Peter på nye eventyr... i Danmark


pesaol
 Share

Recommended Posts

Jep, så er jeg tilbage...

Har jo tidligere haft min "Peters løbeblog" som har ligget stille i et stykke tid. Har ikke haft den store motivation, eller tid, til rigtig at logge, så har været lidt i tænkeboks om jeg skulle fortsætte loggeriet. Er dog kommet til den erkendelse, at det faktisk er rigtig god motivation for mig at jeg logger min træning, og har et fora hvor jeg kan få afløb for tankerne. Derfor starter jeg op på en frisk med denne nye log.

Hvad er målet? Det er selvfølgelig Berlin Marathon 2012 :smile: Men, men... træningen handler jo også om så forfærdelig meget andet end et bestemt løb der ligger 1 år ude i fremtiden. Det handler om mit fysiske og psykiske velvære, og handler om meget mere end bare løb.

Lige pt. har jeg ikke en masse data og træningsprogrammer at logge, det kommer på et tidspunkt, men der er som nævnt et helt år til Berlin 2012, så der er tid nok. Jeg kan dog sige så meget at træningen har været lidt "så-som-så" de sidste uger, men jeg er på vej tilbage og fuld af gåpåmod og motivation. Derfor vil jeg heller ikke komme med målsætninger angående sluttid. Det venter jeg også med indtil jeg er kommet ind i et mere kontinuerligt træningsforløb.

OG: så må man jo ikke glemme, at jeg ihærdigt arbejder med at ændre min løbestil, så jeg undgår hællanding og i stedet praktiserer en form for midtfodslanding, inspireret af bl.a. Chi-running teknikker. Har løbet i FiveFingers siden juni og nyder det. Synes efterhånden at jeg er kommet ind i en god rytme med det og kan mærke at jeg lander anderledes når jeg løber. Er oppe og løbe mellem 5 og 8/9 km i dem.

More to follow....

Edited by pesaol
Link to comment
Share on other sites

Hvad er der ellers sket i mit liv?

Jo, der er skam sket noget, bare ikke så meget på træningsfronten...

Den 1. september fyldte jeg 36 :crazy: Kan efterhånden ikke løbe fra min fremskredne alder længere, og må erkende at der skal arbejdes mere, både på konditionen og på det styrkemæssige, for at holde formen.

Den 2. september afleverede jeg mit speciale i psykologi :4thumbup: Det var et antiklimaks på mange måder, og jeg har stadig lidt svært ved at fatte, at jeg efter 6 års studier ikke længere skal aflevere opgaver, bruge nætter på at læse og skrive, eller gå til forelæsninger hvor jeg efter 2 timer ikke er sikker på hvad det egentlig gik ud på. Men jeg har fået det lidt på afstand, og kan mærke glæden ved endelig at være færdig. Nu mangler jeg så bare selve bedømmelsen...

Man kan sige at jeg vælger det værst tænkelige tidspunkt at blive færdig på. Jobmarkedet for nyuddannede akademikere er sgu ikke for fedt i øjeblikket. Det gode er at jeg så får en masse tid til overs :blink: som jeg selvfølgelig vil udnytte til træning :w00t: Har en ambition om at der skal trænes hver dag de næste uger i en blanding af løb, styrketræning og spinning + diverse.

Hvis/når jeg får et job om forhåbentlig ikke så længe, kan det måske vise sig vanskeligt at træne hver dag. Jobmulighederne for nyuddannede er størst i provinsen, så der kan enten blive tale om at kommer til at pendle, eller alternativt flytte helt for en periode. Men den tid den sorg, lige nu nyder jeg bare fritiden og efterårets komme.

Link to comment
Share on other sites

glemte lige at tilføje at træningen har ligget temmelig meget i dvale de sidste uger. Først og fremmest trak specialet tænder ud, og jeg måtte prioritere træningen til de obligatoriske 3 løbeture. Samtidig har jeg været syg i et stykke tid med halsbetændelse og forkølelse. Har derfor ikke styrketrænet eller dyrket anden form for konditionstræning i laaang tid - og det kan mærkes!

Når man så oveni det lægger at min kost i lidt for lang tid bestod af junk-food og cola, og jeg stadig har et sindssygt søvnunderskud, så kan det heller ikke undgås at vægten har været med pil opad. Derfor skal jeg udover træningen ha fokus på hvad jeg propper i munden, uden at jeg af den grund bliver fanatisk.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 12/9

Træningen i går, mandag, blev delt op i to pas. Først en gang styrketræning om morgenen og senere på eftermiddagen 2xBikeFit.

Grunden til at jeg delte træningen op i to er ikke en pludselig lyst til at være så meget som muligt i fitness centeret. Årsagen ligger i, at jeg helst vil styrketræne på tidspunkter hvor centeret ikke er proppet med mennesker, og nu hvor jeg har tiden, kan jeg jo ligeså godt udnytte det.

Er i øvrigt, apropos det med tiden, gået over til at styrketræne 4 gange om ugen. 2 gange for ben og ryg og 2 gange for øvrig overkrop (bryst, skulder, biceps, triceps), og så laver jeg maveøvelser hver gang. I går stod på den på bryst/skulder/biceps/triceps med lidt forskellige øvelser. Jeg prøver mig lidt frem men holder mig til få øvelser, som brystpres, skulderpres og så træner jeg arme i kabel tingen (ved ikke lige hvad man kalder sådan en!). Det irriterer mig, at jeg er så slap, specielt i armene, så der er ikke andet at gøre end at hænge i og presse mig selv lidt. Når jeg træner de store muskelgrupper som ben, ryg og bryst har jeg lidt mere at byde ind med.

Dagens andet træningspas var 1xBikefit Energy og 1xBikefit Max med Jesper. Har ikke kørt de timer i 3 uger og er i den grad ikke i form, så det var lidt af en chance at melde mig til begge timer. Før i tiden "kom jeg til" at give den for meget gas på første time, så jeg ikke havde nok at byde ind med på max timen. Min formnedgang gjorde at jeg helt automatisk holdt intensiteten nede på første time, lå lige under de 80% af maxpuls i snit. Jeg holdt kun halvdelen af max timen, så var jeg nødt til at smutte. Havde INTET energi tilbage og oveni havde jeg småkramper i fødder og læg. Den manglende energi tror jeg selv skyldes at jeg ikke havde spist nok i løbet af dagen. morgenmad med havregryn og skummetmælk, 3 stykker rugbrød med fedtfattigt pålæg samt lidt frugt er det eneste jeg indtog i går. Skal nok vænne mig til at indtage nogle kulhydrater inden jeg tager de timer...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagsløbetur

Dagens træning bød på en mindre løbetur på ca. 30 min. Har været lidt nede i form pga. sygdom og travlhed så er kommet bagud i mit løbeprogram. Fra denne uge starter jeg på en frisk og kører (løber!!!) efter en nogenlunde fast struktur frem til nytåret.

Dagens tur foregik i et jævnt tempo, hvor vinden skiftesvis støttede og pressede mig til tider. Knap 6 km kunne det blive til i alt. Detaljer kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/114078099

Link to comment
Share on other sites

ja tillykke og tillykke!

Jeg har nissens hold nu! :laugh: Jeg går ud fra han var din vejleder?

He he, nej jeg havde faktisk Torben Bechmann som vejleder. Ham og Nissen er nok dem der ved mest om afhængighed og misbrug, men jeg valgte Torben ud fra, at jeg har haft ham i kvalitativ metode.

Og... så har jeg sgu altid haft lidt svært ved at forstå det Nissen både siger og skriver :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bød på en ca. 35 min. løbetur inkl. lidt tempo træning.

Jeg har haft en tendens til at lande lidt for meget fremme på tæerne når jeg træner tempo, så derfor skal jeg øve mig lidt i at fastholde midtfodslandingen, også mens jeg sætter tempoet i vejret.

Startede blidt med 5x1 min. tempo ryk, ikke deciderede intervaller, men bare lige en øgning af tempoet med 10-20%. Brugte omkring 15. min. til at komme i gang, og så 5x1 min. med 1 min. almindelig tempo imellem. Sluttede af med at lunte de sidste 10 min. hjem. Detaljer kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/114482014

Glemmer altid at uret tæller fra 0 og frem og ikke 1 og frem, derfor de ekstra split :blush:

I morgen står den på lidt styrketræning for overkroppen, 1 (måske 2) BikeFit timer, OG en jobsamtale :smile: Havde ikke regnet med at jeg skulle til samtale kun 14 dage efter jeg afleverede specialet, men nu må vi se hvad det bliver til. Selvom jeg ikke skulle få stillingen, er det altid rart at der er nogen der synes at ens ansøgning er interessant.

Edited by pesaol
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag og lørdag

I går fredag havde jeg jo egentlig planlagt at jeg skulle træne overkroppen. En jobsamtale i Lyngby tidligt på dagen samt en masse praktiske gøremål gjorde at jeg ikke nåede det inden den BikeFit time jeg havde tilmeldt mig 16.15. Havde egentlig også planlagt at tage "Fatburner" timen bagefter, men havde aftaler om aftenen så jeg måtte nøjes med den ene.

Det var en BikeFit Energy med Arne, som jo har den fast om fredagen. Glimrende time, hvor jeg holdt en fornuftig intensitet med omkring 77% i snit puls. Detaljer om puls kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/114792126

I dag, lørdag, tog jeg så lidt revanche mht. styrketræning. Fik trænet ben og ryg + lidt maveøvelser. 3 øvelser for ben og 3 øvelser for ryg. Jeg har gemt squatten lidt, da jeg lige skulle i gang med træningen igen, og derfor ikke ville forcerer unødigt, men jeg regner med at squat er tilbage på programmet fra næste uge :bigsmile: Rygøvelserne bestod af "træk til bryst", "Pulley" (en slags ro øvelse!) og så "lænd extensions". NOGEN har jo foreslået at jeg burde tage træk til bryst i stedet for træk til nakke, og det prøvede jeg så i dag. Må indrømme at den faktisk ramte musklerne på en lidt anden måde, så jeg tror sgu jeg holder mig til den fremover :cool:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bød på en stille og rolig gang LDS - ikke noget med narko her, men "Long Slow Distance". Søndagen er helliget det lange rolige løb, hvor fokus er på at øge distancen og holde tempoet på et behageligt niveau.

Tog turen rundt om de fleste af søerne, 40 min. i alt blev det til og lidt over 7 km. i distance. Detaljer kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/115232091

Når jeg ser på tidstagningen ser det ud som tempoet ryger op og ned, hvilket ikke helt harmonerer med min egen opfattelse af træningen. Gætter stærkt på at det har noget at gøre med GPS opdateringen og ikke et reelt billede af tempoet.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 37

Den første ugestatus i min nye log :bigsmile: I den forløbne uge har jeg præsteret følgende:

Mandag: Styrketræning for bryst, skulder, biceps, triceps, mave + 1XBikeFit Energy og en halv Bikefit Max med Jesper.

Tirsdag: 35 min. løb i jævnt/hurtigt tempo

Onsdag: Styrketræning for ben, ryg og mave + 45 min. interval på crosstrainer.

Torsdag: 35 min. løb inkl. 5x1 min. tempo ryk.

Fredag: 1XBikeFit Energy med Arne

Lørdag: Styrketræning for ben, ryg og mave + 30 min. på en stepmaskine (supplerende balletræning :blush: )

Søndag: 40 løb, roligt, jævnt tempo.

Udmærket træningsuge, hvor jeg stort set fik nået det jeg skulle. Der mangler lidt styrketræning om fredagen og måske kunne der have været lidt mere cardio om lørdagen, men hellere tage den lidt med ro og undgå overtræning.

Link to comment
Share on other sites

Verdensrekord forsøg i Fitness World!!!

Jep, jeg har såmænd deltaget i et rekord forsøg her til aften. FW havde et forsøg med samme spinning time i alle centre, på samme tid, med samme program og samme musik. Det var i anledning af det nuværende WM i cykling som hvis det skulle have forbigået nogens opmærksomhed foregår i KBH disse dage.

Det var Jesper der havde timen på Fasanvej, og det var ikke hans normale måde at opbygge en time på, selvom det heller ikke var en "normal" spinningtime med blokke og intervaller m.m. Timen var bygget op med en lang opvarmning på ca. 25 min. en kort aktiv pause og så hovedserien som bestod af 2 blokke på hver 27 min. Det var altså 54 min. stort set ud i et, og med en masse siddende tempo kørsel (meget naturligt, da det hed enkeltstart!).

Det skal lige siges at mine ben har føltes ristet i dag efter sidste træningsuge, så det var bestemt ikke med friske ben jeg gik ind til timen. Det var også en hård time hvis man spørger mig, tæt på en max i intensitet. Detaljer om puls kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/115660195

Som det kan ses lå jeg under hovedserien lige under eller over de 90% i maxpuls, så tror da fanden det føltes hårdt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning bestod af løb, med indlagte tempo ryk på 3x3 min. med 2 min. roligt imellem.

Mine ben føltes ristet i går før spinning eventet, og de føltes ikke mindre ristet i dag... Sagt på en anden måde var jeg egentlig ikke i stødet til en gang tempo træning.

Men ud kom jeg. Brugt ca. 15 min. til at komme i gang, og så tog jeg de 3x3 min. Da jeg først havde varmet op gik det egentlig ok med at komme op i tempo, det hjælper altså også en del når man løber i FiveFingers. Til gengæld kunne jeg godt mærke efter de sidste 3 min. at det var særdeles tungt bare at jogge de sidste km. hjem :crazy:

Uddybende detaljer kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/115828668

I morgen står den på styrketræning af ben og ryg.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 38

Er da kommet totalt bagud med at opdatere loggen her. Synes jeg har faret rundt de sidste par dage, og særligt weekenden har været noget tidspresset. Hvordan jeg overhovedet skal få tid til et arbejde har jeg ingen anelse om...

Nå den tid, den sorg her er hvad jeg har præsteret den forgangne uge:

Mandag: Styrketræning for overkroppen + BikeFit Event ca. 80 min.

Tirsdag: Løb i VFF, ca. 35-40 min. inkl. 3x3 min tempo ryk.

Onsdag: Styrketræning for Ben, ryg og mave, ingen cardio, orkede det ikke...

Torsdag: Løb i VFF, 35-40 min. inkl. 8x1 min. tempo ryk.

Fredag: 1xBikefit Energy + 1xBikefit Fatburner med Arne.

Lørdag: Styrketræning for hele kroppen - ingen cardio grundet tidspres.

Søndag: ca. 40-45 min. roligt løb i nye sko (forklaring følger).

En lidt blandet uge rent træningsmæssigt, og en uge hvor jeg har døjet lidt med ømme fødder og tunge ben. Det "gamle" problem jeg har haft, hvor jeg lander for meget oppe på tæerne når jeg træner tempo løb har vendt noget tilbage. Det kommer til udtryk i ømhed i mellemfodsknoglerne. Jeg har genoptaget mine gamle stræk- og styrkeøvelser for fødderne. Det er bl.a. øvelser hvor jeg "krabber" med tæerne ca.30 sek. ad gangen for at styrke senerne. Udover det laver jeg balance øvelser og strækøvelser for hoftebøjerne, da det er her meget af problemet faktisk er placeret. Det kan været at jeg er nødt til at skære noget ned på tempo træningen, men jeg ser lige hvordan det ser ud næste uge, og tilpasser derfra.

Link to comment
Share on other sites

Nye sko!!!

Jeg har gjort noget som jeg aldrig havde troet jeg ville gøre, og som jeg heller aldrig ville anbefale nogen andre.

Jeg har såmænd købt er par sko på nettet uden nogensinde at have prøvet dem... total risiko mand :w00t:

Årsagerne er mange. Dels må jeg indrømme at en af de primære er rent økonomisk. Er ret flad lige pt. så ville gerne undgå at lægge mere end 1000 kr. på bordet for et par sko. Jeg har købt et par New Balance 905 til halv pris på løbeshop.dk. Andre grunde er bl.a. at jeg efterhånden har fået en vis mistillid til den vejledning man får i løbebutikkerne. Er overbevist om at hvis jeg havde bedt om et par NB 905 i butikken ville jeg blive kraftigt frarådet det at en velmenende ekspedient.

At det lige blev denne model skyldes at jeg skulle have en sko der ikke tvinger mig til at lande på hælen og ikke vejer voldsomt meget. Samtidig må den også gerne have en vis stabilitet. Derfor blev det NB 905 efter at have læst en masse på nettet og som sagt kigget på prisniveauet. Efter at have løbet i FiveFingers hele sommeren, skal jeg så småt til at vænne mig til at løbe i almindelige sko her i efteråret, og samtidig holde fast i at undgå hællandingen.

Hvordan er det så at løbe i dem??? Først og fremmest har jeg kun løbet en enkelt tur, nemlig den jeg løb her til aften. Det blev til ca. 45 min. i absolut afslappet tempo. De føles faktisk umiddelbart behagelige, og det vigtigste er, at jeg den løbestil jeg efterhånden har fået indarbejdet med FiveFingers forholdsvist let kan overføres hertil. Jeg skal have nogle flere ture for rigtig at kunne bedømme dem, og det er som sagt lidt af et sats.

En ting jeg dog skal vænne mig kraftigt til er at løbe i almindelige sko med snørebånd og hvad der ellers hører til. Bandede og svovlede da jeg skulle snøre dem, da det er ret bøvlet at få dem snøret ordentlig fast om foden. ydermere har man heller ikke den der frie fornemmelse af fødderne som man har med FiveFingers, selvom det er en meget let sko.

De næste uger vil jeg veksle lidt mellem FiveFingers og NB 905 indtil jeg helt går over til NB 905. Burde kunne løbe i FiveFingers det meste af oktober med, alt efter hvordan vejret arter sig selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

... og så er det jo i dag der er præcist et år til næste Berlin Marathon, som jo er mit slutmål.

Fantastisk med en ny verdensrekord, gu ved hvor langt man egenligt ville kunne komme ned på i tid. Er det menneskeligt muligt at løbe et marathon på 2 timer???

Anyway, glæder mig sindssygt til stemningen, bare se på de her stemningsbilleder fra i dag: http://www.youtube.com/watch?v=qV9AnGmENmQ

Link to comment
Share on other sites

Årh, hvad, man får sgu gåsehud af den afslutning. Hvor løber han bare fabelagtigt flot og let. Og så skader det heller ikke med høje blå himmel og det strålende solskin. Det må have været perfekt løbevejr. Ruten i Berlin er åbenbart den rigtige at løbe stærkt på :blink:

Lyder i øvrigt spændende med dine supplerende sko. NB 905 ser ud til at være en fed sko, og jeg er selv landet samme sted. Ikke på New Balance, men på at skifte meget mellem sko. Bruger stadig VFF, men tager ellers lidt forskellieg "fra hylden" alt efter humør og planlagt træning.

Mine absolutte favoritter lige p.t. er faktisk de Asics Piranha SP3, jeg købte i sommer. Den er – for mig - et godt supplement til FiveFingers, men det skal siges, at den er meget flad og hård og derfor ikke tilbyder meget affjedring. Og så er jeg usikker på, om den er varm nok til vinter.

Edited by Henrik S.
Link to comment
Share on other sites

Årh, hvad, man får sgu gåsehud af den afslutning. Hvor løber han bare fabelagtigt flot og let. Og så skader det heller ikke med høje blå himmel og det strålende solskin. Det må have været perfekt løbevejr. Ruten i Berlin er åbenbart den rigtige at løbe stærkt på :blink:

Lyder i øvrigt spændende med dine supplerende sko. NB 905 ser ud til at være en fed sko, og jeg er selv landet samme sted. Ikke på New Balance, men på at skifte meget mellem sko. Bruger stadig VFF, men tager ellers lidt forskellieg "fra hylden" alt efter humør og planlagt træning.

Mine absolutte favoritter lige p.t. er faktisk de Asics Piranha SP3, jeg købte i sommer. Den er – for mig - et godt supplement til FiveFingers, men det skal siges, at den er meget flad og hård og derfor ikke tilbyder meget affjedring. Og så er jeg usikker på, om den er varm nok til vinter.

Ja for søren det giver gåsehud :smile: Kan næsten ikke vente til næste år, specielt når man hører fra folk der netop har været dernede.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en sveddryppende mandag aften på Fasanvejen!!!

Det har jo været en fast vane efterhånden et stykke tid at jeg snupper Jespers timer mandag eftermiddag/aften på Nordre Fasanvej, og denne mandag skulle ikke være nogen undtagelse.

Har før haft det problem at jeg bruger for meget krudt på første time, og derfor brænder ud før tid på max timen. Sidste gang måtte jeg give op halvvejs i max timen. Dette havde jeg tænkt ikke skulle gentage sig, så jeg har fyldt ekstra op med kulhydrat i løbet af dagen, og forsøgte at holde intensiteten på et nogenlunde fornuftigt niveau i første time.

Samtidig har jeg haft seriøse DOMS i mine ben stort set hele sidste uge, så det var med noget frygt at jeg gik ind til timerne. Specielt mine lårmuskler har været godt ristede. Jesper har jo en forkærlighed for tung stigningskørsel, hvilket ikke er en god kombination med tunge lår. Håbede derfor på lidt tempokørsel i første time. Det fik jeg dog ikke helt. De første 14 min. var ren tempokørsel med små foreceringer undervejs, men bagefter stod den på 27 min. op ad bakke, tung kørsel og mange forceringer undervejs. Holdt dog et fornuftigt niveau og mine ben føltes som om de løsnede lidt op.

Anden time, max timen, bestod af 3 stigninger på 6, 10 og 12 min. igen med en række kortere og længere forceringer undervejs. Der var noget "pausekørsel" imellem stigningerne, så det var ikke helt tungt det hele. For en gangs skyld holdt jeg niveau hele vejen. At jeg så føler mig fuldstændig mørbanket og en smule dehydreret her til aften (tror da fanden sådan som jeg sveder!!!), er af mindre betydning.

Data fra første time kan ses her: http://connect.garmin.com/activity/117288442

For anden time (max timen): http://connect.garmin.com/activity/117288447

Link to comment
Share on other sites

Hmmm en lille løbepause???

Stod i eftermiddags og skulle vælge om det skulle være FiveFingers eller de nye NB 905 jeg skulle tage på til dagens løbetur. Det blev så FF. Der gik dog kun nogle minutter, så var jeg nødt til at vende om. Det gjorde ondt i den venstre fod når jeg landede på den og jeg prøvede lidt at eksperimentere med at lande på forskellige måder, men lige lidt hjalp det.

Har faktisk haft det er par dage, men har prøvet at abstrahere fra det. Det føles lidt som om jeg har fået et vrid i foden, lidt lige som når man vrikker rundt på den. Kan dog ikke huske at jeg har trådt forkert eller vrikket rundt på den, men det føles sådan, også når jeg går.

Jeg giver det nogle dage, og holder den lidt i ro, og prøver samtidig med mine styrke-stræk øvelser for fødder og ben. Under alle omstændigheder skal jeg ikke forcere noget. Snupper måske en ekstra spinning time, det er bare øv når man tænker på det vejr de har lovet den kommende uge :mad:

Link to comment
Share on other sites

Lidt update om styrketræning.

Da der ikke er så meget at berette om løberiet lige pt. kan jeg jo passende benytte lejligheden til at opdatere lidt om hvordan jeg har griber styrketræningen, og måske også hvorfor mine ben har været så ømme de seneste dage.

Efter at have prøvet mig frem med forskellige øvelser og træne flere gange om ugen, har jeg måttet komme til den erkendelse, at jeg simpelthen ikke har motivationen til at styrketræne flere gange om ugen, og ikke så specifikt for enkelte muskelgrupper.

Derfor har jeg søgt lidt frem og tilbage til en måde hvorpå jeg kunne træne få gange om ugen, men alligevel få kørt de essentielle muskelgrupper igennem. Mit valg faldt på en træningsprogram her fra MOL, som er baseret på ca. 12 øvelser og hvor hele kroppen bliver trænet igennem. Jeg har tilladt mig at justere lidt på det. Fx laver jeg squat og ikke benpres, skulderpres - i stedet for den anbefalede øvelse, og biceps træning med dobbelt greb. Samtidig veksler jeg heller ikke mellem øvelser som det egentlig anbefales, synes det kan blive for bøvlet.

Har kørt programmet i lørdags og så i dag onsdag, og jeg må sige at jeg synes kroppen får en god gang træning. Planen er at køre programmet igennem 2 gange om ugen, evt. efterfulgt af lidt cardio. Normal laver jeg altid en eller anden form for cardio bagefter, da jeg synes det løsner lidt op, men lige lørdag og onsdag har jeg ikke rigtig haft energien.

Og så var der de ømme ben!!! Har jo ikke kørt squat et stykke tid, men udførte så øvelsen her lørdag og i dag. Hold da op hvor er det en god øvelse, men hold da k... hvor kan jeg også mærke det i lårbasserne bagefter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share