Mangler hjælp til min vægttabs plan


Mewer
 Share

Recommended Posts

Hej derude,

Jeg er en fyr på 23,

som har indset at jeg er ved at tage meget på.

Især omkring maven og lårene.

Så det vil jeg gerne gøre noget ved.

Jeg har lavet en del research på nettet og har lavet mig en madplan der ser sådan ud:

Morgenmad = Yoghurt naturel eller Skyr med en god musli, som er mandler og bær,
drys med Ceylon-kanel.

Frokost = Mandler maks de 70-85 gram.

Middag = Godt fuldkorns rugbrød eller, mad med malet hørfrø!

Aftensmad = Salat med kød, og ikke andet. Evt. malet hørfrø i maden.

_________________

Min trænignsplan:

Løb: 5 km 2 dage og en dags pause.

Bænken: tager så meget tid jeg nu kan. (Ved ikke om jeg skal tage den hver dag?)

_________________

MEN! Er det godt nok det jeg har skrevet?
Eller er der nogen af jer der han mere effektiv måde at tabe sig på?

Jeg går ikke i et fitness center, så det skal være noget jeg kan gøre herhjemme eller udenfor,

men er lidt i tvivl om det er nok motion der ligger i det, for lige nu handler det ikke så meget om at jeg skal

have masser af muskler men mere at få alt spækket væk fra kroppen.

Så i må gerne skrive hvis i har nogle mere effektive måder at motionere fedtet væk på,

og også hvis min kost kan blive bedre.

Håber i kan hjælpe :D

Link to comment
Share on other sites

Løbeture er effektive til at forbrænde fedt. Styrketræning kan du så supplere med i de mængder, du selv kan holde til. Det gælder ikke kun den fysiske udmattelse, men også om du mentalt kan holde til at presse dig selv hver dag. Hvis ikke du vil i et center, så er ganske almindelige armstrækninger en god øvelse for bryst, skuldre og triceps. Kombineret med kropshævninger til ryg og biceps har du mulighed for at aktivere overkroppen. Ben er næsten umuligt at træne medmindre du har adgang til et center med vægte/maskiner.

Kosten er svær at vurdere på. Det, du har listet op ser alt sammen fornuftigt ud. Det handler om i hvilke mængder, du indtager det skrevne. Løbeturene er dog en rigtig god start. Løb hveranden dag i et stykke tid førend du begynder at løbe flere dage i træk, medmindre du allerede er i form. Kroppen, leddene osv. skal lige have lov til at vænne sig til den (nye?) belastning.

Held og lykke med projektet. Det kan altid lade sig gøre! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Kent,

Mange tak for det gode svar!

Jeg kan sige så meget angående kosten, at jeg ikke er en person der overdriver med maden, når jeg skal tabe mig.

Tænker om du måske har et bud på hvad jeg kan tabe mig ved at gøre disse ting? Hvis man tænker jeg gør det her i 2 måneder?

Et andet spørgsmål som du eller andre kan svare på, er om det er sundere at spise Yoghurt Natural 0,1% end det populære Skyr Natural 0,2 eller 0,3% produkt.

Kan nemlig se der ca. er dobbelt så mange kcal i skyr produktet, og de proteiner så der er så meget af, for jeg vel alligevel fra min kost plan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share