Smerte i venstre underben? Indlæg i sko?


Thorhauge
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Jeg har en tilbagevendende smerte i mit venstre underben. Smerten kommer på venstre (ydersiden) forside af underbenet når jeg har spillet basketball. Jeg troede egentlig at det var skinnebensbetændelse sidst jeg døjede med det da det var noget der kom efter i lang tid at have belastet det mange gange ugentlig. Nu har jeg i midlertid været skadet og efter bare 2-3 ganges basket (fordelt over 3 uger) er smerten nu kommet tilbage. Jeg synes også at have læst på nettet at skinnebensbetændelse typisk kommer på bag/indersiden af benet.

Kan det stadig være skinnebensbetændelse? Hvad kan man gøre? Kan indlæg løse det? Hvem skal jeg gå til? Læge? Fys? Noget andet?

Link to comment
Share on other sites

Tækker du på en speficik 'omvrikning'? Jeg har nok forstuvet den ankel et par gange om året i gennemsnit de sidste par år.

Husker jeg forkert eller vrikkede du ikke om i indeværende sæson? Altås for ikke så længe siden?

Link to comment
Share on other sites

Det er minimum 6 måneder siden, men det sker jo jævnligt.

Ok.

Prøv at udsæt fodleddet for indad og udadrotation med vægt(eventuelt en elastik) og se om der opstår ømhed eller hurtig muskeltræthed i den pågældende muskel. Eventuel masser området før/efter dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har stadig problemer med mit ben til trods for at jeg er inaktiv, bruger antiinflammatorisk creme, iser 2-3 gange dagligt, laver øvelserne.

Er der nogen der kender en god behandler i København der kan kigge på problemet?

Min læge siger bare at jeg skal holde det i ro, men nu er det et par måneder jeg har haft den i ro og jeg kan altså ikke blive ved med det her pis!

Link to comment
Share on other sites

Kaufmann?

Evt Osteopat Peter Maack Groes

Jeg overvejede Kauf, men på grund af min skulderoperation på torsdag i næste uge kan jeg ikke transportere mig til / fra farum på cykel.

Med hensyn til Peter Maack Groes, meh.. Jeg aner slet ikke hvad en osteopat er eller laver. Udfra titlen at dømme må det være noget med knogler ;)

Jeg har bestilt en tid hos Christian Neergaard, fysioterapeut hos Marathon Sport.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share