Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Fordi min lungefunktion er i frit fald, trods medicin og jeg ellers gør alt det rigtige.

Hvis det ikke stopper, bliver jeg hovedperson til put-i-hul-fest om 8-10 år og uden livskvalitet de fleste af dem.

Man kan stadig håbe på at det stopper, men synes det er svært.

Det er da noget lort :sneaky2: . Jeg håber det bliver bedre.

Link to comment
Share on other sites

Beleriand K,

Tak :smile:

Devious Builder,

Jeg kan lige supplere Henrik med at linke til dem, jeg selv kører i.

http://www.bikester.dk/northwave-fahrenheit-racercykelsko-black-sort-324784.html

Lillebrors fødselsdag i går, blev ikke så kalorietung som frygtet. Da jeg tillige drak masser af kaffe og lightsodavand, vågnede jeg ret dehydreret og ikke helt så tung som jeg "burde":

Vægt: 91,5. Fedt% 14,6.

Det der med kun at styrketræne en snoldet gang om ugen, det holder ikke. Jeg kunne også lige så godt få brugt af de cabs, som kroppen trods alt havde på lager :wink:

Romaskine: 5 min

Benpres: 12x50, 12x100, 12x130, 5 x 12 x 150

Leg extensions, 1 bens: 5 x 12 x 25 , 1 ekstra set for venstre ben som er lidt kleint i det

Lårcurl: 5 x 12 x 50

Lægstativ: 10 x 12 x bw+60, fat det dog små :devil: latterlige :devil: pislorte :devil: :devil: :devil: Gro. Gro!!GROOOOOO!!!!

Skrå bænkpres: 3 x 12 x 22

ss

Rows: 3 x 12 x 22

Laterals: 3 x 12 x 6

Fransk pres, DB: 3 x 12 x 9

Scott curl: 3 x 12 x 25

Hypers: 3 x 12

ss

Russian twist: 3 x 12

Kropshævninger i ringe: 10, 8

ss

Sideplanke: 40sek, 40sek

ss

Planke med knæløft til bryst: ??, ??

Crosstrainer: 5 min

I bedste DB-stil, tager jeg og lægger kosten ind, lige her i starten:

9:30: Vågne (10:00 stå op :wub:)

10:30: 1 krus kaffe, 50g rugbrød, 2 vegetarfrikadeller (som jeg fik med hjem i går)

14:15: 1 scoop NoX

14:50: 1 proteinshake før træning

16:30: 1 proteinshake, 90g banan efter træning

17:45: 160g rød peberfrugt, 350g skyr, 180g rugsnacks med chokolade :blush:

20:00: 200g kylling, 300g coleslaw, 30g dressing, 40g havregryn, 1dl skummetmælk, 12g 81% chokolade

> 20: 60g Werther's Original til Olsen Banden. Så er der også kun den mørke chokolade tilbage i slikskuffen.

03:00 1 æble, 1 nupo + loppefrøskaller

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Der skal ikke trænes i dag, kun noteres kost.

Vægt 91,5 -> 90,5 Fedt% 14,6 -> 14,3. Kcal 2320. Søvn 8½ time

10:00: 1 krus kaffe, 350g skyr, 12g 81% chokolade, 200g salat, 15g dressing, 15g BCAA

- opdateres......

skær dressing og chokolade helt væk hvis du gerne vil tabe dig. Og godt at se DB-stil i din log. :smile:

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Mja, det kan du have ret i. Salat er ikke meget mere interessant end pap, uden dressing men jeg giver det lige en tid og ser om jeg vænner mig til det. Den mørke chokolade derimod, er på listen over livskvalitet. Så længe en plade kan holde mindst to dage, er det fint.

10:00: 1 krus kaffe, 350g skyr, 12g 81% chokolade, 200g salat, 15g dressing, 15g BCAA

13:15: 160g rød peberfrugt, 115g proteinbolle fra Lidl.

15:30: 2 kaffe m sukker og fløde, ca. 100g kage, 350g skyr (hos mor)

17:15: 50g rugbrød, 250g kylling, 100g tomat, 300g coleslaw

21:30: 100g æble, 12g 81% chokolade

02:30: 80g Levevis frikadelle

Hvis jeg kan få min dovne røv og de små-ømme ben ud af sengen tidligt nok i morgen, napper jeg en omgang styrketræning, inden jeg skal på arbejde.

Jeg er skide sulten, så kommer garanteret også i nat til at stå op og spise :dry:

Tilføjet: Og det gjorde jeg så også.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Fordi min lungefunktion er i frit fald, trods medicin og jeg ellers gør alt det rigtige.

Hvis det ikke stopper, bliver jeg hovedperson til put-i-hul-fest om 8-10 år og uden livskvalitet de fleste af dem.

Man kan stadig håbe på at det stopper, men synes det er svært.

I dag en lækker fodtur fra værkstedet. Voldsomt lækkert vejr som nu ikke skal bruges. Jeg skal i stedet fråde kage for sidste gang, inden jeg i morgen søsætter projekt sub90 kg.

Synes altså, at det lyder meget træls med dine lunge probs Gregers :ill:

Ja og grundlæggende så ved jeg godt, at jeg hverken som læge eller astma patient bør blande mig men er alligevel nødt til at spørge om du er i behandling hos en der har godt forstand på de her ting. Når du fx skriver, at din Bricanyl dosis bliver doblet op, så kan jeg godt blive lidt bekymret. Rigtig god bedring :1112:

Link to comment
Share on other sites

Tak. I disse dage mest hører jeg mest, men ikke rigtigt mærker noget til det.

I og med at det heldigvis ikke er så slemt, er det "kun" lægehusets lungesygeplejerske, der har haft kig på mig.

Btw. er jeg på 10mg Singulair og 2 x 2 sug Symbicort 160 /4,5. Dertil må jeg suge Bricanyl efter hvad jeg selv føler er nødvendigt.

Det var selvfølgelig lige i dag, at jeg sov til efter klokken 10, så ingen styrketræning til mig i dag. Jeg gad ellers godt. Rigtigt godt!

Til gengæld er aftenens regnvejr aflyst, så pendlergeden bliver luftet i stedet. Jeg gider ikke at bøvle med aviser i cykelskoene og den store rengøring, når jeg kommer hjem til sengetid, men nu går det nok an.

Vægt 90,5 ->. 90,1. Fedt% 14,3 ->13,9. Kcal 2200. Søvn 10½ time.

Dagens kost kommer, men satser kraftig på pænt underskud igen i dag. .

Link to comment
Share on other sites

11:30: 500g yoghurt, 12g 81% chokolade, 250g skummetmælk

(12:30 -12:55: transportcykling 7/10)

13:00: 250g skyr med passion/ingefær, 75g pære

15:00: 100g rugbrød, 100g kalkun, 160g rød peberfrugt, 30g tomat, 1,5dl kakaokaffe

18:30: 100g rugbrød, 100g kalkun, 160g rød peberfrugt, 30g tomat, 1,5dl kakaodrik, 1,5dl kakaokaffe

22:00: 80g banan

(22:15-22:40: transportcykling 9/10)

23:00 40g havregryn, 350g skyr, 25g 81% chokolade

02:30: 100g æble, 12g 81% chokolade

Ha! - hvor er det fedt når vinden vender. Jeg havde næsten medvind ind på arbejde og i hvert fald medvind hjem. Udturen var stille og rolig.

Da jeg skulle hjem, begyndte det at dryppe 20-30 sekunder efter jeg trådte ud af DSBs cykelparkering. Fårk. Nå, men det var startskuddet til en tjep tur hjemad. Kbh var stort set mennesketom, så kunne bulre derudaf - også selv om regnen stoppede efter 5 minutters tid. Trods jeg ikke ramte grøn bølge, ikke synes jeg kunne træde særligt hårdt uden jeg blev presset, blev det til års-PR på den korte rute. Tak vind.

Umiddelbart har jeg været heldig, mens jeg har kørt med mine røde løse ben. Eller er de så "grimme", at bilisterne ikke kan undgå at se dem? Jeg har i hvert fald ikke været på kolisionskurs med svingende biler, med dem på. Nu skal forsøget trækkes til det yderste. I stedet for at trække bukserne uden på de løse ben, har jeg taget det omvendt på, for at få mest muligt synligt rødt. I hvert fald afslørende for, at jeg har fede lår - rødt afslører bare alt :dry:

Nå, men storkeben klar til bypendling:

post-1580-0-83819600-1382219211_thumb.jp

HUSK, der streames EM i banecykling her:

http://www.feltet.dk/nyheder/se_bane_em_live_-_netop_nu/

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Dejlig morgen. God dag. Irriterende aften.

Vægt 90,1 -> 89,8. Fedt% 13,9 = 13,9. Kcal 2370. Søvn 7 timer.

Jeg kom op i første førsøg "allerede" klokken 8, så jeg kunne nå at styrketræne. Hurtigt i bad + Netto og så en liter vand med 1½ NoX til at vågne på. I FW fik jeg bundet en stor proteinshake og 2 små æbler. I romaskinen kunne jeg mærke, at maven var lige fyldt nok, så begyndte blidt med at træne læg. Derefter i benpressen, hvor jeg hurtigt blev mødt med et "Hej Gregers". Det var Anders W, som cykler i C-klassen sammen med Kermit. Utrolig flink fyr og vi fik snakket meget og jeg fik pletvis nogle meget lange pauser. Til gengæld var jeg tændt og fik alligevel nået det hele, på den sædvanlige tid.

Mentalt var snakken med Anders lige hvad jeg havde brug for, for at få løftet motivationen.

Først kiggede han på stakken i benpressen og blev vist lidt imponeret og fortalte så levende, om den dag i sommers, han var kaptajn og vi kørte antrit og øjnene var ved at falde ud af hovederne på de andre, over mit afsæt. Det kan man jo kun slupre i sig med velbehag. Derefter en massiv opfordring til at køre licens til næste år. Hvis helbreddet er til det, så skal det da bestemt også prøves. Det er længe siden jeg har siddet og kørt tog på rutinen og tankerne så er faldet hen på cyklingen. Men det kom de til i dag.

Derefter hjem og lynhurtigt skifte tøj - arbejdet kaldte. I elevatorens kæmpespejle, kunne jeg kun ærgre mig over, at det ikke var nu jeg havde taget storkebilledet. Sådan 10 sæt á 12 reps giver massivt pump i skinkerne, som næsten så Mambo-agtige ud. Næsten.

Til sidst på arbejde, kom jeg 20 minutter for sent "hjem" til Hovedbanegården, fordi en kollega havde glemt at natparkere sit tog, så jeg måtte rangere både hans og mit eget væk. Trods slukket lys i toget og 5 beskeder både på dansk og engelsk om at toget ikke medtog passagerer, mens jeg gik gennem toget, fik jeg alligevel 2 gutter med ud i rangerområdet, som var gået ind bagved mig.

Da jeg havde skiftet til cykeltøj og låst cyklen op, kunne jeg konstatere at baglygten ikke mere virkede og så måtte jeg skifte tilbage og tage toget hjem.

Trænings:

Romaskine: 5 min

Lægstativ: 10 x 12 x bw+70

Benpres: 12x50, 12x100, 12x130, 5 x 12 x 160, lange snakkepauser gjorde det ret let. Jeg gætter at det kommer til at bide, når jeg kommer ned på det sædvanlige minut.

Lårcurl: 5 x 12 x 50

Leg extensions: 5 x 12 x 45, med pause efter benpressen, var de også lette

Skrå bænkpres: 3 x 12 x 24

ss

Rows: 3 x 12 x 24

Laterals: 3 x 12 x 6

ss

Fransk pres, DB: 3 x 12 x 9

Scott curl: 3 x 12 x 25

Hypers @ 4kg: 10, 12, 12

ss

Russian twist @ 4kg: 10, 12, 12

Sideplanke: 50sek, 50sek

ss

Planke med knæløft til bryst: 10, 10

Kost:

09:15: 200g æble, 1 proteinshake (30g whey + 10g BCAA)

(styrketræning)

11:00: 500g kakaomælk, 27g chokofant - jeg havde de vildeste sukkercrawings

(transportcykling)

12:00: 350g skyr, 12g mørk chokolade

14:30: 100g rugbrød, 100g kalkun, 30g tomat, 160g rød peber, 80g frikadelle (levevis), 150g kakaokaffe

17:00: 100g rugbrød, 100g kylling, 30g tomat, 160g rød peber, 80g frikadelle (levevis), 150g kakaokaffe

20:30: 45g myslibar, 110g banan (jeg troede at jeg skulle cykle hjem, ellers havde jeg ikke spist det)

22:30: 150g kylling, 410g broccoli, 250g skyr m passion/ingefær, 25g mørk chokolade

01:30: 250g skyr m passion/ingefær, 75g havregryn, 200g skummetmælk, 37g mørk chokolade

Jeg er ved at få ondt i halsen :dry:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det skal løbes væk.

Lol

Halsen er svinsk øm og jeg er småsnottet. Vægttab sat i bero og al træning det samme - skal dog lige cykle cyklen hjem i aften. Heldigvis har jeg 3 fridage fra i morgen. Det skulle helst ikke sætte sig på luftvejene.

Lidt bonustræning i går aftes:

100 tåhævninger

75 armstrækkere. Muligvis pr men er ikke sikker

Vægt 89,7 -> 90,5. Fedt% 13,9 -> 14,0. Kcal 3760. Søvn 7 timer

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,5 -> 90,1. Fedt% 14,0 -> 13,7. Kcal 2760. Søvn 9½time , jeg stod først op klokken 11, hvilket forklarer at fedtprocenten er faldet kraftigt i forhold til vægten. Sidstnævnte, korrigerer jeg for tidspunktet og det var dyrt i dag.

Halsen er ikke øm men føles hævet. Jeg er lettere snottet.

100 hurtige tåhævninger fra morgenstunden.

Jeg skulle ikke.

Jeg burde ikke.

Men jeg KUNNE ganske enkelt ikke afholde mig fra en cykeltur i korte rør, på en 22ende oktober. OK - stængerne var sovset godt ind i varmecreme, hvilket var fint da temperaturen faldt noget mod slutningen. Udover et lille stykke pres i modvind og spurten under landingsbanen, kørte jeg nogenlunde gelinde. Pulsen blev ikke rigtigt målt, da pulsbæltet faldt af undervejs. Så har jeg også prøvet det.

http://connect.garmin.com/activity/394110137

Pudsigt, som man hurtigt vænner sig fra at køre km. I sommers blev Amarger-runden oplevet som, at jeg dårligt var klikket i cyklen før jeg var hjemme. Nu var det alligevel en rimelig tur jeg fik.

Jeg skal lige over i #PPs s log og høre om det er hende, der har sluppet dem ud.

post-1580-0-60671900-1382462960_thumb.jp

Godt Oksen ikke var med - han havde sq bare pløkket dem :laugh:

Er der ikke noget med at romtoddy er godt mod snotnæse? Nu har jeg i hvert fald købt glögg med rom, som jeg skal indtage mens jeg ser hammerslag, hehe......

Kost (nu jeg er herinde):

10:00 1 krus kaffe, 50g rugbrød, 110 g makrel i tomat

14:00 95g brezel, 115g proteinbolle, 30g smøreost, 17g mørk chokolade

16:00 100g banan

(cykeltur)

17:45 500g frugt-jogurt (DAMN, det er grimt at skrive det sådan!), 17g mørk chokolade

19:00 250g nasi goring, 150g kylling, 100g salat, 150g gul peber, 12g mørk chokolade

20:00 100g rosin/mandel, 375g glögg

21:15 100g æble, 10g rosin = jeg er lækkersulten så det gider :dry: + 1 krus kaffe

23:00 150g kylling, 300g coleslaw, 30g dressing (oops), 17g mørk chokolade

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det skulle jo prøves, det der nye teknik-noget. Sjov gimmick som jeg må prøve igen, når jeg kan finde et emne.

Her lidt over 12, fik jeg masseret stængerne. Ojdo!!!, som man siger hinsidan. Massøren sagde godt nok, at de føltes bløde og linde, som cykelben bør være at ælte i (i modsætning til løbeben) og jeg kunne heller ikke mærke noget "smutte". Men avs, det gjorde naller alligevel. Både trykmæssigt, men også noget der næsten føltes som mælkesyre-brænden undevejs.

Sidst jeg blev æltet (i forsommeren) var der ikke noget at komme efter, men jeg skal vist have et par ture mere. Lige nu har jeg en pæn "DOMS" i quads :unsure:

Jeg er stadigvæk snottet, dog mest fra morgenstunden. Drøblen føles stadig at være lidt i vejen. Jeg hoster en del. Det føles som om der sidder noget nede ved struben og mistede næsten også stemmen mens jeg snakkede med massøren, så med lidt held bliver selve vejrtrækningen ikke påvirket.

"Feberen" er på 37,4 så det er vist ingen undskyldning for at blive hjemme fra arbejde i morgen. Pendlercyklen får dog lov at stå.

Link to comment
Share on other sites

Den lave profil fortsætter. Forkølelsen har selvfølgelig spredt sig nedefter og jeg hoster masser af slim op. Tager jeg trappen op til lejligheden i stedet for elevatoren, bliver jeg næsten forpustet som efter en bakkespurt.

Det med ikke at tælle kalorier holder ikke, for vægten er over 92kg. Det bliver jo heller ikke bedre af, at jeg ikke rører en negl :dry:

Link to comment
Share on other sites

Mja, det kan du have ret i. Salat er ikke meget mere interessant end pap, uden dressing men jeg giver det lige en tid og ser om jeg vænner mig til det. Den mørke chokolade derimod, er på listen over livskvalitet. Så længe en plade kan holde mindst to dage, er det fint.

10:00: 1 krus kaffe, 350g skyr, 12g 81% chokolade, 200g salat, 15g dressing, 15g BCAA

13:15: 160g rød peberfrugt, 115g proteinbolle fra Lidl.

15:30: 2 kaffe m sukker og fløde, ca. 100g kage, 350g skyr (hos mor)

17:15: 50g rugbrød, 250g kylling, 100g tomat, 300g coleslaw

21:30: 100g æble, 12g 81% chokolade

02:30: 80g Levevis frikadelle

Hvis jeg kan få min dovne røv og de små-ømme ben ud af sengen tidligt nok i morgen, napper jeg en omgang styrketræning, inden jeg skal på arbejde.

Jeg er skide sulten, så kommer garanteret også i nat til at stå op og spise :dry:

Tilføjet: Og det gjorde jeg så også.

Prøv at spise noget havregryn med vand i.

Jeg nægter at tro på, at en slankekur hvor man er sulten midt om natten kan holde på langt sigt. Det kan godt være at der er mange kalorier i havregryn, men du kan så til gengæld heller ikke spise ret meget af det.

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg er da kommet bagud.

DB,

Når jeg ikke er på skrump, kampæder jeg havregryn. Det er givetvis min største enkeltkilde til kulhydrater. Det er desværre helt normalt, at jeg er sulten om natten. Det er kun i de perioder hvor jeg slipper tøjlerne (og tager på), at det ikke er sådan.

Okse,

Gad vide om den har sit eget A-kraft-værk med for at drive snesmelteren. Det må sgu da kræve VOLDSOMME mængder af energi. Det undrer mig egentlig, at det åh-så-korrekte Sverige, bruger sådan noget miljøsnavs. Men et vildt tilbehør!

Henrik,

No offence, men jeg havde nu nok mere satset på Kermit, hvis jeg skulle sætte dem på en MOLler :tongue:

Jeg er stort set ovenpå igen. Der sidder lidt bihulebetændelse og trykker, men det stopper ikke næsen. Jeg er tilbage til kun at hoste slim op en håndfuld gange dagligt - mængderne er dog lidt større end normalt.

Vejrtrækningen er blevet bedre, men er stadigvæk mærkbart dårligere end for 10 dage siden. Krydser hvad der krydses kan for at det går som i sommers, hvor det stille og roligt kom tilbage.

I morgen tager jeg til banecykling og kører med et af de dårligste hold. Så kan jeg også prøve at køre med en længere frempind. Den skal egentlig på vintergeden, men ser lige om ikke skulle jeg sidde bedre, hvilket jeg har en kraftigt formodning om.

Og omsider fik jeg gjort cyklen vinterklar. Klamper på nye vinterstøvler, skærme og nye lygter. Dem jeg havde købt til styrenderne, viste sig at have afviser blink også, se evt instagram.

Så nu håber jeg bare at vores dameB er med i vintertræningen fra starten på søndag. Selvom det er småt med luft, tror jeg lige jeg kan være med på hendes niveau. Nu må vi se.

Nu jeg så småt genoptager træningen (holder stadig lige lav aktivitet i rask tilstand, så kroppen får reel mulighed for at restituere), burde det også være mulig igen at få vægten til at gå nedad. Jeg klokkede ind på 92,5kg og 15,1F% i morges.

Under alle omstændigheder er jeg ved at blive bims af at lave ingenting og mine lår gør næsten ondt af den pludselige pause, så jeg glæder mig bare til at lette røven.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

P.S.

Havde jeg været lidt mere kæk, så havde jeg kørt ud til et at mine to spurtsteder så fyret den af i medvind. Mon ikke man kunne have sat en solid PR?

Har du været udenfor i dag? Jeg tror du skal være meget glad for, ikke at have transporteret dig rundt på cykel.

Men hvis du skal på job i morgen, bliver det spændende at se, om de har nået at rydde alt det som er fløjet ned på skinner osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share