Peter på nye eventyr... i Danmark


pesaol
 Share

Recommended Posts

Der er kæmpe forskel på ens "output", når man sammenligner sidste uges dage med 30 grader med de seneste dage, hvor det har været 12-15 grader. Der kommer simpelthen mere power ned i stængerne. Det kunne jeg også mærke på gårsdagens løbetur.

På de længere "transportture" har jeg nogle gange med gamle iPod Nano med. Jeg hører ikke musik på den, da det forstyrrer løberytmen for meget, men derimod taleradio og podcasts. Bruger den ofte til at få indhentet udsendelser, jeg ikke har nået at høre.

Link to comment
Share on other sites

Der er kæmpe forskel på ens "output", når man sammenligner sidste uges dage med 30 grader med de seneste dage, hvor det har været 12-15 grader. Der kommer simpelthen mere power ned i stængerne. Det kunne jeg også mærke på gårsdagens løbetur.

På de længere "transportture" har jeg nogle gange med gamle iPod Nano med. Jeg hører ikke musik på den, da det forstyrrer løberytmen for meget, men derimod taleradio og podcasts. Bruger den ofte til at få indhentet udsendelser, jeg ikke har nået at høre.

Jep, det er også derfor jeg hepper på "dansk" sommer i år :shades:

Mht. musik i ørerne. Hvis - og der menes virkelig hvis - jeg skulle finde på at løbe med musik i ørerne, så er noget af det værste jeg ved at ørebøfferne ryger ud. Bruger du særlige hovedtelefoner til din ipod eller funker det fint med de som hører til den?

Link to comment
Share on other sites

Jeg sværger til Sennheisers hovedtelefoner - det er sådan en "sports"-mode med en bøjle rundt om nakken. Det er det eneste, der virker for mig, og hvor de ikke smutter ud af ørerne.

Mener, det er dem her:

http://pixelhealth.net/2014/11/24/review-adidas-sennheiser-pmx-685i-sports-headphones/

Ok, kan være jeg skal kigge lidt nærmere på dem.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 28

Min opsamling for den forgangne uge kunne næsten være en copy paste fra sidste uge. To transportløbeture, den ene dog en anelse kortere end sidst + 4x3 min. interval søndag.

Fredag tog jeg sørme en bike time i FW med ultra-trialet-techno instruktør Patrick. Det var en "power" time så der var ikke nogen 8 min. intervaller men kortere og hårdere pas. Kan simpelthen ikke huske hvornår jeg sidst har været til en bike time - eller i FW for den sags skyld. I det hele taget er jeg meget i "sommer modus" sådan rent træningsmæssigt. Det afhænger meget af hvordan vejret er, for hvordan jeg skruer træningen sammen, så jeg har lidt skrottet min regelmæssige struktur. Dog satser jeg stadig på 2 lange ture efter arbejde og så må jeg se hvad jeg finder på i weekenden. I ny og næ, og i køligere vejr, vil jeg nok også snuppe en bike time eller to.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Et lille pip herfra

Vist længe siden jeg har logget. Man kan vist roligt sige at jeg har holdt sommerferie fra MOL, men jeg har skam ikke holdt fri for træningen. Har desuden været i landet hele sommeren, så det er heller ikke derfor. Som jeg har skrevet tidligere har jeg været plaget af lidt småskavanker (knæ), til tider umindelig svært med at løbe i sommerheden (selvom vi ikke ligefrem har haft hedebølge).

Derfor har meget af min træning været sådan lidt ustrukturet. Har løbet en 5 km. tur her og en 9-10 km. der, men heller ikke længere. Et par bike timer er det skam også blevet til her i sommeren.

Så der har ikke rigtig været nogen struktur eller overordnet plan, og derfor heller ikke så vanvittig meget at logge om. Det ændrer sig sandsynligt når vi kommer ind i efteråret. Jeg må bare konstatere at jeg simpelthen ikke er særlig god til at løbe om sommeren...

og nå ja, så er der jo også lige andre ting der har taget en del af min tid. Har været sammen med den sødeste jyske kvinde her de sidste 2-3 måneder, og tør godt at kalde hende min kæreste nu. Godt nok lang tid siden jeg har brugt det ord... men sådan nogle tager jo også tide fra andre vigtige ting såsom træning ;-)

På mandag rejser jeg 3 uger til New Zealand og backpacker rundt. Det var en beslutning jeg tog i januar, som en fødselsdagsgave til mig selv. Så selvsagt får jeg ikke trænet der, udover at gå en masse kilometer i fantastisk natur. Når jeg kommer tilbage derfra er det planen at træne mere struktureret og målretttet, og heldigvis er kæresten også med på den ide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share