Triathlon - Hvordan kommer jeg i gang?


LarsJH
 Share

Recommended Posts

Hejsa, jeg er helt ny her på forummet og søger noget hjælp til at komme i gang med triathlon.

Jeg har i noget tid gået og kigget på en Scott Plasma, da jeg synes den er til en fornuftig pris. Og jeg vil ikke ud at bruge en formue på en cykel - men kan jeg "nøjes" med min almindelige racer?

Og hvad med træningen, er det bare at gå ned i den nærmeste svømmehal og give den gas og så løbe/cykle hjemme?

Jeg håber der er nogle herinde der kan give nogle gode råd.

Vh.
Lars

Link to comment
Share on other sites

Månedens nummer af Aktiv Træning indeholder en guide til et triatlhon program.

Jeg har ikke selv læst artiklerne on det så nøje, så kan ikke så godt give et review ok det.

Men du kan finde bladet i en kiosk, og prøve at få noget inspiration.

Hvis du ikke kan finde bladet, kan du skrive til mig. Så kan jeg prøve at sende artiklerne til dig

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis jeg skulle træne op til triathlon, ville jeg dele min træning lidt op, så jeg træner nogen der ligner 3 gange om ugen i alt. Det kan fx være træning mandag, onsdag og fredag. Jeg holder pause de andre dage, så kroppen kan få hvile.

Mandag: Jeg starter ud med 10-15 min let cykling, hvor jeg efterfølgende kører 15-20 min i højt tempo. Derefter smider jeg cyklen og løber 2-3 km.

Onsdag: 100-200 meter rolig svømning så kroppen kan blive varmet op. Herefter 5x50 meter hurtigst muligt med 1 minut pause. Til sidst 100 meter rolig svømning.

Fredag: Starter ud med 10 min let cykling. Herefter interval cykling hvor jeg kører 4 sæt af 5 min. Jeg holder 5 min pause på let hjul mellem hvert sæt. Til sidst løber jeg 2-3 km i højt tempo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share