude var fødderne varme så stadig et stort plus. Men sko kan stadig ikke bruges dagen derpå pga. vand.

Kæderensedims: Hold da op - kæden ser helt ny ud nu :blink:

Egentlig skulle jeg have kastet lidt med håndvægte i morgen men det er droppet. Hvis jeg skal overleve søndagen må jeg hellere slappe af - dog kører jeg en lille trilletur fredag morgen (hvis mine sko er tørre).

Kan man mon bede om tørvejr søndag morgen? Bitte.....

post-1580-1159395276_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Måtte tidligt op for at sætte bilen på værksted - IGEN!!! for fan... da også, jo :mad::mad::mad:

Nå, men positivt set, så kom jeg tidligt op så jeg smed cyklen ind bag i bilen og cyklede det meste af Vedbækturen den forkerte vej rundt efter at have sat den hos mekanikeren. Huskede det meste af tiden af holde intensiteten nede. Stængerne er stadig ikke på toppen men det er bedre end i forgårs.

Og så på arbejde.

post-1580-1159517617_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da tågen lettede tittede solen faktisk frem - i hvert fald inden det skyede til igen men perfekt vejr.

Heldigvis var de små benser også ved at være med igen - i desperation har jeg hele ugen fyldt godt med brændstof på og vejede i morges 91,3 :unhappy: men de skal nok forsvinde igen.

Og heldigvis kan jeg ikke mærke min tossede lænd når jeg sidder på cyklen - men for dælan hvor har jeg ondt i ryggen i øjeblikket. Mere :unhappy:

Vældigt hyggeligt klubarrangement der inkluderede kaffe og kage :4mewantfood:

Først var det holdkørslen hvor "mit" hold var fornuftigt sat sammen. Turlederen til hverdagsturene var kaptajn og vi andre tre lå nogenlunde lige - dog havde den ene store kvaler på bakkerne. Det blev til en andenplads.

post-1580-1159707195_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Efter at have stået og blevet godt kolde og stive (og fede af kagerne) var det tid for enkeltstarten. Opdagede for sent at det var ved at være min tur så fik ikke varmet særligt meget op. Det gjorde de fleste af de andre nu heller ikke - mere seriøse er vi altså heller ikke :bigsmile:

Som man kan se klokkede pulsen rigeligt hurtigt op i det røde felt og det første minut var det let antræk til krampe i den ene læg. Men bortset fra det så var de 5 km en fed distance at give den gas på. Endte i midterfeltet som nr 7 af 17.

Cyklen er vasket og den kommer ikke mere på asfalt i år. Det er nu tid at gå i gang med vintersæsonen og meget mere vægttræning - ih hvor jeg glæder mig.

Desværre er ryggen jo altså åndssvag så starten er udskudt i hvert fald en uge. Jeg håber at kunne tiltuske mig en fys-tid så jeg kan få nulret myoserne ud. Det massagehold vi p.t. har på arbejdet gør det mere i velværemassage. Det er også vældigt dejligt men hjælper ikke på min ryg.

Må prøve om lægen vil give mig en henvisning eller han siger nej ligesom sidst.

Og hrmpf, bilen var jo på værksted (igen) i fredags hvor den fik skiftet remstrammer og tandrem. Det hjalp bare ikke en ski på hylelyden så bilballaden bliver åbenbart ved som et duracellbatteri.

Ved ikke om jeg vil slappe af indtil ryggen er klar til motionscenteret eller om jeg kaster mig over spinning med det samme. Det overvejer jeg lige.

Pulskurve fra enkeltstart:

post-1580-1159707835_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde lige lidt musik der skulle kategoriseres til spinning. Det blev til 35 minutters moderat kørsel - en snitpuls på 131 er nok det laveste jeg har lavet endnu. Men mit papir til noter var hængt op på køkkenvinduet så fik lagt en rimelig sved-sø alligevel :cool: Men bortset fra det så var der overraskende smæk i benene i de musik-test-intervaller jeg fik kørt, det var faktisk ærgeligt ikke at udnytte det men det må blive en anden dag.

Lænden har taget et kvantespring fremad - den er stadig småøm men har ikke ringet til lægen. Håber at klare den med udstræk og selvmassage. Hvis det fortsættet og hvis d´herrer på værkstedet ellers kan finde ud af at lave bilen på onsdag springer jeg i motionscenteret i fuldt firspring. Kan mærke at jeg ikke har lavet meget den sidste tid og er ved at eksplodere af uro i kroppen.

Tror faktisk jeg glæder mig mere til holdspinning end til vægttræningen..... glæder mig vist bare til at komme i gang :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde lige lidt musik der skulle kategoriseres til spinning. Det blev til 35 minutters moderat kørsel -en snitpuls på 131 er nok det laveste jeg har lavet endnu.

Lænden har taget et kvantespring fremad - den er stadig småøm men har ikke ringet til lægen. Håber at klare den med udstræk og selvmassage.

Tror faktisk jeg glæder mig mere til holdspinning end til vægttræningen..... glæder mig vist bare til at komme i gang :devil:

Ja det var da godtnok en lav puls i snit :blink: jeg synes nu det er federe at fyre den af så min snitpuls er som regel noget højere :superman:

Du skal da have dig en kæreste der er massør, med de lændeproblemer du løber rundt med.... :laugh:

Det bliver da bare så fedt at komme i gang med spinning igen... kunne slet ikke holde mig fra det så længe som du gør.... ! :crazy:

Jeg skal køre mini-maraton på lørdag i mit center. 3 timer. Glæææææææder mig ! :4thumbup:

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Vivs - ER i gang :devil:

Power - jo, alt for lav puls, men skulle også sidde og skrive på det papir der var klistret op på køkkenvinduet - og forsøge at ramme DVD´en med fjernbetjeningen. Det med en kæreste der er massør kunne være en fed plan :laugh:

Men jeg har vist fået styr på det - en del udstræk og selv-massage morgen og aften har givet pote.

Værkstedet havde til gengæld IKKE styr på det :mad: , :mad: og mere :mad: Den aftale vi havde i dag var tilsyneladende blot for at ham der hørte mislyden forrige uge skulle høre den igen. Troede de ikke på mig da jeg sagde det i telefonen? Nå, på tirsdag - ikke at jeg forventer de får den lavet. Det er længe siden jeg sidst har været så træt af andre mennesker.....

Da jeg forsøger ikke at køre i dytbilen bliver der ingen nyt motionscenter lige de næste dage. Forsøger i stedet at høvle de kg af som ligger over 90.

Dagen indsats blev lidt spin foran køkkenvinduet. 1ste intervalserie var stående og med en lille tendens til krampe i den ene læg efter mellemopvarmningen. Det går bedre med det stående men jeg er stadig ikke helt tilfreds. Havde igen superben og der skulle skrues godt på knappen for at hive pulsen op.

post-1580-1159994331_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Lænden har taget et kvantespring fremad - den er stadig småøm men har ikke ringet til lægen. Håber at klare den med udstræk og selvmassage

Hej Gregers

Har du prøvet de Mckenzie pushups Bruno anbefalede - de er altså supergode til lænden :smile: God bedring med den

Mvh

Miguel

Edited by Miguel
Link to comment
Share on other sites

Hey Miguel - :blush: dem havde jeg faktisk glemt alt om - det er der nu rettet op på.

Dagens træning var lang: 2½time og ret alternativ. Dels for det jeg lavede men vores fysioterapeut var også i de hellige træningshaller og det satte også sit præg. I den rette rækkefølge:

Opvarmning

håndcykel, trin 5, 80rpm, 2minutter

Chinups

10

8 :nonono::mad:

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x6

15x6

- og her var det jeg fandt ud af det med fyssen. Mange sider tilbage i denne log var der lidt snak om rotatorcuff-træning og nu kunne jeg endelig spørge. Den SKAL udføres med moderat vægt og ikke i nærheden af fail. Bliver det tungere på den ene eller den anden måde kobles nogle andre muskler ind og rotatoren trænes derved "forkert" da den består af mange små muskler og de belastes uhensigtsmæssigt.

Dette blev afprøvet ved at undertegnede trænede min frivægts-rotatorøvelse med 5, 6 og 9 kg. 5 og 6 kg. blev klar bestået med "fin kontakt" mens 9´eren dumpede for hendes falkeblik.

Næste fys-opgave var min ryg som svajer til siden når core´n bliver belastet. Efter lidt infosnak var der ingen vej udenom - trøjen måtte af. Og i modsætning til i sommers var der andre i centeret og som om det ikke var slemt nok så føltes det også noget akavet at blive studeret så nøje. Den næste halve time var lidt blandede øvelser for

- rotator med een og begge arme

- skulderpres stående og siddende på swiss ball

- mave og ryg på bold.

og stadig kun i shorts :blush:

Resultatet var klart: højre sides muskulatur er klart overudviklet (især i bagskulderområdet) og venstre side bør trænes seperat med et ekstra sæt. Og så det værste: visse øvelser skal gennemføres i bar overkrop så jeg kan holde fokus på at "holde navlen i midten". Det går sq nok ikke i "Form & Figur" så det bliver et underligt træningsmix hvis jeg skal træne efter hendes anvisninger og bibeholde de planer jeg havde i forvejen.

På med trøjen og fortsætte:

Bænkpres, smith

15xslæde

10xslæde+40

10xslæde+60

10xslæde+60

Kickbacks med strakt arm

12x9

12x9

12x9 kun venstre

En-arms laterals

10x9

10x9

10x9 kun venstre

Hammercurl

8x18 - kunne mærke at det glippede med navlen i midten og så lyder ordren på at stoppe asap.

10x16

Tricep pushdowns

8x25

8x25

Hyperextensions i stativ

20

20

Hyperextension på swiss ball

15

15

Mavecrunch på swiss ball

20

20

Fy for pyffer hvor alle vægtene føltes tunge.. ret deprimerende faktisk, men giver dog håb om en god respons når jeg jeg kommer i gang for alvor.

Valgte også at udfordre ryggen ved en omgang på romaskinen

Concept II

10 minutter - 2996 meter. - den maskine tror jeg faktisk jeg kunne blive ret gode venner med.... og der var ingen lændebøvl. Slet intet. Nu der var dømt cardio:

Løbebånd

6 minutter på 10½ km/t - fuck fuck fuck jeg er ringe til at løbe. Var totalt gennemblødt af sved bagefter. Startede ud på 12 i timen men måtte ret hurtigt trappe ned og var glad for at jeg ikke havde bestilt længere løbetid :tongue:

Håndcykel

4 minutter, trin 3. Startede med 80 RPM men var nede på 70 RPM til sidst.

Og så er helsevagten.dk blevet støvet af. Har bestilt hjælp til 2012 kcal pr dag.

Men motion modregnet lå jeg på 102% i forgårs og 101% i går.

Og i morges lå vægten under 90 nemlig på 89,9.

Men sådan er det nok ikke i morgen - dels har jeg vægttrænet i dag og det plejer at give ½-1 kg ekstra på vægten dagen derpå og så ligger jeg på 111% i dag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hey Miguel - :blush: dem havde jeg faktisk glemt alt om - det er der nu rettet op på.
McKenzieøvelser er ikke og kimse ad :smile: jeg laver dagligt øvelser for min nakke... :smile:
Løbebånd

:blink::blink::blink: :dropjaw: :w00t::w00t::w00t:

6 minutter på 10½ km/t - fuck fuck fuck jeg er ringe til at løbe. Var totalt gennemblødt af sved bagefter. Startede ud på 12 i timen men måtte ret hurtigt trappe ned og var glad for at jeg ikke havde bestilt længere løbetid :tongue:

Well, måske du skulle starte ud med et løbeprogram af en slags... eller vil du efterligne din loko-kollega... skadesmæssigt, altså... :dry:

:sun::please:

Link to comment
Share on other sites

Ja det løbebånd var et enkeltstående anfald af vildskab - men det gentager sig næppe i dette år :laugh:

Men jeg er blevet godt doms´et i inderlårene - formoder det er romaskinen.

I går var hviledag og spisedag hos mormor. Vejede ind på 90,6 i morges.

Lige før en lille spinning inden jeg skal til mormor og se Matador. Der er kransekage og kaffe så tænkte at jeg hellere måtte arbejde lidt inden....

Uh, og jeg skal også i bad så fuglen er fløjet....

GOD WEEKEND

post-1580-1160240854_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Halooooo, er her nogen ?!

Kan du så komme tilbage og logge ! :4signme:

han ser altid matador hos mormor i helt op til en uge....ingen alarm der :laugh::tongue: de spiller den i halv hastighed så hun kan opfange det hele....tihihihi

Edited by Lillen
Link to comment
Share on other sites

Ja. Jo. Jeg øffede i mine sidste indlæg over ondt i halsen når jeg var træt. Det brød ud i lys lue med kaktus i halsen, stemmen der forsvandt og forkølelse som satte sig i bihulerne (eller et andet sjovt sted - i hvert fald var det meget grønt når jeg pudsede snothornet...). Det var så slemt at jeg var nødt til at sygemelde mig i sidste uge og JA: jeg fik set alle 24 afsnit af Matador. Godt nok alene :tongue:

Jeg skranter stadig. Stemme er det ikke meget af, jeg pudser stadig næse mange gange dagligt og jeg hoster og hakker ret meget. Især her til aften. Og har fået hikke for femte gang i dag :mad:

Trods mine dårligdomme har jeg trænet i dag - nok ikke så smart men jeg følte mig lidt tvunget. På arbejde har vi en aftale med "At Work" om at de har noget holdtræning. Også spinning. Det er dog de samme"kontormus" der gang på gang reserverer alle 7 spinningcykler så os der er i driften har ikke en chance for at komme til. Der er nu som forsøg blevet bevilget nogle af sundhedspengene til et spinninghold for os lokoførere og da jeg var meget positiv på dette tiltag måtte jeg hellere deltage.

Dagens træning

Stakkels instruktør. Hun er let ikke spinninginstruktør men havde ladet sig overtale til at tage vores hold da hun fik at vide at vi var nogle utrænede tykke ældre herrer som aldrig havde kørt spinning før. Første mand der træder ind og sætter sig på spincyklen er en gut som kører spinning fire gange om ugen. Og ikke begyndertimer hvilket tydeligt kan ses (han var tyvstartet 30 minutter før og "varmede op" med stående højRPM) Hun sagde bagefter at hun allerede dér var temmeligt overrasket. Derefter tropper jeg op og af een eller anden årsag signalerer mit spinningkluns at jeg har styr på de dele (er før i det kommercielle center blevet antaget for at være instruktøren) og her bliver hun klar over at det er helt galt. Hun har forberedt god instruktion men kun 20 minutters kørsel. Nå, men med lidt skiften i CD´er og nogle lidt store huller i serierne improviserer hun sig gennem timen. Den ene nye mand der er med står af efter 20 minutter men kommer dog i sadlen igen senere. Sidste mand er cykelrytter som aldrig før har kørt spinning og han kører sig selv totalt i sænk men overlever på landevejsformen. Kunne selv ikke mærke meget til mit dårlige helbred undervejs bortset fra noget hoste efter intevallerne - men måske det er derfor jeg hoster konstant her til aften. Uanset hvad passede det mig fint at intensiteten var moderat.

Halvårsstatus

Startede halvåret med at neddrosle vægttræningen dog med en moderat volumen på skuldrerne. Planerne for chinups gik i vasken men da jeg stadig til tillade mig at kalde mig en ret habil chin´ner gør det nu ikke det store. Muskulært er der ikke sket alverden. Skuldre er vokset marginalt. Lidt bedre er det gået for brystet og det kan jeg takke smithstativet for. Ikke at det er optimalt at træne i det, men jeg har trænet meget tættere på fail end før og det har hjulpet. Resten af overkroppen er nok krøbet en smule. Lår er uændret på målebåndet men der er kommer lidt flere streger og buler i muskulaturen på forsiden - hamstring er utvivlsomt krøbet en hel del.

Cyklingen kom i gang indtil jeg overbelastede mit venstre knæ med to måneders "pause" til følge. Derefter kom jeg aldrig rigtigt igang igen. Men farten er trods alt øget med 3-5 km/t afhængig af distancen og min hvilepuls er faldet næsten 10 slag i løbet af sommeren.

Vægten er øget ganske lidt - bort set fra de sidste 12-14 dage jeg har været syg. Og har taget 3½ kg på selv om jeg har passet på :blush::nonono::mad: men har ellers holdt mig omkring de 90 kg.

Til sidst den helt store overraskelse - og uretfærdighed. Sidste vinter gav jeg mine lægge ekstra opmærksomhed. De blev da også lidt stærkere men voksede overhovedet ikke af den grund. Men i løbet af sommeren er de groet næsten 2 cm og der blevet væsentligt "sjovere" at se på hvad angår seperation m.m. Om det er cyklen eller MBT-skoene i arbejdstiden ved jeg ikke men det er een af de to ting der gør udslaget. Eller kombinationen.

Holder stadigvæk lav profil indtil jeg føler mig mere rask. Kan godt træne samt være småsnottet og hæs men tror bare at kroppen skal have fred og ro et stykke tid endnu. Men det er for længst begyndt at kede mig at være så inaktiv....

Dagens pulskurve:

post-1580-1161122474_thumb.jpg

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Lillen!

Nu har i kvinder jo generelt lettere ved at få læggene op i en anstændig størrelse. Men det kan da nemt ske at det er skoene - det er også mit umiddelbare bud. Men det er jo så løsningen til alle de "hankønner" der render rundt i div. centre som ikke kan få læggene til at vokse. Drop træningen og gå i MTB-sko :laugh:

Hold da op jeg hostede i går - der gik en del timer inden det stilnede af så jeg kunne sove.

Det var dråben der sendte mig til lægen som skrev et eller andet ud mod atypisk lungebetændelse. Det har at virke. Hurtigt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men selv om jeg er på piller er jeg startet forsigtigt op, har haft korte overgange på job og sociale aktiviteter, så MOL er blevet ofret, men nu :bigsmile: .

Vægttræning er indtil videre henlagt til firmamotionscenteret - i den beskedne introfase jeg skal igennem er det ingen grund til af ofre boksen. "Genoptræningen" bliver en gang fullbody med progression. Rækkefølgen er ikke listet korrekt da alt er blevet supersættet. Træningen fra i forgårs svarer nogenlunde til i dag blot med endnu lettere belastning også 15 reps. Det gav moderat DOMS i bryst, læg og forside lår og massiv doms i hamstrings.

Opvarmning

Ingen opvarmning :blush:

Benpres

15x100

15x150

15x150

Leg extensions, 1 ben

15x30

15x35

15x35 kun venstre , direkte efter det andet højrebenssæt. For een i helvede det brændte - at huske bidebinden til næste gang.

Hamstringcurl, siddende

15x60

15x60

Forsøg på goodmornings

15x28

15x28 , men det vil ryggen ikke så gerne. Coren snoede sig som en slange

Træk til bryst

15x45

15x45

Bænkpresmaskine

15x55

15x55

Rotator cuff, stående armrotation med DB

15x4 kun med venstre arm

15x4

15x4

Skulderpres siddende på swiss ball

15x9

15x9

Kickbacks med strakt arm

15x8

15x8

15x8, kun venstre arm

Hammercurl

15x9

15x9

Fransk pres, DB

15x8

15x8

Hyperextensions i stativ

9

9

Mavecrunch på swiss ball

9

9

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share