Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

her til morgen blev det så til en løbetur med konen. Hun er kommet i gang med at træne til en halv marathon og jeg skal sq snart til at vise noget hvis jeg ikke skal ende med at få baghjul.

anyway, det blev til 5 1/2 på ca 28 min. ikke sindssygt imponerende, men vi fik da varmen begge to.

Link to comment
Share on other sites

2 1/2 times helbane 4 mod 4 indendørs med udskiftere.

bar lidt præg af at vi havde et par junior-spillere med og generelt var niveauet ikke imponerende. Jeg spiller sjusket og rammer ikke meget for tiden (er også for tung), men alt i alt blev der løbet en del. desværre giver knæet lidt lyd fra til sidst i en træning af denne varighed, men sådan må det vist bare være.

Link to comment
Share on other sites

knæ og fodled brokker sig lidt, så jeg var nødt til at vælge basket-træning fra i dag :-(

lidt skulle der dog svedes, da vægten bestemt ikke makker ret.

Derfor røj jeg en tur i centeret og tilbragte 15 min. på en motioscykel og 53 min på en cross-trainer (knæet signalerede at jeg skulle droppe de sidste 7 min)

herefter 3 små cirkler med armstrækkere, mavebøjninger og rygbøjninger.

Alt i alt en udemærket work-out og bestemt sved-producerende.

Link to comment
Share on other sites

streetbasket-stævne i går. Det var satme skuffende!

Lagde ud med at tabe til et hold fra Odense. Vi var ikke klar og tabte efter at have givet nemme point væk i starten af kampen :-(

Næste kamp vandt vi i overlegen stil. Skudene faldt og vi havde god energi og modstanden var en tand lavere.

Tredje kamp blev unødvendig "tæt". Vi brændte en del lay-up og de fik pyntet med et par 3'ere til sidst. dog reelt set ikke den store tvivl om sejren.

Summa summarum, vi blev toer i puljen, men der var ingen semifinale, så vi gik glip af at prøve kræfter med favoritterne (der også vandt det hele).

Lidt ærgeligt, da vi gik derfra med fornemmelsen af vi sagtens kunne være blevet toer i hvert fald. Men på den anden side fortjente vi det ikke, da holdet fra odense spillede bedre og mere fornuftigt end os i den første kamp. Ahh well...

i dag

10 min på motionscykel

40 min på crosstrainer

2 cirkler med armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger, chin-ups (ikke ret mange) og bodyweight squats.

Link to comment
Share on other sites

i dag blev det en tur på løbebåndet.

5 km på 22.38 min, hvilket jeg faktisk er pænt tilfreds med, med en kampvægt på 106+

derefter to små cirkler med armstrækkere, mavebøjninger, rygbøjninger, bw squats og pull ups/chin ups? ( forholdsvis smal underhåndsfatning, stangen foran ansigtet)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tre ugers ferie i USA er nok ikke godt for hverken vægttab eller form, men lidt motion er det da blevet til for at kompensere bare en lille smule for indtaget af junk-food og sukker i SUPER-size størrelser.

Lidt pick up bold i Central Park :-) hvilket var great fun og så 7 løbeture, hvor den sidste var på 15 k, men i meget lavt tempo.

Link to comment
Share on other sites

1 3/4 times helbane 5 mod 5.knæet pev lidt lidt på et tidspunkt, men venstre akillesene er præget af for meget løb og bold på asfalt og slulderen skal jeg ha' taget mig sammen til at få nogen professionelle til at kigge nærmere på, men bortset fra det og manglende præcision fra distancen så gik det glimragende :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

lang tid siden sidst, men nu får jeg da "trænet" regelmæssigt, så forsøger jeg mig lidt igen.

Som nævnt havde jeg problemer med skulderen og for at gøre en lang historie kort, så er jeg for 6 uger siden blevet opereret. Dvs læderet ledlæbe er blevet "barberet", væskecyste er fjernet og bicepssene er strammet op (SLAP-operation), så nu er der kun 4 1/2 mdr til jeg må lave kastebevægelser igen.

Så er det jo godt ens foretrukne beskæftigelse er basket... OG DOG.

Efter at vægten i uge 43 var oppe og runde 111, all-time high, så er den nu presset ned på ca 100. og om 6 uger skulle den gerne være tættere på de 95.

Træning består lige nu af skulderøvelser, crosstrainer og lidt mave ryg, men jeg får lov til mere og mere hver uge så det skulle også gerne gå fremad på den front.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nu er jeg kommet op på at crosstraine 45 min af gangen. ikke tosset. jeg forsøger at gøre det minimum 3-4 gange om ugen de næste fire uger i et desperat forsøg på at klemme vægten 3-4 kg ned på en mdr. samtidig står den på diverse skuldergenoptræningsøvelser og et for mig begrænset kalorieindtag.

Vil virkelig gerne ned på de 95, men virker desværre som om jeg står lidt stille omkring de tre cifre. dog håber jeg snart at få lov til at begynde at løbe, da det plejer at være effektivt.

Link to comment
Share on other sites

i dag:

diverse skulder-rehab øvelser og 30 min på crosstrainer.nå ja også 5 min løb på løbebånd. Ville lige se hvordan skulderen reagerer, så jeg kan fiske tilladelse hos fys i morgen. gik vel ok, men holder ikke armen naturligt. spænder ubevidst for at skåne skulder, så det skal der arbejdes på.

lægetjek, hvor kirurgen, der opererede, var ved godt mod og mente jeg bør fungere igen om 3-4 mdr.

Det er sq lang tid, men betyder at der er en chance for at være klar til street på Israels og bare jeg holder vægten nede så tror jeg bestemt jeg vil kunne ramme banerne flyvende.

Nu står den foreløbig på en masse rotationsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det også til lidt sved på panden i dag.

1/2 times rehab hos fys og her til en aften lidt flere rehabøvelser, lidt biceps/triceps, ryg/mave, 30 min på crosstrainer og 15 min på løbende bånd. Det sidste var overraskende HÅRDT, men kan jo ikke være anderledes når det er første gang jeg løber siden operation for to mdr. siden.

Dagens dårlige nyhed er at fys mener der skal gå 7 mdr. mere før jeg rigtig kan spille bold igen. Ledkapslen er åbenbart ikke helet nok før så der er for stor risiko ved kontakt/konkurrence-situationer. ØV :-( der røg den sommer på Israels Plads

Link to comment
Share on other sites

lørdag: 15 min på løbebånd, diverse skulderrehab plus lidt skulder og triceps, 35 min på crosstrainer, 10 min mere på løbebånd

søndag: 20 min crosstrainer 15 min på løbebånd skulder-rehab ad libitum og 15 min mere på løbebånd.

Det er rart at kunne løbe igen, der kommer satme sved på panden. Men vægten går ad uransagelige grunde og diverse fødselsdagsfester den forkerte vej. Jeg giver den gas de næste 3 uger og så må vi se hvor langt jeg når ned, men må nok erkende at væddemålet med de 95 kg d. 1/3, det bliver ikke til at nå.

regner med at nå en omgang cardio af en slags senere i dag, hvis jeg kan gøre det uden at få smerter i skulderen og så er det vist også på tide med grundig gang tæsk til ryg og mave.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg også rørt mig lidt i dag

25 min på løbebånd, skulder-rehab øvelser og 20 min mere på løbebånd.

knæet brokker sig overhovedet ikke, så hvis skulderen fortsætter fremgang og knæet bibeholder nuværende status, så er der en masse motivation at hente i forhold til at få trænet.

Jeg krydser fingre

Edited by stinger
Link to comment
Share on other sites

mandag: en halv time rehab hos fys

Tirsdag: en halv time rehab/mave/ryg i stuen

i dag: 40 min intens rehab/biceps/triceps og derefter 45 min på løbebånd: 5 min gang, 9 min m. 10 km/t, 1 min gang, 9 min 11 km/t, 1 min gang, 9 min 12 km/t, 2 min gang, 3 min 15 km/t, 2 min gang, 3 min 15 km/t 1 min gang... PUHAAA så blev der sq hevet lidt efter vejret. der er sgu lang vej til formen er der hvor den bør være, men knæet brokker sig ikke og det går da også fremad med skuldereren. dog langsomt!!

Link to comment
Share on other sites

i dag blev der så løbet lidt uden pauser.

33 minutter fordelt sådan her: 3 min m 7 km/t, 5 min 10 km/t, 5 min 11 km/t, 5 min 11,5 km/t, 5 min 12 km/t, 10 min 12,5 km/t

derefter en 3 cirkler med 10 forskellige rehabøvelser/ryg/mave/biceps/triceps. forholdsvis høj intensitet.

det går fremad med skulderen, men den "knaser" lidt i bestemte bevægelser. Håber desperat ikke at det er noget der indikerer setback.

Link to comment
Share on other sites

Var stand-in coach i dag for mit hold. Mens de varmede op blev det til rehab+ryg+mave og så fik fik jeg da også kastet lidt rundt med en bold for første gang i hvad der føles som umindelige tider.

vi var undertippede, men gav dem kamp til stregen. desværre tabte vi i overtid. Bummer

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

20 min på crosstrainer

3 rehab-cirkler med følgende øvelser: udadrotation m. elastik, m kabel og m håndvægt, biceps håndvægt, triceps kabel, træk til nakke, "halve" armbøjninger, pres over hoved m elastik, træk til hofte m kabel, flyers m håndvægte og fra liggende til stående med håndvægt holdt op mod loftet.

30 min på løbebånd: 4 min 10 km/t, 2 min gang, 4 min 12 km/t, 2 min gang, 4 min 13 km/t, 2 min gang, 4 min 14 km/t, 2 min gang, 4 min 15 km/t, 2 min gang.

Link to comment
Share on other sites

pga skole-hjem samtaler på jobbet er det ikke blevet til træning i 3 dage.

Men i dag fik jeg så rørt mig en smule

40 min på løbebånd: 10 min 10 km/t, 1 min gang, 4 min 12 km/t, 1 min gang, 4 min 12 km/t, 1 min gang, 4 min 12 km/t, 1 min gang, 4 min 12 km/t, 1 min gang, 4 min 15 km/t, 1 min gang 3 min 15 km/t, 1 min gang.

Rehab: udadrotation m elastik, kabel og håndvægt, ryg, mave, træk t nakke, træk t hofte, fra liggende til knælende m håndvægt mod loft, 3*8 halve armstrækkere.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg også svedt lidt i dag

25 min på løbebånd: 5 min 10 km/t, 20 min 12 km/t. Burde nok have sat farten lidt op, men var ikke helt klar over hvor jeg lå i forhold til at løbe kontinuerligt.

Rehab: udadrotation i kabel og m håndvægt, træk til hofte kabel, biceps curl, halve armbøjninger, flyers, ryg, mave

10 min på crosstrainer

Link to comment
Share on other sites

Hold kæft en tåbelig dag.

Grundet et væddemål med et par andre drenge blev søndag store cardiodag.

Jeg vejede 5 kg for meget i morges i forhold til vores væddemål og stædig som jeg er ku jeg ikke bare acceptere nederlaget, men bestemte mig for at forsøge at presse vægten derned. spiste og drak derfor ikke noget efter aftensmaden i går indtil kl 15 i dag. DUMT, jeg ved det.

Derfor tog jeg ski-undertøjet på, et joggingsæt udover og så tog jeg op i træningshulen her til morgen.

75 min på løbebånd: 10 min gang, 40 min m 11 km/t, 3 intervaller m 4 min på 12 km/t og 1 min gang, 7 min gang, 4 min m 15 km/t.

var klar over det nok ikke var nok så forsøgte at komme videre

derfor lidt rehab for skulderen: diverse kabeløvelser, halve armbøjninger, og træk til nakke

prøvede så crosstraineren, men kroppen var ikke til det og endte derfor på motionscyklen hvor jeg padlede lidt stille og rolig rundt i en halv time.

Da jeg kom hjem var jeg stadig 500 g for tung, men samtidig så tæt på at jeg nu ikke KUNNE give op.

På med tøjet igen og troede jeg skulle løbe det af på en lille halv time. Det viste sig dog hurtigt at løb var der ikke mere af før depoterne havde fået noget at arbejde med. jeg luntede lidt, forsøgte at powerwalke og steppe lidt og kom hjem 200 g lettere :-( bummer.

På den igen. Sidste forsøg var at springe på kærestens havelåge med en rygsæk på ryggen og cykle 10 k. det viste sig at være nok. tabte 500 g mere og resten af dagen står den på indtagelse af væske og mad.

Det kan bestemt ikke anbefales, men drengerøven i mig er nu glad for det lykkedes. Nu har jeg 2 mdr til at nå derned på den rigtige og gode måde og det bliver jeg sgu nødt til, for gider ikke det her igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share