Vil gerne prøve HST (og samtidig få bedre kondi)


hardvig
 Share

Recommended Posts

Hejsa MOL'ere.

Forhistorien/baggrundsinfo

Jeg er pt. i praktik de næste 2 måneder i et fitnesscenter, dvs. at jeg har fri adgang til styrketræning og cardio nærmest hele dagen, og så ville det jo ikke gøre noget hvis man kunne se på mig når jeg kommer tilbage på skolen at jeg har været 2 måneder i et fitnesscenter...

Jeg har tigget og bedt vores instruktører i centeret om at lægge et program for mig, men de har allesammen hver deres idé om hvordan man træner bedst, og når de allesammen råber i munden på hinanden melder jeg pas.

Jeg har selvfølgelig en lille smule kendskab til styrketræning gennem min uddannelse, men det meste af min viden er teoretisk og det er derfor at jeg nu henvender mig til jer for nogle praktiske erfaringer...

Jeg har læst en del om HSt-programmet og synes at det virker tiltalende fordi det er et full-body program så jeg føler at jeg kommer det hele igennem - og så kan jeg også godt lide at frekvensen gør at jeg ser ud som om at jeg ofte træner i centeret.

Centerchefen er en kæmpestor gut som træner 3-split, men det virker lidt som om at han glemmer halvdelen af de øvelser jeg selv ville have taget med i et program... Han siger i øvrigt at HST er noget fis og at det er noget body-buildere bruger til at tabe sig når de allerede ER blevet store, kan det passe?

Det jeg har brug for hjælp til

Anyway så er jeg som sagt i centeret hver dag de næste 2 måneder i kortere eller længere tid, så jeg regner med at træne et eller andet hver dag, men når nu HST kun opfordrer til at man styrketræner hver 2. dag tænker jeg at jeg vil bruge mine "fridage" på at lave noget cardio og genopbygge den kondi jeg havde da jeg løb broløbet i sommers og som siden er forsvundet som dug for solen :(

Min uge vil derfor se således ud:

Man: 15min cardio + HST

Tir: Cardio

Ons: 15min cardio + HST

Tor: Cardio

Fre: 15min cardio + HST

Lør: Cardio

Søn: Fri

Jeg VED at der vil blive dage hvor jeg "skipper" træningen (f.eks. på lørdag hvor jeg skal arrangere årets første julefrokost for gutterne), men ovenstående er udgangspunktet (kan også være at der bliver byttet om på lørdag og søndag...)

Hvordan synes I at dét ser ud?

Selve programmet:

Her er det at jeg er lidt på skideren i forhold til excelarket her på motion-online, for jeg har ikke nogle "yndlingsøvelser" jeg kan sætte ind i skemaet - eller jo, det har jeg, men jeg hørte engang en fitness-guru udtale at man aldrig skulle lave sit eget program, for så laver man de øvelser man synes er bedst, og ikke nødvendigvis dem som er bedst for én...

Så nu er det jeg tilspørger jer:

Hvordan skal mit program se ud?

Har kigget på programmet på http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html (lidt nede på siden), men jeg kender ikke halvdelen af øvelserne og er f.eks. lidt nervøs over at benpres f.eks. ikke står nævnt?

"Shrugs" aner jeg heller ikke hvad er...

Jeg er som det ret tydeligt fremgår nybegynder, men har en masse professionelle omkring mig til at vise mig den korrekte teknik i de forskellige øvelser, så I kan roligt smide nogle efter mig som er lidt krævende rent teknisk, så skal jeg nok få dem til at vise mig den korrekte teknik...

Beder ikke om at I skriver alle øvelserne ned, men tag udgangspunkt i programmet fra HST-hjemmesiden og kom med ædringsforslag :)

- og så ville jeg også være rigtig taknemmelig hvis I kunne fortælle mig om romaskinen duer som cardio eller om det SKAL være løb/crosstrainer..?

på forhånd rigtig mange tak!

Link to comment
Share on other sites

. Han siger i øvrigt at HST er noget fis og at det er noget body-buildere bruger til at tabe sig når de allerede ER blevet store, kan det passe?

Nej. Det er vås og humbug. Som jeg skriver lidt om i artiklen Hypertrofi Specifik Træning, så er programmet netop beregnet til muskelvækst.

Min uge vil derfor se således ud:

Man: 15min cardio + HST

Tir: Cardio

Ons: 15min cardio + HST

Tor: Cardio

Fre: 15min cardio + HST

Lør: Cardio

Søn: Fri

Det ser fint ud - under forudsætning af, at du allerede er konditioneret til den mængde træning.

Mht. til at kopiere programmet direkte fra HST-siden, så er det bestemt en mulighed. Lidt uopfindsomt, men brugbart. Jeg har selv kørt HST i længere periode, og hvis du gerne vil have forslag til en alternativ sammensætning, så siger du bare til.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Nej. Det er vås og humbug. Som jeg skriver lidt om i artiklen Hypertrofi Specifik Træning, så er programmet netop beregnet til muskelvækst.

Det ser fint ud - under forudsætning af, at du allerede er konditioneret til den mængde træning.

Mht. til at kopiere programmet direkte fra HST-siden, så er det bestemt en mulighed. Lidt uopfindsomt, men brugbart. Jeg har selv kørt HST i længere periode, og hvis du gerne vil have forslag til en alternativ sammensætning, så siger du bare til.

Hr. K

Jeg vil meget gerne høre om dit program!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share