Elektrobælte - Virker de????


humseper
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet min mave i ca. et halvt år, men har stadig svært ved at få det sidste fedt væk fra dunken. Jeg laver ca. 100 mavebøjninger om dagen og for et stykke tid siden så jeg at man kunne købe et bælte der afsendte elektriske impulser til mavemusklerne. Jeg overvejer at købe sådan et bælte som supplement til min træning. Kan i anbefale det og virker bæltet overhovedet?

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig virker det, men bruges kun på meget syge, sengeliggende mennesker efter devicen lidt er bedre end ingenting, men på en almindelig rask mand er de værdiløse.

100 mavebøjninger hver dag er nogenlunde lige så effektivt som 100 gentagelser i bænkpressen hver dag. Træn hver anden dag, få noget modstand på og tab dig, som Jarvig13 også skriver.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men der er jo også tale om et helt andet apperat!! Og teorien omkring elektro behandling er god nok, det er bare de der "tv-shop apperater" som ikke virker.........De professionelle skulle skam være ok, men her taler vi også i en helt anden prisklasse.....!! Og det slår stadig ikke rigtig træning......

Link to comment
Share on other sites

Den med at det svarer til en halvmaraton er efter min mening helt ud i skoven.. Det er muligt at man kan opnå en mindre vedligeholdelse af musklerne på den måde, men der er kun en begrænset overførselsværdi. Iøvrigt tvivler jeg på at kontraktionerne på nogen måde nærmer sig det niveau som løb fordrer. Men metoden er da selvfølgelig at foretrække frem for inaktivitet :)

Link to comment
Share on other sites

det bælte er SUPERT !!!! jeg gik med det i ca. 3 uger og måtte herefter sande at jeg havde vent det forkert og derved fået vaskebræt på ryggen. men jeg vente det bare om og brugte endnu 3 uger og nu har jeg de sejeste vaskebræt på maven(og ryggen).

Jeg er bare SÅ glad ..... TV-Shop i har reddet mit liv (nu 17 gange)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en hockeyspiller i TV med smadret nyre. Han måtte ikke være fysisk aktiv, så han fik en elektro kur af sin læge til vedligehold af musklerne. 20 min. på lårene skulle svare til at løbe en halvmarathon.

Ja, det så jeg også. Ishockeyspilleren var fra Aalborg, og lægen sagde at det svarede til at løbe cirka 20 km.. Men igen , det var jo til en person, der ikke kunne være fysik aktiv pga. skade.. For alm. mennesker hvad nytte vil der da være i dette. Ens kondition bliver jo ikke bedre, og det skæber jo næppe hypertrofi at sidde med dette, selv om det svarer til 20 km løb.

Link to comment
Share on other sites

Prøv her: "Sixpacken" af JS på GetBig. Det er JS eller Jørgen Storm som han vist hedder her på MOL, der har skrevet artiklen Sixpack til Sommer på Getbig. Jeg har aldrig gjort så stort et fremskridt på maven, som jeg gør nu, efter at have læst denne artikel! :thumbwink:

Seb M.

Forresten, sådan et elektro bælte kan være noget så ubehageligt, at have på, hvis man kommer til at sætte lidt for meget strøm til. Har prøvet det. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

En på arbejde fortalte at kone/kæreste/kvindelig bekendt havde købt et sådant bælte i Føtex tror jeg. Bæltet var defekt og startede for fuld effekt. Hun havde skreget meget højt og flået det af. Mon ikke det er sidste gang hun prøver sådan noget, for det skulle efter sigende gøre helt afsindigt ondt når der skrues for højt op.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share