MTB sko og klik pedaler - Hvad skal man vælge?


Schroinx
 Share

Recommended Posts

Som emnet siger. Jeg har aldrig cyklet med klikpedaler/sko, men er ved at være træt af at miste trådet etc, så jeg tænkte at tiden er inde til at få sat klikpedaler på mtb'en. Men jeg aner ikke det store om det. Jeg kører på en cube ltd team som har et par år på bagen. Cirka to timer om ugen. Hvad skal man købe?

Vh Troels

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Det gør jeg ikke. Jeg har en gammel havelåge til den slags.

Lidt research har afsløret at jeg nok ikke går helt ved siden af med et par Shimano XT clipless spd M785, når nu at jeg er begynder og nogle klamper, som man kan klikke sig ud. Kan dog se at prisen varierer en del rundt omkring.

Så skal jeg bare lokalisere nogle sko. Sådan et par Mavic ser fornuftige ud, men skal have fundet en shop som har dem i det vest/øst/midtjyske, eller også tage chancen og bestille nogle hjem med returret.

Link to comment
Share on other sites

Personligt ville jeg ikke købe SPD pedaler. De har det med at pakke sammen hvis der er meget mudret. Jeg har selv en time atac, som er en super pedal. Jeg har tidligere haft crankbrothers, men de skal vedligeholdes og går rimeligt let i stykker.

Ift sko kører jeg specialized og er godt tilfreds. Kik på comp eller pro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De der atac koster lige så meget som xtr, mens at xt er noget billigere. Det kunne jeg ikke forvare. Men hvis det viser sig at være et problem, så må jeg se på det. XTerne er kommet sammen med et par mavic chasm sko, og står nu og venter på en prøvetur. Hvis det ellers gad lade være med at regne i bare en time :-/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share