For LAV fedtprocent?


faithless
 Share

Recommended Posts

faithless sorry for at hijacke tråden stopper her ... der var bare lige en del faktuelle fejl i konsulents ikke-rettede indlæg, men de er ændret nu så skal nok stoppe :)

Jeg vil dog råde dig til en ny fedtmåling hvis det går dig meget på, men som sagt hvis du ellers ikke er ekstremt undervægtig i forvejen ville jeg ikke være så bekymret.

Ok tak for det beroligende svar. På et andet forum (hvor folk ikke ved noget om det) spurgte jeg også, og der blev jeg sammenlignet med en ekstremt undervægtig skolepige, og en bunke knogler.

Men jeg er jo også i voksealderen, og jeg tror jeg vil prøve at komme op på de 70 kg.

Link to comment
Share on other sites

For det første er dit BMI ikke 18,5 men 18,2 med en højde på 189 og en vægt på 65. Dette putter dig i kategorien "undervægtig" ifølge BMI (for all it's worth).

Og uanset hvordan du vender og drejer det, så vejer du for lidt med den højde næsten uanset hvor spinkelt du måtte være bygget. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du havde været i idrættens hus i Brøndby fredag d. 17. feb 2006 mellem kl. 18-22,30 hvis jeg husker rigtig kunne du have hørt et foredrag om kolestorol af Dr. Uffe Ravnskov. Til en lille pris af 695 kroner.

I hans analyser af kolesterolkampanjens skrifter har han blandt andet vist hvordan mange forskere ignorerer alle ufordelagtige resultater eller citerer dem som om de var positive.

Han har skrevet en bog der er udgivet på 4 sprog (The Cholesterol Myths) og skrevet mere end 80 kolesterolkritiske artikler i internationale medicinske tidsskrifter, blandt andet British Medical Journal, Lancet, New England Journal of Medicine, Circulation og Science.

1. man får ikke sort bælte i noget f at gå til et foredrag.

2. Uffe Ravnskovs meninger om fedt og cholesterol repræsenterer helt klart kun den ene ende af spektret og skal nok tages med et gran salt. Ikke at jeg dermed tager stilling til om han har ret eller uret, blot at der findes en del mennesker med andre emninger, som det også er godt at kende.

3. Du har stadig ikke redegjort for den påståede direkte sammenhæng mellem fedt og cholesterol der blev efterlyst tidligere.

4. Ingen grund til at blive fornærmet. Man skal acceptere at der ALTID er mulighed for at lære mere. Se det som dét, og ikke som en mulighed for at blive vist uret.

Link to comment
Share on other sites

Faithless> Hvor gammel er du? Altså hvis du er teenager og har tynde knogler, så ville jeg ikke være så nervøs for din vægt. 65 kg er ikke meget til 189 cm, men hvis du fortsætter med at træne, skal det nok ændre sig. Prøv at læs lidt her om råd til god kost og søg evt på "bulk" dvs. vægtøgning. Mht. gode ting at spise for vægttab, så er flødeskum ikke det optimale...

Link to comment
Share on other sites

Faithless>>

- som andre også har skrevet, kan du slet ikke regne med en bioimpedans-måling. Der er for mange usikkerheder indblandet, bl.a. mængden af væsken i din krop på pågældende tidspunkt.

F.eks. ligger jeg ofte på ca 5% i bioimpedans-målinger, men i "virkeligheden" er jeg ikke i nærheden af dette tal, snarere 9-10%. Brug et spejl hvis du er i tvivl.

Uanset hvad, så er 65kg/189cm altså meget meget lidt, så medmindre du er ekstremt spinkelt bygget, og meget meget ung (dvs præ-pubertet eller i puberteten :tongue: ) så vejer du med overvejende sandsynlighed for lidt.

Spis noget mere :4mewantfood:

Da jeg var 21 år gammel, lå jeg selv på 59kg/188cm.

Mit råd er: kig dig selv i spejlet og vurder selv. Tag maskinens resultat med et gran salt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share