muskelsammentrækninger omkring øjet


MaxPower
 Share

Recommended Posts

For et par ugers tid siden begyndte jeg at få nogle ufrivillige muskelsammentrækninger lige under venstre øje. Jeg har det ikke hele tiden men mærker det en del gange i løbet af dagen og det ses tydeligt i spejlet, hvor huden lige under øjet nærmest vibrerer.

Det er rimelig irriterende at det ikke er holdt op.

Så kan det lade sig gøre at få den slags væk, eller må man bare væbne sig med tålmodighed og håbe det går væk af sig selv?

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm, præcis det du snakker om har jeg også oplevet.. Lige under øjet, kramper musklen bare sådan vildt hurtigt 10 gange eller noget i den dur.. Og holder så op igen, men kommer løbene gennem dagen.. Det er heldigvis længe siden jeg har oplevet det sidst, hvor det stod på i et par uger, men gik så over igen :)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever det samme på mit venstre øje en gang om dagen ca. Det er faktisk en dejlig/mystisk følelse :blink:

Måske kom det efter jeg fik kontaktlinser.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er faktisk ret pudsigt du nævner det, for godt nok har jeg brugt linser i nogle år efterhånden, men jeg skiftede for en måneds tid siden til et andet mærke (fordi det var markant billigere). Om perioderne er sammenfaldne er jeg dog lidt i tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ristet nok.. Jeg har også kun oplevet det mens jeg har haft kontaktlinser.. Kan ikke huske jeg har oplevet det inden jeg fik linser :blink: - Det er da alligevel okay skumleren at tænke over :hmmm:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever det også fra tid til anden, og ISÆR (har jeg lagt mærke til) i perioder hvor jeg er meget søvning - i perioder hvor jeg er i kraftigt søvnunderskud.

Det er især tidspunkter hvor man er allermest træt, jeg har oplevet det!

Jeg har bare taget det for hvad jeg troede det var/er. Muskelsammentrækninger. Oplever også sådanne i alle mulige andre muskler; biceps især.

Link to comment
Share on other sites

For et par ugers tid siden begyndte jeg at få nogle ufrivillige muskelsammentrækninger lige under venstre øje. Jeg har det ikke hele tiden men mærker det en del gange i løbet af dagen og det ses tydeligt i spejlet, hvor huden lige under øjet nærmest vibrerer.

Det er rimelig irriterende at det ikke er holdt op.

Så kan det lade sig gøre at få den slags væk, eller må man bare væbne sig med tålmodighed og håbe det går væk af sig selv?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kender jeg godt. Ret irriterende, men det kommer kun nogle gange når jeg er rigtig opper at kører. :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share