Motta's Log - Tri, Træning og snart tredive...


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Så ramte forkølelsen for alvor. Ligger herhjemme og sveder den ud. Konstant stoppet i næsen, så ikke mere træning i denne uge. Forhåbentligt er det så meget væk imorgen at jeg kan løbe DHL, og så ellers komme tilbage i bassinet og få svømmet lidt.

Har været heldig og få en plads på intromøde til CC hos FDK, så tager til det den 13.september. Det skal vist koste 150kr ekstra pr. måned hvis man melder sig på deres hold. Det må vi lige se om vi gør.

Link to comment
Share on other sites

Har ligget på den lade side i den første del af ugen, da jeg har været små-syg og ikke villet presse mig selv for hårdt. Derfor ingen opdateringer før nu. Til gengæld har jeg været flittig i weekenden, og fået trænet lørdag og søndag.

Træningspas nr. 10

Cykling

Km: 226

Tid: 7t50min

Vi havde for en måneds tid siden planlagt at vi skulle prøve at ramme de 200km på cyklen, og havde så aftalt i går lørdag som dagen. Mest af alt for at prøve distancen, og se om det på nuværende tidspunkt kunne lade sig gøre. Det kunne det i høj grad. Dagen startede kl 8, hvor vi cyklede det første stykke ud til ordrup, hvor ham der havde arrangeret turen bor. Herfra kørte vi kl 9, og så de næste mange timer. Turen gik fra Ordrup - Lyngby - Farum - Fredensborg - Tikøb - Hornbæk - Tikøb - Nivå - Rungsted - Vedbæk - Ordrup, og så forefra igen. Hver tur var cirka 104km.

Vi var i mål kl 17.50, og havde for mange punkteringer og tekniske uheld. Dog er jeg svært tilfreds med at have gennemført!

Træningspas nr. 11

Svømning

Km: 1

Tid: Ligegyldig

Svømning i Kildeskovshallen. Den første kilometer var opvarmning og derefter lidt teknisk træning med og uden lår-pude. Helt fint at få rørt de muskler også.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Træningspas 12

Løb + Styrke

Har holdt benene i ro for løb siden i mandags, for ikke at overanstrenge dem yderligere. Kunne godt mærke skinnebenene i sidste uge, men det er helt væk igen. Havde planlagt at komme igang igen idag, og fik løbet en smule. Derefter styrketræning.

Løb

5min 6km/t

5min 11km/t

5min 6.5km/t

5min 11.5km/t

5min 7km/t

5min 12km/t

Cool Down

Helt perfekt omgang. Havde fin luft i løbe tempo, og kunne sagtens have presset tiden yderligere. Nu gælder det brae om at holde fast i den gode stil.

Styrke

Dødløft

8x70kg

5x5@110kg

Seated Military + Upright Rows

8x40kg + 15x25kg

Ditto

Ditto

Ditto

Benchpress

10x40kg

10x55kg

8x65kg

8x65kg

-Mega svagt, men har heller ikke bænket i et halvt år tror jeg.

DB Curls + DB Triceps

4set + 4set

Laterals + RDR

4set + 4set

/Motta

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr 13

Svømning

Tidligt op og afsted til Kildeskovshallen. Kroppen strejkede meget, men da jeg kom igang gik det fint de første 500M. Svømmede uden ben-pude idag, og holdt mig overraskende godt i vandet. De næste 500M gik også udemærket, men begyndte at mærke luftvejene snørre sig til, og blive fyldt med skidt. Så besluttede mig for at stoppe mens legen var god, og sige at 1000M var fint for idag. Resten af onsdagen bliver hvile, hvilket kroppen helt sikkert har brug for efter 4dage med forskellig træning.

1000M

tid: 35min

Link to comment
Share on other sites

Restituterede igår onsdag med 3 store bøffer, og kartofler + bearnaise. Uhmmmm.... :4mewantfood:

Imorges var det alvor igen, og den stod på svømning.

Træningspas nr. 14

Svømning m. benpude

2Km

Tid: 50min

Svært tilfreds med dagens træning. Svømmede non-stop indtil 1900M hvor jeg fik vil dkrampe i læggen, men klarede mig igennem de sidste 100M på ren vilje. I aften vil jeg cykle en tur med mit nye styr, hvis jeg får tid til det. Ellers bliver det måske lidt styrke tjuhej.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Dagens andet træningspas. Kunne ikke modstå et tilbud om at komme ud og cykle, så direkte efter arbejde var det hjem og finde grejet frem og så afstand mod strandvejen. Kørte med en af gymnasie-kammeraterne, og vi aftalte at køre en masse hårde intervaller på klampenborgvej (Fortunen).

Træningspas nr: 15

Cykling

8x1.5km Interval

Transport frem og tilbage og rundt, alt i alt 40km

Prøvede flere forskellige strategier op ad bakken. I starten fik den fuld gas da benene føltes gode, men 3/4 af vejen oppe gav det bagslag, og benene eksploderede. Dernæst prøvede jeg at holde et langt stabilt tempo omkring de 30-32km/t. Det gik bedre, men måtte se mig slået på accelerationer. Den eneste gang jeg vandt over min makker, var da jeg lagde mig på hans baghjul og fulgte med i de små temposkift. Til sidst kunne jeg rejse mig og træde forbi i en spurt.

Konklusionen på turen var en masse syre i benene, og godt med høj puls. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr: 16

Løb + Styrke

5min 6km/t

15min 11km/t

2min 7km/t

5min 12km/t

3min Cooldown

Fint med løb idag, følte mig godt tilpas og forlængede første interval til 15min. De første 10min var helt smertefrit, hvorimod de sidste 5min var mere presset. Alt i alt godt tilfreds.

Fik desuden tjekket min løbestil og sko idag, og de blev godkendt som passende for min løbestil. Perfekt, så skal jeg ikke ud o bruge en masse penge på nye Asics.

Styrke

Squat + GM

10x50kg + 10x30kg

Ditto

Ditto

Ditto

Ditto

-Ikke det store styrkeoverskud i benene længere, men fint med lidt squat. Vil prøve at holde mig selv i ørerne så det bliver kørt regelmæssigt.

Seated BB Press

12x30kg

12x35kg

Ditto

Ditto

Ditto

Cable Rows + RDR

10x35kg + 10x10kg

10x70kg + 10x10kg

Ditto

Ditto

Ditto

3 set Hypers

/Done

Imorgen håber jeg på at komme ud og cykle, eller svømme. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr 17 (Søndag)

Cykling

42Km

1t30min

Var ude og teste mine nye aerobars igår, havde ikke så lang tid, så blev en hurtig tur op til farum og tilbage igen. Masser af fin vej, og rul. Kom op på +35km/t i perioder.

Cyklen føltes meget anderledes, da jeg har fået sat latex slanger i hjulene. Skal lige vende mig til det, men overordnet set føles det meget mere smooth når man kører sammenlignet med gummi slanger, og dækindlæg. Nu skal jeg bare undgå for mange punkteringer, ellers så skifter jeg tilbage.

Idag tager jeg til info møde i FDK omkrin CC og hvad de har at tilbyde. Jeg er dog ret sikker på at jeg ikke vil tilmelde mig deres tilbud, men i stedet tage i KTK på torsdag og følge deres træning.

Link to comment
Share on other sites

Er en pæn progression du har fået lavet med løberiet. Flot klaret! Husk når du styrketræner også at få trænet core, men det ved du sikkert i forvejen :smile:

Hep, Kondien er blevet bedre så presser på for at få løbet op i gear. Snart skal jeg ud og løbe en rigtig tur på vejene. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Skulle ud og spise med arbejdet igår aftes, så måtte rykke mit træningspas til i morges. Var vildt groggy da jeg vågnede, og slet ikke klar på træning, men fik strammet mig an, og kom afsted. Jeg havde løb på programmet (igen), og havde lidt en ide om at jeg ville løbe så længe jeg kunne på 10km/t, og se hvordan det gik.

Træningspas nr. 18

Løb + Styrke

5min 6km/t

15min 10km/t

1min 6km/t

9min 10km/t

Ok. Næste gang skal der presses lidt mere på.

Styrke

Leg Extensions

15x20kg

Ditto

Ditto

Ditto

Rotator Cuff

Alle 4 veje, 15reps

Leg Curls

12x5/5

ditto

ditto

ditto

Hypers

3set

DB Curls + Triceps

3 + 3 set

/Done

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr. 20

Løb + Styrke (Skadesforebyggende)

Min styrketræning kan vist ikke længere måle sig med tidligere tiders styrke træninger, så den er gået over på et mere skadesforebyggende stadie. Her skal det nævnes kort, og uden bekymring at jeg har en smule nivende smerte på indersiden af venstre knæ ved længere tids overbelastning. Det føles ikke som noget der umiddelbart kræver opmærksomhed, andet end en smule påpasselighed. Jeg vil huske mig selv på at lave lidt opvarmningsøvelser for benene inden løb, cykling og svømning.

Løb (Løbebånd)

5min 6km/t

15min 10km/t

6min 11km/t

2min 12km/t

2min 13km/t

I alt 30min, og 5km. Er fint tilfreds.

Styrke

Leg Exten + Rotator Cuff

4set + alle 4 rotationer x2

Military + Laterals

4x12-15x30kg + 4x10@7,5kg

Rows + SL DL

4x12x50kg + 4x12x50kg

Biceps/Triceps/Bagskulder

3set + 3set + 3set

/Done

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr 21

Cykling

Havde planlagt en double time i FDK på spinningholdet, men da jeg vågnede imorges, og så de tørre veje og solen på vej frem, kunne jeg ikke nære mig andet. Over i FDK og hente billetterne til holdet, så jeg ikke blev bon'et, og så ud på vejene i stedet. Turen blev freestylet, og var ikke helt sikker på hvor jeg kørte hen til at starte med. Tog lyngbyvejen til Lyngby, og drejede så mod kongevejen. Den fulgte jeg så hele vejen til Hillerød, og så videre til Helsingør. Helt perfekt køre vejr, og fik nogle rigtig gode stykker med masse af speed. Lå i 2km og trådte 40-50km/t uden problemer på flad vej. Vild optur over det! I gennesnit lå den lige omkring de 30km/t op til Helsingør. På vej hjem fik jeg følgeskab af en anden rytter, hvor vi helt automatisk lagde os på hjul af hinanden. Efter at have trukket hinanden hele vejen til Skodsborg, fik vi endelig mulighed for at chitchatte kort ved et rødt lys. Vi aftalte at køre til ind til Cafe Jorden Rundt, og så trille derfra. Som sagt så gjort, og vi supplerede hinanden perfekt. Det gav en meget hurtig tur ned ad strandvejen, hvor jeg vil skyde på vi havde en gennemsnits hastighed på omkring 35km/t. Alt i alt blev den samlede gennemsnitshastighed 31.55km/t.

Tid: 3t02min

Afstand: 96.15Km

/Done

Link to comment
Share on other sites

Turen blev freestylet, og var ikke helt sikker på hvor jeg kørte hen til at starte med. Tog lyngbyvejen til Lyngby, og drejede så mod kongevejen. Den fulgte jeg så hele vejen til Hillerød, og så videre til Helsingør. Helt perfekt køre vejr, og fik nogle rigtig gode stykker med masse af speed.

Det er næsten den sjoveste form for træning når man bare sætter sig på cyklen, og ser hvor man ender henne. Ofte opdager man nogle helt fantastiske områder, andre gange ender man på en cykelsti i et villakvarter :w00t: Men lader da til at du har god fart i cyklen, så du skal sgu nok gå vinteren i møde med en god grundform, som du kan bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Det er næsten den sjoveste form for træning når man bare sætter sig på cyklen, og ser hvor man ender henne. Ofte opdager man nogle helt fantastiske områder, andre gange ender man på en cykelsti i et villakvarter :w00t: Men lader da til at du har god fart i cyklen, så du skal sgu nok gå vinteren i møde med en god grundform, som du kan bygge videre på.

Præcis, man kan som regel altid finde hjemad når man har et minimum af kendskab til området. Fandt et fantastisk nylagt stykke landevej/cykelsti fra Hillerød til fredensborg. Kæft der var god rul på cyklen der. Lå og trådte 45-51km/t i et langt stykke. Det var awesome!

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr. 22

Løb (Løbebånd)

5km/t 5min

10km/t 20min

11km/t 2min

4km i alt

/Done

Der var ikke så meget at skyde med imorges, og kunne virkelig mærke benene fra igår. Dog var det en hæderlig omgang, så er fint tilfreds med at jeg stod tidligt op.

Lidt Leg Extensions, Rotator Cuff og triceps til at slutte af med. Derefter hjem og spise! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr: 23

Svømning i Kildeskovshallen.

Samme routine som alle de andre gange. Op kl 5.45, gøre sig klar og komme afsted ud af døren. I bassinet kl 6.45, og så ellers igang. Jeg skal huske at varme lidt bedre op i skulderleddet, da jeg godt kunne mærke dem idag. Svømningen strøg afsted, og havde fået købt et par nye dykkerbriller, der bare sad 1000x bedre end de gamle. Nærmest en fornøjelse. Formen var udemærket, og der var hele tiden fokus på at få benene op i vandoverfladen, så de skabte mindst muligt drag. Armene stod for det meste af fremdriften.

Længde 1700M

Tid ca. 50min (Som sådan underordnet, for nu)

Cykeltur hjem, og så spise dejlig morgenmad! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Træningspas nr 24

Styrke!

BOOM! Har haft en lorte dag på kontoret, med alt for mange småkonflikter og irritationer. Af dem kan nævnes, at vi er 10 mand der skal til skagen i næste weekend. Der holder tøserne (udgør 8/10 deltagere) på at vi skal sidde klemt i 2 biler, selvom jeg har tilbudt at køre i en tredje bil med plads til 2 + alt baggagen. Men nej, det er for dyrt, så nu skal vi sidde klemt i 2 biler, for at spare 100kr/mand....Jesus fuckin Christ :crazy:

Dødløft

5x50kg

5x90kg

5x130kg

4x150kg

3x150kg

3x150kg

Bænkpres

10x50kg

3x80kg

3x80kg

3x80kg

Frivend + PP

1x50kg + 3, 1x50kg + 3

Ditto

Ditto

/DONE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share