Ekspres Slankekur


lemond22
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid været skeptisk overfor slankediæter, hvor man skulle lægge hele sin kost om.

Men efter ahave slåsset med et vægttab siden juli sidste år, hvor jeg den første måned smed 4 kg ved at tælle kalorier, for derefter at gå i stå vægttabsmæssigt og se vægten svinge frem og tilbage og har fra september frem til 15. februar smidt yderliegre 4 kg. Jeg træner op til Marathon og dyrker generelt konditionstræning 3-5 gange ugentligt.

Min samlever blev så træt af at høre på mine vægt beklagelser og købte ovenstående bog til mig. Nu har jeg fulgt den i 4 dage og har allerede smidt 2 kg og er kommet ned under en vægt, jeg ikke har haft i 5 år. Jeg mangler 7 dage af 11-dages kuren og er meget spændt på den videre udvikling.

Jeg vil derfor høre, om der er andre som har erfaringer med den kur? Holder vægttabet bagefter, hvis man ellers tæller sine kalorier osv.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid været skeptisk overfor slankediæter, hvor man skulle lægge hele sin kost om.

Men efter ahave slåsset med et vægttab siden juli sidste år, hvor jeg den første måned smed 4 kg ved at tælle kalorier, for derefter at gå i stå vægttabsmæssigt og se vægten svinge frem og tilbage og har fra september frem til 15. februar smidt yderliegre 4 kg. Jeg træner op til Marathon og dyrker generelt konditionstræning 3-5 gange ugentligt.

Min samlever blev så træt af at høre på mine vægt beklagelser og købte ovenstående bog til mig. Nu har jeg fulgt den i 4 dage og har allerede smidt 2 kg og er kommet ned under en vægt, jeg ikke har haft i 5 år. Jeg mangler 7 dage af 11-dages kuren og er meget spændt på den videre udvikling.

Jeg vil derfor høre, om der er andre som har erfaringer med den kur? Holder vægttabet bagefter, hvis man ellers tæller sine kalorier osv.?

Smider i øvrigt lige mit ca. daglige kalorieindtag på kuren ud:

Din krop behøver et indtag på mindst 1.867 kcal pr. dag.

Indtaget: 1.399 kcal

Fysisk aktivitetsniveau 1,60 1,6

Frugt og grønt 1.045g 600g

Energifordeling Protein: 28 E%

Kulhydrat: 42 E%

Fedt: 29 E%

Kulhydrat: 50-60 E% (mål: 55 E%)

Fedt: 25-35 E% (mål: 30 E%)

Alkohol:0-5 E%

Kostfibre 4,6g/MJ 3g/MJ

Tilsat sukker 0 E% Max 10 E%

Fedtsyrefordeling Mættede: 4 E%

Enkeltumættede: 5 E%

Flerumættede: 10 E%

Ukendt: 10 E% Mættede: 0-10 E%

Enkeltumættede: 10-15 E%

Flerumættede: 5-10 E%

Fisk 0g pr. uge

Samt min kost:

200g Kalkun, kød, rå 217 kcal 178 kcal 0 kcal 39 kcal 0 kcal

110g Æg, hele, rå 156 kcal 56 kcal 4 kcal 96 kcal 0 kcal

200g Broccoli, rå 89 kcal 43 kcal 36 kcal 11 kcal 0 kcal

300g Yoghurt naturel 178 kcal 43 kcal 43 kcal 93 kcal 0 kcal

200g Kartoffel, uspec., rå 163 kcal 15 kcal 143 kcal 5 kcal 0 kcal

100g Økologisk minimælk 38 kcal 14 kcal 20 kcal 4 kcal 0 kcal

200g Rødbede, rå 102 kcal 14 kcal 83 kcal 5 kcal 0 kcal

100g Champignon, rå 25 kcal 12 kcal 10 kcal 3 kcal 0 kcal

250g Appelsin, rå 128 kcal 9 kcal 106 kcal 13 kcal 0 kcal

20g Tomatpure 20 kcal 4 kcal 14 kcal 2 kcal 0 kcal

65g Banan, rå 53 kcal 3 kcal 48 kcal 2 kcal 0 kcal

200g Æble, dansk, råt 92 kcal 2 kcal 84 kcal 5 kcal 0 kcal

10g Persille, rå 5 kcal 2 kcal 2 kcal 1 kcal 0 kcal

15g Hørfrøolie 133 kcal 0 kcal 0 kcal 133 kcal 0 kcal

Sum 1.399 kcal 395 kcal 592 kcal 412 kcal 0 kcal

Link to comment
Share on other sites

Åbenbart ingen med erfaring på den her kur - men så kan jeg da komme med min.

Jeg smed 2,9 kg på 11 dage og nåede langt om længe ned på en vægt, som jeg ikke har kunnet komme under i mere end 5 år.

Ideen bag diæten er at kroppen har ophobet en masse kemikalier og affaldsstoffer, i ens fedtdepoter, som organismen har svært ved at forbrænde naturligt. Derfor skal man i den 11 dages periode holde sig fra en del fødevarer, samtidig med at man skal spise en bestemt mængde af forskellige fødevaregrupper. Jeg spiste mellem 1500-2000 kalorier om dagen - samme mængde som jeg også normalt indtager, men formåede alligevel at smide kg.

Et eksempel på de fødevarer jeg skulle spise på en dag er:

1. 2,5 dl broccoli

2. 2,5 dl frisk persille

3. 2,5 dl rødbede

4. 1-2 tsk husk

5. 1 spsk. Hørfrøolie

6. Mindst 200 gram fedtfattigt kød i form af kalukun, kylling, oksekød

7. 1 Appelsin

Samtidig måtte jeg ikke indtage fødevarer som pasta, stegte fødevarer, Gluten og Svinekød.

På 8. dagen skulle jeg faste og kun drikke vand og 2,25 l tranebærsaft med frikspresset appelsin/citron juice med bestemte krydderier.

Sammenfattet er jeg meget imponeret over kurens resultater - især med tanke på at jeg har haft fastholdt mit kalorieindtag, samtidig med at jeg har formået at tabe næsten 3 kg på 11 dage.

Så jeg vil uden tvivl anbefale den til folk, som naturligt skal smide 2-4 kg på 14 dage. Den virker og man får masser af sund mad undervejs, uden alle mulige tvivlsomme mirakelmidler.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet! :smile: Jeg har nogle spørgsmål:

Hvornår blev du færdig med kuren?

Hvis det er mere end 14 dage siden, hvad er din vægt så nu?

Hvem "skal" tabe sig 2-4 kilo på 14 dage?

Vil det ikke være muligt for de fleste at tabe sig i hvert fald to kilo på fjorten dage alene ved at ændre deres normale spisevaner og supplere med lidt motion?

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Tillykke med vægttabet! :smile: Jeg har nogle spørgsmål:

Hvornår blev du færdig med kuren?

Hvis det er mere end 14 dage siden, hvad er din vægt så nu?

Hvem "skal" tabe sig 2-4 kilo på 14 dage?

Vil det ikke være muligt for de fleste at tabe sig i hvert fald to kilo på fjorten dage alene ved at ændre deres normale spisevaner og supplere med lidt motion?

1. For 3 dage siden.

2. Vægten den samme, som da kuren sluttede og regner med at påbegynde den igen mandag uden fastningen.

3. Hvis du læser i forum er der en del som forespørger det.

4. Tjaah, det siger videnskaben jo - men kan du så forklare hvorfor min vægt har stået stille i 2-3 måneder med Marathon træning, spinning mm.? Den her kur satte skub i tingene igen.

Link to comment
Share on other sites

Fordi dit inergi indtag har været højere end dit forbrug.

Ja, naturligvis når jeg har spist 1500-2000 kalorier - akkurat samme kalorieindtag som jeg havde under kuren.

Har du overhovedet ulejliget dig med at læse, hvad jeg skriver?

Jeg har i mine yngre dage dyrket cykelløb på licensniveau, haft en fedtprocent nede på 6% og er ikke nybegynder indenfor træning.

Det du skriver der kan du jo læse som simpelt matematik, i alle lærebøger i dag og det har jeg selv efterlevet og troet på som sandheden, efter jeg begyndte at træne seriøst igen - uden den forventede succes!

Det der er faktum er at mange går i stå midt under deres vægttab, af uforklarlige årsager. Herunder undertegnede.

Og jeg har ved at følge de simple råd fra den her kostplan fået sat skub i tingene igen på en ganske naturlig måde.

Kan i øvrigt oplyse at jeg har tabt yderligere 300 gram, siden jeg skrev i går.

Link to comment
Share on other sites

Ja, naturligvis når jeg har spist 1500-2000 kalorier - akkurat samme kalorieindtag som jeg havde under kuren.

Har du overhovedet ulejliget dig med at læse, hvad jeg skriver?

Jeg har i mine yngre dage dyrket cykelløb på licensniveau, haft en fedtprocent nede på 6% og er ikke nybegynder indenfor træning.

Det du skriver der kan du jo læse som simpelt matematik, i alle lærebøger i dag og det har jeg selv efterlevet og troet på som sandheden, efter jeg begyndte at træne seriøst igen - uden den forventede succes!

Det der er faktum er at mange går i stå midt under deres vægttab, af uforklarlige årsager. Herunder undertegnede.

Og jeg har ved at følge de simple råd fra den her kostplan fået sat skub i tingene igen på en ganske naturlig måde.

Kan i øvrigt oplyse at jeg har tabt yderligere 300 gram, siden jeg skrev i går.

lulz du har lige egenhændigt prøvet at modbevise en af de største naturlove i universet nemlig termodynamikken. Hvis du tror at folk vil tage dig seriøst efter sådan en gang vrøvl så får du nok meget nemmere ved det inde på østrogen.dk

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Ja, naturligvis når jeg har spist 1500-2000 kalorier - akkurat samme kalorieindtag som jeg havde under kuren.

Har du overhovedet ulejliget dig med at læse, hvad jeg skriver?

Jeg har i mine yngre dage dyrket cykelløb på licensniveau, haft en fedtprocent nede på 6% og er ikke nybegynder indenfor træning.

Det du skriver der kan du jo læse som simpelt matematik, i alle lærebøger i dag og det har jeg selv efterlevet og troet på som sandheden, efter jeg begyndte at træne seriøst igen - uden den forventede succes!

Det der er faktum er at mange går i stå midt under deres vægttab, af uforklarlige årsager. Herunder undertegnede.

Og jeg har ved at følge de simple råd fra den her kostplan fået sat skub i tingene igen på en ganske naturlig måde.

Kan i øvrigt oplyse at jeg har tabt yderligere 300 gram, siden jeg skrev i går.

Vægttab går i stå fordi det kommer i faser. Har man tålmodighed, vil man altid se et vægttab på lang sigt, hvis man er i kalorieunderskud.

Den diæt du har været på ligner så mange andre "Detox" diæter. Man smider en fastedag ind hvor man kun drikker vand og samtidig dyrker man garanteret hård motion og VUPTI! så har man pludselig tabt sig 3 kg. Bortset fra at det har man ikke, man har bare tømt kroppens kulhydratdepoter og pisset en masse væske ud.

PS. At du har kørt cykelløb på højt niveau er ikke lig med at du ved en skid om kost, specielt ikke når du fører sådan en gang bavl af som her.

Link to comment
Share on other sites

Vægttab går i stå fordi det kommer i faser. Har man tålmodighed, vil man altid se et vægttab på lang sigt, hvis man er i kalorieunderskud.

Den diæt du har været på ligner så mange andre "Detox" diæter. Man smider en fastedag ind hvor man kun drikker vand og samtidig dyrker man garanteret hård motion og VUPTI! så har man pludselig tabt sig 3 kg. Bortset fra at det har man ikke, man har bare tømt kroppens kulhydratdepoter og pisset en masse væske ud.

PS. At du har kørt cykelløb på højt niveau er ikke lig med at du ved en skid om kost, specielt ikke når du fører sådan en gang bavl af som her.

Hehe, Østrogen.dk (ja, den var ikke til dit indlæg).

2-3 måneder er lang tid med stilstand - nu kender jeg ikke til andre Detox kure, idet jeg ikke har prøvet dem, men kan da oplyse at de 400 gram af mit vægttab kom på den såkaldte fastedag, imens at de resterende kom på de 10 dage, med kalorieindtaget og de 2 kg på de første 7 dage.

Om det skyldes det ene eller det andet, kan man altid debattere og for en god ordens skyld kan jeg da nævne at jeg i perioden valgte at drosle ned med træningen.

Det der ihvertfald er et faktum, er at 2-3 måneder stilstand pludselig blev løst.

Det interessante er efter min opfattelse:

1. Virkede det?

Ja, det gjorde det.

2. Er kalorieindtaget eller fordelingen af protein, kulhydrat og imod anbefalede standarder?

Nej, det er det ikke.

Om det så skyldes at jeg har holdt mig fra koffein, sukker, Aspartam, Gluten og andre ting er jo svært at gisne om. Eller om det er fordi jeg har fået sat forbrændingen i vejret med 500 gram ekstra frugt/grøntsager som Kinaradisser, Broccoli, krydderurter, Rødbeder, Asparges og Citrusfrugter er jo lige så svært at gisne om.

Min overbevisning er at jeg ville have tabt de anførte kg, selv uden den såkaldte fastedag og det vil jo vise sig i løbet af de næste par uger, hvor jeg agter at fastholde kostprincipperne.

Og et eller andet sted er det vel også misvisende at bruge ordet kur / diæt, idet jeg har fastholdt mit kalorieindtag også kan man selvfølgelig vende tilbage til, om det skyldtes en såkaldt livsstilsændring i kosten.

Det virker ihvertfald!

Link to comment
Share on other sites

Vægten står ikke stille i 2-3 måneder, hvis man har styr på sin kost og formålet er vægttab. :wink:

Er da rart at du ved mere om min vægt end jeg selv gør. Synske mennesker fortjener altid respekt :4thumbup:

Der findes jo netop redskaber som madlog, madital osv. til at fastsætte den slags og mon dog det er de 80 kalorier, jeg skal spise mindre pr. kg, der er afgørende her ;-) Rent fysiologisk kan du jo selv regne ud, hvor mange gange der skal til, før man rammer 7000 kalorier.

Men det hjælper fortsat ikke din forklaring på hvorfor samme kalorieindtag, pludselig har medført et vægttab.

Måske du skulle hælde lidt mere til praktisk erfaring, frem for teori. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Er da rart at du ved mere om min vægt end jeg selv gør. Synske mennesker fortjener altid respekt :4thumbup:

Der findes jo netop redskaber som madlog, madital osv. til at fastsætte den slags og mon dog det er de 80 kalorier, jeg skal spise mindre pr. kg, der er afgørende her ;-) Rent fysiologisk kan du jo selv regne ud, hvor mange gange der skal til, før man rammer 7000 kalorier.

Men det hjælper fortsat ikke din forklaring på hvorfor samme kalorieindtag, pludselig har medført et vægttab.

Måske du skulle hælde lidt mere til praktisk erfaring, frem for teori. :4mewantfood:

Jeg har masser af praktisk erfaring :wink: og det du skriver giver ingen mening. At du vil bilde dig selv noget andet ind er bare en skam.

Link to comment
Share on other sites

At du har en generel mistro til det, som folk fortæller har ikke meget at gøre med den her debat. :4thumbup:

Mistro har intet med det at gøre.

Det du fortæller har intet med virkeligheden at gøre, HVIS du har haft styr på din kost. Det har du åbenbart ikke.

Længere er den ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mistro har intet med det at gøre.

Det du fortæller har intet med virkeligheden at gøre, HVIS du har haft styr på din kost. Det har du åbenbart ikke.

Længere er den ikke.

Jeg har ført daglig madlog siden 12. juli 2009.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på at debattere på et grundlag, hvor det afgørende er om hvorvidt, du tror på hvad jeg skriver eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ført daglig madlog siden 12. juli 2009.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på at debattere på et grundlag, hvor det afgørende er om hvorvidt, du tror på hvad jeg skriver eller ej.

Problemet er ikke, at jeg ikke tror på, hvad du skriver. Problemet er, at du selv tror på, hvad du skriver. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ført daglig madlog siden 12. juli 2009.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på at debattere på et grundlag, hvor det afgørende er om hvorvidt, du tror på hvad jeg skriver eller ej.

Hvad hjælper det at du har før madlog?? Så længe du tydeligvis ikke har justeret i dit indtag og taget højde for den ændrede forbrænding efterhånden som du har tabt dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ført daglig madlog siden 12. juli 2009.

Men jeg gider ikke bruge mere tid på at debattere på et grundlag, hvor det afgørende er om hvorvidt, du tror på hvad jeg skriver eller ej.

Tillykke med din succes og fortsæt så længe det gir mening. Folk skriver meget herinde og det er ikke nemt at kontrollere de fleste historier der dukker op. Skulle du tilfældigvis være seriøs, så er dine observationer meget interessante. Der er nok ikke så mange herinde der har prøvet den detox kur ellers har de åbenbart ikke lyst til at deltage i tråden. Termodynamikken i forhold til vægttab er ret simpel, så hvis du har tabt dig uden at indtage mindre/forbrænde mere (på aktivitet), må man nødvendigvis konkludere at der er noget andet som forklarer det. Hvad det så er bliver det interessante spørgsmål. Der findes masser af folk der hævder at have tabt sig ved at udrense og aspartam bliver ,af nogle, også beskyldt for at forårsage fedme.

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Fordi dit inergi indtag har været højere end dit forbrug.

lulz du har lige egenhændigt prøvet at modbevise en af de største naturlove i universet nemlig termodynamikken. Hvis du tror at folk vil tage dig seriøst efter sådan en gang vrøvl så får du nok meget nemmere ved det inde på østrogen.dk

Lad nu være med at føre jer så skråsikkert frem med absolutte regler omkring energi indtag kontra vægttab.

Uden at tage stilling til den aktuelle "kur", så spiller valget af fødevarer selvfølgelig ind på både kropskompositionen og samlet masse.

Der er mange faktorer som spiller ind.

Valget af fødevarer kan eksempelvis ændre på faktorer som aktivitets niveau og stofskifte.

Derved kan et vægttab opnåes ved at ændre på valget af fødevarer, men med konstant kalorieindtag.

Link to comment
Share on other sites

Lad nu være med at føre jer så skråsikkert frem med absolutte regler omkring energi indtag kontra vægttab.

Uden at tage stilling til den aktuelle "kur", så spiller valget af fødevarer selvfølgelig ind på både kropskompositionen og samlet masse.

Der er mange faktorer som spiller ind.

1. Valget af fødevarer kan eksempelvis ændre på faktorer som aktivitets niveau og 2. stofskifte.

3. Derved kan et vægttab opnåes ved at ændre på valget af fødevarer, men med konstant kalorieindtag.

1. Aktivitetsniveau nævnes jo slet ikke her. Jeg forholder mig til at trådstarteren KUN har ændret på sin diæt og at alle andre variabler har forholdt sig uændret.

2. Fødevarers virkning på stofskifte har næsten ingen betydning. Den termiske effekt af at ændre kosten til f.eks. flere fibre er så mikroskobisk lille i det store regnestykke.

3. Ja selvfølgelig er der forskel på 500 gram sukker og 500 gram broccoli. Hvis man anser kostfibre som kulhydrater, så ja, men de skal jo ikke regnes med i kalorieregnestykket. Gør man det snyder man jo sig selv.

Nu skriver trådstarteren at han har ført madlog ret længe. Så kunne det jo være interessant at se hvad han har spist i de 2 måneder hvor der intet skete med vægten.

Link to comment
Share on other sites

Er da rart at du ved mere om min vægt end jeg selv gør. Synske mennesker fortjener altid respekt :4thumbup:

Der findes jo netop redskaber som madlog, madital osv. til at fastsætte den slags og mon dog det er de 80 kalorier, jeg skal spise mindre pr. kg, der er afgørende her ;-) Rent fysiologisk kan du jo selv regne ud, hvor mange gange der skal til, før man rammer 7000 kalorier.

Men det hjælper fortsat ikke din forklaring på hvorfor samme kalorieindtag, pludselig har medført et vægttab.

Måske du skulle hælde lidt mere til praktisk erfaring, frem for teori. :4mewantfood:

Måske du skulle overveje at stikke dine praktiske erfaring op i røven, fordi den på ingen måde kan handle op med teori. Bare dét, at din kur strider sig imod naturlove siger mere om dig, din kur og 'den praktiske erfaring'.

Når du kører Detox-kure, har et højt motionsniveau, spiser en del mindre end du plejer og pludselig ændrer din kost til unedbrydeligt mad(kostfibre), så er det jo klart, at du taber dig helt vanvittigt. Det, som jeg ser, at der er sket, det er følgende:

- Du spiser meget lidt energi i forhold til hvad du har gjort(fibre indeholder utilgængeligt energi)

- Du motionerer pludselig en hel del og forøger derfor dit kalorieforbrug markant

- Du kører fastedage og semi-faste-dage uden mad.

= Du befinder dig altså i 14 dages semi-faste, opbruger størstedelen af dine glykogendepoter(som binder vand), omdanner en masse muskelvæv til proteiner(sikkert fordi du har proteindeficit i dine kostvaner) og ellers til at kompensere for den manglende energi.

I bund og grund har du måske tabt dig 250-500 gram fedt, 500 gram muskelmasse og 1½ liter væske på 14 dage - og det er endda højt sat, da jeg tror væsken fylder væsentligt mere.

Men, hvis din kur er så fantastisk, så kan jeg ikke forstå, hvorfor du ikke bare følger den i 2 måneder? Så er du jo fit for fight og bænker sikkert 150 kg, ingen længe.

Good luck.

- I øvrigt:

Om du er mand eller dame, så er 1.867 kcal pr. dag. da uhyggeligt lavt sat, hvis du træner motion dagligt. Prøv at spise en stor pizza, drik en stor cola og ellers 2 liter vand - så tager du sikkert 1½ permanente kg på over natten ;)

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share