Min førsteracercykel


Mikkelmb
 Share

Recommended Posts

Hej :rolleyes:
Jeg overvejer kraftigt at købe min første racercykel, mit problem er bare at jeg nærmest ikke ved noget om cykler. Jeg vil gerne købe en brugt, fordi jeg mener at man kan få meget mere cykel for pengene. Spørgsmålet er bare hvilken jeg skal vælge? Mit budget er maksimum 7000 kr. Jeg har ikke tænkt mig at køre sindsygt lange ture på den.
Jeg håber der er nogle kloge hoveder som kan guide mig lidt.
Tak på forhånd. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tag til en forhandler. Det er ofte en skidt ide at købe brugt som førstegangskøber. Du vil få behov for vejledning i størrelse, indstilling osc. Derudover vil du have behov for andet udstyr, som du vil kunne trække rabat på hvis du køber ved forhandler. Det er også godt at få lidt vejledning om vedligeholdelse

Link to comment
Share on other sites

Tag evt. også et kig på feltet.dk´s debatforum. Der er givetvis nogle tråde som kan gøre dig lidt klogere.

Være dog obs på, at der er nogle brugere, der er ret arrogante overfor cykler i den 4-cifrede ende af prisskalaen. Tag dig ikke af det.

Er ellers enig i moig. Hvis du alligevel køber brugt, så hold dig LANGT LANGT væk fra carboncykler. Som nykøb er de geniale at køre på, men carbon har en strukturel egenskab som er meget uheldig, hvis du køber en cykel som har været ude i et større styrt - også selvom der intet er at se.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Enig mht. at en racercykel i den grad skal passe til dig/din størrelse. Så derfor er det somregel en god ide at besøge en fornuftig cykelhandler første gang.

Men derefter så gælder det om at kigge på nettet, da der virkelig kan være mange penge at spare på cykler på nettet ifht. hos cykelhandleren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share